فیروز محمودی | سیویلیکا

دکتر فیروز محمودی

معرفی

استان
آذربایجان شرقی
شهر
تبریز

سمتهای علمی و اجرایی فیروز محمودی در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • مجله رفتار مثبت در سازمان های آموزشی (هیات تحریریه)
  • فصلنامه برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور (مدیر مسئول)

سمتهای علمی و اجرایی فیروز محمودی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه تبریز (عضو هیات علمی)

مقالات بین المللی فیروز محمودی

"Factors Affecting Acceptance and Use of Educational Wikis: Using Technology Acceptance Model (3)", Kowsar Medical Institute, (2019), Vol In Press, No In Press:
"Conversion of extrinsic into intrinsic motivation and computer based testing (CBT)", Springer Science and Business Media LLC, (2018), Vol 18, No 1:
"Conversion of extrinsic into intrinsic motivation and computer based testing (CBT)", Springer Science and Business Media LLC, (2018), Vol 18, No 1:
"The effect of teacher talk style on student achievement", Medknow, (2016), Vol 0, No 0: 0
"An Exploratory Investigation Into Factors Contributing to Computer-Based Testing", Kowsar Medical Institute, (2016), Vol In Press, No In Press:

مقالات فیروز محمودی در کنفرانس های داخلی

مقایسه کارایی دبیران نمونه با کارایی سایر دبیران از دیدگاه دانش آموزان دوره متوسطه شهر تبریز
سال 1393
ارائه شده در کنفرانس بین المللی علوم انسانی و مطالعات رفتاری
مقایسه مهارت های زندگی در دانش آموزان متوسطه و میزان ارتباط آن با آسیب های اجتماعی
سال 1394
ارائه شده در همایش بین المللی روانشناسی و فرهنگ زندگی
ارزیابی درونی گروه آموزشی برق دانشگاه آزاد اسلامی اهر
سال 1394
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی یافته های نوین علوم و تکنولوژی
Test Anxiety and Academic Achievement among UndergraduateStudents in Farhangian University of Tabriz
سال 1395
ارائه شده در کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم
تحلیل محتوای کتاب دانشگاهی فیزیک (جلد اول و دوم) براساس مولفه های سواد علمی
سال 1397
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق درعلوم انسانی، مدیریت و معارف اسلامی
بررسی رابطه بین امتیازات مکتسبه مسابقه ببراس ( 2017 ) و نمرات ریاضی دانش آموزان ابتدایی شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 97-1396
سال 1397
ارائه شده در چهارمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در علوم تربیتی و مطالعات رفتاری ایران
تبیین ابعاد و ماهیت برنامه درسی مبتنی بر فلسفه تربیتی اسلام
سال 1394
ارائه شده در نهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی
تحلیل رابطه چرخش شغلی با توانمندسازی در کارکنان دانشگاه تبریز
سال 1399
ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی مطالعات میان رشته علوم انسانی و اسلامی ایران
پدیدارشناسی موانع و راه های توسعه ی دانش و مهارت های کارآفرینی
سال 1399
ارائه شده در اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال
اثربخشی آموزش اصلاح الگوی مصرف بر دانش، نگرش و رفتار صرفه جویی دانش آموزان با استفاده از الگوی ADDIE
سال 1399
ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره،تعلیم و تربیت
بررسی میزان توجه برنامه درسی قصد شده به ابعاد هویت ملی از دیدگاه دبیران دوره متوسطه
سال 1400
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی، علوم ورزشی و تربیت بدنی
تجربه معلمان ابتدایی از درس پژوهی (یک مطالعه پدیدارشناسی)
سال 1400
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی، علوم ورزشی و تربیت بدنی
بررسی میزان رضایت دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز از آموزش مجازیدر سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰
سال 1400
ارائه شده در هجدهمین همایش سالیانه با عنوان هویت ایرانی برنامه درسی و آموزش در عصر پسا کرونا
بررسی میزان کاربست رویکرد سازنده گرایی در بین معلمان ابتدایی شهر مرند
سال 1401
ارائه شده در سومین همایش ملی مدرسه آینده
بازنمایی ماهیت علم در کتب زیست شناسی دوره ی دوم متوسطه با ابزار رویکرد شباهت خانوادگی
سال 1402
ارائه شده در دوازدهمین کنفرانس تربیتی بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی

مقالات فیروز محمودی در ژورنال های داخلی

Comparison of the efficiency of the elite teachers with common teachers from the perspective of Tabriz high schools students
سال 1394
ارائه شده در مجله بین المللی پژوهش روانشناسی و علوم تربیتی
Investigating the Effectiveness of Jigsaw 2 Model and Traditional Learning in Reading Comprehension of Iranian Learners
سال 1395
ارائه شده در تحقیق در آموزش زبان انگلیسی
بررسی میزان دستیابی دانشجویان فنی مهندسی دانشگاه تبریز به مهارتهای اساسی قرن 21
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران
The effect of teacher talk style on student achievement
سال 1395
ارائه شده در مجله بین المللی پژوهش روانشناسی و علوم تربیتی
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
تحلیل محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی براساس مولفه های هوش های چندگانه : روش آنتروپی شانون
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات اسلام و روانشناسی
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی
تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی بر خلاقیت دانش آموزان پایه ششم
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
تجارب معلمان دوره ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
تحلیل تصاویر کتب علوم دوره ابتدایی با روش سلوج و مک تیگو
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
یادگیری خدمات رسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
چارچوبی برای طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی کار و فناوری (با تاکید بر دوره متوسطه اول)
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
An Exploratory Investigation Into Factors Contributing to Computer-Based Testing
سال 1395
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی یا (5E) بر تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
بررسی رابطه و مقایسه ابعاد میزان گرایش به علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی با میزان مهارت‌های لازم برای قرن 21
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران
بررسی و مقایسه سطح استدلال اخلاقی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا با پرستاران شاغل در یکی از بیمارستان‌های منتخب وابسته
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه علوم مراقبتی نظامی
Validating the Persian Version of ICT Engagement Questionnaire
سال 1399
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
مقایسه اثربخشی نقشه مفهومی و روش سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس علوم تجربی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
توصیف تجارب و ادراک معلمان و کارشناسان از آموزش در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی مناطق روستایی کلیبر
سال 1394
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
رابطه نگرش به درس کار و فناوری با نگرش فناورانه و کارآفرینی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک تبریز
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
مطالعه ویژگی های عناصر برنامه درسی در مدارس دوره ابتدایی عشایری
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دوره ابتدایی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
شناسایی سبک های یادگیری در دانش آموزان و مقایسه آن با برنامه درسی قصدشده مطالعات اجتماعی پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی
سال 1398
ارائه شده در مجله رویکردهای نوین آموزشی
نقدی بر کتاب حسابداری پیشرفته۲ دانشگاه پیام نور
سال 1400
ارائه شده در پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی براساس سبک های یادگیری
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی
شناسایی و مقایسه سبک های یادگیری بر اساس جنسیت، موضوع درسی، و پایه تحصیلی با تاکید بر روش تحلیل خوشه ای
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه سلامت روان کودک
جایگاه برنامه مبتنی بر هوش های چندگانه در کتب درسی دوره اول ابتدایی براساس مولفه های هوش های چندگانه
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه سلامت روان کودک
تحلیل محتوای کتاب آمار و مدل سازی بر اساس ساختار و نوع مسائل دیوید جانسن و دیدگاه دبیران
سال 1393
ارائه شده در دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
The Relationship Between Teaching Styles and Autonomous Motivation Among the Faculty Members of Tabriz Universities
سال 1400
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
بررسی رابطه بین ادراک سیاست های سازمانی با خودکارآمدی شغلی و دلبستگی شغلی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی
تحلیل سوالات کتب علوم دوره ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سوالات کتاب درسی لووری و لئونارد
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
عوامل موثر بر انتخاب شغل معلمی از دیدگاه دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
ارزیابی تدریس دبیران متوسطه براساس عوامل دهگانه فلندرز
سال 1388
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
مطالعه فرایند شکل گیری بعد عاطفی مشارکت معلمان در آموزش ضمن خدمت
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
مدل ساختاری عملکرد تحصیلی بر اساس تحلیل رفتگی آموزشی و درگیری تحصیلی با میانجی گری تفکر انتقادی در دانش آموزان مقطع متوسطه استان آذربایجان شرقی
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
ارزیابی میزان شکاف دیجیتالی در آموزش متوسطه دوم شهر تبریز در شرایط کووید-۱۹ و شناسایی عوامل موثر بر آن
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای شیوع ویروس کووید- ۱۹ در آموزش عالی از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
بررسی عناصر الگوی برنامه درسی مبتنی بر پروژه در دوره ابتدایی و اعتبار بخشی آن: یک مطالعه کیفی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
رتبه بندی عوامل بازدارنده تولید علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز
سال 1397
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
عوامل موثر بر استفاده از رسانه های دیداری – شنیداری و نرم افزارهای آموزشی توسط معلمان ابتدایی شهرستان تبریز
سال 1397
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
نقش مولفه های برنامه درسی پنهان در سازگاری حرفه ای دانشجویان دانشگاه تبریز
سال 1397
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
شناسایی و تبیین تجربه متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان در فرایند شناسایی و شکل گیری اخلاق حرفه ای
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
تاثیر روش وارونه(معکوس) بر ماهیت علم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم در درس زیست شناسی شهر تبریز
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
تجارب دانشجو- معلمان از طرح جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان تبریز: یک مطالعه پدیدارشناسی
سال 1399
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
ارزیابی میزان توجه به فرایند خلاق در دروس عملی رشته ی پرستاری از دیدگاه دانشجویان
سال 1400
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
بررسی میزان توجه برنامه درسی اجرا شده به ابعاد هویت ملی از دیدگاه دبیران متوسطه اول و دوم (مطالعه موردی: شهرستان نقده)
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه آموزش پژوهی
تبیین ماهیت سطوح تصمیم گیری در آزادسازی برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه تلفیقی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه آموزش پژوهی
بررسی میزان اثربخشی اجرای «طرح هوشمند سازی مدارس» و رابطه آن با جو یادگیری محور
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه آموزش پژوهی
فراتحلیل اثربخشی یادگیری مبتنی بر مساله بر پیشرفت تحصیلی
سال 1399
ارائه شده در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
رابطه مولفه های برنامه درسی پنهان با سازگاری حرفه ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سال 1398
ارائه شده در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری مادام العمر
سال 1397
ارائه شده در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
A Phenomenological Analysis of Lesson Study: Implications for Persian-as-a-second language (PSL) Learners’ Autonomy
سال 1400
ارائه شده در پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور
اثربخشی یادگیری مبتنی بر مساله (PBL) بر بار شناختی و پیشرفت تحصیلی در درس حسابداری مالی پیشرفته۲
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اعتماد فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه آموزش پژوهی
طراحی الگوی مناسب پرسش و پاسخ در درس علوم تجربی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
عوامل موثر بر پذیرش یادگیری از طریق موبایل در بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سال 1396
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
تعریف اخلاق حرفه ای از دیدگاه متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات تاریخ و تمدن ایران و اسلام
عوامل تاثیرگذار بر اخلاق حرفه ای از دیدگاه متخصصین تعلیم و تربیت و دانشجو معلمان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات تاریخ و تمدن ایران و اسلام
مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اضطراب فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور
تحلیل کانونی رابطه نگرش معنوی با راهبردهای تنظیم شناختی هیجانی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سال 1396
ارائه شده در مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی
بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین دانشجویان بر اساس الگوی پذیرش فناوری ۳
سال 1395
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
طراحی الگوی آزادسازی برنامه درسی دوره ابتدایی: یک پژوهش کیفی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی کارآموزی رشته های فنی- مهندسی دانشگاهی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه رهبری آموزشی کاربردی
The Effect of the Flipped Classroom on the Nature of Science (NOS) and Student Achievement in Biology
سال 1398
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
Factors Affecting Acceptance and Use of Educational Wikis: Using Technology Acceptance Model (۳)
سال 1398
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
Assessing the Student’s Perspectives on E-learning Based on Community of Inquiry Framework: A Cross-sectional Study
سال 1402
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
The Association Between Information Literacy and Job Performance of Primary School Teachers
سال 1402
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
بررسی نقش نگرش معنوی در پیش بینی راهبردهای تنظیم شناختی هیجانی در دانشجویان
سال 1396
ارائه شده در مجله دین و سلامت
بازنمایی فرایند شکل گیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی با محوریت برنامه درسی پنهان
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
تحلیل برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی بر اساس سبک های یادگیری
سال 1399
ارائه شده در مجله رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
بررسی اثربخشی الگوی آموزشی پرسش و پاسخ در درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1397
ارائه شده در مجله روش ها و مدل های روان شناختی
فراتحلیل اثربخشی روش های مختلف درمان بر اضطراب امتحان فراگیران در ایران
سال 1397
ارائه شده در مجله روش ها و مدل های روان شناختی
مروری کیفی بر ویژگی های عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
گفتمان قدرت و دانش در تحلیل مجازات مدرن
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش حقوق کیفری
عوامل مشوق در استفاده دانش آموزان از موتور جستجوی پارسی جو
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات دانش پژوهی

طرح های پژوهشی فیروز محمودی

اظهارنظر کارشناسی درباره: «طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه دیدگان خاص»
سال 1397
ارائه شده در مرکز پژوهشهای مجلس