ششمین همایش آموزش معماری

Sixth Conference on Architectural Education

ششمین همایش آموزش معماری روز یکشنبه، 12 آذر، 1396 لغایت دوشنبه، 13 آذر، 1396 توسط دانشگاه تهران, دانشكده معماري دانشگاه تهران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

ششمین همایش آموزش معماری

محل برگزاری: تهران
سال برگزاری: 1396
شناسه ملی این کنفرانس: MEMARIEDU06

توضیحات کنفرانس

محور اصلي همايش:
ششمين دوره‌ي همايش آموزش معماري با موضوع "كيفيت در آموزش دروس مقدمات طراحي معماري" به صورت خاص در صدد بررسي چگونگي امكان ارتقاء كيفيت آموزش معماري در دروس مقدمات طراحي در كشور است. آسيب ها و چشم اندازها، دو رويكرد اصلي اين همايش مي باشند كه در واقع به دنبال شناسايي چالش هاي پيش رو در امر آموزش دروس مقدمات طراحي و به كارگيري راه كارهاي حل آن مشكلات هستيم.

ديگر محورهاي همايش:
در كنار موضوع اصلي دروس مقدمات طراحي، علاقمندان مي توانند همانند دوره هاي پيشين همايش به كليه موضوعاتي كه بتواند باعث ارتقاء سطح كيفي آموزش در معماري شود نيز بپردازند. نمونه هايي از آسيب ها و چشم اندازهاي مورد توجه به قرار زير است:
آسيب ها:
تعداد بي شمار مراكز آموزشي و عدم كنترل كيفيت آنها؛
ناهماهنگي محتوا و اهداف آموزشي در مراكز آموزش معماري در كشور؛
عدم صلاحيت بعضي از دانشجويان، فارغ التحصيلان، اساتيد و مراكز آموزشي؛
افزايش بي رويه تعداد مراكز آموزش معماري، تعداد متقاضيان براي ورود به دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري؛
معضلات مربوط به ورود دانشجو به دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد، دكتري؛
معضلات خروج دانشجو از دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد، دكتري؛
كليه موضوعات مربوط به برنامه آموزشي؛ فضاي آموزشي؛ محتواي آموزشي؛ يادگيرنده؛ و ياددهنده. 
چشم اندازها:
توجه به معماري "خودي"؛ "درون زا"؛ "خوب"؛ "معقول"؛ "ايراني-اسلامي"؛ ..
مديريت برنامه ريزي سرزميني و شناسايي نيازها و امكانات؛
فرهنگ سازي در جامعه در خصوص محيط زيست و طراحي آن؛...
 

درج در تقویم: 7 آذر 1396 - تعداد مشاهده 6563 بار