سعید بهشتی | سیویلیکا

دکتر سعید بهشتی

استاد دانشگاه علامه طباطبایی

معرفی

استان
تهران
شهر
تهران

سمتهای علمی و اجرایی سعید بهشتی در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی (هیات تحریریه)
  • فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان (هیات تحریریه)
  • دوفصلنامه تربیت اسلامی (هیات تحریریه)
  • دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام (سردبیر)
  • فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی (هیات تحریریه)
  • دوفصلنامه مطالعات اسلامی در علوم تربیتی (سردبیر)
  • فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی (هیات تحریریه)

سمتهای علمی و اجرایی سعید بهشتی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه علامه طباطبائی (عضو هیات علمی)

مقالات بین المللی سعید بهشتی

"Transcendent Philosophy of Medicine: A Deductive Synthesis According to the Transcendental Wisdom (Mulla Sadra School of Thought)", Springer Science and Business Media LLC, (2020), Vol 60, No 2: 881-902

مقالات سعید بهشتی در کنفرانس های داخلی

بررسی مبانی تربیتی روش عفو در قرآن کریم
سال 1393
ارائه شده در اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران
بررسی عدالت در سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع)
سال 1394
ارائه شده در همایش بین المللی روانشناسی و فرهنگ زندگی
رسانه و تاثیر آن بر شکل گیری هویت جنسیتی دختران
سال 1395
ارائه شده در کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامع روانشناسی ایران
تربیت عرفانی روح انسانی در قصص انبیای الهی از دیدگاه علامه حسن زاده آملی
سال 1395
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی
بررسی مسیله برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران در سند 2030 ومقایسه آن با آموزه های اسلامی
سال 1397
ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
اصول تربیت اخلاقی در نامه ی 31 نهج البلاغه
سال 1397
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ایران
فلسفه تربیت سیاسی در نظریه حکمت متعالیه تعلیم و تربیت
سال 1396
ارائه شده در سومین همایش ملی تمدن نوین اسلامی
بررسی مقایسه ای تربیت اخلاقی از منظر اهداف و اصول از دیدگاه ابن سینا و علامه طباطبایی
سال 1399
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی

مقالات سعید بهشتی در ژورنال های داخلی

طراحی و اعتبار یابی الگوی بومی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر مولفه های زیبایی شناسی و هنر
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی زناشویی مبتنی برآموزه های اسلام برسازگاری زناشویی زوجین
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی
تربیت عرفانی براساس حکمت سینوی (مفهوم، مبانی، اصول، روش ها)
سال 1391
ارائه شده در دوفصلنامه حکمت سینوی (مشکوه النور)
مبانی معرفت شناختی تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر حکمت متعالیه صدرایی (گامی به سوی نظریه پردازی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی)
سال 1385
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
فلسفه، تعلیم و تربیت، و چالش پست مدرنیسم
سال 1385
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
بررسی مبانی تربیت اجتماعی از دیدگاه امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
کاوش هایی در باب فلسفه ی تربیت دینی از دیدگاه اسلام
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
مختصات فلسفی حرکت جوهری انسان در حکمت متعالیه و کاربردهای آن در شناسایی اصول حاکم بر تحول آموزش و پرورش
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
تبیین و بررسی نظریه تربیتی فمینیسم و نقد آن از منظر تعلیم و تربیت اسلامی
سال 1385
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
تبیین مبانی و اصول تربیت اجتماعی در نهج البلاغه
سال 1386
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
بررسی فلسفه و قلمروی حجاب در اسلام و آثار تربیتی آن
سال 1388
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
ارتباط عقل و حس در اندیشه معرفت شناختی ابن سینا و نقش آن در برنامه درسی
سال 1393
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
Philosophical Foundations of Citizenship Education from the Point View of Islam and Pragmatism School
سال 1397
ارائه شده در مجله تجارب تعلیم و تربیت
تبیین نقش مسئولیت پذیری در تربیت اجتماعی نوجوانان براساس تفسیر المیزان
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی
فراشناختی به تربیت اخلاقی کودک ازمنظر اهداف و اصول براساس اندیشه تربیتی ابن سینا
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
طراحی الگوی تربیت اخلاقی در آموزش عالی بر مبنای آموزه های اخلاقی قرآن کریم از دیدگاه تفسیر المیزان بر اساس روش داده بنیاد
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
بازشناسی مولفه های زیبایی شناسی و هنر برای برنامه درسی از منظر منابع مکتوب و دیدگاه صاحب نظران
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
طراحی چارچوب نظری نظارت اجتماعی نوجوانان براساس اهداف، مبانی، اصول و روش‌های منبعث از تفسیر المیزان
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
ارائه الگوی نظری تربیت عقلانی جهت نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی براساس مبانی معرفت‌شناختی قرآن‌کریم
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
تربیت سیاسی از منظر قرآن کریم با رویکرد تدبر سوره‌ای
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
مبانی تربیت اخلاقی در نظریه انسان شناسی شهید مطهری(ره)
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
مقایسه اثربخشی آموزش گروهی روان‎شناسی مثبت‎گرای سلیگمن و رویکرد اسلامی مبتنی بر آموزه‎های قرآنی بر افزایش شادکامی زنان شاغل متاهل
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهشهای مشاوره
تحلیلی بر مفهوم اخلاق در مکتب فرانکفورت
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری
بررسی حقیقت علم در وجود شناسی معرفت حکمت متعالیه و استنباط مدلول های تربیتی آن
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
تبیین تحلیلی تربیت عبادی کودک براساس اندیشه تربیتی ابن سینا
سال 1400
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
واکاوی تحلیلی - انتقادی تربیت اخلاقی یورگن هابرماس
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی
بررسی تطبیقی جایگاه دیگرگزینی در نظریه تربیت اخلاقی جان وایت و مرتضی مطهری
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
تبیین راهکارهای نظارت انتظامی بر جامعه در سیره امام علی(ع)
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های دانش انتظامی
اهداف انضباط انتظامی در آموزه های مدیریتی نهج البلاغه
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های مدیریت انتظامی
بررسی نقش بازی در تربیت کودک از دیدگاه قرآن و سنت معصومین (ع)
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
بررسی اندیشه های تربیتی دریدا و نقد آن
سال 1389
ارائه شده در مجله رویکردهای نوین آموزشی
بررسی مدرج بودن ادراک از منظر صدرالمتالهین و استنتاج مدلولهای تربیتی آن
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی
بررسی وجود ذهنی در هستی شناسی معرفت حکمت متعالیه و استنتاج دلالتهای آن برای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی
اهداف آموزش مفاهیم اخلاقی به کودکان بر اساس دیدگاه های آیت الله جوادی آملی
سال 1400
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
معنا و مولفه های امیدواری در متون اسلامی و روان شناسی مثبت گرا
سال 1389
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
مدلولات تربیت عقلانی در هندسه معرفت شناختی ابو حامد غزالی و صدرالمتالهین
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
شناسایی بایسته های معرفت شناختی اخلاق باور از دیدگاه آیت الله جوادی آملی
سال 1400
ارائه شده در دوفصلنامه اخلاق وحیانی
بنیانهای رشد آدمی بر مبنای سخنان امام علی علیه السلام
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
تبیین دیدگاه معرفت شناسی علامه طباطبایی(ره) و دلالتهای آن در محتوا و روشهای تربیتی
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
سبک زندگی فردی در حوزه تربیت سیاسی بر مبنای نهج البلاغه
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
آیین بندگی در نظام تربیت ناب حسینی مبتنی بر دعای عرفه
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
تبیین دیدگاه تربیت عرفانی بر مبنای حکمت سینوی(مفهوم، اهداف، مراحل)
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
بررسی تطبیقی آرای تربیتی ملامحسن فیض کاشانی و جان دیویی
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
رویکرد، مبانی، اهداف، روشها و محتوای تربیت زیبایی شناختی از دیدگاه علامه جعفری(ره)
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
رویکرد عقلگرایی در برنامه درسی بر اساس معرفت شناسی ابن سینا
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
تبیین الگوی تربیت عقلانی بر مبنای اندیشه امام خمینی«ره»
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
واکاوی امکان تاسیس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای حکمت متعالیه
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
اصول تربیت عقلانی بر مبنای سخنان امام رضا علیه السلام
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
هویت فلسفی فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
بررسی اهداف و اصول و روشهای تربیت سیاسی بر مبنای نهج البلاغه
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
راهبردهای تعلیم و تربیت برآمده از انسان شناختی قرآنی با تاکید بر نقش گرایش ها در وجود انسان
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش نامه معارف قرآنی
بررسی مبانی معرفت شناختی غزالی و ملاصدرا و دلالت های آن بر تربیت عقلانی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی
مبانی و اهداف تربیت اخلاقی در نهج البلاغه
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی
تربیت اخلاقی در نهج البلاغه بر مبنای خطبه همام
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی
The Pattern of Application of Moral Education in Cyberspace Based on the View of Allameh Tabataba'i
سال 1401
ارائه شده در مجله بین المللی اخلاق و جامعه
عوامل تربیتی- آموزشی ولایت پذیری از منظر قرآن کریم
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه توسعه­ آموزش جندی­ شاپور
طراحی برنامه آموزش فلسفه برای والدین و اثربخشی آن با برنامه آموزش فلسفه برای کودکان در تحول اخلاقی و خود مهارگری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
سال 1397
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
تاثیر قصه های قرآنی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی واستنتاج اصول وروشهای تربیت اجتماعی ازآن
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
واکاوی ضرورت تدوین الگوی بومی آموزش تفکر به کودکان با توجه به پیش فرض های هستی شناختی و معرفت شناختی صدرالمتالهین
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
تبیین کارکرد ویژگی های داستان های فبک بر خلاقیت
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
کاوش الگوی تربیت مدنی از دیدگاه ابونصرفارابی: یک مطالعه کیفی
سال 1402
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
«مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی و اصول تربیت اجتماعی منتج از آن»
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
جایگاه علم حضوری در رابطه دانش و عمل اخلاقی از دیدگاه صدرالمتالهین
سال 1402
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهش های عقلی نوین
تبیین مبانی معرفت شناختی اخلاق باور دردیدگاه جوادی آملی به منظور طراحی الگوی مفهومی آموزش اخلاق باور
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی