داریوش نوروزی | سیویلیکا

دکتر داریوش نوروزی

دانشیار، دانشگاه علامه طباطبائی

معرفی

استان
تهران
شهر
تهران

سمتهای علمی و اجرایی داریوش نوروزی در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری (سردبیر)
  • فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری (هیات تحریریه)
  • فصلنامه فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت (هیات تحریریه)
  • فصلنامه علمی پژوهش در آموزش (سردبیر)

سمتهای علمی و اجرایی داریوش نوروزی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه علامه طباطبائی (عضو هیات علمی)

مقالات داریوش نوروزی در کنفرانس های داخلی

طراحی آموزش الکترونیکی دوره مهارتهای تفکر خلاق با روش بارش مغزی
سال 1388
ارائه شده در اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی
سیستم آموزشگر هوشمند، روش انطباق فرایند یادگیری با تفاوتهای فردی یادگیرندگان در آموزش الکترونیکی
سال 1388
ارائه شده در اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی
شناسایی نیازهای آموزشی شهروندان منطقه 19 تهران بر اساس سرفصل موضوعات آموزشی محیط زیست
سال 1390
ارائه شده در پنجمین همایش ملی مهندسی محیط زیست
شناسایی نیازهای آموزشی خانوارهای منطقه 19 تهران بر اساس سرفصل موضوعات آموزشی محیط زیست
سال 1391
ارائه شده در دومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست
هشت اصل کاربردی مبتنی بر نظریه برای موفقیت یادگیرنده الکترونیکی
سال 1390
ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی
لزوم شفافیت در ملاک های ارزیابی درونی آموزش محیط زیست شهروندان
سال 1392
ارائه شده در سومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست
توصیف ارتباط سواد رایانه ای و سواد اینترنتی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد تهران جنوب
سال 1392
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی نوآوری در مهندسی کامپیوتر و فنآوری اطلاعات
تاثیر آموزش کارگاهی و آموزش با نرم افزار برمیزان یادگیری و یادداری درس ریاضی
سال 1393
ارائه شده در نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی
بررسی رابطه بین سبک های یادگیری با خودکار آمدی رایانه ای در دانشجویان مقطع کارشناسی
سال 1393
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی
عامل تغییر تسهیل گر یا تضمین کننده تغییر در نظام آموزشی
سال 1392
ارائه شده در همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش
تأثیر استفاده از تصاویرآموزشی در حین تدریس بررشد هوش فضایی دانش آموزان
سال 1394
ارائه شده در دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در علوم انسانی
بررسی میزان استفاده دانشجویان از ابزارهای ارتباطی ناهمزمان وبلاگ و رابطه آن با مهارت اجتماعی ابراز وجود و خودکنترلی آنها
سال 1394
ارائه شده در سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
بررسی میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی همزمان چت و رابطه آن با مهارت اجتماعی ابراز وجود و خودکنترلی دانشجویان
سال 1394
ارائه شده در سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
نظریه های یادگیری وآموزش علوم
سال 1395
ارائه شده در دومین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه وترویج آموزش علوم در ایران
آموزش فعال فناورانه(TEAL) رویکردی یادگیرنده محور و فناورانه محوردر آموزش علوم
سال 1395
ارائه شده در دومین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه وترویج آموزش علوم در ایران
بررسی رابطه تکنولوژی های نوین ارتباطات راه دور و رسانه ها با سیستم حمل ونقل هوشمند (ITS ) و امنیت و ایمنی S&Sجاده ای
سال 1395
ارائه شده در دومین همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای
مروری انتقادی بر نظریه های طبقه بندی اهداف آموزشی در حیطه شناختی و مقایسه آنها
سال 1397
ارائه شده در دومین کنفرانس دانش و فناوری روانشناسی،علوم تربیتی و جامعه شناسی ایران

مقالات داریوش نوروزی در ژورنال های داخلی

پرورشخلاقیت با بهره گیری از روش تدریس بدیعه پردازی در درس زبان انگلیسی
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
مقایسه اثربخشی طراحی آموزشی دو روش ابداعانه حل مسئله و بارش مغزی بر میزان خلاقیت دانشجویان دورههای آموزش الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
اعتبار یابی ابزاری برای پیش بینی موفقیت دانشجویان مهندسی دریادگیری الکترونیکی
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران
بررسی تأثیر رنگ در فیلم های آموزشی بر میزان یادگیری
سال 1387
ارائه شده در فصلنامه دانش و تندرستی
مقایسه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان در نظام آموزش حضوری والکترونیکی
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی
اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی، برای آموزش اخلاق
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
تاثیر رویکرد یادگیری مبتنی بر وظیفه برافزایش درک مطلب یادگیرندگانزبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری
رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی مجازیبا هویت جوانان شهر تهران
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی
مقایسه اثربخشی کاربرد رسانه های مختلف آموزشی در مفهوم سازی
سال 1386
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
یادیارها در تدریس کلمات انگلیسی
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
اثربخشی آموزش مهارت های شناختی و فراشناختی بر میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین کارکنان بیمه مرکزی ایران
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
اثیر چندرسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
واکاوی پذیرش نوآوری های برنامه درسی در نظام آموزش عالی (مورد مطالعه: آیین نامه بازنگری برنامه درسی دانشگاه های ایران)
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
میزان اثر بخشی بازی رایانه ای جمع اعداد در یادگیری و یادداری در درس ریاضی اول ابتدایی
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
مقایسه اثربخشی لینک های متنی تکرار شونده و لینک های ارجاعی درون متنی بر یادگیری و یادداری واژگان و درک مطلب زبان انگلیسی
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
بررسی تاثیر مدل طراحی آموزشی رایگلوث بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی سال دوم راهنمایی1
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مقیاس انگیزش وظایف شغلی اساتید
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
نقش والدین و همکلاسی هایی که ازفناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده میکنند بر انتخاب رشته ی تحصیلی دانش آموزان (شهر دوشنبه تاجیکستان)
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
تاثیر آموزش چندرسان های بر میزان یادگیری و یادداری درس ریاضی دانش آموزان پسر در خود مانده
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی
تاثیر آموزش غنی شده با تلفن همراه بر میزان انگیزش پیشرفت تحصیلی، مشارکت و یادگیری دانش آموزان آسیب دیده بینایی
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی
تاثیر فناوری های هوشمندسازی مدارس بر خلاقیت دانش آموزان
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
تاثیر آموزش آموزه های تربیتی قرآن کریم بر توانمندسازی کارکنان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس
سال 1396
ارائه شده در دوفصلنامه اسلام و مدیریت
بررسی وضعیت موجود صلاحیت های فناورانه دانشجو معلمان بر اساس استانداردهای یونسکو
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
مقایسه تاثیر سه روش آموزش حضوری، الکترونیکی و تلفیقیبر یادگیری و یادداری دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
Examining the Effectiveness of Instructional Multimedia Based on Reducing the Extraneous Cognitive Load in English language Learning among Nursing Students
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه آینده آموزش پزشکی
جبران کاستی های آموزشی با به کارگیری راهبرد تکیه گاه سازی آموزشی
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات آموزشی نما
تحلیل و تبیین جایگاه مدل طراحی آموزش واقع گرا در میان رویکردهای عمده به طراحی آموزشی و چگونگی کاربرد آن در عمل
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری
تاثیر آموزش سواد اطلاعاتی اینترنتی بر مهارت های حل مساله دانش آموزان
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری
الگوی برنامه درسی آموزش فلسفه برای کودکان بر اساس نتایج تحقیقات مرتبط
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
سنتزپژوهی ویژگی‌های کتاب درسی دانشگاهی
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
سنتز پژوهی مولفه ‏های موثر بر کیفیت محیط‏های یادگیری
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری
تاثیر استفاده از ربات همیار معلم بر ارتقای مهارتهای تولیدی زبان انگلیسی با تاکید بر رویکرد ارتباطی: سنتزپژوهی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
مطالعه الگوها و روش های توانمندسازی کودکان دوره پیش دبستانی، برای مقابله با آسیب های اجتماعی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
الگوی پیامدهای ارزشی و مهارتی آموزش زیبایی شناسی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
طراحی الگوی مولفه های موثر بر کیفیت محیط های یادگیری الکترونیکی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
اعتباریابی الگوی مولفه های موثر بر کیفیت محیط های یادگیری
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
تاثیر اجرای برنامه درسی با رویکرد وارونه بر یادگیری خودراهبر فراگیران
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی
شناسایی مولفه های انتظارات اخلاقی دانشجویان از آموزش عالی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری
امکان سنجی آموزش الکترونیکی در دانشگاه علامه طباطبائی و ارائه راهکار
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
تاثیر برنامه درسی فلسفه برای کودکان بر رشد خلاقیت دانش آموزان
سال 1400
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
مقایسه ی اثربخشی آموزش از طریق بازی های آموزشی رایانه ای و روش سنتی بر مهارت های تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان تیزهوش
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه