علی خورسندی طاسکوه | سیویلیکا

دکتر علی خورسندی طاسکوه

دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی

معرفی

استان
تهران
شهر
تهران

سمتهای علمی و اجرایی علی خورسندی طاسکوه در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی (هیات تحریریه)
  • فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی (هیات تحریریه)
  • فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی (هیات تحریریه)

سمتهای علمی و اجرایی علی خورسندی طاسکوه در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه علامه طباطبائی (عضو هیات علمی)
  • هفتمین همایش بین المللی روان شناسی مدرسه (عضو کمیته علمی - هیات داوران)

مقالات بین المللی علی خورسندی طاسکوه

"Urgent Changes to Be Made in Iran’s Primary Education: Voices from Teachers", SAGE Publications, (2022), Vol , No : 209653112210859
"The required specifications of a fourth-generation university to shape innovation district under anchor approach: a meta-synthesis analysis using text mining", Emerald, (2021), Vol 13, No 4: 539-562
"Iranian Students’ Experience of K-12 and Higher Education: Use of Drawings to Convey the Difference Between Ideals and Reality", Nova Southeastern University, (2021), Vol , No :
"Editorial Note: June Issue", CMV Verlag, (2021), Vol 2, No 2: 2-4
"Editorial Note: March Issue", CMV Verlag, (2021), Vol 2, No 1: 2-4
"Internationalization in Canadian Higher Education Institutions: Ontario", SAGE Publications, (2020), Vol 7, No 2: 97-117
"Editorial Note: December Issue", CMV Verlag, (2020), Vol 1, No 3: 2-4

مقالات علی خورسندی طاسکوه در کنفرانس های داخلی

علوم انسانی در ایران و راه های ارتقاء آن
سال 1385
ارائه شده در کنگره ملی علوم انسانی
تحلیل سیاست انتقادی ؛ حلقه گمشده سیاست پژوهی در سیاست گذاری آموزش عالی ایران
سال 1396
ارائه شده در اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی
ناسیاست انبوه سازی دانشگاهی؛ راهکارهای سیاستی برای مقابله با پیامدهای آن
سال 1398
ارائه شده در همایش ساماندهی آموزش عالی: سناریوهای پیش رو
پداگوژی انتقادی صلح
سال 1398
ارائه شده در سومین همایش سالانه انجمن علمی مطالعات صلح ایران «علوم انسانی و اجتماعی وصلح»
مطالعه ی رفتار اطلاع یابی مدیران گروه آموزشی در عصر پسا کرونا
سال 1400
ارائه شده در دومین همایش ملی یادگیری سیار در عصر کرونا و پساکرونا

مقالات علی خورسندی طاسکوه در ژورنال های داخلی

میان رشتگی و مسائل آن در آموزش عالی
سال 1388
ارائه شده در فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی
تنوع گونه شناختی در آموزش و پژوهش میان رشته ای
سال 1388
ارائه شده در فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی
ارتباطات بین دانشگاهی و نقش آن در گسترش همکاری های فرامرزی
سال 1387
ارائه شده در فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی با خلاقیت کارکنان ستادی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
چگونگی کاربست قدرت در استقلال دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران: یک تحلیل گفتمان انتقادی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
سیرتحول گونه شناسی پژوهش میان رشته ای: مطالعه ای تاریخی تبارشناسانه
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی
طراحی الگوی اصلاح ساختار رویکرد میان رشته ای در حوزه علوم پایه در دانشگاهها با تاکید بر پایداری توسعه ملی:یک مطالعه داده بنیاد
سال 1398
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
شرایط بین المللی شدن دانشگاهها با تمرکز بر برنامه ریزی درسی بین فرهنگی
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
شناسایی عوامل امتناع همکاری‌های پژوهشی بین‌المللی در نظام آموزش عالی کشور: یک مطالعه فراترکیب
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه آموزش علوم دریایی
شایستگی‌های رهبری رؤسای دانشگاه‌ها در نظام آموزش عالی ایران
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات منابع انسانی
چالش های توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی در تدریس برخط
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
تحلیل تطبیقی آموزش عالی فرامرزی در کشورهای منطقه خلیج فارس با رویکرد قطب های بین المللی آموزش
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی
شناسایی عوامل موثر بر کیفیت بخشی آموزش از دیدگاه متخصصان آموزش عالی و دانشجویان دکتری
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی
شناسایی و اولویت بندی مولفه های اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان
سال 1398
ارائه شده در دوفصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی
وابستگی به مسیر در شکلگیری حکمرانی نظام آموزش عالی ایران
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی
مرور روایتی بر نظریه وضع خط مشی در سازمان های آموزشی: رویکردی عمل گرایانه
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مدیریت دولتی
طراحی الگوی معلم خوب با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج
مرور نظام یافته رهبری اثربخش در دانشگاه های علوم پزشکی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
شناسایی عوامل موثر بر ارتقاءکیفیت پژوهش دانشگاهی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
تحلیل وضعیت موجود همکاری های علمی بین المللی در دانشگاه های دولتی ایران
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه رهبری آموزشی کاربردی
شناسایی مولفه های همکاری های علمی بین المللی در آموزش عالی: مطالعه ای فراترکیب
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه توسعه­ آموزش جندی­ شاپور
شناسایی ویژگی ها و مولفه های برنامه درسی آموزشی عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
طراحی الگوی شایستگی های کارکردی دانش آموختگان دکتری دانشگاه ها
سال 1401
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با تاکید بر رویکرد سیستمی
سال 1397
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
شناسایی زمینه های همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکده های روانشناسی و علوم تربیتی شهر تهران: یافته های یک مطالعه کیفی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
طراحی الگوی دانشگاه نوآور در چارچوب اکوسیستم نوآوری در ایران
سال 1397
ارائه شده در مجله آموزش عالی ایران
کارکردها و موانع استفاده از شبکه های اجتماعی در مدیریت آموزشی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات رسانه های نوین
استقرار ناحیه نوآوری با هدف توسعه منطقه ای در رهیافت لنگرگاهی دانشگاه نسل چهارم
سال 1399
ارائه شده در مجله سیاست علم و فناوری
بیان ماهیت و ارایه مدل استقرار ناحیه نوآوری: پژوهشی فراترکیب با استفاده از متن کاوی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه رهیافت
شناسایی مولفه های موثر برارتقاء ظرفیت کارتیمی درمدارس ابتدایی بر اساس سند تحول آموزش و پرورش
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
چالش ه ای جذب دانشجویان بین المللی: تجربه ای برای دانشگاه های ایران (واکاوی پژوهش های گذشته)
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه آموزش علوم دریایی
ترند تکنولوژی های نوین در یادگیری و تدریس، با تاکید بر چالش ها و سیاست های مورد نیاز در عصر پساکرونا
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری
ابعاد و مولفه های توسعه حرفه ای مدیران مدارس ابتدایی : رویکردی پدیدارشناسانه
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
الگوی دانشگاه پژوهی در دانشگاههای وابسته به جهاد دانشگاهی
سال 1402
ارائه شده در طب و تزکیه

یادداشت علمی علی خورسندی طاسکوه

پشت صحنه بیکاری دانش آموختگان
سال 1401