ملاحت شعبانی میناآباد | سیویلیکا

دکتر ملاحت شعبانی میناآباد

دانشگاه پیام نور

معرفی

عضو هیات علمی پیام نور

استان
اردبیل
شهر
اردبیل

سمتهای علمی و اجرایی ملاحت شعبانی میناآباد در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه پیام نور (همه مراکز) (عضو هیات علمی)

مقالات بین المللی ملاحت شعبانی میناآباد

1. Shabani Minaabad, M. (1389). Azerbaycan ve Ingilis Dillerinde Hündür Ve Alçaq Mefhumlarini Ifade Eden Sifetlerin Linqvistik Tehlili. Nitq medeniyyeti ve terminologiyanin aktual problemleri.
Shabani Minaabad, M. (1389). The effect of awareness analytical and synthetic aspects of word formation on vocabulary knowledge of EFL learners. Fundamental and applied researches in the modern word. 26th international scientific and practical conference in Russia.

مقالات ملاحت شعبانی میناآباد در کنفرانس های داخلی

تحلیل مقایسه ای و معناشناختی در نحوه استفاده از انواع استعاره های مفهومی و طرحواره های تصویری در تجسم سازی مفهوم انسان در آثار شهید مطهری و علی شریعتی
سال 1398
ارائه شده در هفتمین کنگره ملی پژوهش های کاربردی در مطالعات زبان
تحلیل مقایس های و معناشناختی در نحوه استفاده از مفاهیم استعاری و شیوه های مفهوم سازی مقوله انسان در آثار دکتر شریعتی و مطهری
سال 1399
ارائه شده در چهارمین کنفرانس بین المللی زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن
Shabani Minaabad, M. (1399). تحلیل مقایسه ای و معناشناختی در نحوه استفاده از مفاهیم استعاری و شیوه های مفهوم سازی مقوله انسان در آثار دکتر شریعتی و مطهری. چهارمین کنفرانس بین المللی زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن.
سال 1399
Shabani Minaabad, M., & Mohammadzade, H. (1389). تحلیل مقایسه ای و معناشناختی در نحوه استفاده از انواع استعاره های مفهومی و طرح واره های تصویری در تجسم سازی مفهوم انسان در آثار استاد مطهری و علی شریعتی. هفتمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مطالعات زبان.
سال 1389

مقالات ملاحت شعبانی میناآباد در ژورنال های داخلی

مقایسه واج شناسی زبان فارسی و گویش آباده ای
سال 1395
ارائه شده در پژوهشنامه اورمزد
Cancer as a Metaphor
سال 1399
ارائه شده در مجله تحقیقات سرطان
The Role and Application of Metaphor in Preventing Breast Cancer Phobia
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه سرطان پستان
The Impact of Linguistic and Socio-Cultural Indicators on Naming Commercial Centers in Ardabil and Tehran
سال 1400
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات ادبی انتقادی
تحلیل محتوای نیمکت نوشته ها و دیوارنوشته های مدارس متوسطه و دانشگاه های شهر اردبیل از دیدگاه زبان شناسی اجتماعی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه زبان شناسی اجتماعی
تحلیل مقایسه ای و معنا شناختی در نحوه استفاده از اصول همکاری در پیام های اطلاع رسانی تلویزیون، رادیو و روزنامه مرتبط با بیماری کووید-۱۹ براساس نظریه ی معنای ضمنی گرایس
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه
Comparison theory of mind and Code-Switching Pattern In Speech students with specific learning disorder and normal
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی
بررسی استعاره های مفهومی و طرح واره های تصویری در تبیین مفهوم انسان در آثار دکتر شریعتی و استاد مطهری بر اساس نظریه لیکاف وجانسون با رویکردی بر زبانشناسی شناختی
سال 1402
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات ادب اسلامی
Shabani Minaabad, M. (2023). The role of Linguistics in dispensing drugs. Latin American journal of pharmacy.
سال 2023
Shabani Minaabad, M. (2023). Investigating the Function of Talishi Proverbs (Minaabadi Dialect of Ardabil Province) in the Life Dimensions of the People of Minaabad Village. Intercultural Studies Quarterly, 17(53), 89-108.
سال 2023
Shabani Minaabad, M. (2023). The challenge of covid-19 disease in Iran's education. Iranian journal of educational research.
سال 2022
Anbarshahi, S., & Shabani Minaabad, M. (2021). Recognizing the ESP Course Challenges to Improve the Quality of ESP Program Counseling students. Preventive Counseling, 2(4), 37-46. Minaabad, M. S. (2017). Study of the effect of dynamic assessment and graphic organizers on EFL learners' reading comprehension. Journal of Language Teaching and Research
سال 2021
Shabani Minaabad, M. (2021). The Relationship between Gender and the Usage of Different Kinds of Politeness and Verbal Violence in Proverbs of Taleshi Language (Minaabadi Dialect of Ardabil Province). Culture & Folk Literature, 8(36).
سال 2021
Shabani Minaabad, M. (2020). The Challenge of Learning and Teaching During the Outbreak of COVID-19 (COVID Challenge) Problem or Opportunity. Journal of Archives in Military Medicine, 8(1).
سال 2020
Shabani Minaabad, M., & Dorani Lomar, S. (2020). The effects of children’s pedagogical songs on social, linguistic, and written skills development in children with autism spectrum disorders. Journal of Client-Centered Nursing Care, 6(3), 175-186.
سال 2020
Shabani Minaabad, M. (2020). The Role and Application of Metaphor in Preventing Breast Cancer Phobia. Archives of Breast Cancer, 7(2).
سال 2020
Shabani Minaabad, M. (2020). The effect of poetry therapy on the development of language and social skills in children with asd. Health Education and Health Promotion, 8(2), 79-86.
سال 2020
Shabani Minaabad, M. (2020). Cancer as a Metaphor. نشریه بین المللی چند تخصصی سرطان, 4(4), 1-3.‎
سال 2020
Shabani Minaabad, M., & Alimohammadi, S. (2019). A Content-based Analysis of Bench-writing and Graffiti of Secondary Schools and Universities in Ardebil City from a Sociolinguistic Point of View. Journal of Sociolinguistics, 2(3), 11-24.
سال 2019
Shabani Minaabad, M. (2017). Study of the effect of dynamic assessment and graphic organizers on EFL learners' reading comprehension. Journal of Language Teaching and Research, 8(3), 548.
سال 2017
Shabani Minaabad, M. (2016). An investigation into the effect of graphic organizers and marginal glossing on recalling of collocations among Iranian EFL learners with different proficiency levels. Journal of Language Teaching and Research, 7(4), 788.
سال 2016
Shabani Minaabad, M. (2016). Studying the Effect of Metacognitive Awareness on Recalling of Collocations with Different Proficiency Levels. INTERNATIONAL JOURNAL, 3(1).
سال 2016
Shabani Minaabad, M., & Rad, M. Z. (2016). Kajian Impact of Emotional Intelligence on Monolingual and Bilingual Students' Academic Achievement. Malaysian Journal of Education (0126-6020), 41(2).
سال 2016
Asadi, N., & Shabani Minaabad, M. (2016). The Study of The Effect of Dynamic Assessment on Iranian Intermediate EFL Learners'recall of Collocation. Modern Journal of Language Teaching Methods, 6(8), 132.
سال 2016
Behtari, S., & Shabani Minaabad, M & Hamzekhanlou, M. A. (2016). The Effect of Dynamic Assessment on Iranian Intermediate EFL Learner's Narrative Performance. Modern Journal of Language Teaching Methods, 6(5), 324.
سال 2016
Orooji, N. & Shabani Minaabad, M. (2016). The effect of graphic organizers and marginal glossing on reading comprehension of texts with sequential structure. Modern Journal of Language Teaching Methods, 6(6), 461.
سال 2016
Shabani Minaabad, M., & Mirzaei, M. (2016). Studying Gender in Azary Proverb from the Viewpoint of Sociolinguistics. The Caspian Sea Journal, 10(1), 39-50.
سال 2016
Shabani Minaabad, M., & Khoshkholgh, F. F. (2012). Investigating the effect of genre-based pedagogy on English for specific purpose learners’ reading comprehension. World Applied Sciences Journal, 18(2), 251-260.
سال 2012
Shabani Minaabad, M. (2011). The Effect of Collocation on Meaning Representation of Adjectives Such as Big and Large in Translation from Two Languages Used in the Article to English Language Texts. English Language Teaching, 4(1), 70-75.
سال 2011
Shabani Minaabad, M. (2010, January). Referential and Contextual Meaning of Adjectives such as Big, Large, Small and Little in Translation from Different Languages to English Language Texts. In FORUM. Revue internationale d’interprétation et de traduction/International Journal of Interpretation and Translation (Vol. 8, No. 2, pp. 163-181). John Ben
سال 2010
Shabani Minaabad, M. (2010). The Effect of Context on Meaning Representation of Adjectives such as Big and Large in Translation from Different Languages such as Russian, Persian and Azeri to English Language Texts. Journal of Language Teaching & Research, 1(6).
سال 2010
Shabani Minaabad, M. (1402). استعاره های مفهومی و طرح واره های تصویری در تبیین مفهوم انسان در آثار دکتر شریعتی و استاد مطهری (بر اساس نظریه زبانشناسی شناختی لیکاف وجانسون). مطالعات ادب اسلامی2(4).
سال 1402
Shabani Minaabad, M. (1402). مقایسه الگوی رمزگردانی در زبان گفتاری دانشجویان دانش آموزان پیش دبستانی بر اساس نظریه تطابق ارتباطی گیلز بادر نظر گرفتن متغییرهای جنسیت و تحصیلات . فصلنامه سلامت و آموزش در اوان اسلامی.
سال 1402
Shabani Minaabad, M., & Abbaszadeh, M. (1402). تحلیل و مقایسه کنشهای گفتاری سوره توبه در قرآن کریم با خطبه 52 نهج البلاغه بر اساس نظریه سرل با رویکردی بر کاربردشناسی زبان . نشریه سفینه.
سال 1402
Shabani Minaabad, M. (1402). تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی، زبانی – اجتماعی بر ابعاد عزت نفس دانش آموزان پیش دبستانی. فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی4(4).
سال 1402
Shabani Minaabad, M., & Rajabi, S. (2021). The Impact of Linguistic and Socio-Cultural Indicators on Naming Commercial Centers in Ardabil and Tehran. Critical Literary Studies, 3(2), 171-190.
سال 1402
Shabani Minaabad, M. (1401). مقایسه نظریه ذهن و الگوی رمزگردانی در زبان گفتاری در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و عادی . فصلنامه سلامت و آموزش در اوان کودکی3(3).
سال 1401
Shabani Minaabad, M. (1401). تحلیل مقایسه ای و زبانشناختی درنحوه استفاده از اصول همکاری در پیام های اطلاع رسانی تلویزیون، رادیوو روزنامه مرتبط با بیماری کووید 19 بر اساس نظریه معنای ضمنی گرایس . .مجله جامعه، فرهنگ و رسانه
سال 1401
Shabani Minaabad, M. (1401). بررسی کارکرد ضرب المثلهای تالشی (گویش میناآبادی استان اردبیل) در ابعاد زندگی مردمان روستای میناآباد . فصلنامه علمی مطالعات میان فرهنگی.
سال 1401
Shabani Minaabad, M. (1399). بررسی رابطه بین جنسیت و وجود انواع ادب و خشونت کلامی در ضرب المثلهای زبان تالشی (گویش میناابادی) . فرهنگ و ادبیات عامه.
سال 1399
Shabani Minaabad, M. (1399). مقایسه اثر شکاف نسلی در استفاده از زبان، ارتباط کلامی و غیر کلامی پدران و پسران آن ها از دیدگاه زبان شناختی . فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی14.
سال 1399
Shabani Minaabad, M. (1399). اثربخشی آموزش از راه دور زبان انگلیسی مبتنی بر پکیج آموزشی پیشگیری ازابتلا به بیماری کووید-19 ویروس ( SARS-CoV-2 ) بر کاهش ترس و اضطراب بیماری کووید19(ویروس کرونا-نوین2019)زبان آموزان . مجله دانشگاه علوم پزشکی نظام های آموزشی.
سال 1399
Shabani Minaabad, M. (1398). تحلیل محتوای نیمکت نوشته ها و دیوار نوشته های مدارس متوسطه و دانشگاه های شهر اردبیل از دیدگاه زبان شناسی اجتماعی . فصلنامه زبانشناسی اجتماعی1(7).
سال 1398
Safarpour. B., & Sobhani A R., & Ahmadi A., & Shabani Minaabad, M. (1391). Clarification of the Relationship between Hidden Curriculum Metacognition Dimension and Reading Skills of Bilingual Students. Journal Of Basic and Applied Scientific Research.
سال 1391
Shabani Minaabad, M. (1391). On the effect of genre–based pedagogy on EFL learners’ Translation ability. Journal Of Basic and Applied Scientific Research.
سال 1391
Shabani Minaabad, M., & Pishegar. A., & Pourkhas .S. H., & Shafighi. E. (1390). Semantic Description of Adjectives such as Small and Little and the Effect of Context on Meaning Representation of the Mentioned Adjectives in Translation of Persian. Journal Of Basic and Applied Scientific Research.
سال 1390
Shabani Minaabad, M. (1389). Semantic description of adjectivesa such as large and big in English language and their equivalents in Azerbayjany language. Bilimsel Eksen-Scientific Axis.
سال 1389
Shabani Minaabad, M.(1389). The effect of context on meaning representation of measurement adjectives in translation of texts from different languages to English language. World Applied Sciences Journal.
سال 1389
Shabani Minaabad, M. (1388). Semantic description of adjectives such as Long, Tall, High, Low and short in three languages: English, Persian and Azerbaijan. Humanitar elmlar seriyasi.
سال 1388
Shabani Minaabad, M. (1387). ngilis, Fars Va Azerbaycan Dilarrinda Kiçik Mafhumun Ifada Edan Sifatlarin Lingvistic Tahlili. Journal of turkish linguistics.
سال 1387
Shabani Minaabad, M. (1387). Ingilis, Fars ve Azerbaycan dillerinde olçu bildiren sifetlerin leksiki menalari linqvistik tehlili. Dil ve Adebiyyat.
سال 1387
Shabani Minaabad, M. (1387). Ingils dilinde large ve big sifetleri arasinda ferqler ve onlarin fars ve azerbaycan dillerinde ekvivalentleri. Dil ve Adebiyyat.
سال 1387
Shabani Minaabad, M. (1387). Ingilis, fars ve Azerbaycan dilleninde canlilari ve cansizlarla boyuk mefhumunu ifade eden sofetlerin linqvistic tehlile. Filologia meseleleri.
سال 1387
Shabani Minaabad, M. (1387). gilis, Fars, ve Azerbaycan dillerind? canlilari v? cansizlari hundur mefhumunu ifade eden sifetlerin lingvistik tehlili. Filologia meseleleri.
سال 1387

طرح های پژوهشی ملاحت شعبانی میناآباد

پکیج شناسایی اختلالات یادگیری 5-7 سال
سال 1402
تحلیل مقایسه ای و معنا شناختی در نحوه استفاده از اصول همکاری در پیام های اطلاع رسانی رادیو، تلویزیون و روزنامه مرتبط با بیماری کووید-19 براساس نظریه ی معنای ضمنی گرایس
سال 1401
مقایسه اثر شکاف نسلی در استفاده از زبان، ارتباط کلامی و غیر کلامی پدران و پسران آن ها از دیدگاه زبان شناختی
سال 1398
بررسی تاثیر جنسیت بر کاربرد انواع ادب و خشونت کلامی در اصطلاحات و واژگان گویش تالشی میناابادی استان اردبیل
سال 1398
Study of the effect of Dynamic Assessment and Graphic Organizers on EFL learners' Reading Comprehension
سال 1395
An investigation on the effect of graphic organizers and marginal glossing on recalling of collocations among Iranian EFL learners with different proficiency levels.
سال 1394

تالیفات ملاحت شعبانی میناآباد

دعوت به روانشناسی در دین (ترجمه)
1403 - فارسی
بررسی روش‌های تحقیق(ابزارها و فنون) در علوم انسانی با تأکید بر آموزش زبان و زبانشناسی
1403 - فارسی
Reading for improving general English
1401 - انگلیسی
ویراستار علمی کتاب ترجمه شده: تعامل همراه با حس حضور: حس حضور در محیط‏ هایی با واسطه رایانه
1401 - فارسی
روش تحقیق در علوم انسانی (با رویکردی بر رشته زبان و زبانشناسی)
1399 - فارسی
Academic Reading in English
1396 - انگلیسی
Semantic description of four confusing words in English Language: Small, Little, Big, large
1396 - انگلیسی

سوابق استادی ملاحت شعبانی میناآباد

استادیار پیام نور
1300

تحصیلات ملاحت شعبانی میناآباد

دکتری تخصصی زبانشناسی همگانی
1385 - 1389
کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی
1377 - 1380
کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی
1373 - 1377

سوابق شغلی ملاحت شعبانی میناآباد

سایر سوابق عضو کمیته امور بانوان شهرستان نمین
0 - تاکنون
سایر سوابق عضو حلقه صالحین دانشگاه پیام نور
0 - تاکنون
سابقه کار صنعتی عضو شورای هماهنگی آموزشگاههای زبانهای خارجی استان اردبیل
0 - تاکنون
سابقه کار صنعتی عضو شورای هماهنگی آموزشگاه‌های زبانهای خارجی شهرستان اردبیل
0 - تاکنون
سابقه کار صنعتی موسس و مدیر مرکز آموزش زبانهای خارجی پیشگامان
1390 - تاکنون
سابقه کار صنعتی موسس و مدیر موسسه فرهنگی، هنری پیشگامان هنرورزان نقشینه هنراردبیل
1393 - تاکنون
سابقه کار صنعتی عضو کمیته بازرسان علمی موسسات زبانهای خارجی استان اردبیل
1396 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان اردبیل
0 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی رئیس دانشکده فنی حرفه ای دختران فاطمه اردبیل
1401 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی نماینده و مدیر گروه منطقه سوم کشوری دانشگاه پیام نور در رشته‌های آموزش زبان انگلیسی، زبانشناسی، زبان و ادبیات انگلیسی
1401 - 1402
سابقه کار دانشگاهی عضو شورای پژوهشی دانشگاه پیام نور استان اردبیل
1393 - 1395
سابقه کار دانشگاهی مسئول امور پژوهشی دانشگاه پیام نور واحد نمین
1390 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی مدیر گروه رشته زبان انگلیسی-دانشگاه غیر انتفاعی نوین
1389 - 1393
سابقه کار دانشگاهی عضو بسیج اساتید دانشگاه پیام نور
0 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی راهنمایی و مشاوره پایان نامه های ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور
0 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی راهنمایی و مشاوره پایان نامه های ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی
0 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی رییس دانشگاه فنی حرفه ای مرکز دختران اردبیل
1401 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی نائب رییس کمیته استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فنی و حرفه ای استان اردبیل
1402 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی عضو کارگروه توانایی علمی گروه تخصصی زبان و ادربیات انگلیسی دانشگاه جامع علمی کاربردی
1401 - تاکنون
سابقه کار دانشگاهی دبیر اجرایی اولین نمایشگاه عرضه و فروش دستاوردهای دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای مرکز دختران فاطمه
1402 - 1402
سابقه کار دانشگاهی رییس کمیته مداخله در بحران خودکشی دانشگاه فنی حرفه ای مرکز دختران اردبیل
1402 - تاکنون

جوایز و افتخارات ملاحت شعبانی میناآباد

نفر اول مسابقات حفظ قران کریم منطقه ای و استانی
1368
نفر اول مسابقات نهج البلاغه
1368
نفر اول مسابقات حفظ قران کریم منطقه ای و استانی
1367
نفر اول مسابقات نهج البلاغه
1367
نفر اول مسابقات حفظ قران کریم منطقه ای و استانی
1366
نفر اول مسابقات نهج البلاغه
1366