فرهاد سراجی | سیویلیکا

دکتر فرهاد سراجی

استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینا

معرفی

استان
همدان
شهر
همدان

سمتهای علمی و اجرایی فرهاد سراجی در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور (هیات تحریریه)

سمتهای علمی و اجرایی فرهاد سراجی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی (عضو کمیته علمی - هیات داوران)
  • یازدهمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران (فلسفه آموزش مجازی) (دبیر اجرایی)
  • دانشگاه بوعلی سینا (عضو هیات علمی)

مقالات فرهاد سراجی در کنفرانس های داخلی

برنامة درسی مبتنی بر وب : 1 گامی به سوی تمرکز زدایی یا تشدید تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی
سال 1384
ارائه شده در همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرایند برنامه ریزی درسی
بررسی تاثیر مشارکت در وبلاگ نویسی به عنوان فعالیت یادگیری بر تجارب یادگیری دانشجویان دبیری
سال 1388
ارائه شده در چهارمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی آموزش الکترونیکی
بررسی الگوهای طراحی آموزش مجازی و دلالت های آن
سال 1386
ارائه شده در دومین کنفرانس ملی آموزش الکترونیک
مروری بر تجربه پنج ساله تولید محتوای الکترونیکی : از گذشته تا حال
سال 1389
ارائه شده در پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی
سه سوسازی به مثابه امکانی برای ارتقا کیفیت پژوهشهای یادگیری الکترونیکی: مقایسه بین پژوهشهای خارجی و پژوهشهای انجام شده درایران
سال 1389
ارائه شده در پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی
ارائه چارچوبی برای ارزشیابی کیفیت آموزش در دانشگاه های الکترونیکی
سال 1390
ارائه شده در پنجمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی
مقایسه محدودیت های اشتغال زنان در آرا فقهی و مکاتب فمنیستی
سال 1393
ارائه شده در کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی
بررسی رابطه دینداری و ناهنجاری های رفتاری نوجوانان و جوانان دانش آموز در شهرستان ملکشاهی (استان ایلام)
سال 1393
ارائه شده در کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی
بررسی عوامل موثر بر انگیزش باورهای دینی در دانش آموزان دوره متوسطه
سال 1393
ارائه شده در کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی
مقایسه پرخاشگری بین دانش آموزان ورزشکار گروهی و انفرادی در مقایسه با غیر ورزشکاران
سال 1393
ارائه شده در کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی
بررسی اخلاق اجتماعی و مدیریت از دیدگاه آیات و روایات
سال 1393
ارائه شده در همایش بین المللی مدیریت
بررسی اخلاق مدیریت در جامعه اسلامی
سال 1393
ارائه شده در همایش بین المللی مدیریت
بررسی سبک زندگی اسلامی در خانواده
سال 1393
ارائه شده در اولین کنگره ملی تفکر و پژوهش دینی
جایگاه معلم پژوهنده در تغییر برنامه درسی
سال 1392
ارائه شده در همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش
The reasons for the orientation of organizations to development of blended learning: The study in Iranian banks
سال 1393
ارائه شده در کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع
برنامه درسی «آموزش فناوری» امکانی برای پرورش کارآفرینی در دانشجویان :غفلت زدایی از یک ضرورت
سال 1394
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی (با تکیه بر فن آوری های نوین یادگیری)
ارزیابی کیفیت محتوای بازیهای رایانه ای آموزشی موجود برای دوره ی ابتدایی براساس مولفه های تعاملی بودن اکتشافی بودن و یادگیری فعال
سال 1394
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها
عنوان مقاله :رابطه تعارض سازنده و خلاقیت در کارآموزان پسر آموزش فنی و حرفه ای همدان و ملایر
سال 1394
ارائه شده در چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی
بررسی وضعیت سواد فناورانه دانش آموزان متوسطه شهر همدان
سال 1396
ارائه شده در سومین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران
سواد فناورانه چیستی و چرایی آن در برنامه درسی دوره متوسطه
سال 1396
ارائه شده در سومین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران
خودآموزی اساسی ترین شاخص کیفیت محتواهای چندرسانه ای و الکترونیکی
سال 1396
ارائه شده در دوازدهمین کنفرانس سالانه یادگیری الکترونیکی
شناسایی معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موک ها
سال 1397
ارائه شده در سیزدهمین کنفرانس سالانه یادگیری و یاددهی الکترونیک
Why Formative Assessment is important in e-learning
سال 1398
ارائه شده در پنجمین کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم اجتماعی و علوم تربیتی و روانشناسی
آموزش سواد رسانه ای؛ ضرورتی در جهت ارتقای هویت دینی و ملی
سال 1398
ارائه شده در سومین همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی
ظرفیت های آموزش الکترونیکی برای پرورش شایستگی های اشتغال پذیری دانشجویان
سال 1399
ارائه شده در اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال
ارزشیابی از آموخته های دانشجویان در محیط الکترونیکی: چالش ها و راهکارها
سال 1399
ارائه شده در چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی
بررسی تاثیر آموزش داستان های فکری فیلیپ کم بر خلاقیت (ابتکار و بسط) دانش آموزان ابتدایی
سال 1400
ارائه شده در یازدهمین کنفرانس بین المللی روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی
فرهنگ یادگیری درکلاس درس
سال 1401
ارائه شده در اولین همایش ملی روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره

مقالات فرهاد سراجی در ژورنال های داخلی

قابلیت های اینترنت امکانی برای تسهیل و تقویت پژوهش های تربیتی
سال 1392
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
ارزیابی دورههای آموزش الکترونیکی دانشکده مجازی علوم حدیث با توجه به معیارهای کیفیت در آموزش الکترونیکی
سال 1392
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
مقایسه مهارت های پژوهشی فناورانه دانشجویان حضوری و مجازی
سال 1393
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
بررسی نقش مهارتهای یادگیری الکترونیکی بر رضایت و موفقیت تحصیلی دانشجویان مجازی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری
تاثیر به کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر اضطراب امتحان و عزت نفس دانشجویان
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
شناسایی موانع پیش روی توسعه مدارس هوشمند در شهر همدان
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
تهیه و اعتباریابی ابزار سنجش آمادگی ورودی یادگیرنده به دوره های الکترونیکی
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
حمایت از منزلت زنان در قوانین و مقررات ناظر بر تبلیغات بازرگانى
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه مطالعات فرهنگ ارتباطات
نقش عوامل اجتماعی و آموزشی در تضعیف انگیزه تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمانشاه
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
راههای ترویج و توسعه صلاحیتهای کارآفرینی در دانشجویان
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران
ارزیابی کیفیت شش بازی جدی تولید شده در ایران
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مطالعات فرهنگ ارتباطات
بررسی جایگاه رشته های فنی و حرفه ایحرفه ای و کاردانشکار دانش از دیدگاه دانش آموزان پایه نهم استان همدان در سال 1397
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
نیازهای سواد رسانه ای دانشجویان دوره کارشناسی
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
مطالعه فراترکیب دستاوردهای برنامه روایت پژوهی برای معلمان و دانشجومعلمان
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
تحلیل موانع هوشمندسازی مدارس در مرحله اجرا بر اساس نظریه های نوآوری آموزشی
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
بررسی رابطه بین باورهای معرفت شناختی معلمان و میزان اعتقاد به استفاده از ارزشیابی توصیفی
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
موانع مشارکت والدین در ارزشیابی توصیفی: مطالعه کیفی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
ارائه الگوی اجرای برنامه درسی مجازی بر اساس رویکرد یادگیری مشارکتی در آموزش عالی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
الگوی برنامه‎ درسی دانشگاه‎های مجازی علوم دینی بر مبنای یادگیری مشارکتی: مطالعه دانشگاه‎های مجازی قرآن و حدیث، جامعه ‌المصطفی و امام خمینی(ره)
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
Comparing Two Forms of Spatial Contiguity Principle in Student Learning: 'Text Linked to Image' versus 'Text in Image Adjacency'
سال 1399
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
تبیین الگوی آموزش سواد رسانهای برای دانشآموزان دورهی دوم ابتدایی بر اساس اصول فبک
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
تبیین اندیشههای انتظامی- امنیتی مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مطالعات فرهنگی پلیس
شناسایی و رتبهبندی موانع اثربخشی آموزش الکترونیکی کارکنان (مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی کردستان)
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
واکاوی نظریههای یادگیری در شبکههای اجتماعی؛ بسترسازی نظری برای طراحی برنامه درسی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
ارزشیابی در یادگیری الکترونیکی: چیستی، چرایی، چگونگی
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی
ارزیابی آموزش سواد رایانه ای در کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی از دیدگاه معلمان
سال 1395
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
مطالعه انگیزه ها و نحوه استفاده معلمان از شبکه های اجتماعی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته های مطالعه ترکیبی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
طراحی الگوی برنامه درسی برای استفاده از یادگیری غیررسمی مبتنی بر شبکه های اجتماعی مجاز در جهت توسعه حرفه ای دانشجو معلمان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
تحلیل کانونی رابطه اعتیاد موبایلی با میزان امنیت روانی و فرهنگی جوانان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات فرهنگی پلیس
بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی شهر همدان
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
سه سوسازی، امکانی برای ارتقای کیفیت پژوهش های یادگیری الکترونیکی: مقایسه بین پژوهش های انجام شده در ایران و خارج
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
بررسی امکان طراحی و تدوین برنامه درسی دوزبانه (فارسی و لری) در آموزش ابتدایی استان لرستان از نظر معلمان و مدیران
سال 1393
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
شناسایی و دسته بندی مهارت های مورد نیاز دانشجوی مجازی
سال 1392
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی آموزش سواد رسانه ای دوره ی ابتدایی
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
شناسایی چالش های ارزشیابی از آموخته های دانشجویان در نظام آموزش عالی ایران
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
ارزشیابی فرآیندها و عوامل درونی گروه آموزشی: مطالعه موردی گروه آموزشی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
محیط های یادگیری مجازی، امکانی برای کمک به بهبود فرهنگ یادگیری
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه راهبرد فرهنگ
Online-only Learning Challenges in Higher Education in COVID-۱۹ Era: A Research Synthesis
سال 1400
ارائه شده در دوفصلنامه آموزش از دور
Blended Learning in Distance Education: A Comparative Study of Selected Mega Open Universities
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه آموزش از دور
مبانی و انواع خودآگاهی ازمنظر فلاسفه اسلامی و کاربست آن در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
توسعه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز بازار کار (مدل دیکوم در حرفه سفال گری)
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مهارت آموزی
ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه تخصصی رشد فناوری
ارائه الگوی برنامه درسی پرورش خودآگاهی برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
شناسایی ابزارهای الکترونیکی برای پرورش مهارت های یادگیری خودرهیاب در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی
سال 1401
ارائه شده در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
کاوشی برای شناسایی شیوه های آموزش سواد شغلی به دانش آموزان دوره اول متوسطه: مطالعه کیفی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور
ویژگی های برنامه درسی آموزش سواد رسانه ای در دوره دوم ابتدایی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
تحلیل کانونی رابطه مولفه های اعتیاد موبایلی با میزان رفتارهای پرخطر رانندگی جوانان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی
مدلسازی نقش عوامل خود رهیابی و سواد رسانه ای در طفره روی مجازی دانشجویان با رویکرد شبکه عصبی مصنوعی
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
ویژگی های برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
مطالعه پدیدارشناسانه تجارب کسب شده دانشجومعلمان از برنامه درسی روایت پژوهی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
چارچوب کل نگر برای ارزشیابی تلفیق فاوا در برنامه درسی دوره ابتدایی: یافته های پژوهش ترکیبی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
سنتز پژوهی اثربخشی یادگیری الکترونیکی در آموزش علوم پزشکی و الزامات آن در طراحی و اجرا
سال 1396
ارائه شده در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب برنامه درسی مساله محور در دانشگاه های الکترونیکی؛ مطالعه ترکیبی
سال 1393
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
Teachers' Professional Development through Online Learning Environment: A Phenomenological Study
سال 1398
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
The Relationship Between Technological Research Skills and Research Self-Efficacy of Higher Education Students
سال 1396
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
بررسی میزان و نوع استفاده دانش آموزان متوسطه از فضای مجازی: مورد مطالعه استان همدان
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری
ویژگی های فرهنگی یادگیرنده ایرانی در نظام آموزش الکترونیکی
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
An Investigating into cultural characteristics of e-education learners: A case study of virtual students of Payam Noor University of Khuzestan
سال 1402
ارائه شده در دوفصلنامه آموزش از دور
راه حل های بهبود ارزشیابی تکوینی در محیط های یادگیری الکترونیکی
سال 1402
ارائه شده در مجله رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
مقایسه دبیران مدارس هوشمند و عادی از نظر صلاحیت های تدریس مبتنی بر فناوری
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش
بررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاه های مجازی از مهارت های تدریس در این دوره ها
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش