مسعود نجاری | سیویلیکا

دکتر مسعود نجاری

گروه روانشناسی، واحد مهاباد، دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد، ایران

معرفی

استان
آذربایجان غربی
شهر
بوکان

مقالات بین المللی مسعود نجاری

Investigating the Relationship between Lifestyle and Locus of Control in the Secondary High School Students in Bukan
Surveying the effective factors in improving high school management from the viewpoints of school administrators and teachers of Urmiah City, Iran

مقالات مسعود نجاری در کنفرانس های داخلی

بررسی عوامل مؤثر بر بهبود مدیریت دوره متوسطه از دیدگاه مدیران و دبیران ارومیه
سال 1392
ارائه شده در کنفرانس بین المللی مدیریت چالشها و راهکارها
بررسی تطبیقی خدمات حمایتی خانواده کودکان با کم توانی ذهنی در ایران و ایالات متحده
سال 1394
ارائه شده در کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی
بررسی و مقایسه ی میزان افسردگی دانش آموزان دختر و پسر مدارس پیش دبستانی شهرستان بوکان
سال 1395
ارائه شده در سومین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران
بررسی و مقایسه ی میزان زورگویی دانش آموزان دختر و پسر
سال 1395
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران
نقش مشاوره بر کاهش تعارضات زناشویی
سال 1396
ارائه شده در نخستین همایش پژوهش در روانشناسی و علوم رفتاری ایران
مقایسه ی هوش هیجانی در بین دانش آموزان پیش دانشگاهی
سال 1396
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین ایران و جهان در روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی
بررسی رابطه ی بین سبک اسناد و سلامت روان دانش آموزان پیش دانشگاهی شهرستان بوکان
سال 1396
ارائه شده در سومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران
بررسی و مقایسه ی ویژگی های فردی و شخصیتی اعضای شورای دانش آموزی با سایر دانش آموزان شهرستان سقز
سال 1396
ارائه شده در سومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران
مقایسه ی حافظه فعال در کودکان کم شنوا و عادی 8 و 9 ساله ی شهرستان سقز
سال 1396
ارائه شده در کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت
بررسی رابطه ی بین ترتیب تولد و میزان پرخاشگری کارکنان نیروی انتظامی در شهرستان سنندج
سال 1396
ارائه شده در سومین همایش بین المللی افق های نوین در علوم تربیتی، روانشناسی و آسیب های اجتماعی
نقش حمایت اجتماعی ادراک شده و خوش بینی تحصیلی در پیش بینی تاب آوری تحصیلی
سال 1397
ارائه شده در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه
مقایسه ی میزان افسردگی در بین کارکنان رسته های (انتظامی، راهور، پشتیبانی و آگاهی) ناجا در شهر سنندج
سال 1398
ارائه شده در کنگره ملی تازه یافته ها در علوم انسانی
تاب آوری تحصیلی در دانش آموزان دوره اول متوسطه: نقش پیش بینکیفیت زندگی و ادراک از محیط مدرسه
سال 1401
ارائه شده در اولین همایش ملی روانشناسی و کیفیت زندگی
ادراک از محیط مدرسه در دانش آموزان دوره ی ابتدایی با اختلال یادگیری: اثرخودپنداره تحصیلی و تاب آوری
سال 1401
ارائه شده در اولین همایش بین المللی علوم تربیتی، مشاوره، روانشناسی و علوم اجتماعی
پیش بینی سلامت اجتماعی بر اساس هوش اخلاقی و کفایت اجتماعی در معلمان زن مقطع ابتدایی شهر ارومیه
سال 1401
ارائه شده در هفتمین کنفرانس ملی نوآوری و تحقیق در مدیریت، روانشناسی و آموزش و پرورش
اثربخشی آموزش پروتکل قصه درمانی به والدین بر کاهش استرس و اضطراب مادران درگیر با کودکان بیش فعال
سال 1401
ارائه شده در هفتمین همایش بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و حقوق کودک در جهان اسلام
اثربخشی پروتکل آموزشی ادراک از محیط مدرسه بر کفایت اجتماعی و ادراک شایستگی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
سال 1401
ارائه شده در هفتمین همایش بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و حقوق کودک در جهان اسلام
ارزیابی بهزیستی روانی در معلمان زن مقطع ابتدایی: نقش پیش بین تحمل پریشانی و صمیمیت زناشویی
سال 1401
ارائه شده در دهمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران
مقایسه اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت زندگی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر بوکان
سال 1402
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه
بررسی تجربی تاثیر برنامه آموزشی سازگاری اجتماعی بر ارتقای نشاط اجتماعی و بهزیستی روانشناختی مادران دارای کودک با اختلال اتیسم
سال 1402
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه
مطالعه ی کیفی عوامل موثر بر ترک تحصیل دانش آموزان دوره اول متوسطه (مطالعهی موردی: دانش آموزان پایهی نهم آموزش و پرورش شهر بوکان)
سال 1402
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه
بررسی تاثیر جایگاه شغل پزشکی در آرزوهای شغلی نوجوانان (مطالعهی موردی: دانش آموزان پایهی نهم آموزش و پرورش شهر بوکان)
سال 1402
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه
کیفیت زندگی در معلولان جسمی حرکتی: اثر سلامت روان و تاب آوری (مطالعه موردی: شهر سقز)
سال 1402
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه
تعیین اثربخشی برنامه آموزشی سازگاری اجتماعی بر تفکر منطقی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان
سال 1402
ارائه شده در ششمین کنفرانس بین المللی مطالعات میان رشته ای روانشناسی، مشاوره، آموزش و علوم تربیتی
تنبلی اجتماعی در معلمان مقطع ابتدایی: نقش پیش بین بهزیستی روانی و معنویت در محیط کار
سال 1402
ارائه شده در دومین همایش ملی روان درمانی ایران
اثربخشی برنامه ی مداخله ای آموزش سازگاری اجتماعی بر رفتارهای غیرمولد تحصیلی در دانش آموزان پسر
سال 1402
ارائه شده در دومین همایش ملی روان درمانی ایران
مداخله درمان غیر دارویی مبتنی بر رفتار غیر مولد تحصیلی بر بهبود پریشانیهیجانی در دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی
سال 1402
ارائه شده در اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی روان شناسی و دین
تاثیر پروتکل آموزشی سازگاری اجتماعی بر نشاط اجتماعی، خودنظم جویی تحصیلی و تفکر منطقی نوجوانان دختر دارای وسواس فکری عملی
سال 1402
ارائه شده در نهمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره ایران
مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر وب و آموزش حضوری بر بهبود خودپنداره تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی
سال 1401
ارائه شده در سومین همایش ملی یادگیری سیار در نظام آموزش رسمی
تاثیر بسته آموزشی سازگاری اجتماعی بر بهبود خودپنداره دانش آموزان پسر
سال 1402
ارائه شده در چهارمین همایش ملی آسیب شناسی روانی
ارزیابی و تحلیل عوامل موثر در فضای مجازی بر تغییر سبک زندگی (مطالعه موردی: جوانان)
سال 1402
ارائه شده در چهارمین همایش ملی آسیب شناسی روانی
نقش نشاط اجتماعی و معنویت در محیط کار در پیش بینی شغلی معلمان دوره ابتدایی. ششمین کنفرانس ملی روانشناسی.
سال 1401
بررسی تجربی تاثیر درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر ارتقاء نشاط اجتماعی و توانمندسازی روانشناختی معلمان مقطع ابتدایی، همایش ملی آموزش و پرورش.
سال 1401

مقالات مسعود نجاری در ژورنال های داخلی

بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری و میزان افسردگی کودکان پیش دبستانی شهرستان بوکان
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
سطح و عوامل موثر بر افسردگی کارکنان نیروی انتظامی شهر سنندج
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی
اثربخشی برنامه ی آموزشی سازگاری اجتماعی بر سرزندگی تحصیلی، هویت تحصیلی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان دختر
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه روانشناسی فرهنگی
مدل ساختاری وجدان تحصیلی بر اساس کفایت اجتماعی با نقش میانجی اشتیاق تحصیلی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه سلامت روان کودک
اضطراب کرونا ویروس در معلمان: نقش پیش بین بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی (مطالعه موردی: شهر بوکان)
سال 1399
ارائه شده در ماهنامه پیشرفت های نوین در علوم رفتاری
بررسی اثربخشی برنامه واقعیت درمانی بر تنبلی اجتماعی معلمان دوره اول متوسطه شهر سقز
سال 1399
ارائه شده در ماهنامه پیشرفت های نوین در علوم رفتاری
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کیفیت زندگی و رضایت زناشویی مادران کودکان کم شنوا و ناشنوا
سال 1400
ارائه شده در ماهنامه پیشرفت های نوین در علوم رفتاری
اضطراب کووید-۱۹ در مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی: اثر رضایت شغلی و اشتیاق شغلی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه طب کار
مقایسه شیوه های فرزند پروری والدین کودکان زورگو و عادی در دانش آموزان مدارس ابتدایی پسرانه منطقه ۵ تهران
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه علمی مهارت های روانشناسی تربیتی
نقش واسطه ای تحمل آشفتگی در رابطه بین خشونت سربازان با تمایل به فرار ناشی از عملکرد فرماندهان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی
بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر شفقت CFT بر کیفیت زندگی وتوانمندسازی روان شناختی سربازان وظیفه
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی نظامی
اضطراب کووید-۱۹ در بیماران دیابتی: اثر عملکرد عصب روانشناختی و رفتارهای خودمراقبتی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه طب دریا
تعیین اندازه اثر هوش هیجانی و پرخاشگری در سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی
سال 1402
ارائه شده در ماهنامه پیشرفت های نوین در علوم رفتاری
بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی معلمان مرد مقطع ابتدایی شهرستان بوکان. راهبردهای نو در روانشناسی و علوم تربیتی
سال 1402
تاثیر بسته ی آموزشی مبتنی بر رفتار غیر مولد تحصیلی بر آرزوهای شغلی دانش آموزان پسر: یک مطالعه نیمه تجربی، پیشرفت های نوین در علوم رفتاری
سال 1402
تعیین تاثیر درمان گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی بر تعهد حرفه ای سربازان وظیفه: یک مطالعه نیمه تجربی
سال 1402
مقایسه ی سرزندگی تحصیلی و اضطراب تحصیلی در نوجوانان دختر با ولدین مطلقه و عادی شهر بوکان، فصلنامه ایده های نو در تعلیم و تربیت
سال 1402
نقش خودنظم جویی تحصیلی و ذهن آگاهی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر سقز. راهبردهای نو در روان شناسی و علوم تربیتی
سال 1402
تاثیر پروتکل آموزشی سازگاری اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، ایده های نو در تعلیم و تربیت.
سال 1402
ارزیابی تمایل به ماندگاری در سازمان معلمان مرد ابتدایی شهر بوکان: اثر شفقت به خود و معنویت در محیط کار. پیشرفت های نوین در علوم رفتاری
سال 1402
معنویت در محیط کار معلمان مقطع ابتدایی: اثر شفقت به خود، تعهد سازمانی و تاب آوری شغلی. انگاره های نو در تحقیقات آموزشی
سال 1402
طراحی پروتکل آموزشی آموزشی شیفتگی تحصیلی و امکان سنجی آن بر درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه، انگاره های نو در تحقیقات آموزشی
سال 1402
تعیین اثربخشی برنامه سازگاری اجتماعی بر استقلال عاطفی، شایستگی اجتماعی و ارزش های تحصیلی دانش اموزان پسر دوره دوم متوسطه، انگاره های نو در تحقیقات آموزشی
سال 1402
تدوین بسته آموزشی تمایل به ماندگاری و ارزیابی اثربخشی آن بر فرسودگی شعلی معلمان ابتدایی، انگاره های نو در تحقیقات اموزشی
سال 1402
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر بهبود تنطیم هیجان نوجوانان دختر، پیشرفت های نوین در علوم رفتاری
سال 1402
سازگاری اجتماعی در نوجوانان دختر: نقش پیش بین بهزیستی روانشناختی و کفایت اجتماعی. راهبردهای نو در روانشناسی و علوم تربیتی
سال 1401
اثربخشی درمان ذهن آگاهی بر ارتقای تاب آوری و تنظیم شناختی هیجان در دختران آسیب دیده از رابطه با جنس مخالف. پیشرفت های نوین در علوم رفتاری.
سال 1401
تعیین اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر ارتقای سلامت اجتماعی و سلامت روان زنان قربانی خشونت خانگی، پیشرفت های نوین در علوم رفتاری.
سال 1401
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر هوش اخلاقی، کمال گرایی و تحمل پریشانی دانشجویان پسر رشته تربیت بدنی، راهبردهای نو در روانشناسی و علوم تربیتی.
سال 1401
اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر ارتقای نشاط اجتماعی و سازگاری اجتماعی در دختران اقدام به خودکشی مراجعه کننده به اورژانس اجتماعی. رویش روانشناسی
سال 1401
ارزیابی میزان سلامت عمومی سربازان و عوامل موثر بر آن در بحران همه گیری کرونا فصلنامه دانش انتظامی آذربایجان غربی
سال 1400
تعیین اثربخشی برنامه آموزشی سازگاری اجتماعی بر رفتارهای خودشکن تحصیلی دانش آموزان پسر فصلنامه راهبردهای نو در روانشناسی و علوم تربیتی
سال 1400
ارزیابی اضطراب کرونا در دانشجویان دختر: نقش پیش بین ادراک شایستگی و روابط بین فردی در دوران همه گیری کرونا فصلنامه راهبردهای نو در روانشناسی و علوم تربیتی
سال 1400
تدوین بسته آموزشی ادراک از محیط مدرسه و امکان سنجی آن بر رفتارهای خودشکن تحصیلی دانش آموزان پسر. نشریه علمی رویش روانشناسی
سال 1400
بررسی میزان تاب آوری و عوامل موثر بر آن در میان سربازان مرکز آموزش عمومی امام سجاد( ع) کهریز ارومیه فصلنامه علمی دانش انتظامی آذربایجان غربی
سال 1399
تحلیل رابطه بین افسردگی و متغیرهای جمعیت شناختی و مقایسه آن در میان کارکنان فرماندهی انتظامی استان کردستان فصلنامه دانش انتظامی کردستان
سال 1399
مدل یابی علی سازگاری اجتماعی بر اساس هوش هیجانی، تاب آوری و تفکر انتقادی در میان دانش آموزان دوره دوم متوسطه مجله مطالعات ناتوانی
سال 1399
تدوین برنامه آموزشی سازگاری اجتماعی و اثربخشی آن بر میزان قلدری دانش آموزان پسر فصلنامه پژوهش های روانشناسی اجتماعی
سال 1397
بررسی رابطه الگوهای ارتباطی زوجین با رضایت زناشویی در میان کارکنان نیروی انتظامی شهرستان سقز فصلنامه دانش انتظامی کردستان
سال 1396
بررسی رابطه میزان استفاده از فن آوری نوین اطلاعاتی و علقه های هویتی دانشجویان پسر دانشگاه پیام نور شهرستان سقز فصلنامه دانش انتظامی کردستان
سال 1396

سوابق استادی مسعود نجاری

استاد مدعو دانشگاه آزاد
1400
استاد مدعو دانشگاه پیام نور واحد سقز
1396
استاد مدعو دانشگاه جامع علمی کاربردی
1394
استاد مدعو جهاد دانشگاهی
1394