فیروز صدیقی | سیویلیکا

پروفسور فیروز صدیقی

معرفی

استان
فارس
شهر
شیراز

سمتهای علمی و اجرایی فیروز صدیقی در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه آموزش مهارتهای زبان (هیات تحریریه)
  • فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی (سردبیر)

سمتهای علمی و اجرایی فیروز صدیقی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه شیراز (عضو هیات علمی)

مقالات فیروز صدیقی در کنفرانس های داخلی

EFFECTS OF READING SHORT STORIES ON WRITING PROFICIENCY OF IRANIAN EFL LEARNERS
سال 1392
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی
A Study of the Impact of Motivation and Attitude on Speaking in Academic Contexts: A Case of Iranian EFL University Students
سال 1392
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی
An Examination of Flynn’s Match and Mismatch Hypothesis in the Production of English Prepositions: A case of ForeignLanguage Setting
سال 1396
ارائه شده در کنفرانس ملی پژوهش های نوین ایران و جهان در روانشناسی،علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی
بررسی ویژگی های زبانی در گفتار و نوشتار بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی
سال 1401
ارائه شده در هفتمین همایش بین المللی مطالعات زبان و ادبیات در جهان اسلام

مقالات فیروز صدیقی در ژورنال های داخلی

An Attitude-based Study of the Effects of Task-based Assessment on the Iranian EFL Learners General English achievement
سال 1399
ارائه شده در تحقیق در آموزش زبان انگلیسی
A Genre-Based Investigation of Inter/Intra-Lingual Relationships between Persian and English Academic Writings: Common Underlying Proficiency Oriented
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
TEFL Program Evaluation at Master's Level in Iran
سال 1386
ارائه شده در دوفصلنامه آموزش زبان انگلیسی
The Role of Conceptualizable Agent in Overpassivization of English Unaccusatives in Iranian English Majors
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
THE IMPACT OF LINGUISTIC AND EMOTIONAL INTELLIGENCE ON THE READING PERFORMANCE OF IRANIAN EFL LEARNERS
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
Teaching Reading Comprehension Strategies to Iranian EFL Pre-University Students
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
The Effects of Collaborative Translation Task on the Apology Speech Act Production of Iranian EFL Learners
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
L۱ Glossing and Lexical Inferencing: Evaluation of the Overarching Issue of L۱ Lexicalization
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
Comparing confidence-based and conventional scoring methods: The case of an English grammar class
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
Exploring Language Mindsets, Goal orientations, and Responses to Failure: Proficiency Level in Focus
سال 1400
ارائه شده در تحقیق در آموزش زبان انگلیسی
Alleviating Iranian EFL Students’ Speaking Anxiety: Mobile-assisted instruction vs. traditional instruction
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان
Iranian English Language Teachers' Perceptions of Monitoring and Scaffolding Practices of Assessment for Learning: A Focus on Gender and Class Size
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان
Investigating the Most Influential Learning Style Contributing to Test Performance and Strategy Use of Iranian EFL Learners in Reading Skill
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان
تاثیر سبک های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش های آزمون آیلت
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه جستارهای زبانی
Teachers' Attitudes towards the Use of Instructional Technology and its Impact on Their Self-efficacy
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات ادبی انتقادی
Designing and Validating a Scale for EFL Instructor’s Apprehension Sources Considering Students’ Achievement
سال 1401
ارائه شده در مجله آموزش زبان و مطالعات ترجمه
Comparing the Effect of Online Teacher-Scaffolding vs. Peer-Scaffolding on Iranian EFL Learners’ Grammatical Achievement
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
Iranian EFL Instructors’ Integration of Educational Technology to Teach Argumentative Writing: Types, Perceptions, and Barriers
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
The Influence of Iranian EFL IELTS Candidates’ Identity Processing Styles on their Oral Versions of Personal Experience
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
The Impact of Vygotsky’s Zone of Proximal Development Through Scaffolding and Iranian EFL Learners’ Gender on their Speaking Task
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
Metalinguistic Feedback Use in Grammar Retention: A Case of Iranian High School Students
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه نگرش جدید در یادگیری زبان انگلیسی
Investigating the Difference between Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension Using Online and Offline Activities
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
The Effect of Teacher-Versus Peer-Mediated Dynamic Assessment Instruction on Iranian EFL Learners’ Vocabulary Learning
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
The Effect of Task Repetition on Iranian Pre-Intermediate EFL Learners' Writing Proficiency in TBLT
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
A Syntax-based Approach to the Production of English Verbs’ Argument Structure by Iranian EFL Learners
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
A Comparative Study on the Effect of the Formative Use of Confidence-Based Scoring and Conventional Scoring on Iranian EFL Learners’ Grammar Improvement
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
Unaccusative and Unergative Verb Acquisition: Effects of Implicit, Explicit, and Mixed Oral Corrective Feedback
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
Pedagogy of Aptitude in an EFL Context: Scale Development Using a Thematic Analysis Approach
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
The Effect of Explicit Corrective Feedback on EFL Learners' Retention of Grammar: Does the Medium of Feedback Matter?
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
The Impact of Gender and Explicit Written Feedback on Learners’ Grammar Performance
سال 1402
ارائه شده در مجله مطالعات زبانشناسی کاربردی
Iranian EFL Teachers’ Productive and Receptive Metalinguistic Knowledge as a Function of Their Academic Major
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
A Comparison of Linguistic Skills between Persian Cochlear Implant and Normal Hearing Children
سال 1392
ارائه شده در مجله توانبخشی ایرانیان
Investigating Iranian Male and Female EFL Instructors’ Techniques for Teaching Interlanguage Pragmatics
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی