محمود رضا ثقفی | سیویلیکا

دکتر محمود رضا ثقفی

گروه آموزشی، معماری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان

معرفی

استان
اصفهان
شهر
اصفهان

سمتهای علمی و اجرایی محمود رضا ثقفی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه هنر اصفهان (عضو هیات علمی)

مقالات محمود رضا ثقفی در کنفرانس های داخلی

روند آموزش طراحی محیط های یادگیری نمونه موردی: کارگاه طراحی معماری 3 دانشگاه هنر اصفهان
سال 1394
ارائه شده در همایش ملی معماری فضاهای آموزشی
سیر تجددگرایی معماری در ساختار شهر کرمان از دوران قاجار تا معاصر
سال 1395
ارائه شده در اولین کنگره بین المللی معماری هدف
محیط های یادگیری مرکب در کارگاه های آموزش طراحی
سال 1393
ارائه شده در پنجمین همایش آموزش معماری
ارزیابی فرایند تاثیرات هوشمندسازی شهرها بر ساختار شهرهای سنتی
سال 1395
ارائه شده در اولین همایش بین المللی ایده های نوین در معماری شهرسازی جغرافیا و محیط زیست پایدار
فرایند طراحی مدرسه روستایی با تاکید بر مولفه های مدرسه اجتماعی ( نمونه موردی: مدرسه روستای زیرکن مشهد )
سال 1396
ارائه شده در کنفرانس بین المللی عمران،معماری و شهرسازی ایران معاصر
عوامل موثر در افزایش تعامل اجتماعی بین مدرسه و محله ( نمونه موردی: محله ملاصدرای اصفهان )
سال 1396
ارائه شده در کنفرانس بین المللی عمران،معماری و شهرسازی ایران معاصر
تبیین لزوم نقش اجتماعی مدارس در ایران با مطالعه قیاسی مدارس متداول و مدارس اجتماعی
سال 1396
ارائه شده در سومین همایش بین المللی معماری عمران وشهرسازی در آغاز هزاره سوم
کودک و تاریخ معماری تاملی در کیفیت آشنایی کودکان با آموزه های تاریخ معماری
سال 1397
ارائه شده در کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام
عوامل کلیدی در برگزاری تورهای معماری (موردپژوهی: شهر اصفهان)
سال 1397
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت ، اقتصاد و حسابداری
کارایی مسکن مهر از منظر پایداری زیست محیطی بر اساس استاندارد جهانی لید: بررسی موردی شهر بهارستان
سال 1401
ارائه شده در هشتمین کنفرانس ملی مهندسی عمران، معماری و شهر هوشمند

مقالات محمود رضا ثقفی در ژورنال های داخلی

تاثیر کیفیت محرک بصری در آموزش خلاقیت طراحی به دانشجویان معماری
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران
Potentials of Vernacular Climatic Solutions (VCS) in Energy Efficiency of Domestic Buildings in Hot and Humid Climate: The Case Study of Bushehr, Iran
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه بین المللی هستی فضا
روند آموزش طراحی محیط های یادگیری نمونه موردی: کارگاه طراحی معماری 3 دانشگاه هنر اصفهان
سال 1395
ارائه شده در ماهنامه شباک
محیط محرک خلاقیت در باشگاه کودک
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه منظر
تاثیر تنوع محرک بصری در خلاقیت طراحی دانشجویان طرح یک معماری
سال 1398
ارائه شده در دوفصلنامه معماری و شهرسازی ایران
بررسی عملکرد گلخانه جبهه جنوبی بر میزان کاهش اتلاف حرارت در آپارتمانی در شهر شاهرود
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه معماری و شهرسازی ایران
بررسی شاخصه‌های مؤثر در طراحی مدارس اجتماعی روستایی با استفاده از روش‌های مشارکتی (مطالعه موردی: روستای زیرکن مشهد)
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مسکن و محیط روستا
ارزیابی تاثیر زاویه دیوار جنوبی، با محور قائم، بر میزان نیاز حرارتی و مصرف انرژی ساختمان های مسکونی در یزد
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های سیاستگذاری و برنامه ریزی انرژی
ارزیابی پس از بهره برداری مسکن مهر بهارستان، اصفهان
سال 1399
ارائه شده در مجله جغرافیا و مطالعات محیطی
بررسی تاثیر همزمان درصد سطوح شفاف نما و جهتگیری بنا بر میزان مصرف انرژی مدارس در اقلیم معتدل و مرطوب ایران
سال 1399
ارائه شده در مجله صفه
Diary of an Architect, a Pheno-pragmatical Tool in Education
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه بین المللی هستی فضا
جستاری در کاربرد مفهوم «قابلیت» در طراحی و ارزیابی محیط ساختهشده
سال 1396
ارائه شده در مجله صفه
تاثیر ابهام و تشابه ساختاری محرک بصری در خلاقیت طراحی دانشجویان طرح یک معماری
سال 1395
ارائه شده در مجله صفه
ظرفیت های برنامه ریزی شهری همکارانه برای پاسخ به مسائل سالمندی شهری
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی منطقه ای
روش ها و معیارهای ساختاری تاثیرگذار در آموزش معماری ایران
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات هنر اسلامی
الزامات معماری در تحقق مدرسه به عنوان کانون محله بر اساس مبانی نظری و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات شهری
بررسی و تحلیل سامانه های سنجش پایداری ساختمان با تمرکز بر سامانه های تولیدشده برای ایران
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه توسعه پایدار شهری
یک مدل جامع مرکب برای آموزش معماری: تلفیقی از محیط های یادگیری حضوری و مجازی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه فناوری آموزش