شیما ابراهیمی | سیویلیکا

دکتر شیما ابراهیمی

دانشیار آموزش زبان فارسی، گروه زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه فردوسی مشهد

معرفی

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و علاقه مند به حوزه آموزش

استان
خراسان رضوی
شهر
مشهد
آدرس
مشهد، میدان آزادی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی، گروه زبان و ادبیات فارسی

علاقه مندی ها

آموزش زبان فارسی
آموزش زبان و فن‌آوری
زبان شناسی
روان شناسی آموزش زبان
جامعه شناسی آموزش زبان

عضویت شیما ابراهیمی در مجامع و انجمنهای علمی

  • عضو شورای سیاست گذاری کارگروه پژوهشی فن‌آوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران
  • عضو شورای علمی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد

سمتهای علمی و اجرایی شیما ابراهیمی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه فردوسی مشهد (عضو هیات علمی)

مقالات بین المللی شیما ابراهیمی

Sapioemotionality as a New Attribute in Socio-Cultural Studies
Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture
"Introducing emo-educational divorce and examining its relationship with teaching burnout, teaching motivation, and teacher success", Springer Science and Business Media LLC, (2022), Vol , No :
Making Accreditation with English in Daily Conversations
Enhancing the Communicative Skills of Normal ‎and Mentally-Challenged Learners through ‎Emo-Sensory Textbooks
"Introducing emo-educational divorce and examining its relationship with teaching burnout, teaching motivation, and teacher success", Springer Science and Business Media LLC, (2022), Vol , No :
International Journal of Society, Culture & Language (2021), International Journal of Society, Culture & Language,
Pishghadam, R., Ebrahimi, S., & Derakhshan, A. (2020). Cultuling analysis: A new methodology for discovering cultural memes. International Journal of Society, Culture & Language
Pishghadam, R., Ebrahimi, S., Naji Meidani, E., & Derakhshan, A. (2020). An Introduction to “Cultuling” Analysis (CLA) in Light of Variational Pragmatics: A Step toward “Euculturing”. Journal of Research in Applied linguistics
Ebrahimi, S., & Lesan Toosi, F. (2013). An Analysis of English Translation of Collocations in Sadi's Orchard: A Comparative Analysis. Theory and Practice in Language Studies
Esmaeili, Z., & Ebrahimi, S. (2013). The Assessment of Defamiliarization in Forough Farrokhzad's Poetry. International Journal of Applied Linguistics & English Literature
Ebrahimi, S., & Lesan Toosi, F. (2013). A Comparative Analysis of Lexical Collocations in Molavi's and Its Translation. International Journal of English and Education
Amel, A., & Ebrahimi, S. (2013). Gender Differences in Language Use: An Analysis of Simin Daneshvar's Savushun. European Scientific Journal
Asghari Nekah, M., Akhlaghi, E., & Ebrahimi, S. (2013). An Assessment of Lexical Sense Relations Based on Word Association Test. European Scientific Journal
Akhlaghi, E., Ebrahimi, S., & Pahlannezhad, M. (2013). Assessing the Effects of Dyslexia on Second Language Acquisition. Asian and language humanities Journal of Social Sciences
Pahlavannezhad, M., Akhlahghi, E., & Ebrahimi, S. (2013). The Investigation of Shortening Processes of Persian Vocabularies in Web Chats. European Scientific Journal
"© Australian International Academic Centre, Australia The Assessment of Defamiliarization in Forough Farrokhzad’s Poetry", Australian International Academic Centre, (2013), Vol 2, No 2: 165-171
"An Analysis of English Translation of Collocations in Sa’di’s Orchard: A Comparative Study", Academy Publication, (2013), Vol 3, No 1:
Sharifi, S., & Ebrahimi, S. (2012). Assessing Speech Acts of Curses and Prayers in Persian. Theory and Practice in Language Studies
Ebrahimi, S. (2012). Assessing the Diachronic Etymology and Lexical Collocations in Nizami's Khamseh, the Quintuplet. Language in India
Ebrahimi, S. (2012). The Investigation of Phonological Processes in Mashhadi Dialect. Language in India
Pahlavannezhad, M., & Ebrahimi, S. (2012). Assessing Lexical Collocations in the Masnavi Manavi by Maulana. Language in India
Ebrahimi, S., Pahlavannezhad, M., & Nadernezhad, G. (2012). The Analysis of Quranic Collocations in the Orchard. International Journal of Linguistics
Sharifi, S., & Ebrahimi, S. (2012). A Study on the Historical Etymology and Causes of Collocations in Persian Language. International Journal of Linguistics
"Assessing Speech Acts of Curses and Prayers in Persian", Academy Publication, (2012), Vol 2, No 9:

مقالات شیما ابراهیمی در کنفرانس های داخلی

تحلیل زبان شناختی کتیبه بیستون در دوره فارسی باستان از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی
سال 1392
ارائه شده در اولین همایش ملی باستان شناسی ایران
بررسی و دستهبندی زبانشناختی باهمآییهای واژگانی در اثرمثنوی معنوی مولانا
سال 1394
ارائه شده در همایش بین المللی جستارهای ادبی، زبان و ارتباطات فرهنگی
بررسی زبان شناختی باهم آیی های واژگانی در شاهنامه فردوسی
سال 1392
ارائه شده در همایش علمی شاهنامه و پژوهش های آیینی
مقایسه ساختمان هجایی و الگوهای هجایی حاکم بر اسامی ایرانی زنان با اسامی ایرانی مردان در شاهنامه
سال 1392
ارائه شده در همایش علمی شاهنامه و پژوهش های آیینی
سبک شناسی فرایندهای افعال موجود در هفتخوان رستم و هفت خوان اسفندیار شاهنامه بر مبنای رویکرد نقش گرایی هلیدی
سال 1392
ارائه شده در همایش علمی شاهنامه و پژوهش های آیینی
بررسی مولفه های هویت ایرانی- اسلامی در کتاب های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان مراکز شهر مشهد
سال 1398
ارائه شده در دومین کنگره بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی و اسلامی
بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی از کتاب های تاریخ ادبیات
سال 1399
ارائه شده در الزامات آموزش زبان و ادبیات فارسی در مدارس،مراکز زبان‌آموزی،دانشگاه‌ها و فضای مجازی
روایت، روشی مؤثر برای تولید هیجانات تحصیلی مثبت دانشجویان: مطالعة موردی درس تاریخ زبان فارسی
سال 1399
ارائه شده در الزامات آموزش زبان و ادبیات فارسی در مدارس،مراکز زبان‌آموزی،دانشگاه‌ها و فضای مجازی
بازنمایی نمادهای هویت ملی در کتابهای آموزش نوین زبان فارسی به غیر فارسی زبانان مرکز دانشگاه فردوسی مشهد
سال 1400
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی و علوم انسانی
بررسی جایگاه مولفه های هویت ایرانی- اسلامی در کتاب های زبان فارسی به فارسی آموزان مرکز بین المللی جامعه المصطفی قم.
سال 1400
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی و علوم انسانی
تحلیل محتوای کتابهای تاریخ ادبیات در پرتو الگوی مفهومی آموزش مطالعه موردی: کتاب تاریخ ادبیات ایران(۴)
سال 1400
ارائه شده در نهمین همایش ملی متن پژوهی ادبی
الگوی مفهومی آموزش» الگویی کارآمد در بازنگری و تدوین کتابهای درسی مطالعه موردی: کتاب تاریخ ادبیات ایران
سال 1400
ارائه شده در هشتمین کنفرانس بین المللی مطالعات زبان،ادبیات، فرهنگ و تاریخ
بازنمایی تصاویر نمادهای هویت ایرانی در کتابهای دوره مقدماتی «آزفا»؛ مطالعه موردی مرکز بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز جامعه المصطفی قم
سال 1400
ارائه شده در هشتمین کنفرانس بین المللی مطالعات زبان،ادبیات، فرهنگ و تاریخ
بررسی میزان رضایتمندی از کتاب های فارسی عمومی دانشگاهی بر اساس الگوی مفهومی آموزش
سال 1400
ارائه شده در دهمین کنفرانس بین المللی مطالعات زبان،ادبیات،فرهنگ و تاریخ
الگوی ارتباطی موثر تدریس: روشی کارآمد جهت افزایش هیجانات مثبت فراگیران در دورانپساکرونا
سال 1400
ارائه شده در هجدهمین همایش سالیانه با عنوان هویت ایرانی برنامه درسی و آموزش در عصر پسا کرونا
تحلیل محتوای کتابهای نونگاشت فارسی مقطع متوسطه دوم بر مبنای الگوی هوش هیجانی بار-آن
سال 1401
ارائه شده در ششمین همایش بین المللی زبان و ادبیات فارسی
بررسی عوامل اثرگذار بر میزان دغدغه مندی معلمان ادبیات فارسی نسبت به دانش آموزان دوره «» متوسطه
سال 1402
ارائه شده در هجدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی

مقالات شیما ابراهیمی در ژورنال های داخلی

بررسی تاثیر تدریس مبتنی بر الگوی جامد بر هیجانات زبان آموزان فارسی زبان زن در ایران
سال 1397
ارائه شده در دوماهنامه جستارهای زبانی
بررسی تفاوت های سبک نحوی زنانه و مردانه در اثر سووشون دانشور و سه تار آل احمد
سال 1396
ارائه شده در مجله مطالعات نقد زبانی و ادبی
بررسی تاثیر الگوی تدریس مبتنی بر هیجامد بر هوش فرهنگی زبان آموزان غیرفارسی زبان
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه زبان پژوهی
بررسی فرآیند آوایی کشش جبرانی در گویش تایبادی بر اساس نظریه بهینگی
سال 1396
ارائه شده در دوفصلنامه زبانشناسی گویشهای ایرانی
بررسی میزان اثربخشی استفاده از الگوی تدریس هَیَجامَد بر ارتقای آگاهی واج‌شناختی و مهارت خواندن دانش‌آموزان سندروم داون
سال 1398
ارائه شده در پژوهش های زبان شناسی
معرفی الگوی «زبامغز» و بررسی نقش آن در برقراری ارتباط مؤثر: گامی فراتر از توانش ارتباطی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه
معرفی الگوی ارتباطی مؤثرِ تدریس در پرتو آموزش هَیَجامَدمحور
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه
سبک‌شناسی نحوی داستان ”قفس“ صادق چوبک بر اساس صدای دستوری
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و گویش های غرب ایران
تحلیل سبک‌شناختی داستان هفت‌خوان رستم شاهنامه در چارچوب دستور نقش‌گرای نظام‌مند هلیدی
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و گویش های غرب ایران
معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه
بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبان‌آموزان
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه
بررسی و آسیب‌شناسی آزمون‌های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه‌های ایران و نیازسنجی زبانی ذی‌نفعان
سال 1399
ارائه شده در پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی
آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخ زبان فارسی در پرتو الگوی هیجامد
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه
دوگانه های واژگانی در شاهنامه فردوسی و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه زبان پژوهی
«نسبیت حسی» و تاثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان آموزان غیرفارسی‎زبان
سال 1397
ارائه شده در دوماهنامه جستارهای زبانی
بررسی استعاره مفهومی احساس «غم» در شعر مسعود سعد سلمان
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ادبیات غنایی
نگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی»
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه جستارهای زبانی
بررسی زباهنگ "بلاتکلیف شدگی " با استفاده از عبارات تقابلی دوگانه در پرتو الگوی هایمز
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه علم زبان
بررسی تاثیر مولفه های آهنگین متون ادبی در آموزش زبان فارسی؛ مطالعه موردی شاهنامه فردوسی (مقاله علمی پژوهشی)
سال 1399
ارائه شده در پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان و مدرسان از محتوای کتاب های تاریخ زبان فارسی براساس الگوی هیجامد
سال 1400
ارائه شده در پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
معرفی هیجامد و بررسی تاثیر آن در غرقگی و سبک های یادگیری فارسی آموزان غیرایرانی
سال 1396
ارائه شده در پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
معرفی «زباهیجان» به عنوان حلقه مفقوده قوم نگاری ارتباط: مکمل الگوی SPEAKING هایمز
سال 1399
ارائه شده در دوماهنامه جستارهای زبانی
Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture
سال 1400
ارائه شده در دوماهنامه جستارهای زبانی
معرفی «زینتگری زبانی»: رویکردی نوین فراتر از توانش ارتباطی
سال 1400
ارائه شده در دوماهنامه جستارهای زبانی
معرفی الگوی روایت محور هیجامدی در بازنگری کتاب های تاریخ زبان فارسی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه زبان پژوهی
فرهنگستان و زباهنگستان: دو بال تعالی زبانی و فرهنگی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه
معرفی الگوی نیمرخ هیجامدی و بررسی رابطه آن با نگرش فردی و اجتماعی
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه شناخت اجتماعی
الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ روشی موثر در معرفی فرهنگ ایرانیان به غیرفارسی زبانان( مطالعه ی موردی: زباهنگ مرگ اندیشی در شاهنامه ی فردوسی)(مقاله علمی- پژوهشی)
سال 1400
ارائه شده در پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
طراحی و هنجاریابی پرسشنامه انرژی معلم: گامی به سوی فرادلی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه
تحلیل محتوای درسنامه فارسی عمومی براساس الگوی مفهومی آموزش
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
بررسی نقش زباهنگ های آموزشی در تدریس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه موردی :دانش اندوزی)
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه آموزش پژوهی
معرفی سبک های فرزندپروری براساس دل نگرانی والدین: مطالعه زباهنگی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه خانواده پژوهی
Making Accreditation with English in Daily Conversations
سال 1401
ارائه شده در تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی
هیجان نخبه بینی دانش آموزان و تجلی آن در کتاب های فارسی دوره متوسطه دوم
سال 1402
ارائه شده در دوماهنامه جستارهای زبانی
تحلیل محتوای کتاب های فازسی خوانداری پایه سوم ابتدایی بر اساس تحلیل ویلیام رومی: مطالعه موردی سال های آموزشی ۱۳۹۱ و ۱۳۹۸
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی
بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعه موردی سبک های عالی، حسی هیجانی و ساده
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه زبان پژوهی
بررسی ترجیحات نوازه گیری ادبی و غیرادبی دانشجویان از منظر جنسیت
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه زن در فرهنگ و هنر
بررسی زباهنگ کارگریزی مدرسان در پرتو الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه زبان شناسی اجتماعی
معرفی آموزش های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه
معرفی «الگوی زبامغز» جهت آموزش مهارت گفتگو به غیرفارسی زبانان
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات آموزش زبان فارسی
مجازی سازی الگوی مفهومی آموزش گامی موثر در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان
سال 1402
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات آموزش زبان فارسی
An Introduction to Cultuling Analysis in Light of Variational Pragmatics: A Step Toward Euculturing
سال 1399
ارائه شده در مجله تحقیقات زبان شناسی کاربردی

طرح های پژوهشی شیما ابراهیمی

بررسی و آسیب شناسی آزمون های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه های ایران و نیازسنجی زبانی ذی نفعان براساس مولفه های فرهنگی-بومی (این طرح به سفارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است).
سال 1399

تالیفات شیما ابراهیمی

کاربرد دوزبانگی و دوزبانگی کاربردی(بنیاد سعدی)
1399 - فارسی
بررسی و آسيب‌شناسي آزمون‌هاي بسندگي زبان انگليسي وابسته به وزارت عتف و دانشگاه‌هاي ايران و نیازسنجی زبانی ذی‌نفعان براساس مؤلفه‌های فرهنگی-بومی(وزارت عتف)
1399 - فارسی
واکاوی زباهنگ مثبت¬نگری در ضرب¬المثل¬های زبان فارسی(دانشگاه گلستان)
1399 - فارسی
رویکردی نوین به روان شناسی آموزش زبان(دانشگاه فردوسی مشهد)
1398 - فارسی
معرفی الگوی مفهومی آموزش(دانشگاه فردوسی مشهد)
1398 - فارسی

سوابق استادی شیما ابراهیمی

دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد
1401
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
1397 - 1401
استاد مدعو دانشگاه پیام نور واحد مشهد
1393 - 1397

تحصیلات شیما ابراهیمی

دکتری تخصصی زبان شناسی همگانی
1392 - 1396
کارشناسی ارشد زبان شناسی همگانی
1388 - 1391

جوایز و افتخارات شیما ابراهیمی

عضو هیأت علمی برگزیده آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
1403
عضو هیأت علمی برگزیده پژوهشی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
1402
پژوهشگر برتر حوزه آموزش زبان فارسی در هجدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبی فارسی و کسب جایزه دکتر زهرا استادزاده به عنوان بانوی ترویج زبان فارسی
1402
عضو هیأت علمی برگزیده آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
1401
پژوهشگر منتخب بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی
1401
عضو هیأت علمی برگزیده آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
1400
عضو هیأت علمی برگزیده پژوهشی رستۀ علوم انسانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
1400
استاد منتخب 5 درصد برتر آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد
1399
عضو هیأت علمی برگزیده آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
1399
پژوهشگر منتخب اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
1398
نویسندۀ کتاب منتخب سال اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
1398
دانشجوی نمونه دانشگاه فردوسی مشهد در 25 جشنواره دانشجوی نمونه
1396
دانشجوی نمونه دانشگاه فردوسی مشهد در انتخاب دانشجوی نمونه کشوری
1394

سوابق حضور شیما ابراهیمی در دوره ها و کارگاههای تخصصی

کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش - دانشگاه فردوسی مشهد
(1402)
چگونگی استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1402)
مقابله با اضطراب - دانشگاه فردوسی مشهد
(1401)
ارتقای تاب آوری خانواده - دانشگاه فردوسی مشهد
(1401)
راهکارهای درگیر کردن دانشجویان در فعالیت های تحصیلی - دانشگاه فردوسی شهد
(1401)
برنامه ژان مونه: طریقه نگارش پیشنهاده - دانشگاه فردوسی مشهد
(1401)
تعادل کار و زندگی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1401)
الگوی مفهومی آموزش گروه - دانشگاه فردوسی مشهد
(1400)
تحلیل محتوی کیفی با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA - دانشگاه فردوسی مشهد
(1400)
هستی شناسی میان رشته ای با موضوع مادی و مجرد و جهان های دیگر - دانشگاه فردوسی مشهد
(1400)
آسیب شناسی خانواده - دانشگاه فردوسی مشهد
(1400)
تحلیل محتوی کیفی با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA - دانشگاه فردوسی مشهد
(1400)
اخلاق حرفه‌ای - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
تاریخ علم و تمدن اسلامی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
کارآفرینی دانشگاهی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
تهیۀ محتوای الکترونیکی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
ترازکردن اهداف یادگیری، فعالیت‌ها و ارزیابی در کلاس‌های الکترونیکی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
آشنایی با نحوۀ استفاده از ظرفیت‌های سامانه‌های مجازی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
اصول سرپرستی - ویژه مدیران و اعضای هیات علمی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
آشنایی با ظرفیت های همکاری بین المللی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
نقش اساتید در پیشگیری از آسیب پذیری و اعتیاد دانشجویان - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
مقاله نویسی بین المللی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
آشنایی با قوانین پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
اخلاق آموزش مجازی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
تجربه‌نگاری در زمینه کاربردهای آموزشی سامانه‌های مجازی دانشگاه با محوریت راهبردهای آموزشی کلاس درس مجازی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
مالکیت فکری-ارزیابی اختراعات - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
دکوراسیون زبانی: باید و نیایدهای هَیًجامدمحور در زندگی - واحد فناور آزمون سازی و استعدادیابی زبانی
(1399)
روان‌شناسی تربیتی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
زبان‌درمانی و درمان زبانی - واحد فناور آزمون سازی و استعدادیابی زبانی
(1399)
برنامه‌ریزی درسی در آموزش عالی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
روش‌ها و فنون تدریس - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
انتقال تجارب اعضای هیأت علمی سرآمد آموزشی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
مهارت‌های ارتباط مؤثر - دانشگاه فردوسی مشهد
(1399)
آشنایی با اصول و راهکارهای عملیاتی سازی الگوی مفهومی آموزش - دانشگاه فردوسی مشهد
(1398)
نشست تخصصی کودک، زبان، تفکر - دانشگاه فردوسی مشهد
(1398)
An introduction to the analysis of event-related brain potentials (ERP) - دانشگاه فردوسی مشهد
(1398)
MATLAB for neuroscience workshop - دانشگاه فردوسی مشهد
(1398)
آشنایی با مفاهیم آماری و نرم‌افزار SPSS - کالج
(1397)
کارگاه آموزشی مغز و استعاره - مرکز روانشناسی جامع آرن
(1396)
آزمون سازی و ارزشیابی در آموزش زبان فارسی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1396)
اصول تدریس نردبانی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1396)
روان شناسی اجتماعی آموزش زبان فارسی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1396)
آموزش مهارت هاي زبان فارسی به غیرفارسی زبانان - دانشگاه فردوسی مشهد
(1396)
روش هاي آموزش نگارش زبان فارسی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1396)
تحلیل روابط متقابل TA - مرکز جامع روانشناسی آرن
(1396)
چالش¬ها و راهکارهای عملی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی¬زبانان - دانشگاه فردوسی مشهد
(1395)
روش¬شناسی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی¬زبان - دانشگاه فردوسی مشهد
(1394)
شیوه¬ی انتخاب موضوع تحقیق و پایان¬نامه در رشته¬های زبان و زبانشناسی - دانشگاه فردوسی مشهد
(1394)
زبان¬شناسی پیکره¬ و رایانه - دانشگاه فردوسی مشهد
(1394)
روش پژوهش در رویکردشناختی و فرهنگی به مطالعه معنا - دانشگاه فردوسی مشهد
(1394)
نشانه معناشناسی گفتمانی: نظریه و تحلیل روش گفتمان - دانشگاه فردوسی مشهد
(1394)
آشنایی با نرم¬افزار تحلیل صوتی PRAAT - دانشگاه فردوسی مشهد
(1394)
آموزش روش تدریس زبان فارسی - موسسه لغت نامه دهخدا
(1394)
کودک، زبان، تفکر - دانشگاه فردوسی مشهد
(1394)
Cognitive Sciences: Opportunities and Challenges - انجمن سیستم‌های هوشمند ایران
(1392)
Sense, aspect and mood - دانشگاه فردوسی مشهد
(1392)

سایر موارد

دبیر اجرایی و علمی نشریه مطالعات زبان و ترجمه دانشگاه فردوسی مشهد