حمید مرعشی زاده | سیویلیکا

دکتر حمید مرعشی زاده

Associate Professor, Department of English Language, Islamic Azad university, Central Tehran ,Iran

معرفی

استان
تهران
شهر
تهران

سمتهای علمی و اجرایی حمید مرعشی زاده در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • مجله بین المللی زبان و تحقیقات ترجمه (هیات تحریریه)
  • فصلنامه نگرش جدید در یادگیری زبان انگلیسی (هیات تحریریه)

سمتهای علمی و اجرایی حمید مرعشی زاده در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز (عضو هیات علمی)

مقالات بین المللی حمید مرعشی زاده

"Using choice theory-based instruction to foster vocabulary learning", Informa UK Limited, (2018), Vol 49, No 1: 66-76
"Collaborative Teaching: How Does It Work in a Graduate TEFL Class?", Wiley, (2015), Vol 7, No 1: 179-202
"The comparative impact of editing texts translated into Farsi with and without the original English texts", Informa UK Limited, (2013), Vol 21, No 3: 299-310
"The Impact of Using Task-based Writing on EFL Learners’ Writing Performance and Creativity", Academy Publication, (2012), Vol 2, No 12:

مقالات حمید مرعشی زاده در ژورنال های داخلی

Using convergent and divergent tasks to improve writing and language learning motivation
سال 1393
ارائه شده در مجله ایرانی تحقیق در آموزش زبان
Using Critical Discourse Analysis Instruction in Argumentative and Descriptive Writing Classes
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه مسائل آموزش زبان انگلیسی
Using Information-Gap Tasks to Improve Reading: An Analysis of Cognitive Styles
سال 1397
ارائه شده در مجله افق های زبان
Using Clinical Supervision to Lower EFL Teachers’ Burnout
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه مسائل آموزش زبان انگلیسی
Using Convergent and Divergent Tasks through Critical Thinking in Writing Classes
سال 1398
ارائه شده در تحقیق در آموزش زبان انگلیسی
EFL Teachers’ Effective Classroom Management and Learners’ Anxiety and Learning Strategies
سال 1398
ارائه شده در مجله ایرانی تحقیق در آموزش زبان
ADHD and Adolescent EFL Learners’ Speaking Complexity, Accuracy, and Fluency in English
سال 1395
ارائه شده در مجله ایرانی تحقیق در آموزش زبان
تاثیر روش آموزش داگمه بر خواندن زبان آموزان
سال 1398
ارائه شده در مجله افق های زبان
Perfectionism and Professional Development: Cross-Examining Experienced and Novice EFL Practitioners
سال 1399
ارائه شده در تحقیق در آموزش زبان انگلیسی
Applying Cooperative and Individual Offline Planning in Speaking Classes: A Comparison of Impulsive and Reflective EFL Learners
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
EFL Teachers’ Adversity Quotient, Personal Growth Initiative, and Pedagogical Success
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه آموزش مهارتهای زبان
EFL Learners’ Language Aptitude, Foreign Language Anxiety, and Willingness to Communicate
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان
Student Teams Achievement Divisions and Think-Pair-Share: Which Works Better for Listening?
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان
EFL Teachers’ Language Proficiency, Classroom Management, and Self-Efficacy
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان
EFL Teachers’ Beliefs and Motivational Strategies
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان
Adversity Quotient and Classroom Management among Iranian EFL Teachers: An Analysis of Personality Styles
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه پژوهشهای نوین در مطالعات زبان انگلیسی
Using Information Gap and Opinion Gap Tasks to Improve Introvert and Extrovert Learners’ Speaking
سال 1398
ارائه شده در تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی
Comparing Competitive and Cooperative Content-Based Instruction in Reading and Writing Classes
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
A Comparative Investigation of Iran's NUEE Washback Effects on English Language Education at High Schools: A Cross Socio-Cultural Survey
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مطالعات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی