مسعود حسین چاری | سیویلیکا

دکتر مسعود حسین چاری

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز

معرفی

استان
فارس
شهر
شیراز

سمتهای علمی و اجرایی مسعود حسین چاری در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه یادگیری و حافظه (هیات تحریریه)
  • فصلنامه مدیریت نوآوری و رفتار سازمانی (هیات تحریریه)

سمتهای علمی و اجرایی مسعود حسین چاری در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه شیراز (عضو هیات علمی)
  • هفتمین همایش بین المللی روان شناسی مدرسه (عضو کمیته علمی - هیات داوران)

مقالات مسعود حسین چاری در کنفرانس های داخلی

پیش بینی شادی براساس مولفه های هوش معنوی
سال 1389
ارائه شده در اولین همایش کشوری دانشجویی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
تاثیر الگوهای ارتباطی خانواده براعتیاد براینترنت دردانشجویاندانشگاه شیراز
سال 1388
ارائه شده در اولین همایش خانواده، دانشجو، دانشگاه
تاثیر رشته تحصیلی بردیدگاه دانشجویان پیرامون رابطه خانواده ودانشگاه
سال 1388
ارائه شده در اولین همایش خانواده، دانشجو، دانشگاه
رابطه الگوهای ارتباطی خانواده با اهمالکاری تحصیلی
سال 1388
ارائه شده در اولین همایش خانواده، دانشجو، دانشگاه
عقلانیت در آینه مرگ اندیشی: نگاهی به معارف اسلامی و کوششی برای سنجش تجربی
سال 1391
ارائه شده در کنفرانس ویژگی های ملی ۵ گانه تحول در شخصیت ایرانیان و پیشرفت ایران
خودتنظیمی در هیجان، نمود خودکنترلی؛ آیا تحصیل در دانشگاه نقش دارد؟
سال 1391
ارائه شده در کنفرانس ویژگی های ملی ۵ گانه تحول در شخصیت ایرانیان و پیشرفت ایران
دانشجویان، عقلانیت و گرایش به خرافات؛ کوششی در راستای رواسازی و پایایی سنجی یک ابزار
سال 1391
ارائه شده در کنفرانس ویژگی های ملی ۵ گانه تحول در شخصیت ایرانیان و پیشرفت ایران
مسئولیت پذیری اجتماعی به منزله جلوه ای ازعقلانیت: تلاشی برای کنکاش درنقش دانشگاه
سال 1391
ارائه شده در کنفرانس ویژگی های ملی ۵ گانه تحول در شخصیت ایرانیان و پیشرفت ایران
بررسی ادراک دانشجویان متاهل از مشکلات زندگی، با نگاهی به ازدواج های دانشجویی
سال 1390
ارائه شده در دومین همایش ملی روانشناسی - روانشناسی خانواده
دیدگاه والدین درباره چیستی، علل، کارآمدی و راهکارهای جایگزین تنبیه درتربیت فرزندان
سال 1390
ارائه شده در دومین همایش ملی روانشناسی - روانشناسی خانواده
مقایسه میزان تمایل به اعتیاد در دانشجویان پسر با هسته کنترل درونی و بیرونی
سال 1393
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
ارتقاء سلامت روان: پیش بینی خودکنترلی براساس نگرش مذهبی
سال 1394
ارائه شده در اولین همایش ملی اسلام و سلامت روان
جهت گیری درونی بیرونی مذهبی و تاب آوری روانشناختی
سال 1394
ارائه شده در اولین همایش ملی اسلام و سلامت روان
آسیب شناسی تعلیم و تربیت اسلامی با تکیه بر نگاه شهید بهشتی
سال 1394
ارائه شده در اولین همایش ملی اسلام و سلامت روان
خود کنترلی و رضایت زناشویی
سال 1393
ارائه شده در اولین کنگره ملی روانشناسی خانواده گامی در ترسیم الگوی مطلوب خانواده
پیشبینی تابآوری خانواده بر اساس خودتنظیمی عمومی و رضایت زناشویی
سال 1393
ارائه شده در اولین کنگره ملی روانشناسی خانواده گامی در ترسیم الگوی مطلوب خانواده
پیش بینی نگرش ها در باب کودک آزاری با توجه به جنسیت ،سن،درآمد و تحصیلات
سال 1393
ارائه شده در نخستین همایش ملی توانمندسازی فردی اجتماعی افراد با نیازهای ویژه
تحلیل نامه 31 نهج البلاغه با رویکرد استنتاجی
سال 1397
ارائه شده در دوازدهمین کنگره ملی پیشگامان پیشرفت
نسبت تعلیم و تربیت با آزادی در اسلام
سال 1397
ارائه شده در دوازدهمین کنگره ملی پیشگامان پیشرفت
بررسی شاخص های روان سنجی مقیاس ادراک از جو مدرسه
سال 1397
ارائه شده در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه
رابطه خودهای ممکن و تعهد تحصیلی: بررسی نقش واسطه ای امید تحصیلی
سال 1402
ارائه شده در سومین دوره همایش ملی روان شناسی و سلامت از سازگاری تا بهزیستی
معنای زندگی، ملال تحصیلی و بحران هویت
سال 1402
ارائه شده در هفتمین همایش بین المللی روان شناسی مدرسه
نقش تدریس تحول آفرین در سرمایه روان شناختی تحصیلی
سال 1402
ارائه شده در هفتمین همایش بین المللی روان شناسی مدرسه

مقالات مسعود حسین چاری در ژورنال های داخلی

پیش بینی سازگاری تحصیلی بر اساس مهارت های ارتباطی با واسطه باورهای خودکارآمدی
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
بررسی رابطه اضطراب اجتماعی و جو روانی - اجتماعی کلاس با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دوره راهنمایی
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
رابطه سوگیری های خودکارآمدی ریاضی با انگیزش، عواطف و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر شیراز
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوهای ارتباطات خانواده و ساختار کلاس؛ نقش واسطه ای ابعاد خودکارآمدی
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
شاخص های روانسنجی مقیاس نگرش به خواندن برای دانش آموزان استعداد درخشان و عادی دوره ی راهنمایی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
تاثیرزمینه های تحصیلی دانشگاهی،علوم دینی وهنری برهوش معنوی؛کوششی درراستای رواسازی و پایایی سنجی مقیاس هوش معنوی
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
نسخه ای کوتاه شده و ایرانی ازآزمون شخصیتی چندوجهی مینه سوتا -2
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
ویژگیهای روان سنجی مقیاس کنترل عمل
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس باورهای تحصیلی ریاضی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
شاخص های روان سنجی مقیاس خودکارآمدی در تنظیم هیجانی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
تبیین دلزدگی تحصیلی بر مبنای ویژگی های شخصیتی و راهبردهای مقابله ای
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
پیش بینی رفتارهای خودشکن توسط جهت گیری هدف: نقش واسطه گری احساسات شرم و گناه
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی
اثربخشی آموزش مبتنی بر رویکردهای نظریه انتخاب و رفتاردرمانی عقلانی هیجانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و دشواری تنظیم هیجان
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی
بررسی مفهوم و مدلول شرم: مقایسه ی برخی از مهمترین دیدگاه های روان شناختی با یک دیدگاه الهیاتی-اخلاقی
سال 1397
ارائه شده در دو فصلنامه تاملات فلسفی
دانش فراشناخت و بهزیستی مدرسه: نقش واسطه ای کمک طلبی تحصیلی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی
تعامل معلم- دانش آموز و خودکارآمدی با سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه گری جهت گیری هدف
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه سرمایه روانشناختی تحصیلی در نوجوانان
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
بررسی زمینه های خشونت (علیه زنان) در خانواده
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه خانواده پژوهی
بررسی نقش واسطه ای ارزش تکلیف در رابطه بین کمال گرایی مثبت و منفی و اهمالکاری تحصیلی
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
پیش بینی میزان اهمال کاری تحصیلی براساس راهبردهای خود تنظیمی در یادگیری
سال 1387
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
رابطه وضعیت های هویت و مهارت های ارتباطی در دانش آموزان دبیرستانی عشایری و شهری
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
بررسی شواهد مرتبط با روایی و پایایی مقیاس تاب آوری خانواده
سال 1392
ارائه شده در دوفصلنامه مشاوره و روان درمانی خانواده
تاثیر ادراک دشواری کار بر کیفیت زندگی پرستاران
سال 1388
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اجتماعی - روانشناختی زنان
تاثیر دشواری کار زنان شاغل و هم کاری همسران در امور منزل بر رضایت از روابط زناشویی و اختلال های رفتاری فرزندان
سال 1387
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اجتماعی - روانشناختی زنان
رابطهء ابعاد الگوهای ارتباطات ادراک شده در خانواده و جهت گیری مذهبی در دانشجویان
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
پیش بینی سبک های هویت بر اساس جهت گیری های مذهبی «در میان دانشجویان دانشگاه شیراز»
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
تاب آوری روان شناختی و انگیزش درونی-بیرونی: نقش واسطه ای خودکارآمدی
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی
آیا افراد کمرو فاقد مهارتهای ارتباطی اند؟
سال 1385
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی
تفاوتهای جنس، سن و وضعیت اقتصادی اجتماعی در باورهای مذهبی کودکان
سال 1386
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی
سوء مصرف مواد مخدر و پایگاه هویت در دانشجویان
سال 1388
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی
پیش بینی مسئولیت پذیری اجتماعی بر اساس سبک های هویت در دانشجویان دانشگاه شیراز
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی
بررسی نقش واسطه گری سبک های یادگیری در رابطه بین ویژگی های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی
سال 1388
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
انطباق و بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه راهبردهای فراشناختی خواندن در میان دانش آموزان دوره متوسطه
سال 1389
ارائه شده در مطالعات روان شناختی
مقایسه خود - کارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با همسالان در بین گروهی از دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی
سال 1386
ارائه شده در مطالعات روان شناختی
رابطه هوش عمومی و استدلال اخلاقی: نقش واسطه‎گری ابعاد هویت اخلاقی
سال 1396
ارائه شده در مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
پیش بینی ابعاد بهزیستی روان شناختی دانشجویان بر اساس ابعاد سبک دلبستگی و عزت نفس
سال 1393
ارائه شده در مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل
سال 1390
ارائه شده در مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
طراحی بسته آموزشی رشد عزت نفس بهینه مبتنی بر ذهن آگاهی و تاثیر آن برکاهش خشم و نشخوار خشم
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
رابطه خودارزیابی مرکزی و خودناتوان سازی تحصیلی با واسطه هیجان های تحصیلی: مدل یابی ساختاری
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
نقش واسطه ای تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین جو اخلاقی مدرسه و رفتارهای آسیب زای تحصیلی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
پیش بینی گرایش به تفکر انتقادی بر اساس تعامل معلم- دانش آموز و تاب آوری تحصیلی
سال 1402
ارائه شده در مجله مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی
Lived Experiences of Dropout University Students: A Qualitative Content Analysis
سال 1400
ارائه شده در مجله بین المللی علوم رفتاری
Emotion Regulation and Action Control as Predictors for Decision Making Style
سال 1399
ارائه شده در مجله بین المللی علوم رفتاری
Factor structure and psychometric properties of difficulties in emotional regulation scale
سال 1391
ارائه شده در مجله بین المللی علوم رفتاری
بررسی تاثیر دانشگاه بر مهارت های ارتباطی براساس مقایسه دانش آموزان و دانشجویان
سال 1384
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
نقش واسطه ای خودناتوان سازی در رابطه بین احساسات شرم و گناه و سازگاری تحصیلی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
بررسی جو روانی - اجتماعی کلاس به عنوان یکی از مولفه های فرهنگ مدرسه
سال 1381
ارائه شده در مجله دستاوردهای روانشناختی
رابطه فرزندپروری ذهن آگاهانه و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه ای راهبردهای شناختی تنظیم هیجان
سال 1402
ارائه شده در مجله روش ها و مدل های روان شناختی
بررسی تاثیر سوادآموزی برکاهش آسیب های اجتماعی و توسعه اقتصادی
سال 1399
ارائه شده در مجله رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
بررسی نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در رابطه ی میان والدگری و سازگاری تحصیلی در دانشجویان
سال 1392
ارائه شده در مجله روش ها و مدل های روان شناختی
ساخت و اعتباریابی مقیاس فراحافظه برای نوجوانان
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی شناختی