زهرا نقش | سیویلیکا

دکتر زهرا نقش

هیات علمی دانشگاه تهران

معرفی

استان
تهران
شهر
تهران

سمتهای علمی و اجرایی زهرا نقش در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی (افراد سابق)

سمتهای علمی و اجرایی زهرا نقش در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه تهران (عضو هیات علمی)

مقالات بین المللی زهرا نقش

"Psychometric Properties of Rational-Experiential Inventory for Adolescents", SAGE Publications, (2018), Vol 8, No 1: 215824401876721
"The Future Orientation of Iranian Adolescents Girl Students and their academic achievement", Elsevier BV, (2011), Vol 15, No : 2441-2444
"Prediction of academic performance: the role of perception of the class structure, motivation and cognitive variables", Elsevier BV, (2011), Vol 15, No : 2063-2067

مقالات زهرا نقش در کنفرانس های داخلی

جهت گیری هدف و یادگیری زبان انگلیسی
سال 1394
ارائه شده در سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری
نماز و بهزیستی ذهنی: بررسی نقش واسطه ای اضطراب
سال 1395
ارائه شده در کنگره ملی نماز و سلامت روان
بررسی رابطه نگرش و التزام عملی به نماز با تاب آوری تحصیلی و هیجانی- اجتماعی
سال 1395
ارائه شده در کنگره ملی نماز و سلامت روان
ارتباط با خدا و تاب آوری در میان دانشجویان
سال 1395
ارائه شده در کنگره ملی نماز و سلامت روان
تاثیر پایبندی والدین به نماز و انجام اعمال عبادی بر میزان ارتباط با خدا در دانشجویان
سال 1395
ارائه شده در کنگره ملی نماز و سلامت روان
مدل یابی رابطه هیجان تحصیلی و پیشرفت: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی
سال 1396
ارائه شده در کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت
بررسی رابطه احساس تنهایی و نارسایی هیجانی در پیش بینی اعتیاد به اینترنت زوجین
سال 1396
ارائه شده در کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت
نقش واسطه ای استفاده از تلفن همراه(موبایل) در رابطه بین احساس تنهایی و سلامت روان نوجوانان پسر مدارس منطقه 4 تهران
سال 1397
ارائه شده در پنجمین کنفرانس بین المللی روانشناسی،علوم تربیتی و سبک زندگی
بررسی رابطه انعطاف پذیری شناختی عملکرد تحصیلی: بررسی نقش واسطه ای تاب آوری
سال 1397
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت
بررسی رابطه بین خودکارآمدی عملکرد تحصیلی:نقش واسطه ای انگیزه تحصیلی تعلل ورزی
سال 1397
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت
رابطه حرمت خود و سلامت روانی: نقش واسطه ای شادکامی
سال 1397
ارائه شده در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه
تاثیر پایبندی والدین به نماز و انجام اعمال عبادی بر میزان ارتباط با خدا در دانشجویان
سال 1396
ارائه شده در دومین کنگره ملی نماز و سلامت روان
ارتباط با خدا و تاب آوری در میان دانشجویان
سال 1396
ارائه شده در دومین کنگره ملی نماز و سلامت روان
مدل یابی رابطه مدیریت استعداد و نوآوری: نقش واسطه ای دلبستگی شغلی دبیران دوره دوم راهنمایی شهر تهران
سال 1398
ارائه شده در سومین همایش ملی روان شناسی تربیتی شناختی
مدل یابی رابطه هوش هیجانی با سلامت روان: نقش واسطه ای خود تنظیمی
سال 1398
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی دین,معنویت و کیفیت زندگی
رابطه خودکارآمدی با اهمالکاری تحصیلی: نقش واسطه ای ترس از شکست
سال 1399
ارائه شده در ششمین همایش بین‌المللی روان‌شناسی مدرسه
اثر تعلل ورزی برخودتنظیمی با نقش واسطه ای کمک طلبی بر دانش آموزان
سال 1399
ارائه شده در ششمین همایش بین‌المللی روان‌شناسی مدرسه
پیوند با مدرسه و پیشرفت تحصیلی: نقش واسطه ای انگیزه پیشرفت
سال 1399
ارائه شده در ششمین همایش بین‌المللی روان‌شناسی مدرسه
پیش بینی رضایت زناشویی بر اساس بخشش بین فردی (گذشت) در زوجین
سال 1400
ارائه شده در سومین کنگره ملی انجمن علمی روانشناسی خانواده ایران - با تاکید بر فضائل اخلاقی در خانواده و ازدواج و چالشهای آن- اولین جشنواره ملی خانواده و ازدواج
رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه و میل به خیانت در زوجین شهر اصفهان
سال 1399
ارائه شده در هشتمین کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره و علوم تربیتی
رابطه سبک های دلبستگی و تاب آوری با میانجیگری سرسختی در دانشجویان
سال 1400
ارائه شده در سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی سرمایه اجتماعی و تاب آوری
پژوهش رویکرد کیفی: بررسی چالش های اجرای یادگیری مشارکتی از نظر مدیران و معلمان در مدارس ابتدایی شهر اهواز
سال 1400
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت
پیش بینی اجتماع هراسی بر اساس ابعاد کمالگرایی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم
سال 1402
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه
بررسی رابطه سلامت روانی و رضایت از زندگی با نقش میانجیگری تحمل ابهام در معلمان مقطع متوسطه شهرستان زیدون
سال 1402
ارائه شده در دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
پیش بینی اضطراب اجتماعی بر اساس سبکهای دلبستگی ناایمن و انتقاد از خود در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم
سال 1402
ارائه شده در ششمین همایش بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی

مقالات زهرا نقش در ژورنال های داخلی

کاربرد تکنیک های مدل یابی چند سطحی در تحلیل داده های تیمز 2007 و مقایسه آن با تحلیل یک سطحی
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
مقیاس بندی چندبعدی و سودمندی آن درحوزه های مختلف روان شناسی
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
تحلیل موازی: روشی برای تعیین تعداد عامل ها
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
مدل یابی علی خلاقیت: نقش سبک های تعامل معلم-دانش آموز و نیازهای بنیادی روانشناختی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی: نقش واسطه ای تعلل ورزی، خودتنظیمی و خودکارآمدی
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
نقش واسطه ای هیجان های پیشرفت در رابطه میان جو روانی- اجتماعی کلاس و فرسودگی تحصیلی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
مدل علی پیش بینی عملکرد درس زبان انگلیسی: نقش ارزش تکلیف، خودکارآمدی زبان انگلیسی، ادراک از ساختار هدفی کلاس، اضطراب زبان خارجی و راهبردهای شناختی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
نقش واسطه ای هیجان های پیشرفت در رابطه میان سبکهای اسنادی و ارزش تکلیف با فرسودگی تحصیلی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی
مقایسه کارکرد اجرایی (توجه) و عملکرد روانی- حرکتی در کودکان مهدکودک های مبتنی بر مشارکت و مهدکودک های سنتی
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
Application of Multilevel Structural Equation Modeling in Testing the Effect of Teacher’s and Student’s Goal Orientation and Help-seeking on 7th Grade Students’ Math Performance
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه یادگیری و حافظه
ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی ابزار نشانگرهای بزرگسالی در جمعیت دانشجویی:روایی و پایایی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
رواسازی، اعتبار یابی و تحلیل عاملی سیاهه ادراک دانش آموزان از جو مدرسه ( نسخه ی 2016 دانشگاه دلاویر) در دبیرستان های ایران
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
پیش‌بینی ترس از تجرد بر اساس تیپ‌های شخصیتی، هوش هیجانی و متغیرهای جمعیت شناختی
سال 1399
ارائه شده در مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت
رابطه ی کمال گرایی با اهمال کاری تحصیلی: نقش واسطه ای متغیرهای خودکارآمدی تحصیلی، عزت نفس و خودناتوان سازی تحصیلی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
Proactive Teaching: Development and Validation of a Scale to Evaluate Constructivist Teaching in Higher Education
سال 1399
ارائه شده در مجله میان رشته ای آموزش مجازی در علوم پزشکی
پایایی و ساختار عاملی مقیاس جهت گیری هدف معلم برای تدریس
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
وضعیت اجتماعی _ اقتصادی، تاب آوری و عملکردتحصیلی: کاربرد مدل یابی معادلات ساختاری چند سطحی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهشهای مشاوره
رابطه منزلت اجتماعی معلم با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموز نقش واسطه ای ساختار هدفی کلاس
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
تحلیل چندسطحی؛ راهکاری برای خطاهای حاصل از تجمیع داده ها: استفاده از داده های سطح دانش آموز و معلم تیمز ۲۰۱۱
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
تحلیل چند سطحی بهزیستی روان شناختی نوجوان ها از راه عاملیت فردی، فرهنگ مدرسه و حمایت خانواده
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی کاربردی
انگیزه شغلی معلم، شادکامی معلم و جو سازمانی: کاربرد مدل یابی دو سطحی معلم و مدرسه
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی
ساختار عاملی فهرست تنیدگی ناشی از انتظارهای تحصیلی
سال 1387
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی
رابطه ی باورهای اساسی و بهزیستی ذهنی: نقش واسطه ای هویت اخلاقی در اواخر نوجوانی و ظهور بزرگ-سالی
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه تازه های علوم شناختی
الگوی ساختاری رابطه خودکارآمدی، سودمندی ادراک شده و پیشرفت تحصیلی: بررسی نقش واسطه ای یادگیری خود نظم بخش
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه تازه های علوم شناختی
الگوی ساختاری رابطه ادراک از ساختار کلاس، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و خودنظم بخشی در درس ریاضی
سال 1387
ارائه شده در فصلنامه تازه های علوم شناختی
عوامل ایجادکننده استرس تحصیلی و واکنش ها نسبت به آن عوامل در دانشجویان دختر و پسر
سال 1385
ارائه شده در فصلنامه تازه های علوم شناختی
مطالعه نقش واسطه ای خودمهارگری در رابطه بین دینداری با شادکامی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی
نقش دینداری والدین بر تاب آوری و سلامت روان دانشجویان: نقش واسطه ای عقلانیت دینی
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی
رابطه نگرش مذهبی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان به واسطه نقش خودکارامدی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی
تحلیل چند سطحی رابطه جهت گیری هدف دانش آموزان و ادراک آنها نسبت به جهت گیری هدف والدین با کمک طلبی تحصیلی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه تازه های علوم شناختی
صفات شخصیت، استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی
سال 1386
ارائه شده در مطالعات روان شناختی
ادراک از ساختار کلاس و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطه ای متغیرهای انگیزشی و شناختی
سال 1388
ارائه شده در مطالعات روان شناختی
طراحی خطوط اصلی بسته آموزشی «اخلاق مبتنی بر شهود اخلاقی با ملاحظات گسست اخلاقی» و اعتباریابی آن برای دانش آموزان متوسطه دوم
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
نقش واسطه ای مشارکت والدین در رابطه شرم از داشتن فرزند با اختلال یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی
طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزش کار آفرینی دانشجویان مبتنی بر آموزش از دور
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
رابطه ابعاد فرزندپروری با تاب آوری تحصیلی: نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در فرزندان نوجوان خانواده های جانباز
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه فرهنگی - تربیتی زنان و خانواده
ساخت و اعتبارسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشی و رفتاری مادران در تربیت جنسی دانش آموزان ابتدایی و متوسطه دوره اول
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه فرهنگی - تربیتی زنان و خانواده
رابطه ابعاد فرزندپروری با تاب آوری تحصیلی: نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در فرزندان نوجوان خانواده های جانباز
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مطالعات فرهنگی تربیتی زنان و خانواده
ساخت و اعتبارسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشی و رفتاری مادران در تربیت جنسی دانش آموزان ابتدایی و متوسطه دوره اول
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مطالعات فرهنگی تربیتی زنان و خانواده
اثربخشی برنامه یکپارچه درمان فراتشخیصی بر اضطراب، افسردگی و تنیدگی نوجوانان دختر مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی و کیفیت زندگی مادران آنها
سال 1400
ارائه شده در مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی
مروری نظاممند از مولفه های اثرگذار بر کیفیت زندگی خانواده کودکان با نشانگان داون
سال 1401
ارائه شده در دو فصلنامه تعالی بالینی
ارزیابی مدل ارتباطی حس تداوم خود، زندگی هدفمند و فرسودگی ناشی از شبکه های اجتماعی واهمال کاری تحصیلی دانشجویان با میانجی گری کاهش تاخیری سودمندی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
اثربخشی درمان پارادوکسی بر نشانگان وسواس فکری عملی رابطه ای
سال 1402
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان
The Effectiveness of Unified Protocols for Trans-diagnostic Treatment on Increasing the Emotional, Social, and Educational Adjustment of Bilingual Adolescent Female Students
سال 1402
ارائه شده در مجله بین المللی علوم رفتاری
پژوهش های مرتبط با شایستگی ها اعضای هیئت علمی دانشگاه های ایران (مرور نظامند مدل ها، چالش ها و راهکارها)
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه رهیافت
عوامل موثر بر کیفیت زندگی خانواده کودکان با نشانگان داون: مطالعه پدیدارشناسی از تجربه زیسته خانواده ها و متخصصان
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی
اثربخشی برنامه آموزش فرزندپروری با رویکرد عقلانی آینده نگر بر خلاقیت فرزندان دختر
سال 1402
ارائه شده در مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
بررسی تاثیر آموزش خوددلسوزی شناختی بر بهزیستی ذهنی و کفایت اجتماعی دانش-آموزان مبتلا به افسردگی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی
Designing a Package of Scientific Thinking Training and Its ‘Effect on Problem-Solving Skill in Preschool Children
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه یادگیری و حافظه
روایابی نسخه فارسی مقیاس پذیرش بیماری در بین زنان ۱۸ سال به بالا در دوره شیوع کووید-۱۹
سال 1401
ارائه شده در مجله روش ها و مدل های روان شناختی
تحلیل پرسشنامه "اعتیاد به شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل" با استفاده از مدل راش
سال 1399
ارائه شده در مجله روش ها و مدل های روان شناختی
تدوین بسته آموزشی حل مسئله مبتنی بر روان شناسی مثبت نگر و بررسی اثربخشی آن بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان با درماندگی آموخته شده
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
بررسی تاثیر آموزش خوددلسوزی شناختی بر بهزیستی ذهنی و کفایت اجتماعی دانش-آموزان مبتلا به افسردگی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی