رحیم بدری گرگری | سیویلیکا

دکتر رحیم بدری گرگری

استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریز

معرفی

استان
آذربایجان شرقی
شهر
تبریز

سمتهای علمی و اجرایی رحیم بدری گرگری در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور (هیات تحریریه)
  • دوفصلنامه جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی (هیات تحریریه)
  • فصلنامه مطالعات دانش پژوهی (هیات تحریریه)

سمتهای علمی و اجرایی رحیم بدری گرگری در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه تبریز (عضو هیات علمی)

مقالات بین المللی رحیم بدری گرگری

"The Effectiveness of Mindfulness-based Cognitive Therapy on Academic Emotions and Academic Optimism of Procrastinating Students", Briefland, (2022), Vol 20, No 1:
"Effect of Empowerment Program with and without Telenursing on Self-efficacy and Glycosylated Hemoglobin Index of Patients with Type-2 Diabetes: A Randomized Clinical Trial", Maad Rayan Publishing Company, (2021), Vol 10, No 1: 22-28
"The Role of Parenting Self-Efficacy and Parenting Styles on Self-Regulation Learning in Adolescent Girls of Tabriz", Elsevier BV, (2011), Vol 30, No : 1758-1760

مقالات رحیم بدری گرگری در کنفرانس های داخلی

رابطه احساس خودکارآمدی سلامت و سبک زندگی ارتقا سلامت دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سال 1389
ارائه شده در اولین همایش کشوری دانشجویی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
تاثیر آموزش ابرازوجود (ایفای نقش و ارائه متن) بر بهداشت روانی، اضطراب اجتماعی، ابراز وجود و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
سال 1389
ارائه شده در اولین همایش کشوری دانشجویی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
تأثیر آموزش راهبردهای شناختی بر خودکارآمدی دانش آموزان دختر دارای پیشرفت تحصیلی پائین ریاضی شهرستان جلفا
سال 1390
ارائه شده در اولین همایش ملی علوم شناختی در تعلیم و تربیت
نقش اکتساب همزمان و متوالی زبان دوم در حیطه ی مشکلات یاگیری ریاضی (مفاهیم، عملیات و کاربردها) در دانش آموزان ابتدایی شهر تبریز
سال 1391
ارائه شده در همایش ملی دوزبانگی (چالشها و راهکارها)
نقش اکتساب همزمان و متوالی زبان دوم در بروز خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان ابتدایی شهر تبریز
سال 1391
ارائه شده در همایش ملی دوزبانگی (چالشها و راهکارها)
نقش اکتساب همزمان و متوالی زبان دوم در حیطه های تحصیلی و تحولی مشکل خواندن دانش آموزان ابتدایی شهر تبریز
سال 1391
ارائه شده در همایش ملی دوزبانگی (چالشها و راهکارها)
تأثیر روش شش کلاه تفکر بر خلاقیت دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی مدارس استعداد های درخشان شهر تبریز
سال 1394
ارائه شده در کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
نقش خودکارآمدی، ارزش تکلیف و جهت گیری هدف در پیش بینی هیجان های تحصیلی ریاضی
سال 1394
ارائه شده در سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری
بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه جنگ طلبی 44 سوالی مک کانکی
سال 1394
ارائه شده در کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی
تأثیر روش شش کلاه تفکر بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی مدارس استعداد های درخشان شهر تبریز
سال 1394
ارائه شده در اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی،علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه
بررسی رابطه اسنادهای علی و مقابله مذهبی با فرسودگی تحصیلیدانشجویان ارشد دانشگاه آزاد واحد تبریز
سال 1394
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،علوم تربیتی و سبک زندگی
بررسی رابطه بین تعلق به مدرسه و اختلالات عملکردی در مدرسه
سال 1394
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
بررسی رابطه سه مؤلفه هوش معنوی با میزان امید به زندگی در بیماران قلبی -عروقی
سال 1395
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
تاثیر آموزش مهارتهای هیجانی و اجتماعی بر کاهش اعتیادپذیری دانش آموزان تبریز
سال 1396
ارائه شده در چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی
رابطه دلبستگی به مدرسه و نظریه ذهن با پرخاشگری نوجوانان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان بستان اباد
سال 1396
ارائه شده در اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین ایران و جهان در روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی
بررسی تاثیر آموزش برنامه SEL بر مولفه های بهزیستی ذهنی در دانش آموزان پسردوره متوسطه
سال 1396
ارائه شده در کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت
بررسی رابطه بین برداشت ذهنی از سودمندی و سهولت استفاده از فناوری اطالعات و میزان بهره گیری از آن توسط معلمان ابتدایی مدارس هوشمند تبریز
سال 1396
ارائه شده در کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت
رابطه عملکرد خانواده و سبک دلبستگی با احساس تنهایی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول شهرستان سراب
سال 1398
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری
بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی و مقابله تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان
سال 1398
ارائه شده در دومین همایش ملی آسیب های اجتماعی
نقش مولفه های باورهای انگیزشی درونی وبیرونی در مهارت های تحصیلی خواندن، ریاضی و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1398
ارائه شده در چهارمین همایش ملی روان شناسی تربیتی شناختی
آموزش کارکردهای اجرایی گرم به دانش آموزان در مدارس عادی :طراحی بسته آموزشی
سال 1398
ارائه شده در چهارمین همایش ملی روان شناسی تربیتی شناختی
بررسی رابطه کفایت اجتماعی هیجانی معلم با هیجان های منفی تحصیلی دانش آموزان شهر تبریز
سال 1398
ارائه شده در پنجمین کنفرانس ملی علوم انسانی و مطالعات روانشناسی
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان نخبه ورزشی
سال 1401
ارائه شده در پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی: مداخلات روانی-تربیتی
پیش بینی اهداف پیشرفت تحصیلی بر اساس انعطاف پذیری شناختی، اجتناب تجربی و تحمل پریشانی دانش آموزان متوسطه دوم
سال 1401
ارائه شده در دومین همایش ملی روان شناسی بالینی کودک و نوجوان
پیشبینی پرخوابی دانش آموزان دوره دوم متوسطه: نقش اضطراب کرونا و اعتیاد به اینترنت
سال 1402
ارائه شده در دومین همایش ملی روان درمانی ایران
پیش بینی کم خوابی دانش آموزان متوسطه: نقش اضطراب کرونا و اعتیاد به اینترنت
سال 1402
ارائه شده در دومین همایش ملی روان درمانی ایران
The Mediating Role of Academic Resilience in the Relationship between Academic Stress and Academic Burnout in Collegiate Students of Foreign Languages
سال 1402
ارائه شده در هفدهمین کنفرانس بین المللی روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی

مقالات رحیم بدری گرگری در ژورنال های داخلی

تأثیر روش ایده جویی (اسکمپر) بر تفکر خلاق دانشجویان دختر رشته های فنی و مهندسی
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
تأثیر آموزش فن شش کلاه تفکر دوبونو بر گرایش تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
نقش ابعاد مختلف انگیزشی مدیریت زمان بر خلاقیت دانشجویان دانشگاه تبریز
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
اثربخشی آموزش کفایت اجتماعی مبتنی بر مدل فلنر بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان قربانی قلدری با توجه به نوع جهت گیری اهداف اجتماعی
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه مطالعات روان شناسی بالینی
Effect of the Penn Resiliency Program on student with emotional problems
سال 1395
ارائه شده در مجله بین المللی پژوهش روانشناسی و علوم تربیتی
رابطه عوامل مختلف انگیزشی با بی تصمیمی شغلی دانشجویاندانشگاه تبریز
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی
مدل پیشبینی رضایت و پیشرفت تحصیلی از طریق کمال گرایی دو بعدی و اهداف پیشرفت در دانش آموزان مقطع دبیرستان
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
اثربخشی آموزش شناختی ارتقاء امید در کاهش میزان قربانی شدن ناشی از قلدری دانش آموزان
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
ساختار عاملی پرسشنامه فرسودگی تحصیلی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی در دانش آموزان متوسطه
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
نقش سبک های فرزند پروری ادراک شده و اختلال شخصیت مرزی در قلدری سایبری: نقش میانجی همدلی
سال 1397
ارائه شده در مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت
پیش بینی خلاقیت دانش آموزان بر مبنای عملکردهای اجرایی مغز
سال 1397
ارائه شده در مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت
بررسی ماهیت انسان از دیدگاه مکاتب روان شناسی و قرآن کریم
سال 1385
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
رابطه کمال گرایی، وسواس – بی اختیاری اعمال و ویژگی های شخصیتی با تعلل ورزی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
سال 1394
ارائه شده در مطالعات روان شناختی
مقایسه اثربخشی روش های تدریس یادگیری مبتنی بر مسئله و سخنرانی بر هیجان‎های پیشرفت تحصیلی
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر پرسش و پاسخ برای درس مطالعات اجتماعی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی
تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی بر خلاقیت دانش آموزان پایه ششم
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
رابطه باورهای ضمنی هوش و جهت گیری اهداف پیشرفت با تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
اثربخشی آموزش شناختی ارتقاء امید بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان پسران دانش آموز قلدر
سال 1398
ارائه شده در مطالعات روان شناختی
تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی یا (5E) بر تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر رشد هوش اخلاقی دانش‌آموزان دختر
سال 1394
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
تاثیر آموزش مهارت‌های ‌مثبت‌اندیشی با تکیه بر منابع معنوی و اعتقادات دینی اسلامی در تاب‌آوری و بهزیستی ‌روان‌شناختی مادران دارای فرزند اوتیسم
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
بررسی و مقایسه سطح استدلال اخلاقی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا با پرستاران شاغل در یکی از بیمارستان‌های منتخب وابسته
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه علوم مراقبتی نظامی
تأثیر آموزش مهارت‌های هیجانی و اجتماعی بر کاهش اعتیادپذیری دانش‌آموزان مدارس دوره متوسطه شاهد (فرزندان ایثارگران، جانبازان و کارکنان نظامی) تبریز
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی نظامی
بررسی تطبیقی رابطه هوش فرهنگی و هیجانی با گرایش به ارزش های دموکراتیک در میان شهروندان شهر ارومیه
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه جامعه پژوهی فرهنگی
آموزش شوخ طبعی به معلم و تاثیر آن بر فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان
سال 1397
ارائه شده در پژوهشنامه روانشناسی مثبت
اثربخشی آموزش کفایت اجتماعی مبتنی بر مدل فلنر بر تاب آوری و میزان قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری *
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه پژوهشهای مشاوره
بررسی تحلیل عاملی تاییدی و همسانی درونی مقیاس ارتباط و پیوستگی با طبیعت در دانشجویان (مقیاسی در حوزه ی جامعه شناسی و روان شناسی محیط زیست)
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه جامعه شناسی کاربردی
تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی تربیت مثبت مدرسه محور ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
اثربخشی برنامه ی تلفیقی آموزش مهار اضطراب بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش گرایش به ارزش های دموکراتیک در بین شهر وندان
سال 1395
ارائه شده در دوفصلنامه جامعه شناسی اقتصادی و توسعه
اثربخشی برنامه آموزش بخشایشگری بر شفقت به خود در دانش آموزان قربانی قلدری
سال 1400
ارائه شده در مجله علمی پژوهان
اثربخشی آموزش بخشایشگری بر افزایش بهزیستی تحصیلی در دانش آموزان قربانی قلدری
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی کاربردی
تحلیل برنامه درسی علوم تجربی پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی براساس سبک های یادگیری
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی
شناسایی و مقایسه سبک های یادگیری بر اساس جنسیت، موضوع درسی، و پایه تحصیلی با تاکید بر روش تحلیل خوشه ای
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه سلامت روان کودک
تاثیر الگوی آموزش مدیریت والدین بر کاهش قلدری و بهبود تنظیم شناختی هیجان دانش آموزان
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه سلامت روان کودک
تاثیر آموزش به شیوه افسانه زدایی علمی بر تفکر انتقادی تحلیلی دانش آموزان با توجه به اهداف پیشرفت اجتماعی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه سلامت روان کودک
اثربخشی آموزش برنامه یادگیری اجتماعی- هیجانی کودکان قوی بر احساس تعلق به مدرسه دانش‎آموزان مقطع ابتدایی مناطق برخوردار و محروم شهر همدان
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه سلامت روان کودک
مقایسه جهت گیری هدف پیشرفت و بازده های شناختی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مدارس راهنمایی نمونه و عادی
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
اثربخشی آموزش جرات ورزی بر بهبودکیفیت زندگی نوجوانان دختر قربانی خشونت
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه زن و مطالعات خانواده
توانایی های شناختی و ویژگی های شخصیتی به عنوان پیش بینی کننده تفکر انتقادی
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
بررسی تاثیر برنامه یادگیری اجتماعی- هیجانی بر بهبود پیشرفت تحصیلی و کاهش اختلالات رفتاری در افراد مبتلا به اختلال سلوک
سال 1399
ارائه شده در نشریه روان پرستاری
تاثیر مداخلات شناختی مبتنی بر حافظه کاری بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص خواندن
سال 1397
ارائه شده در نشریه پرستاری کودکان
رابطه نظریه های ضمنی هوش و باورهای معرفت شناختی با جهت گیری هدف پیشرفت دانشجویان
سال 1393
ارائه شده در مجله رویکردهای نوین آموزشی
تاثیر آموزش بخشایش گری در مادران کودکان با اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی بر اصلاح روابط والد – کودک
سال 1400
ارائه شده در پژوهشنامه روانشناسی مثبت
بررسی رابطه عوامل شخصیتی و رضایت شغلی کارکنان بانک سپه شهر تبریز
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه مدیریت بهره وری
اثربخشی والدگری ذهن آگاهانه بر اضطراب کودکان دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه
شفقت به خود و بهزیستی تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه وعادی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه ناتوانی های یادگیری
رابطه اهداف پیشرفت اجتماعی و مهارت های ارتباط میان فردی در دانشجویان دانشگاه تبریز
سال 1389
ارائه شده در مطالعات روان شناختی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر ظرفیت حافظه کاری دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه ناتوانی های یادگیری
تاثیر رویکرد راه حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه ناتوانی های یادگیری
ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشته تکنولوژی آموزشی
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
تاثیر آموزش مستقیم مهارت های تفکر بر تفکر نقادانه دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی
سال 1393
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
رابطه بین جهت گیری مذهبی درونی و رفتار های سلامت جسمی، روانی و معنوی و نقش واسطه ای ارزیابی چالش برانگیز بودن
سال 1391
ارائه شده در فصلنامه راهبرد فرهنگ
تاثیر جهت گیری های مذهبی و روش های مقابله مذهبی بر اعتیادپذیری دانشجویان دانشگاه تبریز
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه راهبرد فرهنگ
رابطه بهزیستی روان شناختی و سرزندگی تحصیلی با ادراک دانش آموزان از محیط کلاس
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه
تاثیر خوش بینی و قدردانی صفتی در تاب آوری دانشجویان: نقش واسطه ای قدردانی از خداوند
سال 1400
ارائه شده در مجله پژوهش در دین و سلامت
اثربخشی بسته آموزش ویژگی های زندگی اسلامی بر تاب آوری دانشجویان
سال 1399
ارائه شده در مجله پژوهش در دین و سلامت
نقش تربیتی والدین در جذب فرزندان به مسجد
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعه شناسی
طراحی برنامه آموزش فرزندپروری برای والدین دارای کودکان با اختلال ویژه یادگیری (با آسیب خواندن): رویکردی سنتزپژوهانه
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی
تاثیر آموزش راهبرد «پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان» بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی
سال 1392
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر پرسشگری دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر سنندج
سال 1392
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
تاثیر برنامه یادگیری اجتماعی – هیجانی بر شایستگی های روانی – اجتماعی و رضایت از مدرسه دانش آموزان پسر پنجم ابتدایی شهرستان سقز
سال 1397
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
اثربخشی مداخلات روانشناسی مثبت گرای مبتنی بر مدرسه بر سطوح اجتماعی و رفتاری بهزیستی تحصیلی
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
تاثیر روش وارونه(معکوس) بر ماهیت علم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم در درس زیست شناسی شهر تبریز
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
مقایسه اثربخشی برنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی کودکان قوی بر شایستگی اجتماعی-هیجانی، تاب آوری تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه دانش‎آموزان مقطع ابتدایی مناطق برخوردار و محروم شهر همدان
سال 1398
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
نقش خودکارآمدی، ارزش تکلیف و جهت گیری هدف در پیشبینی هیجان های تحصیلی ریاضی
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه آموزش پژوهی
آیا ذهن خوانی به واسطه ی نوع دیدگاه دیگران محدود می شود؟
سال 1394
ارائه شده در دوفصلنامه شناخت اجتماعی
تاثیر آموزش برنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی جامع بر خودآگاهی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی۱
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
نقش سازه های بخشش و نوع دوستی در پیش بینی بهزیستی روان شناختی: پژوهشی در حوزه نارسایی های ذهنی و تحولی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور
طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور
پیش بینی رفتارهای یادگیری بر اساس متغیرهای انگیزشی ثبات قدم، خود انضباطی و اشتیاق تحصیلی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل رفتار درمانی دیالکتیک، براضطراب، افسردگی و خشم همسران جانبازان
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
تاثیرآموزش برنامه یادگیری اجتماعی – هیجانی جامع بر آگاهی اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
بررسی ابعاد و آثار کرامت انسان از دیدگاه امام رضا (علیه‎السلام) و مکاتب روان‎شناسی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه فرهنگ رضوی
اثربخشی برنامه والدگری ذهن آگاهانه بر خودتنظیمی هیجانی کودکان دارای اختلال نقص توجه/ بیش فعالی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه کودکان استثنایی
اثربخشی قصه گویی دیالکتیکی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان ابتدایی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
بررسی تاب آوری روانی و اجتماعی با اضطراب کرونایی در بین اعضای دانشگاه تبریز
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
مطالعه نیمرخ های شایستگی روانی – اجتماعی دانش آموزان حاشیه شهر سقز و تفاوت آنها بر مبنای رضایت از مدرسه: رویکرد مبتنی بر شخص
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
اثر بخشی ترکیب مداخله های رفتاری و بازسازی شناختی بر اضطراب امتحان دانش آ موزان
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
طراحی الگوی مناسب پرسش و پاسخ در درس علوم تجربی و بررسی اثربخشی آن بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
اثربخشی آموزش راهبردهای خودگردان فراشناختی بر مولفه های تعلل ورزی تحصیلی و هیجانات منفی تحصیلی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه تبریز براساس راهبردهای تنظیم هیجانی و استرس تحصیلی
سال 1401
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
اثربخشی قصه خوانی دیالکتیکی بر بهبود خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
نقش عملکرد خانواده و جو روانی اجتماعی کلاس در پیش بینی شفقت به خود نوجوانان
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه
سهم مولفه های کیفیت تجارب یادگیری در پیش بینی کیفیت زندگی کلاسی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری
مطالعه مروری نظامند برنامه های پیشگیری هیجان مدار در مدرسه
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
تاثیر برنامه تلفیقی یادگیری اجتماعی – هیجانی بر شایستگی های روانی - اجتماعی دانش آموزان
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری
مقایسه ناگویی خلقی، شفقت به خود و کمک طلبی تحصیلی در بین دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و عادی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه ناتوانی های یادگیری
بررسی رابطه بین مسئولیت پذیری اجتماعی و نگرشهای مثبت درباره تعلیم و تربیت با هدفگرایی تبحری در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستانهای گرگان
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری
مقایسه اثربخشی آموزش مشغولیت تحصیلی و مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر سبک زندگی سلامت محور تحصیلی در دانش آموزان دوم متوسطه
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان
پیش بینی اهداف پیشرفت تحصیلی بر اساس انعطاف پذیری شناختی، اجتناب تجربی و تحمل پریشانی دانش آموزان متوسطه دوم
سال 1401
ارائه شده در ماهنامه پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش
فراتحلیل اثربخشی آموزش شناختی مبتنی برحافظه فعال بر بهبود کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه با نارسایی ریاضی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی تربیتی
اثربخشی برنامه پذیرش و تعهد بر اضطراب اجتماعی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال لکنت زبان
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی
اثربخشی آموزش خودتنظیمی هیجانی بر کاهش قلدری دانش آموزان پسر مدارس دوره دوم متوسطه
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
تدوین بستهی آموزشی تربیت مثبت مدرسه محور و اثربخشی آن بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب آوری تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه روان شناسی کاربردی
سنتزپژوهی شناسایی مولفه های برنامه درسی چندفرهنگی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه جامعه پژوهی فرهنگی
اثربخشی برنامه درسی مبتنی بر تعلیم وتربیت مثبت بر انگیزش تحصیلی، اشتیاق تحصیلی و بهزیستی تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
ویژگی های روان سنجی پرسشنامه تنظیم رفتاری هیجان در نمونه دانش آموزان نوجوان شهر ارومیه
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه روانشناسی بالینی و شخصیت
پیش بینی مهارت های مدیریت زمان انجام تکالیف درسی بر اساس مدل کوپر در دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول تبریز
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
اثربخشی برنامه تلفیقی تغییر ذهنیت- انگیزشی بر احساس تعلق به مدرسه و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان دختر قلدر
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی
نقش امیدواری، شفقت به خود، و تاب آوری والدینی در پیش بینی پیوند با مدرسه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری ویژه
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه سلامت روان کودک
مقایسه اثربخشی آموزش مشغولیت تحصیلی و مداخله مبتنی بر تغییر ذهنیت دوئیک بر بهزیستی تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه در دانش آموزان دوم متوسطه
سال 1402
ارائه شده در دوفصلنامه تفکر و کودک
بررسی اثربخشی الگوی آموزشی پرسش و پاسخ در درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم بر درک مفاهیم و تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1397
ارائه شده در مجله روش ها و مدل های روان شناختی
اثربخشی برنامه آموزشی تاب آوری تحصیلی بر خودکارآمدی تحصیلی و ساختار انگیزشی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه ناتوانی های یادگیری
اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر تفکر انتقادی دانش آموزان
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
تیپ های انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تبریز: مقایسه ی عملکرد شناختی، عاطفی و اجتماعی دانشجویان
سال 1390
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجومعلمان مراکز تربیت معلم تبریز
سال 1386
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
پیش بینی جهت گیری انگیزش هدف چیرگی: نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار کلاس درس
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
اهداف پیشرفت دانش آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص
سال 1388
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
واکاوی مولفه های آموزش چندفرهنگی در کتاب های هدیه های آسمان دوره ی ابتدایی بر اساس معیارهای برنامه درسی فلسفه برای کودکان
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
بررسی اثربخشی بسته ی آموزشی کارکردهای اجرایی سرد برانگیزش تحصیلی دانش آموزان عادی پایه ششم ابتدایی
سال 1402
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
اثربخشی توانبخشی شناختی در حل مسایل کلامی ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی شناختی
تاثیر آموزش آگاهی فراشناختی بر سبک های تصمیم گیری و تنظیم هیجان دانش آموزان دبیرستانی شهر تبریز
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی شناختی
Effectiveness of an anti bullying Parent Management Training on Student's Victimization and Cognitive Emotion Regulation
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی