رضا جعفری هرندی | سیویلیکا

دکتر رضا جعفری هرندی

دانشیار دانشگاه قم

معرفی

استان
قم
شهر
قم

سمتهای علمی و اجرایی رضا جعفری هرندی در مجلات و ژورنال‌های معتبر ایران

  • فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری (هیات تحریریه)
  • مجله پژوهش در روش های آموزش (هیات تحریریه)

سمتهای علمی و اجرایی رضا جعفری هرندی در کنفرانس ها و نشستهای معتبر ایران

  • دانشگاه قم (عضو هیات علمی)

مقالات رضا جعفری هرندی در کنفرانس های داخلی

تغییر برنامه درسی به سوی برنامه درسی چند فرهنگی
سال 1392
ارائه شده در همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش
تبیین ویژگی های یک شهروند خوب در سه حوزه دانش مدنی، مهارت مدنی و نگرش مدنیاز دیدگاه دانشجویان دانشگاه قم
سال 1394
ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،علوم تربیتی و سبک زندگی
راهکارهای تربیتی فرهنگ کار مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی؛ پیشنهادی اجرایی برای اقتصاد مقاومتی
سال 1396
ارائه شده در پنجمین کنفرانس بین المللی اقتصاد در شرایط تحریم
شاخص های سرمایه انسانی و جو سازمانی نوآورانه در آموزش عالی
سال 1396
ارائه شده در دهمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت و هفتمین کنفرانس کارآفرینی و نوآوری های باز
نقش سبک های هویت و جهت گیری مذهبی در پیش بینی خودشکوفایی دانش آموزان
سال 1397
ارائه شده در چهارمین کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی
نقش حالات هویت و خودکارآمدی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی دانش آموزان
سال 1397
ارائه شده در چهارمین کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی
بررسی تطبیقی آرای تربیتی امام محمد غزالی و خواجه نصیرالدین طوسی
سال 1397
ارائه شده در پنجمین کنفرانس بین المللی روانشناسی،علوم تربیتی و سبک زندگی
رابطه شادکامی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه قم
سال 1397
ارائه شده در دوازدهمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی
تحلیل محتوای کتاب های مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی ایران از نظر توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی
سال 1397
ارائه شده در چهارمین کنفرانس جامع و ملی اقتصاد مقاومتی
رابطه شیوه های فرزندپروری و ویژگی های جمعیت شناختی والدین با میزان اضطراب اجتماعی فرزندان
سال 1397
ارائه شده در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه
پیش بینی رضایت از زندگی براساس روان رنجوری و برونگرایی در نوجوانان دختر
سال 1398
ارائه شده در پنجمین کنفرانس ملی نوآوری های اخیر در روانشناسی،کاربردها و توانمندسازی با محوریت رواندرمانی
مدلیابی رابطه ی ساختاری هویت تحصیلی و عملکرد تحصیلی با میانجی گری راهبردهای یادگیری خودتنظیم و باورهای انگیزشی در دانش آموزان
سال 1398
ارائه شده در سومین همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی
پیش بینی سازگاری تحصیلی براساس سبک های شناختی و سبک های هویت دانش آموزان
سال 1399
ارائه شده در چهارمین همایش ملی روانشناسی دانشگاه پیام نور
سنتزپژوهی مولفه های رهبری تحول آفرین درمکتب شهید سلیمانی
سال 1399
ارائه شده در دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی: مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز
پیش بینی میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر اساس مولفه های سبکهای دلبستگی در دانش آموزان
سال 1399
ارائه شده در هفتمین همایش علمی پژوهشی توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی ایران
بررسی سبکهای شناختی و سبکهای هویت در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان
سال 1399
ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره،تعلیم و تربیت
پیش بینی سازگاری تحصیلی دانش آموزان براساس سواد رسانه ای و تحول مثبت نوجوانی
سال 1399
ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره،تعلیم و تربیت
پیش بینی مهارت های اجتماعی دانش آموزان بر اساس سواد رسانه ای و تحول مثبت نوجوانی
سال 1399
ارائه شده در ششمین همایش بین‌المللی روان‌شناسی مدرسه
پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان براساس سواد رسانه ای و تحول مثبت نوجوانی
سال 1400
ارائه شده در نهمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران
نوآوری در تحلیل رفتار متقابل کلید بهبود روابط بین فردی (NTA)
سال 1401
ارائه شده در هفتمین کنفرانس علمی رهیافت های نوین در علوم انسانی ایران
هوش معنوی از منظر صاحبنظران
سال 1402
ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه

مقالات رضا جعفری هرندی در ژورنال های داخلی

اثربخشی بازیهای آموزشی رایانه ای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
بررسی پایایی، روایی و تعیین ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس رفتارهای یادگیریLBS بر روی دانش آموزان دوره راهنمایی
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه اندازه گیری تربیتی
واکاوی آموزه های اهل بیت (ع) در زمینه راهکارهای تربیت اخلاقی فرزندان
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اخلاق کاربردی
تحلیل میزان توجه به مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت در کتاب های درسی دوره آموزش عمومی
سال 1393
ارائه شده در دوفصلنامه تربیت اسلامی
تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی ایران بر اساس مولفه های تفکر ادوارد دوبونو
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
تحلیل مشخصات متقاضیان و وضعیت دانشگاه های وزارت علوم، در جذب اعضاء هیات علمی
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی
پیش بینی رضایت از زندگی براساس ویژگی های شخصیتی و مکانیسم های دفاعی
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اجتماعی - روانشناختی زنان
ارزیابی محتوای کتاب مطالعات اجتماعی کلاس ششم دبستان از لحاظ میزان توجه به کلاه های تفکر ادوارد دوبونو
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان
تاثیر سبک رهبری بر عملکرد منابع انسانی با میانجی گری سکوت سازمانی
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول
سیمای فروع دین در محتوای کتاب های درسی فارسی دور های ابتدایی و متوسطه
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
رابطه بلوغ عاطفی، حمایت اجتماعی ادراک شده و جو عاطفی خانواده در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قم
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
ارزیابی محتوای کتاب کار و فناوری پایه نهم از نظر میزان توجه به مفاهیم کارآفرینی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش
سال 1395
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
تربیت اجتماعی و سیاسی به روایت کتاب‎های درسی دوره دوم متوسطه نظری ایران
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
ابعاد و مولفه های توانمندسازی روانشناختی مدیران به منظور استقرار مدیریت دانش با تکیه بر انگیزه سازمانی به روش کیفی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات
تاثیر اعتیاد اینترنتی، سلامت روانی و معنوی دانشجویان دانشگاه قم
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات
ارزش های فردی و تناسب فرد- سازمان در اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه قم
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی
ارزیابی کارایی بیرونی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه قم بر اساس شاخص های وضعیت اشتغال و ادامه تحصیل
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
جایگاه هویت ملی در کتاب های درسی دوره ابتدایی ایران
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی
روابط ساختاری پیوند با مدرسه و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دبستانی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی
پیش‌بینی رضایت از زندگی بر اساس ساز و کارهای دفاعی و صفات شخصیت دختران نوجوان
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهش نامه اسلامی زنان و خانواده
بررسی رابطه سلامت روان و شادکامی با ویژگیهای جمعیت شناختی دانشجویان دختر دانشگاه قم
سال 1398
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهش نامه اسلامی زنان و خانواده
نقد و ارزیابی جایگاه ابعاد و مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر پایة پنج عامل بزرگ شخصیت و خود‌ناتوان‌سازی
سال 1399
ارائه شده در دوفصلنامه روانشناسی فرهنگی
مقایسه پیوند با مدرسه در نیمرخهای مختلف انگیزشی دانشآموزان: تحلیل مبتنی بر شخص
سال 1398
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
تحلیل جایگاه مولفههای اساسی آموزش شهروندی در محتوای کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی
سال 1397
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
پیش بینی بهزیستی روانشناختی براساس مولفه های سرمایه روانشناختی و مولفه های نگرش معنوی
سال 1396
ارائه شده در پژوهشنامه روانشناسی مثبت
شناسایی ابعاد و مولفه های تغییر بینش دبیران برای آموزش کارآفرینانه به منظور ارائه یک مدل کیفی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
تاثیر آموزش هوش معنوی بر مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول شهر قم در سال ۹۹-۱۳۹۸
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
سواد اطلاعاتی، تسهیم دانش و قابلیت های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه قم
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات
بررسی روایی و پایایی پرسشنامه ارزشیابی تدریس در بین دانش آموزان دبیرستانی
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
ساخت و اعتبار یابی پرسش نامه ارزیابی کارآیی بیرونی فارغ التحصیلان دانشگاه
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه توسعه­ آموزش جندی­ شاپور
پیش بینی میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی براساس سبک های هویت در دانش آموزان شهر قم
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات
تحلیل محتوای کتاب های دین و زندگی دوره متوسطه از لحاظ میزان توجه به مباحث سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سوره مبارکه حجرات
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش علوم در ایران و چند کشور جهان
سال 1388
ارائه شده در فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی
نقش برنامه های فرهنگی دانشگاه قم در تربیت دانشجویان از دیدگاه استادان و دانشجویان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات فرهنگ ارتباطات
Academic-Scholarly Publications in the Iranian Applied Linguistics Journals (۲۰۰۸-۲۰۱۹): A Comprehensive Review
سال 1399
ارائه شده در تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی
تحلیل محتوا روشی پرکاربرد در مطالعات علوم اجتماعی، رفتاری و انسانی، با تاکید بر تحلیل محتوای کتاب های درسی
سال 1387
ارائه شده در فصلنامه روش شناسی علوم انسانی
بررسی مشکلات اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی از دیدگاه معلمان و مدیران مدارس ابتدائی
سال 1392
ارائه شده در مجله رویکردهای نوین آموزشی
بررسی دیدگاه صاحب نظران و معلمان درخصوص برنامه درسی آموزش علوم ایران به منظور پیشنهاد الگوی مناسب برنامه درسی آموزش علوم
سال 1392
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
بررسی تطبیقی سیر تحول برنامه درسی آموزش علوم در جهان
سال 1387
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
بررسی و تحلیل میزان توجه به مفاهیم دفاع مقدس در کتاب های درسی دوره ابتدایی و راهنمایی
سال 1386
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
ارزیابی عملکرد شوراهای دانش آموزی مدارس راهنمایی در جذب دانش آموزان به کمیته های مشارکتی
سال 1386
ارائه شده در دوفصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری
نقش ترس از ارزیابی منفی دیگران در پیش بینی ابعاد خلاقیت دانشجویان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی
تبیین فرمول های خوانایی به عنوان روشی اساسی در تحلیل محتوای کتاب های درسی
سال 1389
ارائه شده در فصلنامه روش شناسی علوم انسانی
مولفه های الگوی برنامه درسی کارورزی مبتنی برخودشرححال‎نویسی مورد مطالعه: مدرسان دانشگاه فرهنگیان و صاحب نظران برنامه درسی
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه مطالعات برنامه درسی
تحلیل جایگاه محورها و عوامل سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سوره مبارکه حجرات در کتابهای درسی ادبیات فارسی دوره متوسطه ایران
سال 1393
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
ارزیابی کیفیت برنامه های آموزشی دانشگاه پیام نور قم بر اساس الگوی (NADE-TDEC)
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
بررسی میزان کارآیی بیرونی دانشگاه فنی و حرفه ای طی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ (مورد پژوهش: آموزشکده های فنی و حرفه ای استان یزد)
سال 1394
ارائه شده در فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
هنجاریابی پرسش نامه عملکرد خانواده بلوم در میان زنان و مردان متاهل اصفهان
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه راهبرد فرهنگ
پیش بینی عملکرد تحصیلی براساس مولفه های سرمایه روانشناختی و سخت رویی روانشناختی
سال 1399
ارائه شده در مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
پیش بینی بلوغ عاطفی بر اساس جو عاطفی خانواده و میزان مذهبی بودن والدین در دانش آموزان دختر
سال 1398
ارائه شده در مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
موثرترین مداخله در کاهش اهمال کاری: یک پژوهش فراتحلیلی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی
بازنمایی تجربه زیسته مادران در مهیاسازی فرزندان دختر برای انجام تکالیف عبادی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی
بررسی رابطه رفتارهای اخلاقی سازمانی با رفتارهای غیراخلاقی دبیران با نقش واسطه ای تعهد سازمانی
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
نیمرخ های انگیزشی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر: تحلیل مبتنی بر شخص
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
ارزشیابی برنامه های آموزشی آموزش از دور در دوره متوسطه شهر تهران از نظر فراگیران بر اساس الگوی NADE-TDEC
سال 1392
ارائه شده در فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی
پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس مولفه های مهارت های اجتماعی و پذیرش اجتماعی
سال 1401
ارائه شده در فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه
ارزیابی میزان انطباق برنامه درسی قصدشده در کتاب اخلاق اسلامی با برنامه درسی اجراشده و کسب شده در دانشگاه ها
سال 1401
ارائه شده در دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
تحلیل تطبیقی روش های تدریس و ارزشیابی در برنامه درسی هنر دوره ابتدایی ایران و کشورهای منتخب
سال 1400
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری
تحلیل میزان تاثیر کارکردهای فعالیت های گروهی در فرایند یاددهی یادگیری از دیدگاه دبیران متوسطه اول شهر اصفهان
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری
ارزیابی عوامل تاثیرگذار در کیفیت بخشی درس تربیت بدنی از نظر معلمان ورزش مطالعه موردی: شهر کاشان
سال 1396
ارائه شده در فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری
مروری بر ماهیت و مولفه های هوش معنوی، راهکارهای پرورش و آثار تربیتی آن
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه علمی مهارت های روانشناسی تربیتی
مولفه های اخلاق حرفه ای تدریس از دیدگاه دانشجویان؛ دانشگاه علوم پزشکی قم
سال 1393
ارائه شده در دوماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
ارائه مدل ادراکی توانمندسازی روانشناختی با رویکرد مدیریت دانش در مدیران متوسطه دوره دوم شهر تهران
سال 1398
ارائه شده در فصلنامه توسعه­ آموزش جندی­ شاپور
اثربخشی کارورزی مبتنی برخود شرح حال نویسی بر صلاحیت حرفه ای معلمان مورد مطالعه : دانشجو معلمان دختر دانشگاه فرهنگیان استان البرز
سال 1399
ارائه شده در فصلنامه توسعه­ آموزش جندی­ شاپور
مدل ساختاری از روابط بین هویت تحصیلی و عملکرد تحصیلی با میانجی گری راهبردهای یادگیری خودتنظیم و باورهای انگیزشی در دانش آموزان دختر متوسطه ی دوم
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی
طراحی الگوی بازنگری برنامه درسی علوم تجربی دوره ابتدایی مبتنی بر دیدگاه یادگیری عمیق فولن: یک مطالعه سنتزپژوهی
سال 1402
ارائه شده در فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی
نقش سبک رهبری تحولآفرین و مبادلهای مدیران بر عملکرد سازمانی کارکنان دانشگاه قم
سال 1397
ارائه شده در فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی
تعیین ابعاد الگوی تغییر بینش معلمان با هدف آموزش کارآفرینانه کتاب های درسی دوره متوسطه
سال 1400
ارائه شده در مجله رهیافتی نو در مدیریت آموزشی