دفاعیه ارشد: بررسی نقش میانجی سرسختی روانشناختی در رابطه با انعطاف پذیری ذهنی و اهمال تحصیلی دانش آموزان پایه ۱۲ در شهر شیراز

بررسی نقش میانجی سرسختی روانشناختی در رابطه با انعطاف پذیری ذهنی و اهمال تحصیلی دانش آموزان پایه ۱۲ در شهر شیراز روز چهارشنبه، 23 شهریور، 1401 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: روانشناسی تربیتی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز

تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش میانجی سرسختی روان شناختی در رابطه با انعطاف پذیری ذهنی و اهمال تحصیلی دانش آموزان پایه ۱۲ در شهر شیراز صورت گرفت. این تحقیق بر اساس هدف کاربردی و برحسب نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی، از شاخه میدانی به شمار می آید؛ و همچنین از حیث ارتباط بین متغیرهای تحقیق از نوع همبستگی است؛ وجامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دبیرستان های پسرانه دولتی شهر شیراز در پایه ۱۲ تشکیل می دهد که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای، ۱۶۰ نفر از آن ها به عنوان نمونه انتخاب شد؛ این تحقیق در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ انجام شده است. جهت سنجش روایی پرسشنامه ها از روایی محتوایی و برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده گردید؛ اعتبار پرسشنامه انعطاف پذیری ذهنی (۰/۹۸)، سرسختی روانشاختی (۰/۹۵) و اهمال تحصیلی (۰/۹۶) تایید گردید. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار آماری PLS و SPSS صورت گرفته است. نتایج نشان داد سرسختی روانشناختی در رابطه با انعطاف پذیری ذهنی و اهمال تحصیلی نقش میانجی دارد.

 گردآورنده: مرضیه دباغ استاد راهنما: دکتر سیروس سروقد اساتید داور: دکتر محبوبه چین آوه- دکتر شیرین نوعی

درج در سایت: 21 شهریور 1401 - تعداد مشاهده 286 بار