کارگاه آموزشی: کارگاه آموزشی مشارکت عمومی و رسانه های اجتماعی برای دانشگاهیان

Public Engagement and Social Media for Academics

کارگاه آموزشی مشارکت عمومی و رسانه های اجتماعی برای دانشگاهیان روز دوشنبه، 1 خرداد، 1402 لغایت جمعه، 1 اردیبهشت، 1402 توسط دانشگاه تهران در شهر تهران استان تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی رسانه

برگزار کننده: دانشگاه تهران
کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ با همکاری دانشکده ی مطالعات جهان دانشگاه تهران اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی «مشارکت عمومی و رسانه های اجتماعی برای دانشگاهیان: اصول ترویج مقالات علمی» در روز دوشنبه ۱ خرداد می نماید. با توجه به رشد چشمگیر و روزافزون انتشارات علمی، در بسیاری از این موارد نتایج و کاربرد اجتماعی این پژوهش ها در انبوه انتشارت گم می شود. در همین راستا وفور اطلاعات و رواج شبه علم منجر به بروز مسائل و چالش هایی در سطح ترویج علم شده است. هدف این کارگاه بازنگری اصول ترویج مقالات علمی می باشد. در این کارگاه فرآیندهای قبل و پس از نشر مقاله بررسی شده و به موضوعاتی شامل مجوزهای انتشار و حق تکثیر، رسانه های اجتماعی برای پژوهشگران، ابزار لازم برای اطلاع رسانی و افزایش مشارکت عمومی، اشتراک گذاری داده های پژوهشی، و ابزار علم سنجی نوین پرداخته می شود. این کارگاه با مشارکت و حمایت معنوی «مرکز پژوهشی سیاست های فضای مجازی» و «انجمن ایرانی مطالعات جهان» برگزار می شود.
معرفی سخنرانان: سخنران این کارگاه علیرضا صالحی نژاد، پژوهشگر بین رشته ای مرکز پژوهشی سیاست های فضای مجازی دانشگاه تهران، مشاور آکادمی وب آو ساینس، دبیر و عضو هیئت تحریریه ژورنال های بین المللی است.
درج در سایت: 20 اردیبهشت 1402 - تعداد مشاهده 531 بار