دفاعیه ارشد: پیش بینی بهزیستی روان شناختی بر اساس پنج عامل شخصیتی با نقش میانجی اضطراب اجتماعی برای دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر شیراز

Prediction of psychological well-being based on five personality factors with the mediating role of social anxiety for first secondary female students in Shiraz city.

پیش بینی بهزیستی روان شناختی بر اساس پنج عامل شخصیتی با نقش میانجی اضطراب اجتماعی برای دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر شیراز روز چهارشنبه، 21 تیر، 1402 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: روانشناسی تربیتی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
این پژوهش به منظور بررسی پیش بینی بهزیستی روان شناختی بر اساس پنج عامل شخصیتی با نقش میانجی اضطراب اجتماعی برای دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر شیراز انجام شده است. به لحاظ ماهیت و اهداف، این پژوهش از نوع کاربردی و به لحاظ شیوه اجرا در زمره پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی دانش آموزان ناحیه یک و سه شهر شیراز به تعداد ۱۸۴۰۱ نفر بوده است. نمونه آماری به صورت در دسترس و به تعداد۲۸۰ نفر بود که به علت ریزش به ۲۴۳ نفر تغییر یافت. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف فرم کوتاه، پرسشنامه پنج عامل شخصیتی فرم کوتاه نئو و پرسشنامه اضطراب اجتماعی لاجرکا استفاده شد که روایی و پایایی آن ها مورد تایید است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار استنباطی از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان و روش بارون و کنی استفاده شده است. نتایج نشان داد که بهزیستی روان شناختی با پنج عامل شخصیتی رابطه معنادار دارد. بین پنج عامل شخصیتی و اضطراب اجتماعی رابطه معنادار وجود دارد. پنج عامل شخصیتی می تواند، با نقش میانجی اضطراب اجتماعی، بهزیستی روان شناختی را پیش بینی کند.
معرفی سخنرانان: گردآورنده: لیلا دبیری استاد راهنما: دکتر محمد خیر استاد داور: دکتر محبوبه چین آوه
درج در سایت: 20 تیر 1402 - تعداد مشاهده 216 بار