دفاعیه ارشد: نقش واسطه ای اضطراب کرونا در رابطه ی ساختار قدرت در خانواده و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان

The mediating role of corona anxiety in the relationship between the power structure in the family and students' academic procrastination

نقش واسطه ای اضطراب کرونا در رابطه ی ساختار قدرت در خانواده و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان روز چهارشنبه، 28 تیر، 1402 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: روانشناسی تربیتی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه ای اضطراب کرونا در رابطه ی ساختار قدرت در خانواده و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان بود. این پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر شیراز بود. نمونه آماری ۲۱۶ نفر که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه های اضطراب کرونا توسط علی پور و همکاران(۱۳۹۸)، اهمال کاری تحصیلی سواری(۱۳۹۰) و ساختار قدرت در خانواده مهدوی و صبوری(۱۳۸۲) بود. داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که اضطراب کرونا و ساختار قدرت در خانواده قادر به پیش بینی اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان بودند. اضطراب کرونا در رابطه ی ساختار قدرت در خانواده و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان می تواند نقش واسطه ای ایفا کند. نتایج حاکی از آن بود که ساختار قدرت در خانواده (از طریق علائم روانی) بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان اثر غیر مستقیم و معناداری دارد.
معرفی سخنرانان: گردآورنده: ندا رحیمی استاد راهنما: دکتر سیروس سروقد اساتید داور: دکتر محبوبه چین آوه- دکتر مرتضی عباسی
درج در سایت: 26 تیر 1402 - تعداد مشاهده 142 بار