دفاعیه ارشد: تخلیه موثر بار از ماشین های خودران با استفاده از یادگیری مشارکتی

Effective Offloading For Autonomous Vehicles Using Federated Learning

تخلیه موثر بار از ماشین های خودران با استفاده از یادگیری مشارکتی روز سه شنبه، 7 شهریور، 1402 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی مکانیک

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز
با پیشرفت های قابل توجه در ارتباطات و محاسبات، وسایل نقلیه به طور روزافزون هوشمند می شوند. این به آنها این توانایی را می دهد که از طریق دستگاه های شبکه، دوربین ها، حسگرها و قابلیت های ذخیره سازی و پردازش محاسباتی به جاده های ایمن تر و راحتی مسافران کمک کنند. با این حال، برای اجرای برنامه های کاربردی جدید و محبوب وسایل نقلیه به طور مستقل به منابع محاسباتی عظیم نیاز دارد. منابع محاسباتی موجود با وسایل نقلیه فعلی برای پردازش همه این خواسته ها کافی نیست. در این شرایط، سایر وسایل نقلیه، سرورهای لبه و سرورهای موجود در مراکز داده از راه دور میتوانند با قرض دادن منابع محاسباتی خود به وسایل نقلیه کمک کنند. با این حال، برای استفاده از این منابع محاسباتی، باید از تکنیکهای تخلیه محاسباتی برای انتقال وظایف یا کل برنامهها برای اجرا در دستگاههای دیگر استفاده کرد. چنین تخلیه محاسباتی می تواند منجر به بهبود عملکرد و کیفیت خدمات برای برنامه ها و شبکه شود. با این حال، تخلیه محاسباتی در یک محیط بسیار پویا مانند شبکه های خودرویی یک چالش بزرگ است. حجم زیادی داده از سایر دستگاه ها)وسیله های نقلیه، دستگاه های پوشیدنی مانند Google Glass یا Apple Watch و ...( تولید میشود که حساس به نظر می رسند که با ثبت فعالیت های روزانه کاربران ، داده های حساس را جمع آوری می کنند. این داده ها را می توان با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین برای ارائه خدمات شخصی تجزیه و تحلیل کرد. برای اطمینان از تجزیه و تحلیل داده های حساس به شیوه ایمن ، تکنیک های حفظ حریم خصوصی مورد نیاز است. استفاده از یادگیری مشارکتی در دستگاه های اینترنت اشیاء به دلیل حجم زیاد داده هایی که تولید می کنند و نگرانی های روزافزون در مورد حریم خصوصی داده ها ضروری است. واژگان کلیدی: خودروهای خودران،خودروهای خودمختار، یادگیری مشارکتی ،شبکه یادگیری عمیق مشارکتی، یادگیری عمیق.
معرفی سخنرانان: نگارنده: زهره حسین آبادی استاد راهنما: دکتر امین کشاورزی استاد مشاور: دکتر محمدرضا اسلامی نژاد استاد داور: دکتر محمدصادق بشکاری
درج در سایت: 4 شهریور 1402 - تعداد مشاهده 178 بار