دفاعیه ارشد: تبیین نقش واسطه ای تاب آوری تحصیلی بر ارتباط بین سبک های فرزندپروری و سرزندگی تحصیلی در بین نوجوانان دختر مقطع متوسطه دوم شهر شیراز

Clarifying the mediating role of academic resilience on the relationship between parenting styles and academic vitality among female teenagers of the second secondary level in Shiraz.

تبیین نقش واسطه ای تاب آوری تحصیلی بر ارتباط بین سبک های فرزندپروری و سرزندگی تحصیلی در بین نوجوانان دختر مقطع متوسطه دوم شهر شیراز روز چهارشنبه، 8 شهریور، 1402 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: روانشناسی تربیتی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
هدف از انجام این تحقیق تبیین نقش واسطه ای تاب آوری تحصیلی بر ارتباط بین سبک های فرزندپروری و سرزندگی تحصیلی در بین نوجوانان دختر مقطع متوسطه دوم شهر شیراز بود. روش پژوهش حاضر کاربردی و از تحقیقات توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق را کلیه نوجوانان دختر مقطع متوسطه دوم ناحیه ۴ و ۳ شهر شیراز، که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ مشغول به تحصیل بودند، تشکیل می داد. از طریق روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تعداد ۳۵۹ نفر انتخاب شده و پرسشنامه های پژوهش در اختیار آنها قرار گرفت. ابزار پژوهش مقیاس سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده ( ۱۳۹۱)، پرسشنامه تاب آوری تحصیلی ساموئلز (۲۰۰۴) و پرسشنامه شیوه های فرزند پروری بامریند (۱۹۷۲) بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار)، و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد اثر غیر مستقیم سبک فرزند پروری مقتدرانه بر سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه ای تاب آوری تحصیلی در سطح آلفای ۰۵/۰ معنادار است؛ اثر غیر مستقیم سبک فرزند پروری سهل گیرانه بر سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه ای تاب آوری تحصیلی در سطح آلفای ۰۵/۰ معنادار است؛ اثر غیر مستقیم سبک فرزند پروری مستبدانه بر سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه ای تاب آوری تحصیلی در سطح آلفای ۰۵/۰ معنادار است
معرفی سخنرانان: گردآورنده: مریم زارع استاد راهنما: دکتر محمد خیر اساتید داور: دکتر محبوبه چین آوه-دکتر شایان
درج در سایت: 7 شهریور 1402 - تعداد مشاهده 181 بار