دفاعیه ارشد: رابطه بین ارزش های تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در دانش آموزان متوسطه اول شیراز

The relationship between academic values and self-regulation strategies in first high school students of Shiraz

رابطه بین ارزش های تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در دانش آموزان متوسطه اول شیراز روز چهارشنبه، 24 آبان، 1402 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: روانشناسی تربیتی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ارزش های تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در دانش آموزان متوسطه دوم شیراز بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان متوسطه دوم شهر شیراز در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به تعداد ۳۷۰۰۰۰ نفر بود. نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان (۱۹۷۰) ۳۸۴ نفر و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. در این پژوهش به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه های ارزش های تحصیلی پینتریچ، اسمیت، گارسیا و مک کیچ (۲۰۱۱) و راهبردهای خودتنظیمی پینتریچ و دی گروت (۱۹۹۰) استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از آزمون همبستگی، بین ارزش های تحصیلی و راهبردهای فراشناختی (۵۴۵/۰=r) و بین ارزش های تحصیلی و راهبردهای شناختی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین ارزش تکالیف تحصیلی و راهبردهای فراشناختی (۵۵۴/۰=r) و بین ارزش تکالیف تحصیلی و راهبردهای شناختی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین ارزش نمره و راهبردهای فراشناختی (۴۵۸/۰=r) و بین ارزش نمره و راهبردهای شناختی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
معرفی سخنرانان: گردآورنده: بهنام مقیمی اردکانی استاد راهنما: دکتر شیرین نوعی استاد داور: دکتر شاپور امین شایان جهرمی استاد مشاور: دکتر محمد خیر
درج در سایت: 23 آبان 1402 - تعداد مشاهده 179 بار