دفاعیه ارشد: بررسی نقش واسطه ای انعطاف پذیری روانشناختی در رابطه بین خودشفقت ورزی و عزت نفس مشروط با اهمال کاری تحصیلی

Investigating the mediating role of psychological flexibility in the relationship between self-compassion and self-esteem conditioned by academic procrastination.

بررسی نقش واسطه ای انعطاف پذیری روانشناختی در رابطه بین خودشفقت ورزی و عزت نفس مشروط با اهمال کاری تحصیلی روز چهارشنبه، 25 بهمن، 1402 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: روانشناسی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش واسطه ای انعطاف پذیری روانشناختی در رابطه بین خوشفقت ورزی و عزت نفس مشروط با اهمال کاری تحصیلی در بین دانشجویان شهر شیراز انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان در شهر شیراز بودند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد ۲۴۰ نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه در نظر گرفته شدند. به منظور جمع آوری داده ها از چهار پرسش نامه استاندارد مقیاس اهمال کاری تحصیلی، مقیاس انعطاف پذیری روانشناختی، پرسش نامه خودشفقت ورزی، پرسش نامه عزت نفس مشروط استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل معادله ساختاری با استفاده از نرم افزار (ایموس) و (Spss) انجام گرفت. یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد که خودشفقت ورزی به صورت مثبت و غیر مستقیم به واسطه انعطاف پذیری روانشناختی، اهمال کاری تحصیلی دانشجویان را پیش بینی می-کند. عزت نفس مشروط به صورت منفی و غیر مستقیم، به واسطه انعطاف پذیری روانشناختی، اهمال کاری-تحصیلی دانشجویان را پیش بینی می کند.
معرفی سخنرانان: گردآورنده: الهه هاشمی ده سروری استاد راهنما: دکتر سمیرا فیروز بخت استاد داور: دکتر شاپور امین شایان جهرمی استاد مشاور: دکتر محمد خیر
درج در سایت: 25 بهمن 1402 - تعداد مشاهده 111 بار