دفاعیه ارشد: نقش واسطه ای هوش هیجانی در رابطه ادارک استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی

The mediating role of emotional intelligence in the relationship between the perception of academic stress and academic performance

نقش واسطه ای هوش هیجانی در رابطه ادارک استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی روز چهارشنبه، 25 بهمن، 1402 توسط موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: روانشناسی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی پیشتازان شیراز
دانش آموزان که رهبران و نیروی انسانی آینده ومسئول توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور هستند تحت تاثیراسترس می تواند دچار افت شده و سلامت روانی و جسمیآنان را به خطر بیندازد. هوش هیجانی یک سازه امیدوار کننده ستکه از دانش آموزان در برابر استرس محافظت میکند. هدف این پژوهش تبیین رابطه هوش هیجانی - عملکرد تحصیلی -استرس تحصیلی می باشد. با چند فرضیه اصلی، در روابط قدرتهوش هیجانی - عملکرد تحصیلی - ادراک استرس تحصیلی کار را آغاز کزذیم و با روش توصیفی )غیر آزمایشی) و جامعه آماری از میان دانش آموزان ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شهر شیراز و استفاده از مقیاس های تعریف شده استرس تحصیلی و هوش هیجانی و عملکردتحصیلی کار را آغاز نمودیم و در پایان فرضیه های مورد بحث مورد تایید قرار گرفتند.
معرفی سخنرانان: گردآورنده: سمانه باقری زیدی استاد راهنما: دکتر محبوبه چین آوه استاد داور: دکتر مرتضی عباسی استاد مشاور: دکتر شاپور امین شایان جهرمی
درج در سایت: 25 بهمن 1402 - تعداد مشاهده 135 بار