دفاعیه ارشد: بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری و ارزش مشتری با توجه به نقش واسطه ای بازاریابی رابطه مند (مورد مطالعه: هتل های سه و چهار ستاره شهر شیراز)

Investigating the impact of social responsibility on customer loyalty and value with regard to the intermediary role of relational marketing (case of study: three and four star hotels in Shiraz)

بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری و ارزش مشتری با توجه به نقش واسطه ای بازاریابی رابطه مند (مورد مطالعه: هتل های سه و چهار ستاره شهر شیراز) روز یکشنبه، 29 بهمن، 1402 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مدیریت (عمومی)

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز
هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی بر وفاداری و ارزش مشتری با توجه به نقش واسطه ای بازاریابی رابطه مند (مورد مطالعه: هتل های سه و چهار ستاره شهر شیراز) بود. با توجه به اینکه هدف از تحقیق کاربردی در زمینه خاصی و روش انجام کار علمی است. همچنین این پژوهش از منظر جمع آوری داده ها، یک تحقیق توصیفی- پیمایشی محسوب می شود. این تحقیق بر اساس هدف کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان هتل های سه ستاره و چهار ستاره شهر شیراز می باشد. با توجه به وجود چهار متغیر مکنون حجم نمونه برابر ۱۶۰ نفر تعیین گردید. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق از روش کتابخانه ای استفاده خواهد شد و برای بررسی و رسیدن به اهداف از پرسش نامه بهره گرفته خواهد شد. در این پژوهش به منظور سنجش مسئولیت اجتماعی، وفاداری و ارزش مشتری از ابزار استفاده شده در پژوهش سرورا فرانس و پیکراس توماس (۲۰۱۹) و برای سنجش بازاریابی رابطه مند از از ابزار معرفی شده در پژوهش لوو (۲۰۱۹) بهره گرفته شد . تجزیه و تحلیل داده ها در دو قسمت انجام شد. در قسمت اول به بررسی خصوصیات توصیفی و دموگرافیک نمونه همچنین شاخص های مرکزی و پراکندگی معیارهای مورد بررسی پرداخته شد و در قسمت آمار استنباطی به آزمون فرضیه ها و تحلیل مسیر پرداخته شده است. برای آزمون فرضیه ها از مدلیابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. یافته های پژوهش نشان داد بازاریابی رابطه مند در رابطه بین مسئولیت اجتماعی بر وفاداری و ارزش مشتری نقش واسطه ای دارد. مسئولیت اجتماعی بر وفاداری و ارزش مشتری تاثیر معناداری دارد. کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی، وفاداری مشتری، ارزش مشتری بازاریابی رابطه مند
معرفی سخنرانان: نگارنده: رضا دهقانی استاد راهنما: دکتر الناز مهدی بیرق دار استاد مشاور: دکتر رضا صفری نژاد فرد استاد داور: دکتر سعید توکلیان
درج در سایت: 28 بهمن 1402 - تعداد مشاهده 89 بار