دفاعیه ارشد: بررسی طراحی های گرافیک بسته بندی تغذیه کودکان با تاکید بر تصویرسازی و رنگ مطالعه موردی: کودکان مهدکودک های شهر شیراز در سال ۱۴۰۲)

Examining graphic designs of children's nutrition packaging with emphasis on illustration and color: case study: children in kindergartens in Shiraz city

بررسی طراحی های گرافیک بسته بندی تغذیه کودکان با تاکید بر تصویرسازی و رنگ مطالعه موردی: کودکان مهدکودک های شهر شیراز در سال ۱۴۰۲) روز پنجشنبه، 3 اسفند، 1402 توسط موسسه آموزش عالی هنر شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: هنر و علوم انسانی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی هنر شیراز
به کوشش الهه قبادی چکیده این پژوهش با هدف بررسی طراحی های گرافیک بسته بندی تغذیه کودکان با تاکید بر تصویرسازی و رنگ با استفاده از نظرات کودکان مهدکودک های شهر شیراز انجام شد. روش این پژوهش پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته به انجام رسید. نتایج این پژوهش نشان داد که رابطه بین به کارگیری صحیح حجم نور و رنگ در انتخاب محصول و تغذیه کودکان در سطح یک صدم معنی دار است و به عبارتی در به کارگیری صحیح حجم نور و رنگ در انتخاب محصول تغذیه کودکان موثر است. همچنین ن رابطه بین گرافیک بسته بندی مواد غذایی کودکان با ایجاد رغبت در خرید کودکان نیز معنی دار است و به عبارتی در این تحقیق گرافیک بسته بندی مواد غذایی کودکان در ایجاد رغبت در خرید کودکان موثر است. از آنجا که کودکان اغلب از نمادها برای نشان دادن کشف های اولیه حرکتی خود استفاده می کنند. کودکان در حال رشد از حساسیت کنتراست بالایی برخوردارند. تحت تاثیر کنجکاوی و عطش یادگیری، تمایل آن ها برای اشکال گرافیکی به خصوص گرافیک های فانتزی بیش از پیش نمایان می شود. همچنین رابطه بین برچسب ها و تصاویر با ایجاد رغبت به انتخاب محصول نیز معنی دار است. به عبارتی در این تحقیق برچسب ها و تصاویر بر ایجاد رغبت به انتخاب محصول جامعه مورد مطالعه یعنی کودکان مهد کودک های شهر شیراز موثر است. برچسب و تصاویر از این جهت اهمیت دارد که اولین چیزی که به چشم مشتری می آید پوشش و بسته بندی آن محصول است که بیینده به هنگام مشاهده از آن تاثیر می گیرد. جدای از کیفیت کالا که بسیار تعیین کننده می باشد، سهم برچسب و تصاویر، از این تاثیر گذاری بسیار قابل توجه است و نتایج در مورد رابطه بین" رنگ، فرم و شکل جعبه " با ایجاد رغبت به انتخاب یک محصول توسط کودکان نیز معنی دار بود و به عبارتی در این تحقیق رنگ، فرم و شکل جعبه در ایجاد رغبت به انتخاب محصول توسط کودکان مهدکودک های شهر شیراز موثر است. کودکان عکس العمل های مثبتی به رنگ ها دارند که شامل رنگ های صورتی، قرمز، زرد، آبی، بنقش و سبز است. رنگ ها همه جا هستند و بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ و آموخته های ما به حساب می آیند. کلیدواژه ها: گرافیک بسته بندی، طراحی، تغذیه کودکان، مهدکودک های شهر شیراز، تصویرسازی و رنگ.
معرفی سخنرانان: گرداورنده : الهه قبادی استاد راهنما : شهریار اسدی استادان داور : دکتر فاطمه حجازی - تورنگ چماچم
درج در سایت: 3 اسفند 1402 - تعداد مشاهده 96 بار