دفاعیه ارشد: بررسی تاثیرات عکاسی تبلیغاتی بر گرافیک در دهه اخیر (۱۳۹۲-۱۴۰۲) با تاکید بر آگهی-های شبکه اجتماعی اینستاگرام

Investigating the effects of advertising photography on graphics in the last decade (2013-2023) with an emphasis on Instagram social network ads.

بررسی تاثیرات عکاسی تبلیغاتی بر گرافیک در دهه اخیر (۱۳۹۲-۱۴۰۲) با تاکید بر آگهی-های شبکه اجتماعی اینستاگرام روز پنجشنبه، 3 اسفند، 1402 توسط موسسه آموزش عالی هنر شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: هنرهای تجسمی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی هنر شیراز
به کوشش پروین پوره خان چکیده هنر گرافیک در گذر زمان دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. پدیده عکاسی در همان سال های ابتدای اختراع در کشور ظهور پیدا کرد و توانست بر گرافیک نیز تاثیر بگذارد. اکنون به دو عضو جدایی ناپذیر از یکدیگر تبدیل شده اند چراکه یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد و یکی از نقش های اساسی که عکاسی در آثار گرافیکی دارد ارائه تصاویری جذاب برای تبلیغ محصولات و ارائه خدمات است که می تواند در کمترین زمان ممکن پیام را به مخاطب انتقال دهد. در پژوهش حاضر سعی بر این بوده که تاثیرات عکاسی تبلیغاتی بر گرافیک مورد بررسی قرار گیرد و همچنین به نحوه ی استفاده از عکس و میزان خلاقیت در آگهی های شبکه اجتماعی اینستاگرام در دهه اخیر نیز پرداخته شود. در راستای رسیدن به اهداف تحقیق، روش توصیفی تحلیلی به کار رفته و اطلاعات و منابع تصویری، به شیوه کتابخانه ای و موتورهای جستجوگر معتبر جمع آوری شده و به روش کیفی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که عکاسی تبلیغاتی بر آگهی های اینستاگرام تاثیرات مثبتی داشته و نحوه استفاده از عکس در جهت عملکردی موثر بوده است و در دهه اخیر شاهد یک روند رو به رشد و پیشرفت در جهت خلاقیت و ایده پردازی در کاربرد عکس در آثار گرافیکی هستیم. کلمات کلیدی: گرافیک- عکاسی تبلیغاتی- اینستاگرام
معرفی سخنرانان: گردآورنده : پروین پور قره خان استاد راهنما : شهریار اسدی استادان داور : فرزانه شابختی - تورنگ چماچم
درج در سایت: 3 اسفند 1402 - تعداد مشاهده 125 بار