سومین همایش ملی بیابان (فرصت ها و چالش ها)

the 3rd national desert conference (opportunities and challenges)

سومین همایش ملی بیابان (فرصت ها و چالش ها) روز سه شنبه، 29 خرداد، 1403 توسط مرکز تحقیقات بین المللی بیابان, دانشگاه تهران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر کرج برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

سومین همایش ملی بیابان (فرصت ها و چالش ها)

تاریخ برگزاری: 29 خرداد 1403

مهلت ارسال اصل مقالات: 25 اردیبهشت 1403
محل برگزاری: کرج
سال برگزاری: 1403
شناسه ملی این کنفرانس: DESERT03

توضیحات کنفرانس

با توجه به گستردگی اکوسیستم بیابان در کشورایران و بروز پدیده های نوظهوری چون گرد و غبار در کنار مسائل مهمی چون خشکسالی، تخریب سرزمین و مهاجرت از نواحی بیابانی از یک سو و از سوی دیگر پتانسیل های موجود در بیابان های ایران از جمله کشاورزی، انرژی های نو، گردشگری، معادن و الزام به برنامه ریزی های دقیق در حوزه بیابان جهت دستیابی به توسعه پایدار امری ضروری می باشد. بدیهی است جهت دهی به تحقیقات در راستای نیازهای بخش اجرایی کشور و تضارب آرای دانشگاهیان و متخصصین حوزه بیابان با کارشناسان سازمان های اجرایی این حوزه در این همایش می تواند همچون همایش های قبلی راه را برای همکاری های بیشتر بین دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران بیابان با بدنه اجرایی کشور از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان زمین شناسی و.... فراهم کند. همچنین این رویداد می تواند به پایان نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی سمت و سوی کاربردی بدهد.

در همین رابطه دبیرخانه سومین همایش ملی بیابان ضمن دعوت از سازمان ها و ارگان های دست اندرکار در حوزه بیابان جهت برگزاری هرچه بهتر این کنفرانس، آماده دریافت مقالات علمی و ایده های پژوهشگران و صاحبان اندیشه از سراسر ایران در راستای دستیابی به توسعه پایدار می باشد.

***

محورهای همایش :

محور اول :اقدامات و فعالیت ها:

الف) اثربخشی پروژه های مقابله با بیابان زائی

ب) روش ها و فناوری های نوین مقابله با بیابان زائی

ج) مقابله با بیابان زائی مشارکتی – مردمی

د) پدافند غیرعامل در بیابان

محور دوم اقتصادی – اجتماعی:

الف) مهاجرت

ب) صنعت و معدن

ج) انرژی های تجدید پذیر

د) گردشگری

محور سوم: نگرش های نوین

الف) گرد و غبار

ب) خشکسالی و تغییر اقلیم

ج) فرسایش در بیابان

د) تنوع زیستی

ه) تخریب سرزمین

درج در تقویم: 12 اسفند 1402 - تعداد مشاهده 703 بار