همایش اعتلای هویت ایرانی و اسلامی در معماری، شهرسازی و مدیریت پروژه های ساختمانی در عصر نوین

The conference on the promotion of Iranian and Islamic identity in architecture, urban planning and management of construction projects in the modern era

همایش اعتلای هویت ایرانی و اسلامی در معماری، شهرسازی و مدیریت پروژه های ساختمانی در عصر نوین روز دوشنبه، 21 خرداد، 1403 توسط دانشگاه خوارزمی و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

همایش اعتلای هویت ایرانی و اسلامی در معماری، شهرسازی و مدیریت پروژه های ساختمانی در عصر نوین

تاریخ برگزاری: 21 خرداد 1403

مهلت چکیده: 18 فروردین 1403
مهلت ارسال اصل مقالات: 15 اردیبهشت 1403
محل برگزاری: تهران
سال برگزاری: 1403
شناسه ملی این کنفرانس: CIPAUM01

توضیحات کنفرانس

در عصر نوین، تحولات عمده ای در حوزه معماری و شهرسازی و مدیریت ساخت و سازها به وجود آمده است که نیازمند بررسی و بحث های گسترده توسط متخصصان، پژوهشگران، اساتید و علاقه مندان به این حوزه می باشد. همایش اعتلای هویت ایرانی و اسلامی در معماری، شهرسازی و مدیریت پروژه های ساختمانی در عصر نوین با هدف تبادل اندیشه و تجربیات، تبیین مسائل بروز و پیش بینی راهکارهای مناسب در توسعه معماری و شهرسازی و شیوه های صحیح ساخت و ساز ایرانی اسلامی برگزار می گردد.
این همایش به جهت ترسیم چشم انداز پایداری، زیبایی و هماهنگی در معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در عصر نوین به بررسی تاثیر عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی بر توسعه معماری و شهرسازی ایرانی با تاکید بر اصول و ارزش های اسلامی می پردازد.
این همایش، به عنوان یکی از پلتفرم های برجسته در حوزه معماری و شهرسازی، با هدف ایجاد فضایی برای تبادل دانش، تجربیات و دیدگاه ها میان متخصصان، پژوهشگران، اساتید و علاقه مندان به این حوزه، برگزار می گردد. هدف اصلی این همایش، تفسیر و بررسی نقش معماری و شهرسازی و شیوه های ساخت ایرانی اسلامی در ایجاد محیط های زندگی پایدار و متناسب با ارزش ها و اصول اسلامی در دوران معاصر است. این همایش به ویژه به مفاهیمی چون توازن میان مدرنیته و اصالت، تطبیق ارزش های دینی با فرآیندهای معماری و شهرسازی، حفظ و حراست از هویت فرهنگی و تاریخی در معماری و شهرسازی، مشارکت مدنی و تعامل اجتماعی در توسعه شهری و معماری پایدار اسلامی می پردازد.
این همایش، به عنوان یک فرصت گرانبها برای تبادل دانش و تجربیات میان افراد و نهادهای مختلف حوزه معماری و شهرسازی، به ترویج همکاری و افزایش این ارتباطات می پردازد. با بهره گیری از پیشرفت های نوآوری و فناوری، این همایش تسهیل در بحث و بررسی چالش ها و مسائل معماری و شهرسازی اسلامی در دنیای مدرن را فراهم می کند. از طریق ارتقاء افکار و تفکرات معماری با تاکید بر ارزش ها و اصول اسلامی، این همایش نقش معماری و شهرسازی در ایجاد محیط های زندگی انسانی و توسعه پایدار را تبیین و ترسیم می کند تا به دستاوردهای فرهنگی و اخلاقی جامعه نیز بیافزاید. در این گردهمایی علمی با معرفی یک ساحت علمی-عملی برای تبادل اندیشه ها، تجربیات و نتایج تحقیقاتی در حوزه معماری و شهرسازی و مدیریت ساخت، به منظور ارتقاء توانمندی ها و عملکرد معماران، شهرسازان، و مدیران ساخت محققان و دانشجویان فعال در این زمینه برگزار می شود. این رخداد در قالب برگزاری کنفرانس و سمینارهای مرتبط، به عنوان یک فرصت مناسب، جامعه تخصصی را در مسیر تفکر و عمل معماری،ساخت و ساز و شهرسازی اسلامی در دوران معاصر قرار می دهد.
یکی از اهداف اصلی این رویداد، تبیین و بررسی اهمیت معماری و شهرسازی و ساخت و ساز ایرانی اسلامی در عصر نوین است و با معرفی نظریات خلاقانه، تجربیات علمی و پژوهش های نوین، به مباحث متنوعی چون طراحی شهری اسلامی، مفاهیم فضای عمومی، تداخل ارزش های دینی با نوآوری های معماری و شهرسازی، تطبیق مفاهیم اسلامی با فناوری های نوین، و ایجاد شهرهای پایدار با ارتباط نزدیک به محیط زیست و جامعه می پردازد. همایش ملی معماری و شهرسازی ایران اسلامی در عصر نوین تلاش دارد تا با تحت پوشش قرار دادن مسائل مهم و تازه در زمینه شهرسازی، معماری، و توسعه پایدار، زمینه ای برای اندیشه و بحث سازد و به راهبردهای عملی برای شکل دهی به شهرهای پایدار ایران اسلامی در دوران نوین ارائه دهد.
درج در تقویم: 16 اسفند 1402 - تعداد مشاهده 429 بار