دفاعیه ارشد: بررسی رابطه بین خودشیفتگی مدیران بر کیفیت گزارشگری مالی در شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

Investigating the relation between directors

بررسی رابطه بین خودشیفتگی مدیران بر کیفیت گزارشگری مالی در شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه، 4 مهر، 1397 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: سیستم های اقتصادی

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

در این پژوهش رابطه بین خودشیفتگی مدیران بر کیفیت گزارشگری مالی در شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر پژوهشی کاربردی و از نوع شبه تجربی و پس رویدادی است. نمونه آماری این پژوهش شامل 136 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که در طی سال‏های 1389 تا 1395 مورد مطالعه قرار گرفته‏اند. به منظور آزمون فرضیه‏های پژوهش از تحلیل آماری رگرسیون خطی چندگانه استفاده شده است.
این پژوهش کیفیت گزارشگری مالی را از دو بُعد مدیریت سود و تجدید ارائه صورت‏های مالی مورد آزمون قرار داده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل این پژوهش نشان می‏دهد که بین خودشیفتگی مدیران و مدیریت سود رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین بین خودشیفتگی مدیران و تجدید ارائه صورت‏های مالی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر خودشیفتگی مدیران شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بر کیفیت گزارشگری شرکت‏ها، تاثیر مثبت و معناداری دارد.

واژگان کلیدی: خودشیفتگی مدیران، کیفیت گزارشگری مالی، مدیریت سود، تجدید ارائه صورت مالی، بورس اوراق بهادار تهران

***

محمّد سلیم، دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی زند شیراز
جناب دکتر غلامرضا جمالی، استاد راهنما
جناب دکتر غلامحسن زارع، استاد مشاور

درج در سایت: 3 مهر 1397 - تعداد مشاهده 564 بار