اولویت های پژوهشی بانک دی

لیست اولویتهای پژوهشی

  • معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک

                  ۱              ارزیابی الزامات بهره گیری از تکنولوژی  DLT  دفتر کل توزیع شده (بلاکچین) در حوزه مالی و اعتباری

                ۲              بررسی تجارب و زمینه های به کارگیری بانکداری شناختی در بانک های ایرانی و خارجی بانکداری شناختی 
(Cognitive Banking)  ،  AI &   Cognitive Enabled Analytics Cognitive Advisors, Robotic Process AutomationT AI-Enabled Expert Systems

                ۳              بررسی و الزامات به کارگیری ابزارهای تایید هویت بیومتریک

                ۴              تکنولوژی های جدید برای امنیت سایبری در بانکداری و شبکه های اجتماعی

                ۵              واقعیت افزوده  Augmented Reality  برای ارتقا و بهبود تجارب مشتری (تجربه خرید پیشرفته، شعب مجازی؛ خدمات مبتنی بر مکان؛ تجربیات جذاب استفاده از تجسم داده ها و  ...)

                ۶              مطالعه بر روی شرکت های فین تک به عنوان شریک و نه رقبای تجاری

                ۷              استفاده از  Open API  برای کسب درآمد از دارایی های دیجیتال و داده ها

                                 

  • اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت ها

                ۱              تامین مالی اسلامی پروژه ها از طریق انتشار اوراق بهادار با پشتوانه رهن ثانویه

                ۲              تعیین مدل بهینه سازی پویای پرتفوی سرمایه گذاری بورسی  با احتساب هزینه معاملاتی

                ۳              تعیین نسبت بهینه سرمایه گذاری های بورسی و غیربورسی در بانکهای داخلی

                ۴              اندازه گیری ارزش در معرض خطر سرمایه گذاری های بانک و راهکارهای مینیمم سازی

                                 

  • معاونت اعتبارات

                  ۱              بررسی تاثیر طراحی و ارایه خدمات و محصولات خاص، به مشتریان ویژه بانک دی در جذب منابع و کسب درآمد (با رویکرد هزینه - فایده  )

                ۲              بررسی تاثیر توسعه بانکداری نوین و الکترونیک بر درآمدهای کارمزدی بانک

                ۳              شناسایی ابزارهای مالی کاربردپذیر در بازار سرمایه و بررسی چگونگی حضور بانک دی با هدف کسب درآمدهای غیرعملیاتی

                ۴              آسیب شناسی فرآیندهای کاری در بهره گیری کامل مشتریان کلان بانک دی از خدمات بانکی و مالی

                ۵              طراحی سامانه رتبه بندی داخلی مشتریان بانک دی

                ۶              شناخت و طراحی محصولات و خدمات نوین بانکی و مالی در راستای بانکداری شرکتی و اختصاصی بانک دی

                ۷              طراحی الگوی ساز وکارهای عملیاتی به منظور شناسایی مشتریان کلان

                                 

  • اداره کل امور شعب

                ۱              ارایه محصولات بیمه ای برای ابزارهای مالی پر ریسک

                ۲              شناسایی عوامل موثر بر تجهیز منابع ارزان قیمت و ارایه الگوی مناسب

                ۳              بررسی راهکارهای جذب درآمدهای غیرمشاع

                ۴              مدل سازی نقش اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه های بانکی داخلی و خارجی در تجهیز منابع

                ۵              بررسی ضرورت بازاریابی  دیجیتالی

                ۶              میزان تاثیرگذاری پارامترهای بصری و شعار بانک بر افزایش دید مثبت عمومی

                ۷              بررسی عوامل رضایت مندی و وفاداری مشتریان سپرده گذار اعم از حقیقی و حقوقی

                ۸              بررسی تاثیر عوامل محسوس فیزیکی بر جذب مشتریان

                ۹              بررسی عوامل موثر بر ایجاد تصویر ذهنی سازمانی مثبت

                ۱۰            بررسی و مطالعه الگوهای جذب و حفظ مشتریان بزرگ (سازمانی و فردی  )

                ۱۱            بررسی و تدوین شاخص های مشتریان موثر در تحقق اهداف بانک و طبقه بندی آن ها براساس نیاز مشتریان در هر طبقه

                ۱۲            شناسایی و تعریف بازارهای کسب و کار موجود برای حفظ و جذب مشتریان جدید

                                 

  • اداره مبارزه با پولشویی

                ۱              ارزیابی اثر بخشی نقش فناوری اطلاعات در شناسایی مبادلات مشکوک یا الگوهای فعالیت غیر معقول در ارتباط با پولشویی

                ۲              نقش فناوری اطلاعات در شناسایی منابع بانک ها در جهت ایجاد قابلیت های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با استفاده از رویکرد مبتنی بر منابع  (Resource Based View) (RBV)  در ایجاد و حفظ مزیت راهبردی- رقابتی در بانک ها

                ۳              بررسی راهکارهای کنترلی خدمات و محصولات الکترونیکی برای مبارزه با پولشویی در بانک ها

                ۴              بررسی مبارزه با تامین مالی تروریسم در حقوق ایران و تطبیق آن با استانداردهای بین المللی

                ۵              ارزیابی اثر بخشی نقش فناوری اطلاعات در شناسایی مبادلات مشکوک یا الگوهای فعالیت غیر معقول در ارتباط با تامین مالی تروریسم

                ۶              بررسی روش های تعیین سطح فعالیت مشتریان

                                 

  • اداره کل روابط عمومی

                ۱              نگاشت شبکه تداعی های برند بانک دی نزد مشتریان با استفاده از نقشه مفهومی برند  (bcm)

                ۲              ممیزی برند و بررسی روابط میان شاخص های آن در صنعت بانکداری (مورد مطالعه: بانک دی  )

                ۳              ارایه مدلی برای سنجش اثربخشی تبلیغات بانک دی در شبکه های اجتماعی

                                 

معاونت امور بین الملل

                ۱              بررسی آثار تحریم ها بر حجم عملیات ارزی

                ۲              بررسی تاثیر برجام و پذیرش روابط کارگزاری با ایران توسط بانک های خارجی

                ۳              بهینه سازی پرتفوی منابع، مصارف و تعهدات ارزی بانک

                ۴              بررسی سیاست های لازم جهت توسعه فعالیت ها و ارتقای روابط کارگزاری با بانک های خارجی

                ۵              شناسایی عوامل موثر در جذب سپرده های ارزی بانک

                                 

  • اداره کل بازرسی   

۱              بررسی تطبیقی موانع و محدودیت های اجرای شیوه های نوین بازرسی به صورت مکانیزه، اعم از نظارت حضوری و غیرحضوری در بانک دی

                ۲              بررسی تاثیر مدیریت شکایات در وفاداری مشتریان، بهبود برند، افزایش فروش و رضایت مشتریان

                ۳              بررسی آثار پیاده سازی ایزو ۱۰۰۰۲ در مدیریت رسیدگی به شکایات

                ۴              آسیب شناسی علل بروز تخلف و تقلب در کارکنان بانک و ارایه راهکارهای اجرایی برای کاهش آن

                                 

اداره کل حراست

                  ۱              بررسی مبانی حقوقی پدافند غیر عامل در فضای سایبری

                ۲              بررسی مبانی حقوقی پدافند غیرعامل دربلوک شرق

                ۳              بررسی روشهای امنیت اطلاعات در شبکه های ابری

                ۴              تشریح راه اندازی نرم افزار متن باز  Ossim  در مرکز کنترل عملیات امنیت (سامانه  SoC)

                ۵              بکار گیری ریزشبکه ها برای افزایش توان پدافند غیر عامل

                ۶              سامانه های بهبود پذیر سایبری (برگشت کننده به حالت عادی) و تهدیدات سایبری پیشرفته

                ۷              طراحی و پیاده سازی زیرساخت های امنیتی رایانش ابری در مرکز داده ها با استفاده از لینوکس

                                 

  • اداره کل طرح و توسعه

                ۱              طراحی زنجیره ارزش گروه مالی دی

                ۲              بازشناسی مدیریت کاری و هلدینگ داری گروه مالی دی

                ۳              طراحی نقشه راه توسعه بانکداری الکترونیک در جهت تبدیل شدن به یک مزیت رقابتی

                ۴              طراحی مدلی جهت توسعه و ترویج استراتژی های بانک در واحدهای مختلف کاری

                ۵              طراحی مدل مطلوب معماری سازمانی بانک دی

                ۶              تاثیر سیستم های مدیریت کیفیت جامع بر روند موفقیت سازمان های ایرانی با هدف بومی سازی

                ۷              عوامل موثر بر یکپارچگی و عملیاتی شدن فرآیندها در سازمان های ایرانی

                ۸              پروژه طراحی مدلی مناسب برای تدوین ساختار سازمانی متناسب با استراتژی های مالی با تاکید برسودآوری و توانمند سازی

                ۹              مطالعه تطبیقی در خصوص رتبه بندی شعب بانک ها و ارایه الگوی مناسب برای بانک دی

                ۱۰            بررسی راهکارهای ترغیب مشتریان و تغییر نگرش در جهت جذب منابع ارزان قیمت

                                 

  • اداره مدیریت ریسک و تطبیق

                ۱              مدلسازی رفتار سپرده ها و پیاده سازی محاسبه نسبت های پوشش نقدینگی  (LCR)  و نسبت تامین مالی پایدار  (NSFR)

                ۲              پیاده سازی انواع مدل رتبه بندی کاربردی و تخمین ریسک اعتباری

                ۳              مدلسازی بهینه پرتفوی با استفاده از بررسی روش های تخمین تلاطم و ساختار همبستگی و سایر سنجه های ریسک

                ۴              استقرار و پیاده سازی رویکرد استاندارد اندازه گیری ریسک عملیاتی در بانک دی

                ۵              مدیریت ریسک محصولات و خدمات بانک دی

                                 

  • معاونت سرمایه انسانی

                ۱              آسیب شناسی فرهنگ کار موجود در شعب و ستاد بانک دی و شناسایی مولفه های فرهنگ کار مطلوب از منظر مشتریان

                ۲              آسیب شناسی الگوی مرسوم طبقه بندی مشاغل بانک ها و امکان سنجی استفاده از الگوی هی در طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل بانک دی

                ۳              شناسایی مولفه های فرهنگ کار مطلوب در بانک دی از منظر ذینفعان

                ۴              طراحی نظام جبران خدمات جامع بانک دی با رویکرد  total reward

                ۵              طراحی الگوی سرمایه گذاری منابع انسانی در بانک دی و اندازه گیری ریسک و بازده سرمایه انسانی بانک دی

                ۶              طراحی نظام جامع سلامت بانک دی بر اساس استانداردهای جهانی

                ۷              طراحی الگوی انگیزش کارکنان و مدیران در بانک دی

                ۸              طراحی برنامه ارتباطی  communication plan  اثربخش در بانک دی

                ۹              طراحی ارزش های کاری و رفتاری در بانک دی

                ۱۰            طراحی خدمات رفاهی با رویکرد سبد انتخابی

                ۱۱            بررسی اثربخشی نظام مدیریت استعدادها در بانک دی و طراحی سیستم انگیزشی استعدادهای سازمانی – مطالعه موردی بانک دی

                ۱۲            بررسی رابطه شایستگی های روسای شعب و عملکرد شعب بانک دی

                ۱۳            سنجش سطح عدالت سازمانی در شعب و ستاد بانک دی و شناسایی عوامل موثر بر احساس عدالت سازمانی- مطالعه موردی بانک دی

                ۱۴            طراحی الگوی ارزیابی تعالی فردی در بانک دی با رویکرد انتخاب کارمند ممتاز

                ۱۵            طراحی الگوی سبک زندگی کاری مطلوب در بانک دی