فراخوان طرح های پژوهشی تحقیقات نظام سلامت (HSR) دانشگاه علوم پزشکی اراک

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برای پاسخ گویی به نیازهای پژوهش های کاربردی "تحقیقات نظام سلامت  " (HSR) ، آمادگی خود را برای پذیرش طرح های تحقیقاتی پیشنهادی اعلام می دارد .

از کلیه اعضای هیات علمی، همکاران علاقه مند در تمامی واحدهای دانشگاه دعوت می شود نسبت به  تهیه و ارایه پروپوزال مربوطه اقدام نمایند  .

 

مدارک و شرایط لازم جهت اجرای طرحهای   HSR :

1-      تکمیل مطالب مندرج در فرم پیشنهادی پژوهشی  (proposal)  که در پورتال مدیریت تحقیقات و اطلاع رسانی پزشکی و همچنین در انتهای صفحه قابل دانلود می باشد . از ارسال پروپوزال ها در هر فرم پروپوزال دیگر خودداری شود .

2-      کلیه پروپوزال ها می بایست با رعایت کامل چارچوب (فرمت) ارایه شده تایپ و در یک نسخه تهیه و به همراه فایل الکترونیکی پروپوزال در نرم افزار  Word  به شورای  HSR  مدیریت تحقیقات و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه ارسال گردد .

3-      نامه تامین اعتبار با دو امضا: در این نامه باید عنوان طرح و نام مجری و سقف مبلغ تامین اعتبار توسط معاونت/دانشکده/مرکز آموزشی درمانی/حوزه مربوطه ذکر شده و با امضای بالاترین مقام تصمیم گیرنده و امضای مسوول امور مالی/حسابدار از طریق اتوماسیون اداری به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ارسال شود .

4-      لازم به ذکر است تمامی طرح ها از نظر متدولوژی و هزینه مورد کارشناسی قرار می گیرد و در صورت لزوم بر اساس نظر شورای  HSR  دانشگاه می تواند مجددا مورد کارشناسی علمی و فنی دقیق تر و ضرورت اجرا واقع بشود .

5-      هر پژوهشگر می تواند به طور همزمان 3 طرح تحقیقاتی را به عنوان مجری اول عهده دار گردد. پژوهشگران مجاز به اجرای همزمان بیش از 5 طرح تحقیقاتی به عنوان مجری نمی باشند .

6-      پژوهشگران باید مدت زمان انجام طرح تحقیقاتی را به دقت محاسبه نمایند. زیرا زمان اجرای هر طرح پژوهشی فقط یکبار و حداکثر به مدت 6 ماه قابل تمدید خواهد بود .

7-      جهت پرداخت حق التشویق مقالات منتج از طرح تحقیقاتی، نویسنده مسیول باید از مجریان یا همکاران اصلی طرح تحقیقاتی باشد که طبق مقررات، بایستی وابستگی  (affiliation)  دقیق دانشگاه را درج نمایند .

8-      هر ماه حداقل یک جلسه شورای  HSR  دانشگاه برگزار می شود که در صورت ارسال حداقل سه پروپوزال جلسه فوق العاده برقرار می شود که در این جلسات پروپوزال ها مورد ارزیابی قرار می گیرد .

9-      پروپوزال نهایی تصویب شده شورا، جهت اخذ کد اخلاق به شورای اخلاق دانشگاه ارسال می گردد. بدیهی است که انتخاب مجری و انعقاد هرگونه قرارداد در زمینه اجرای طرح منوط به تصویب پروپوزال مربوطه در شورای مذکور است  .

10-   کلیه متقاضیان همکاری در اجرای طرح های تحقیقاتی می توانند جهت اطلاع بیشتر با شماره تلفن 34173645-086 یا ایمیل (رایانامه) شورای  HSR (hsr@arakmu.ac.ir)  تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایند  .