احمد محمدیان
احمد محمدیان کیست؟ POST DBA و دانشجوی دکتری مدیریت کسب و کار دانشگاه تربیت مدرس و ارشد مدیریت دانشگاه تربیت مدرس و مهندسی برق
25 یادداشت منتشر شده۵۰ کمیته پیشنهادی برای مدیریت سازمان ها و شرکت ها(دکتر احمد محمدیان)
50 کمیته پیشنهادی برای سازمان ها و شرکت ها(دکتر احمد محمدیان) :
50 proposed committees for organizations and companies (Dr. Ahmad Mohamadian)
1. کمیته توسعه راهبردی (استراتژیک): تعیین جهت گیری های کلان و استراتژی ها.
2. کمیته توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکتی : نظارت بر اجرای اصول پایداری و مسئولیت های اجتماعی.
3. کمیته نوآوری و تحقیق و توسعه: حمایت از فعالیت های نوآورانه و تحقیقاتی.
4. کمیته فناوری اطلاعات: مدیریت زیرساخت های IT و امنیت سایبری.
5. کمیته مدیریت دانش: توسعه و به اشتراک گذاری دانش در سازمان.
6. کمیته مدیریت منابع انسانی: استراتژی های مربوط به جذب، نگهداری و توسعه نیروی انسانی.
7. کمیته ارتباطات و بازاریابی: توسعه و اجرای استراتژی های ارتباطی و بازاریابی.
8. کمیته مالی و سرمایه گذاری: مدیریت امور مالی و تصمیم گیری های سرمایه گذاری.
9. کمیته حسابرسی: نظارت بر فرآیندهای مالی و اطمینان از شفافیت.
10. کمیته تدارکات و خرید: مدیریت خریدها و تدارکات با هدف کاهش هزینه ها.
11. کمیته امور قانونی و انطباق: اطمینان از رعایت قوانین و مقررات.
12. کمیته مدیریت ریسک: شناسایی و مدیریت ریسک های سازمانی.
13. کمیته توسعه محصول: نوآوری و توسعه محصولات جدید.
14. کمیته برنامه ریزی : مدیریت پروژه ها و برنامه ریزی فعالیت ها.
15. کمیته توسعه فرهنگ سازمانی: ترویج فرهنگ سازمانی مثبت و همسو با ارزش ها.
16. کمیته ارزیابی عملکرد: نظارت بر ارزیابی های عملکردی کارکنان و فرآیندها.
17. کمیته توسعه اجتماعی و محلی: تعامل با جامعه محلی و پشتیبانی از توسعه اجتماعی.
18. کمیته اخلاق حرفه ای: ترویج اخلاق حرفه ای و رفتار مناسب در محیط کار.
19. کمیته توسعه هوشمندسازی: تمرکز بر توسعه خدمات الکترونیکی و هوشمندسازی فرآیندها.
20. کمیته توسعه رهبری: شناسایی و توسعه مهارت های رهبری در بین کارکنان.
21. کمیته نوآوری اجتماعی: حمایت از نوآوری هایی که به حل مسائل اجتماعی کمک می کنند.
22. کمیته آینده پژوهی: بررسی و پیش بینی روندهای آینده و تاثیر آن ها بر سازمان.
23. کمیته جبران خدمات: تعیین سیاست های پرداخت و مزایای کارکنان.
24. کمیته پدافند غیر عامل: تدوین برنامه های مقابله با تهدیدات و حوادث غیرمترقبه.
25. کمیته انتصابات: انتخاب و پیشنهاد افراد برای مشاغل کلیدی و مدیریتی.
26. کمیته فنی و بازرگانی: بررسی و ارزیابی فنی و بازرگانی پیشنهادات و مناقصات.
27. کمیته ارزیابی و ارزش گذاری: تعیین ارزش دارایی ها، خدمات، محصولات یا فناوری ها.
28. کمیته توسعه فرهنگ نوآوری: ترویج فرهنگ نوآوری و حمایت از ایده های خلاقانه.
29. کمیته همکاری های بین المللی: توسعه روابط و همکاری های بین المللی سازمان.
30. کمیته توسعه شهرت و برند: مدیریت و توسعه شهرت سازمان و برندینگ.
31. کمیته سرمایه گذاری : بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص سهام و تاثیر آن بر سازمان.
32. کمیته توسعه اقتصاد دیجیتال: تمرکز بر رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال در سازمان.
33. کمیته تحقیقات بازار: جمع آوری و تحلیل اطلاعات بازار برای شناسایی فرصت ها و چالش ها.
34. کمیته استراتژی بازاریابی: تدوین استراتژی های بازاریابی برای رسیدن به اهداف سازمان.
35. کمیته تبلیغات: طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی برای افزایش آگاهی و فروش.
36. کمیته فروش: توسعه استراتژی های فروش و مدیریت تیم های فروش.
37. کمیته مدیریت محصول: مدیریت چرخه عمر محصولات از توسعه تا عرضه به بازار.
38. کمیته برندینگ: توسعه و مدیریت برند سازمان و محصولات.
39. کمیته روابط عمومی: مدیریت ارتباطات سازمان با رسانه ها و عموم مردم.
40. کمیته نمایشگاه ها و رویدادها: برنامه ریزی و اجرای حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری.
41. کمیته بازاریابی دیجیتال: اجرای استراتژی های بازاریابی در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی.
42. کمیته توسعه بازارهای بین المللی: شناسایی و ورود به بازارهای جدید بین المللی.
43. کمیته توسعه کسب وکار: شناسایی فرصت های جدید کسب وکار و ایجاد شراکت های استراتژیک.
44. کمیته امور مشتریان: پاسخگویی به نیازها و شکایات مشتریان.
45. کمیته تجربه مشتری: بهبود تجربه مشتریان از طریق تحلیل بازخوردها و ارتقاء خدمات.
46. کمیته توسعه استراتژیک: تدوین و اجرای استراتژی های بلندمدت سازمان.
47. کمیته امنیت سایبری: حفاظت از اطلاعات و داده های سازمان در برابر تهدیدات سایبری.
48. کمیته/کمیسون معاملات: تعیین حدود کلیه فعالیت های خرید و فروش
49. کمیته مدیریت تغییر: هدایت و مدیریت تغییرات در سازمان برای بهبود و تطابق با شرایط جدید.
50. کمیته توسعه فناوری های سبز: ترویج و پیاده سازی فناوری های سازگار با محیط زیست.