سمتهای علمی و اجرایی در دانشگاهها و مراکز علمی کشور
سمتهای علمی و اجرایی در مجلات و ژورنالهای معتبر ایران
مقالات بین المللی خارج از کشور
- "A cross‐country study on research students’ perceptions of the role of supervision and cultural knowledge in thesis development", Informa UK Limited, (2010), Vol 14, No 5: 517-531
- "Um estudo comparativo de introdução de artigos de pesquisa escritos por falantes nativos e não nativos de inglês, com base em pesquisas sobre gênero textual", UNISINOS - Universidade do Vale do Rio Dos Sinos, (2014), Vol 12, No 3:
- "The Evaluation of “English Textbook 2” Taught in Iranian High Schools from Teachers’ Perspectives", Canadian Center of Science and Education, (2014), Vol 7, No 3:
- "Exploring EFL Teachers’ Socioaffective and Pedagogic Strategies and Students’ Willingness to Communicate with a Focus on Iranian Culture", Hindawi Limited, (2019), Vol 2019, No : 1-11
- "Immediate Uptake of Phonological Corrective Feedback in Language Learning and Retention", Hindawi Limited, (2018), Vol 2018, No : 1-11
- "The Relationship between Iranian EFL Learners’ Beliefs about Language Learning and Their Use of Learning Strategies", Canadian Center of Science and Education, (2013), Vol 6, No 11:
- "The Impact of Morphological Awareness on Iranian University Students’ Listening Comprehension Ability", Australian International Academic Centre, (2013), Vol 2, No 3: 69-74
- "Comparing vocabulary learning of EFL learners by using two different strategies (mobile learning vs. flashcards)", Inderscience Publishers, (2012), Vol 6, No 3/4: 303
- "The Relationship between Iranian EFL Learners’ Beliefs about Language Learning and Their Use of Learning Strategies", Canadian Center of Science and Education, (2013), Vol 6, No 11:
- "The Effect of Socio-affective Strategies on Students’ Test Anxiety across Different Genders", Academy Publication, (2013), Vol 3, No 2:
- "On the Effects of Focus on Form, Focus on Meaning, and Focus on Forms on Learners’ Vocabulary Learning in ESP Context", Canadian Center of Science and Education, (2012), Vol 5, No 10:
- "Immediate Uptake of Phonological Corrective Feedback in Language Learning and Retention", Hindawi Limited, (2018), Vol 2018, No : 1-11
- "Exploring EFL Teachers’ Socioaffective and Pedagogic Strategies and Students’ Willingness to Communicate with a Focus on Iranian Culture", Hindawi Limited, (2019), Vol 2019, No : 1-11
مقالات کنفرانسهای داخلی
- Metalanguage Awareness and Non-native Pre/in Service Teachers’ Explicit Knowledge of Grammar ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در آموزش و ارزیابی زبان انگلیسی (1396)
- Promotion of Self in an Other-Oriented Academic Sub-Genre: The evolutionary study of Self-mentionin Acknowledgments (1985-2013) ارائه شده در همایش نقش مطالعات زبان در توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی ایران (1395)
- A COMPARISON STUDY OF THE APPLICATION OF FACILITATOR TALK TECHNIQUES BY NON-NATIVE TEACHERS ارائه شده در کنفرانس ملی زبان و مطالعات آموزشی (1395)
- The Impacts of Mobile Assisted Language Learning (MALL) on Iranian EFL Learners’ Learning of English Idioms ارائه شده در کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی (1394)
- The Relationship between Iranian EFL Learners' Risk Taking Strategy Use and Speaking Skill ارائه شده در کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی (1394)
- The Relationship between Iranian EFL Learners' Risk Taking Strategy Use and Speaking Skill ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در مطالعات زبان (1394)
- the effect of retelling and think aloud as formative assessment techniques on EFL learners reading comprehension ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در مطالعات زبان (1394)
مقالات ژورنالهای تخصصی داخلی
- Collective Efficacy of TEFL Students in Collaborative Content Learning Classroom منتشر شده در تحقیق در آموزش زبان انگلیسی (1403)
- The Effect of Group type and Mediation type in Group Dynamic Assessment on the Improvement of Iranian Homogeneous and Heterogeneous EFL Learners' Listening Comprehension منتشر شده در مجله افق های زبان (1402)
- Investigating Iranian EFL Learners' Negotiation Types in Writing with Different Scaffolding Patterns منتشر شده در مجله افق های زبان (1401)
- بررسی اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر درک مطلب و تفکر انتقادی به کمک مدل معادلات ساختاری با رویکرد کمترین مربعات جزیی (PLS-SEM) منتشر شده در فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه (1401)
- Fluid Intelligence and Self-Efficacy in Iranian Female and Male EFL Teachers’ Burnout: Possible Relationships and Differences منتشر شده در مجله زبانشناسی کاربردی و ادبیات کاربردی: دینامیک و پیشرفت (1401)
- Postgraduate TEFL Students' Performance and Perception on Research Article Writing and their Challenges in Conducting Research منتشر شده در فصلنامه پژوهشهای نوین در مطالعات زبان انگلیسی (1400)
- Impact of Grouping Type in Descriptve Collaborative Writings on Iranian EFL Learners' Written Grammatical Accuracy منتشر شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان (1400)
- The Effect of Syntactic Awareness-Raising Techniques on Iranian Intermediate EFL Learners’ Written Narrative Task Performance منتشر شده در مجله افق های زبان (1400)
- Problem-based Learning and its Impact on EFL Learners’ Engagement and Reading Comprehension منتشر شده در مجله افق های زبان (1399)
- تاثیر توجه، بازیابی و تولید در یادگیری و به یادسپاری واژگان زبان انگلیسی در میان دانش آموزان دبیرستان منتشر شده در فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه (1399)
- افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تاثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تاکید بر نظریه توجه اشمیت (۱۹۹۵) منتشر شده در پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی (1399)
- The Impact of Genre-based Instruction of Narrative Texts on Iranian EFL Learners’ Motivation for Writing منتشر شده در مجله زبانشناسی کاربردی و ادبیات کاربردی: دینامیک و پیشرفت (1398)
- Psychometric Properties of Multiple Intelligence Developmental Assessment Scales (MIDAS) for Adults in the Iranian Context منتشر شده در فصلنامه مسائل آموزش زبان انگلیسی (1398)
- بررسی ادراک و عملکرد بازخورد اصلاحی معلمان ایرانی زبان انگلیسی باتوجه به هوش هیجانی منتشر شده در مجله افق های زبان (1397)
- Teachers and Learners’ Emotional Intelligence and their Corrective Feedback Practices and Preferences منتشر شده در فصلنامه پژوهشهای نوین در مطالعات زبان انگلیسی (1397)
- Effect of Oral Corrective Feedback on Iranian EFL Learners’ Phonological Uptake and Retention منتشر شده در فصلنامه آموزش و پژوهش زبان (1396)
- The effect of oral interactive feedback on the accuracy and complexity of EFL learners’ writing performance: Uptake and retention منتشر شده در مجله ایرانی تحقیق در آموزش زبان (1393)
- Promotion of Self in an Other-Oriented Academic Sub-Genre: The Case of Self-mention in Acknowledgments منتشر شده در مجله زبانشناسی کاربردی و ادبیات کاربردی: دینامیک و پیشرفت (1393)
- مطاعه ی مقابله ای سه زبان انگلیسی ، فاوسی و ترکی . تاثیرات متقابل درسطح ساخت منطقی منتشر شده در فصلنامه متن پژوهی ادبی (1381)