با این روش ها خود را از سونامی اخبار بد نجات دهید!

6 دی 1402 - خواندن 2 دقیقه - 56 بازدید

به گزارش «تابناک»، مریم سلیمی، دارای دکترای علوم ارتباطات، از مولفان کتاب های «تفکر و سواد رسانه ای» و «سواد  خبری» است. او به عنوان مدرس دانشگاه بر این باور است که اخبار منفی و جعلی بسیار سریع تر از اخبار خوشایند و واقعی، مرزها را درمی نوردند. از سویی، افزایش فزاینده انواع اطلاعات از واقعی تا گمراه کننده، جعلی و...، کار را برای هر تصمیم و اقدامی اعم از فردی، جمعی، سازمانی و... سخت تر می کند.

وی با تاکید بر این که هوش مصنوعی هم زهر است و هم پادزهر، معتقد است: این احتمال وجود دارد که با هرچه پیچیده تر شدن شرایط، برای مدیریت اخبار دریافتی، تعیین و اعمال رژیم مصرف رسانه ای، رهایی از دام اعتیاد به اخبار بد، منفی، جعلی و.... به هوش مصنوعی متوسل شویم و از آن بخواهیم تا به ویژه در گیت آخر، کمکمان کند هر محتوایی را نبینیم، نخوانیم یا نشنویم که در این زمره می توان از اخبار ناخوشایند و جعلی یاد کرد. چنین به نظر می رسد که به تدریج هوش مصنوعی به چرخه دروازه بانی اخبار و محتواها هم از سمت رسانه و هم از سمت مخاطب اضافه شود. البته در حال حاضر نیز مظاهری حداقلی از آن را شاهدیم.

گفت وگوی مینا خبرنگار اطلاعات را با وی می خوانید:
https://www.tabnak.ir/0054LM

اخبار جعلیاخبار بد