کاربرد هوش مصنوعی در آموزش زبان در مدارس و دانشگاه ها

16 بهمن 1402 - خواندن 22 دقیقه - 693 بازدید



 مقدمه:

استفاده از فناوری های هوش مصنوعی برای حمایت از یادگیری زبان، به ویژه کودکان، چندین سال است که مورد بررسی قرار گرفته است. محرک چنین تحقیقاتی مشاهده این مورد است که اغلب زبان آموزان از صحبت کردن با روبات ها لذت می برند و در استفاده از زبان خارجی برای صحبت با ماشین ها راحت تر از انسان ها هستند. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که فرصت های بیشتر و انگیزشی را برای فراگیری زبان آموزان فراهم کند تا در تعامل گفتاری در زبان مقصد شرکت کنند. 

برای برخی، ایده استفاده از هوش مصنوعی در کلاس درس نگرانی هایی را در مورد نقش معلمان، جایگزینی معلم و از دست دادن ارزش های انسانی ایجاد می کند. برخی دیگر، بر روش هایی تاکید می کنند که ممکن است هوش مصنوعی و معلمان با هم کار کنند و حتی کلاس های «انسانی» را از بین ببرند. 

در عصر هوش، برای ارتقای کیفیت تدریس و اثر یادگیری، فناوری هوش مصنوعی را می توان در تمرین آموزش زبان انگلیسی تعبیه کرد و از مزایای فنی و ویژگی های مرزی آن استفاده کرد. نقش فناوری اطلاعات مدرن مانند داده های کلان در آموزش مدارس و دانشگاه ها و وضعیت آنها در توسعه اصلاحات آموزشی در عصر هوش مصنوعی بسیار چشمگیر است. کلاس های درس هوشمند مبتنی بر اینترنت و فناوری اینترنت اشیا نه تنها نوسازی فناوری آموزش را ترویج می کنند، بلکه اصلاح روش های تدریس در مدارس، دانشگاه ها و بهبود کیفیت تدریس در کلاس را پیش می برند. طراحی کلاس درس مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از کنترل خودکار از راه دور و کنترل یکپارچه، انتقال بلادرنگ و ذخیره سازی توزیع دستورالعمل های کنترلی، پلتفرم کلاس را محقق کرد. 

تحقیقات نشان داده که اگر هوش مصنوعی در پلتفرم های آموزشی به روشی مشابه که در کانال های فروش مانند آمازون و غیره استفاده می شود، پیاده سازی شود. این امر ما را قادر می سازد تا نوآوری آموزشی قوی و ترویج فعال نظریه ها و شیوه های جدید را تضمین کنیم.

 روش ها و ابزارهای استفاده از هوش مصنوعی در مدارس و دانشگاه ها

فناوری هوش مصنوعی به عنوان یکی از پیشرفته ترین فناوری های اطلاعات در سطح جهان، پیشرفت های زیادی در زمینه هایی مانند تشخیص گفتار، کنترل خودکار، مدیریت سازمان و سیستم آموزش داشته است. 

پلتفرم یادگیری هوشمند به سیستم یادگیری اطلاق می شود که برای ایجاد هوش با تمرکز بر تعامل انسان و رایانه طراحی شده و ابزاری است که به بهبود کارایی پیشرفت زبان آموزان کمک می کند و داده ها را برای نظارت بر یادگیری و ارزیابی فناوری یادگیرندگان تجزیه و تحلیل می کند. علاوه بر این، پلتفرم یادگیری هوشمند می تواند نقاط قوت و ضعف یادگیری را تجزیه و تحلیل کند تا سطح تدریس معلمان را بهبود بخشد و همچنین علاقه یادگیرندگان را به یادگیری تحریک کند و توسعه یادگیری تعادلی را ترویج کند. 

اخیرا، بلندگوهای هوش مصنوعی گوگل هوم مینی و آمازون الکسا برای بهبود مهارت های انگلیسی، محیط های یادگیری را گسترده تر و دیدگاه ها را جهت تسریع یادگیری زبان آموزان بهبود بخشیده است.


زبان آموزان با استفاده از این ابزارها مجذوب این هستند که هر مرحله خاص از پیاده سازی هوش مصنوعی چه بازخوردی می تواند داشته باشد و انگیزه بالایی برای آزمایش ایده های خود از طریق آزمون و خطا دارند، بنابراین درگیر صحبت کردن به زبان هدف و در عین حال توسعه مهارت های بالقوه برای کار با هوش مصنوعی هستند. صحبت کردن با هوش مصنوعی، کنجکاوی طبیعی زبان آموزان را تا حد زیادی به منظور کشف پتانسیل هوش مصنوعی و توانایی های آنها درگیر می کند. برای زبان آموزان، پرسیدن سوال و دادن دستورات (مثلا «موسیقی پخش کنید»)، و دریافت پاسخ، به نظر می رسد که صحبت کردن به زبان انگلیسی را معنادار و اغلب شادی بخش می کند، حتی زمانی که درک نمی شوند، اغلب دوباره سعی دارند که فرم بندی کنند و ادامه دهند.

با این حال، فعالیت هایی که منجر به پاسخ زبان آموزان به گفته های هوش مصنوعی و مکالمات می شود بسیار سخت است، اگرچه برخی از مهارت های الکسا مانند "حدس بزنید حیوان" تا حدودی کارآمد است.

چگونه می توانیم از زبان آموزان مخصوصا کودکان در ایجاد طرح های کار مناسب با کمک هوش مصنوعی حمایت کنیم؟

کودکان تمایل دارند کمک کننده های زبان هوش مصنوعی، انسان واره باشند و بیشتر شبیه دوستانی باشند که با آنها بازی کنند. با این حال، فعالیت هایی که آنها دوست دارند دستیاران هوش مصنوعی با آنها درگیر شوند (مثلا بازی های ویدئویی "دوست من باش"، " با من بازی کن") احتمالا به این دلیل توصیف نشده بود که روش های طراحی مشترک به کار گرفته شده به اندازه کافی توسعه چنین مواردی را فراهم نکرده است.

مسائل مدیریت کلاس درس هنگام کار با دستیاران کلاس درس هوش مصنوعی چیست؟

تشخیص صدا نادرست می تواند منجر به نتایج جستجوی نامناسب شود، بنابراین مطمئن شوید که جستجوی ایمن روشن است. تشخیص صدا وقتی زبان آموزان همزمان صحبت می کنند ضعیف عمل می کند، بنابراین باید نوبت گیری را توسعه دهند. زبان آموزان چنان مشتاقانه درگیر می شوند که باید استراتژی های خوبی برای توقف فعالیت و جلب توجه ایجاد کنید. 

فناوری های هوش مصنوعی/ موبایل در تغییر روش های یادگیری موفق بوده اند. یکی از این روش ها که در سال های اخیر با موفقیت اتخاذ شده است، BL است. BL ( آموزش ترکیبی) روش های سنتی کلاس های حضوری را با فعالیت های رایانه ای ترکیب می کند، که منجر به رویکرد یکپارچه تر برای یادگیری زبان می شود. هوش مصنوعی، دستگاه های تلفن همراه و رسانه های اجتماعی اجزای کلیدی نسل بعدی این موج جدید آموزشی هستند. با ادامه توسعه و بهبود فناوری های هوش مصنوعی و موبایل، محتوای دیجیتال نیز در حال تغییر و گسترش است. رشد سایت های شبکه اجتماعی موبایلی (mSNS) معلمان را قادر می سازد تا تعداد فرصت های یادگیری ایده آل را از طریق فعالیت های یادگیری تجربی با کمک این فناوری های نوظهور به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

مهمترین جنبه هوش مصنوعی که در برنامه های زبان پیاده سازی می شود، آزمایش کاربر بر اساس پیشرفت تدریجی آنها است، به عنوان مثال تمرینات دستور زبان که تا زمانی که کاربر بتواند با موفقیت قوانین داده شده را اعمال کند، اصلاح و تکرار می شود. همین کار را می توان در اکتساب واژگان انجام داد، یعنی کاربر کلمه جدید را در زمینه های مختلف آزمایش می کند تا زمانی که از کاربرد و بافت کلمه داده شده آگاه شود. این یک مزیت قابل توجه هوش مصنوعی در برنامه های تلفن همراه است زیرا هیچ معلم انسانی قادر به پردازش اطلاعات زیادی در مورد دانش آموزان و کلمات یا دستور زبان مورد نیاز هر یک از آنها نیست.

 استفاده از هوش مصنوعی در یادگیری زبان انگلیسی

در عصر هوش، برای ارتقای کیفیت تدریس و اثر یادگیری، فناوری هوش مصنوعی را می توان در تمرین آموزش زبان انگلیسی تعبیه کرد و از مزایای فنی و ویژگی های مرزی آن استفاده کرد.

جنبه های تقویت آموزش زبان با استفاده از هوش مصنوعی

· استفاده از پردازش داده های بزرگ

· پیاده سازی فناوری اطلاعات در فرآیند آموزشی با جنبه های هوش مصنوعی

· یادگیری شخصی

طبیعتا همه این جنبه ها به هم مرتبط هستند و دست به دست هم می دهند و نمی توان آنها را از هم جدا کرد.

1. اول، پردازش کلان داده و داده کاوی چالش های جدیدی را برای مربیان به همراه خواهد داشت و منبع غنی از داده ها را ارائه می دهد که برای ایجاد پروفایل یادگیرنده مفید خواهد بود.

2. دوم، مهم ترین جنبه اطلاع رسانی آموزش، اتصال آن به هوش مصنوعی است. اگر اطلاعات آموزشی فقط بر بستر آموزش الکترونیکی به عنوان مخزن متون، تست ها، فیلم ها و ابزارهای ارتباطی متکی باشد، کافی نیست. هوش مصنوعی باید در پلتفرم های آموزشی به روشی مشابه که در کانال های فروش مانند آمازون و غیره استفاده می شود، پیاده سازی شود. این امر ما را قادر می سازد که نوآوری آموزشی قوی و ترویج فعال نظریه ها و شیوه های جدید را تضمین کنیم.

3. سوم، یادگیری شخصی مبتنی بر پردازش هوشمند اطلاعات یادگیرنده خواهد بود. الگوریتم کلان داده نمایه یک یادگیرنده را ایجاد می کند تا برنامه ای که در فرآیند یادگیری استفاده می شود، اطلاعاتی را به یادگیرنده ارائه دهد که مطابق با نیازها و خواسته های خاص آنها باشد. این امر نه تنها در تست، بلکه در کل فرآیند یادگیری بسیار مهم است تا کاربر به اطلاعات و داده های بهینه مجهز شود. این راه حل سفارشی به ویژه برای دانش آموزان پاره وقت و همچنین هر نوع آموزش از راه دور مفید خواهد بود (به عنوان مثال در زمان های بحرانی که آموزش سنتی برای مدت زمان زیادی به حالت تعلیق می افتد، مانند بحران کرونا در سال 2020 ) .

نوشتن به زبان انگلیسی یک کار پیچیده، ضروری و یکپارچه است که برای بسیاری از زبان آموزان دشوار است . علاوه بر این، برای زبان آموزان دوم انگلیسی (ESL)، دشواری با موانع زبانی و آموزشی ترکیب می شود. یکی از مهم ترین اهداف هوش مصنوعی طراحی دستگاه های خودکاری است که می توانند محیط را تجزیه و تحلیل کنند و کاری را مانند انسان ها انجام دهند. برنامه های کاربردی نوشتاری جدید به طور بالقوه افزودنی های انعطاف پذیر و صرفه جویی در زمان را به برنامه درسی نوشتاری ارائه می دهند. با پیشرفت های فناوری، هوش مصنوعی تجربیات آموزشی و یادگیری جدیدی در ارزیابی، تدریس خصوصی، تولید محتوا و بازخورد برای معلمان و دانش آموزان دارد. شاید بیشترین سهم ابزارهای نوشتن دیجیتال در بازخورد و ارزیابی شکل دهنده تعریف شده باشد.

یکی از مهم ترین کمک های هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری معنادار، دادن بازخورد فوری به دانش آموزان در مورد پیشرفت یادگیری است. تا حدودی، بازخورد تاخیری، بازخورد انکار شده است. برای تقویت مشارکت دانش آموز، بهبود پیشرفت، انگیزه و خودتنظیمی، بازخورد سازنده باید فوری باشد. بازخورد به دانش آموزان اجازه می دهد تا فعال و مستقل تر شوند. بازخورد، به دنبال مثال های عملی و آموزشی، امکانات جدیدی را برای تجارب شخصی تر فراگیران فراهم می کند. شواهدی وجود دارد که بازخوردهای آموزشی ممکن است حل مسئله نوشتاری و راهبردهای خودتنظیمی را افزایش دهد.

بازخوردهای هوش مصنوعی می توانند نقش ارزشمندی در نوشتن L2 ایفا کنند (18). ابزارهای نوشتاری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ارزیابی شکلی و جمعی قابل اعتماد و دقیقی را برای ارائه اطلاعات در مورد یادگیری ارائه می کنند. به عنوان یک عمل آموزشی معتبر، خودارزیابی دانش آموزان به تمایل و قابلیت ارزیابی دقیق و نظارت بر دانش دانش آموز در حین یادگیری اشاره دارد . پداگوژی معتبر با "ساخت گرایی" همراه است، به جای نمره دادن یا به خاطر سپردن، منجر به خودسازی و تمرکز بر یادگیری می شود. از طریق این فرآیند خودارزیابی، پیش نویس های نوشتاری نهایی و مهارت های بازنگری بهبود می یابد. 

استفاده از سیستم های خودکار برای ارزیابی پیشرفت دانش آموزان و ارائه بازخورد برای نوشتن در حال افزایش است. با پیشرفت در فناوری، هوش مصنوعی تجربیات آموزشی و یادگیری جدیدی در ارزیابی، تدریس خصوصی، تولید محتوا و بازخورد برای معلمان و دانش آموزان فراهم می کند. در حالی که هوش مصنوعی یک زمینه رو به رشد در آموزش است، کاربرد هوش مصنوعی در نوشتن L2 مشکلات متعددی را به همراه دارد. مطالعات در مورد برنامه های کاربردی نوشتن دیجیتال در زمینه های نوشتن L2 کم است. به طور نسبی، یافته های روانشناسی تربیتی و سایر علوم یادگیری در تحقیقات کمتر مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، مطالعات تاثیر هوش مصنوعی را بر نتایج نوشتاری تشخیص داده اند، که چگونه هوش مصنوعی رفتار یادگیری را شکل می دهد. تحقیقات اولیه از اثربخشی چندین فناوری برای بهبود مشارکت دانش آموز پشتیبانی می کند.

تونی واگنر، محقق دانشگاه هاروارد، آموزش مهارت های قرن بیست و یکم را با «7 مهارت بقا» که برای محیط کار مدرن ضروری است، شناسایی کرد :

• تفکر انتقادی و حل مسئله

• همکاری

• چابکی و سازگاری

• ابتکار و کارآفرینی

• ارتباط شفاهی و کتبی موثر

• دسترسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات

و • کنجکاوی و تخیل

علاوه بر 7 مهارت بقای بالا، مهارت دیگری به نام «همزیستی با هوش مصنوعی» نیز اضافه شده که منجر به 8 مهارت بقا برای آموزش قرن 21 شد. این 8 مهارت بقا برای توسعه مهارت انگلیسی و آگاهی بین فرهنگی بایستی ادغام شود.

پژوهش های انجام گرفته و نتایج آنها در این زمینه

الف) در پژوهشی که توسط هیرویوکی اوبری و استفن لامباخر(2019) بر روی بهبود مهارت های انگلیسی ژاپنی های بومی با استفاده از هوش مصنوعی در یک برنامه یادگیری ترکیبی انجام شد نتایج زیر حاصل شد:

این مطالعه در یک دوره دو ترم (سپتامبر 2018 تا ژوئیه 2019) و با 47 نفر شرکت کننده که به دو گروه تقسیم شده بودند، انجام شد. فناوری های مورد استفاده در آموزش شامل Google Home Mini، Amazon Alexa و همچنین تعدادی دیگر از برنامه های انگلیسی زبان بود. نیمی از شرکت کنندگان از Google Home Miniو نیمی دیگر از Amazon Alexaاستفاده می کنند. سخنرانان هوش مصنوعی در طول دوره آموزشی چهار ماهه به معنای واقعی کلمه در زندگی روزمره شرکت کنندگان ادغام شدند. در حین تعامل با بلندگوهای هوش مصنوعی، یک تایمر به طور مرتب تنظیم می شد تا مهارت های گوش دادن، صحبت کردن، و واژگان انگلیسی را با انواع برنامه های نرم افزاری تمرین کنند. در آخر، ارزیابی نمرات پیش آزمون و پس آزمون نشان داد که استفاده از سخنران های هوش مصنوعی تاثیر مثبتی بر تجربه کلی یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان دارد. مهارت های گوش دادن و ارتباط شفاهی دانش آموزان بهبود یافته است، که ممکن است به دلیل ادغام فعالیت های یادگیری زبان باشد که بر روی یک رویکرد ساخت گرای اجتماعی متمرکز شده و در عین حال از بلندگوهای هوشمند هوش مصنوعی Alexa و Google Home Mini استفاده می کنند. مهارت گفتاری دانش آموزان از طریق تعامل با سخنرانان هوشمند هوش مصنوعی و انگلیسی زبانان بومی بهبود یافت. در مجموع، به نظر می رسد این نتایج نشان می دهد که ادغام سخنرانان هوشمند هوش مصنوعی در برنامه آموزشی در بهبود مهارت کلی زبان دانش آموزان و گسترش جهان بینی آنها نقش داشته است. با این وجود، نباید از ذکر این نکته غافل شویم که این مطالعه صرفا شروعی بود با تحقیقات بیشتر مورد نیاز، از جمله آزمایش کنترل شده تر با استفاده از بلندگوهای هوش مصنوعی به طور انحصاری در طول آموزش، برای ارزیابی دقیق تر دستاوردهای قابل توجه در بهبود عملکرد شرکت کنندگان. 

ب) در پژوهش دیگری که توسط علی البادیه و همکاران در عمان( ارتباط با ادراکات یادگیرندگان و مربیان نسبت به هوش مصنوعی در یادگیری شخصی) صورت گرفته است نتایج زیر بدست آمده است:

این مطالعه با ارائه ابزارهایی برای دستیابی به یادگیری شخصی زبان آموزان، انتخاب فناوری و معیارهای موفقیت، به هدایت طراحی و اجرای شیوه های یادگیری شخصی کمک می کند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پتانسیل ایجاد این تغییر را دارند. یادگیری شخصی به زبان آموزان کمک می کند تا نقاط ضعف خود را تقویت کنند و بر موضوعات و دوره ها تسلط پیدا کنند. تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از فناوری ها و ابزارهای مختلف برای ارتقای یادگیری شخصی در زمینه های مختلف یادگیری و تدریس، مانند رشته های درسی و محیط های یادگیری، مورد نیاز است. تحقیقات آتی همچنین باید به جنبه های دیگری مانند دسترسی به ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری، هزینه پیاده سازی و در دسترس بودن منابع انسانی که ممکن است بر جذب یادگیری شخصی در مدارس و دانشگاه ها تاثیر بگذارد، توجه کند. 

ج) پژوهشی دیگر که توسط نبی نظری، محمد سلمان شبیر، روی ستیاوان(2021) در مورد استفاده از دستیار نوشتن دیجیتالی مجهز به هوش مصنوعی صورت گرفته نتایج زیر حائز اهمیت است:

این مطالعه نشان داده که استفاده از هوش مصنوعی می تواند مهارت نوشتن زبان انگلیسی زبان آموزان را بهبود بخشد. هوش مصنوعی مداخله ای موثر برای بهبود تعامل است. این مطالعه از مطالعات قبلی در مورد بهبود تعامل نوشتاری با AWCF پشتیبانی می کند. مطابق با یافته ها، هوش مصنوعی بازخورد فوری و مثبت در دوره های مبتنی بر وب را پیش بینی می کند. استفاده از هوش مصنوعی باعث افزایش کارایی زبان آموزان شده و پشتکار بیشتری به خرج می دهند و در نتیجه نتایج نوشتاری بالاتری دارند، اعتماد به نفس دانش آموزان را در نوشتن، به ویژه زمانی که بازخورد مثبت دریافت می کنند، افزایش می دهد. بازخورد هوشمند می تواند استقلال نوشتن را تقویت کند، زمانی که به دانش آموز اجازه می دهد تا خطاهای خود را بررسی کند، الگوهای نوشتاری نادرست را شناسایی کند، و خطاها را دوباره فرموله کند، عمدتا زمانی که هیچ پشتیبانی انسانی در دسترس نیست. در این مطالعه، محدودیت اصلی برنامه هوش مصنوعی این است که هوش مصنوعی از داده های داده شده یاد می گیرد. بر خلاف یادگیری انسان، هیچ راه دیگری برای ادغام دانش وجود ندارد. بنابراین هرگونه عدم دقت در داده ها در نتایج منعکس خواهد شد. از نظر آموزشی، در حال حاضر حمایت هایی از معلمان در ادغام فناوری های هوش مصنوعی وجود ندارد. همچنین، شایستگی های هوش مصنوعی و سواد استاندارد باید مشخص شود. این مشارکت حیاتی است. زیرا کاربرد هوش مصنوعی به دانش و مهارت های بهینه در سواد رایانه، سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات، سواد اطلاعاتی و سواد رسانه ای نیاز دارد. در مطالعات آینده، افزودن رویکرد کیفی به کارآزمایی های آتی برای ایجاد مقبولیت برنامه های هوش مصنوعی برای معلمان و دانش آموزان ارزش دارد. 

د) در پژوهشی دیگر که مارسل پیخارت(2020) استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن های یادگیری زبان را مورد بررسی قرار داده است یافته های تحقیق نسبتا شگفت انگیز است. بنابراین، لازم است امکانات هوش مصنوعی مورد بازنگری قرار گیرد و تلاش شود تا آموزش زبان توسط اپلیکیشن های موبایل با پیاده سازی بهتر هوش مصنوعی در آنها بهبود یابد. سوال این است که چرا وقتی هوش مصنوعی به طور گسترده در محیط های هوشمند (خانه های هوشمند، شهرهای هوشمند، دولت الکترونیک و غیره) پیاده سازی شده است، اساسا هیچ هوش مصنوعی در برنامه های زبان وجود ندارد. مهمترین توصیه در مورد استفاده از هوش مصنوعی، پیاده سازی آن به صورت حداقلی است تا راه حل پرهزینه ای نباشد، با این حال، این پیاده سازی ساده می تواند کارایی اپلیکیشن را در زمینه تاثیر یادگیری آن به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در این مقاله تلاش شده تا اهمیت پیاده سازی هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین در برنامه های یادگیری زبان برجسته شود. پس از تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی در مورد استفاده از این رویکردهای فعلی، تحقیقات به وضوح نشان می دهد که استفاده از هر نوع هوش مصنوعی تقریبا گم شده است. دلیل این امر ناشناخته و وحشتناک است وقتی در نظر بگیریم که چقدر به موضوع در حوزه بازاریابی و داده کاوی در سایر زمینه های تلاش انسانی مانند تجارت و ICT توجه شده است. با این حال، مهم است که اهمیت این اجرا و استفاده را برجسته کنیم، در غیر این صورت آموزش ما نمی تواند به اندازه کافی رقابتی باشد و آموزش زبان پایداری خود را در جهان از دست خواهد داد. 

 معایب و مزایای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش زبان انگلیسی

در عصر هوشمند، چگونگی استفاده موثر از ابزارها و منابع آموزشی مدرن، کلیدی است که در حال حاضر باید به آن توجه کنیم. در این راستا، سیستم کمکی آموزش هوشمند انگلیسی از چهار جنبه شخصی سازی، مجازی سازی، هوشمندسازی و جهت گیری کیفی یادگیری و آموزش ارائه و تشریح می شود.

- مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تقویت یادگیری زبان آموزان:

1. تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری زبان آموزان

2. تغییر از یادگیری همگانی به یادگیری شخصی

3. عمیق تر کردن تفکر یادگیری دانش آموزان

4. جبران نقاط ضعف یادگیری همگانی کنونی

5. افزایش اشتیاق و ابتکار یادگیری زبان آموزان

6. تجزیه و تحلیل سطح دانش زبان آموزان

7. کمک به برنامه ریزی برای بهبود آموزش و یادگیری برنامه درسی و .... 

- معایب استفاده از هوش مصنوعی در تقویت یادگیری زبان آموزان:

1. هزینه های بالا: استفاده از هوش مصنوعی در برنامه های تلفن همراه و پلتفرم های آموزشی به دلیل هزینه های بالای پیاده سازی برای یادگیری یک زبان خارجی بسیار ضعیف است و دلیل آن نیز فرصت های سودآوری کمتری است که به این برنامه ها متصل می شوند و لذا روند یادگیری زبان آموزان را مختل می کند چرا که از پتانسیل بالای هوش مصنوعی استفاده نشده است.

2. جایگزین انسان نیست: مغز انسان به دلیل مهارت های شناختی خود نسبت به هوش مصنوعی برتری دارد. مغز، دانش را به دست می آورد و با یادگیری از طریق تجربه، مفاهیم انتزاعی، چندین فرآیند شناختی توانایی خود را برای استدلال و دست کاری در محیط بهبود ببخشد. در حالی که مدل های هوش مصنوعی سعی دارند با پیروی از برخی قوانین خاص برنامه و خودآموزی مداوم (یادگیری ماشینی) از هوش انسان تقلید کنند.

3. خلاقیت ندارد: آنچه در مورد هوش مصنوعی می دانیم این است که بر اساس داده ها عمل می کند. هوش مصنوعی زبانی را که ما صحبت می کنیم می داند و دارای کلمات کلیدی است که گاهی ما را درگیر می کند. اما آیا هوش مصنوعی خلاقیتی برای استفاده از این داده ها دارد؟