اطلاعات کنفرانس
کنفرانس ملی زبان و مطالعات آموزشی
محل برگزاری: علی آباد
تاریخ برگزاری: 20 آبان 1395
تاریخ نمایه سازی: 26 مرداد 1397
تعداد صفحات: 182
تعداد مقالات :182
نمایش مقالات: 76458
شناسه ملی این کنفرانس: CLES01
نویسندگان مشارکت کننده: 325 پژوهشگر
مجموعه مقالات کنفرانس ملی زبان و مطالعات آموزشی
101. Iranian English language teachers awareness of their roles in the classroom
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1104. Language Pedagogy and Language Communicative Competence
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1106. Location of Collocations in EFL Teaching: The Case of Collocational Exercises in Textbooks
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1107. Making it Happen: CALT as an Innovative Method of Language Testing via Computer Technology
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1110. Mother-Tongue Differences and Repair Patterns Typology: A Contrastive Analysis of Persian and Turkmen EFL learners
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1111. Negatively-Coded Test Items: A Theoretical and Practical Approach to Teacher-Made Test Items
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1112. On The Effects of Literal Translation, L1 Glosses and Context, Applied in Reading Comprehension, on Iranian EFL Learners Vocabulary Learning: The Case of Different roficiencies
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1113. On the Effect of Teaching Reading Strategies on the EFL learners Reading Comprehension Ability
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1114. On the Link between Identity Processing Styles and Learning Styles among Iranian EFL learners
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1115. Peer Assessment in Iranian High School EFL Context
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1116. Perceptual Learning Style Preferences of EFL Learners in the Spotlight
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1117. Perfectionism and Burnout among EFL Teachers
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1119. Pragmatic Adaptation in Rendering of Advertisements
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1120. Pragmatic Features in EFL/ESL Textbooks
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1123. Scaffolding and Mediation. Are they so Incompatible
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1126. Study of Translation Strategies Employed by the Three Persian Translators of The Secret Garden for Culture-Specific Items
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1127. Teachers’ Beliefs of the Present and Ideal Status of the In-Service EFL Teacher Training Programs
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1128. Textbook Evaluation: An Investigation into Vision 1
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Serrollah Damavandi Kamaliتعداد صفحات مقاله: 1129. Textbook Evaluation: Looking at prospect 2 through the lens of inservice teachers
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1130. The Contrastive Analysis of Iranian Intermediate EFL Learners’ Persian and English Relative Clauses
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1131. The Correspondence of Prospect 1 to the Principle of Communicative Language Teaching: Language Teacher s Perspective
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1132. The Effect of Digital Games on Iranian Kid’s Listening Comprehension
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1133. The Effect of Dubbing Dialect Performance in the Lorax Animation Movie
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1134. The Effect of Dynamic and Non-Dynamic Assessment on the Acquisition of Iranian Intermediate EFL Learners Speech Act on Apology and Request
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1135. The Effect of Explicit Focus on Form on Second Language Learning Writing Performance
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1136. The Effect of Explicit Sight Word Instruction on Reading Speed of Iranian Elementary EFL Students
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1137. The Effect of Explicit vs. Implicit Pragmatic Instruction on the Pragmatic Comprehension of Intermediate Iranian EFL Learners: A Case of Apology and Request
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1139. The Effect of Formal Teaching of Morphological Rules on EFL Learners’ Reading Comprehension and Guessing the meaning of Derivative Words
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1142. The Effect of Jigsaw Technique on Grammar Learning among the Impulsive and Reflective Iranian EFL Learners
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1143. The Effect of Metacognitive and Cognitive Writing Strategies on Iranian Elementary Learners’ Writing Achievement
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1145. The Effect of Pre-task (Strategic) Planning on the accuracy and Complexity of Oral Production of Iranian EFL Students (Focusing on Meaning, Form and Form-Meaning)
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1147. The Effect of Reciprocal Teaching on Iranian Pre-intermediate EFL Learners’ Reading Comprehension
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1148. The Effect of Teaching Comprehension Skills on Reading Motivation of EFL Students
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1149. The Evaluation of the High School English Textbooks: A Task Type Perspective
سال انتشار: 1395زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1
نتایج 101 تا 150 از مجموع 182