مطالب آموزشی تحقیق و پژوهش (44)

  • راهنمای ارسال مقالات پیش چاپ

    پیش چاپ

    برای ثبت و انتشار سریع و رایگان مقاله خود در سیویلیکا می توانید از زیر سرور پیش چاپ مقاله استفاده نمایید.

    مقاله پیش چاپ چیست؟
    به انتشار رسمی مقاله قبل از ثبت یا پذیرش نهایی آن در کنفرانس یا ژورنال، پیش چاپ یا Preprint گفته می شود که یک فرایند پذیرفته شده و قانونی در فضای نشر بین المللی است و نسخه های پیش چاپ مقالات قابلیت انتشار، اشتراک، دریافت نظر، و حتی ارجاع دارند و در صورت ثبت در یک زیر ساخت رسمی مانند سیویلیکا، همواره قابلیت استناد حقوقی خواهند داشت.

    شما به عنوان نویسنده، می توانید مقالات خود را قبل از ثبت در دبیرخانه ژورنال/کنفرانس، در مخزن پیش چاپ سیویلیکا ثبت و منتشر نمایید. توجه نمایید مقالات پذیرش شده در کنفرانسها و ژورنالها به هیچ عنوان مقاله پیش چاپ محسوب نمی شوند و نباید در این مخزن ثبت شوند. همچنین اگر مقاله تخصصی نوشته اید، و در حال حاضر نمی خواهید پروسه های داوری را طی نمایید، میتوانید بلافاصله آن را به صورت Preprint ثبت و منتشر نمایید. بدین ترتیب مقاله به صورت رسمی، و قانونی به نام نویسندگان مقاله ثبت می شود. شما حتی میتوانید برای مقاله پیش چاپ خود، از پایگاه سیویلیکا گواهی نمایه سازی دریافت نمایید.

    برای آشنایی با اینکه مقاله پیش چاپ چیست و چه مزایایی دارد، میتوانید یادداشتهای زیر را مطالعه نمایید:

    بخش مقالات پیش چاپ
    برای ورود به بخش ثبت و انتشار مقالات پیش چاپ خود، وارد حساب کاربری خود شوید. در صفحه پروفایل از لیست منوهای سمت راست، گزینه "مقالات پیش چاپ من" را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده، اگر از قبل مقاله پیش چاپی ثبت نموده باشید، مشاهده می کنید و از طریق بخش "ارسال مقاله جدید" میتوانید مقاله جدید خود را ثبت نمایید.

    اگر در سامانه پیش چاپ سیویلیکا هر مقاله ای توسط نویسنده مسئول دیگر ثبت شده باشد و شما نیز جزو نویسندگان این مقاله باشید، به صورت خودکار این مقاله در لیست مقالات پیش چاپ شما نیز نمایش داده می شود. شما به عنوان نویسنده مسئول امکان ویرایش و ثبت نهایی مقالاتی که شخصا ثبت نموده اید را خواهید داشت ولی اگر به عنوان نویسنده غیر مسئول برای یک مقاله ثبت شده باشید، فقط امکان مشاهده دارید و اجازه ویرایش به شما داده نمی شود.

    نمایش و جستجوی مقالات پیش چاپ در پایگاه سیویلیکا
    مقالاتی که به صورت پیش چاپ در سیویلیکا پذیرفته می شوند، در چرخه مقالات رسمی نمایه شده قرار میگیرند و تفاوتی در روند جستجوی این مقالات با سایر مقالات وجود نخواهد داشت. در صفحه مقالات پیش چاپ، در بخش محل انتشار، بجای عنوان کنفرانس/ژورنال، عبارت پیش چاپ درج می شود تا پژوهشگران متوجه شوند که این مقاله پروسه داوری (peer review) را طی ننموده و نسخه پیش چاپ می باشد.

    الزامات ثبت مقالات پیش چاپ
    ثبت و انتشار مقالات به صورت پیش چاپ، یک فرایند رسمی است که مسئولیت حقوقی را متوجه فرد ثبت کننده مقاله می کند. لذا در شروع ثبت مقاله جدید، این الزامات به صورت خلاصه به پژوهشگر نمایش داده می شود تا تایید نماید که به این قوانین و مسئولیتها واقف است. این قوانین ممکن است با سرفصلهای نمایش داده شده در تصویر زیر متفاوت باشند. قوانین کامل این بخش در انتهای این راهنما درج شده است.

    ثبت مقاله پیش چاپ جدید
    پس از تایید و پذیرش قوانین مربوط به ثبت مقالات پیش چاپ، فرم ثبت مقاله جدید برای شما باز می شود. این صفحه امکان ذخیره پیش نویس را دارد تا اطلاعات را تا جایی که وارد شده ذخیره نمایید و در مراجعه بعدی، ادامه ثبت اطلاعات مقاله را از جایی که مانده بود، ادامه دهید.

    تکمیل اطلاعات بخش "محتوای مقاله" که شامل محتوای اصلی مقاله است اجباری نیست و شما می توانید اطلاعات پایه مقاله، نویسندگان و مراجع را تکمیل نمایید و کل مقاله را به صورت فایل pdf و word پیوست نمایید. ولی توجه نمایید که هر چه اطلاعات ثبت شده در بخش محتوای مقاله، کاملتر باشند، به دیده شدن هر چه بیشتر مقاله شما کمک میکنند.

    بخشهای مختلف فرم ثبت مقاله جدید
    صفحه ثبت مقاله جدید، از پنج بخش اصلی به شرح زیر تشکیل یافته است:

    1. اطلاعات پایه مقاله *
    2. اطلاعات نویسندگان مقاله *
    3. فایلهای پیوست *
    4. محتوای مقاله
    5. مراجع و منابع *

    از بخشهای فوق، غیر از بخش "محتوای مقاله" بقیه بخشها اجباری است و باید به صورت دقیق و کامل تکمیل شوند. در ادامه به توضیح روش تکمیل هر بخش می پردازیم.

    اطلاعات پایه مقاله


    در این بخش اطلاعات کتابشناختی مقاله که جهت نمایه سازی و جستجو مورد نیاز است توسط شما وارد میشود.

    زبان مقاله: زیر ساخت سیویلیکا از یکسری زبانها برای انتشار مقاله پشتیبانی میکند. در حال حاضر امکان پذیرش مقاله با یکی از زبانهای نمایش داده شده در این بخش فراهم می باشد.

    در صورت انتخاب هر زبانی غیر از زبان انگلیسی، یکسری فیلدهای مجزا برای وارد کردن داده های پایه مقاله به زبان انگلیسی علاوه بر زبان اصلی مقاله برای شما فراهم می باشد. این فیلدها اجباری نیستند ولی برای مثال اگر زبان مقاله شما فارسی است، امکان ثبت عنوان، چکیده و کلمات کلیدی به زبان انگلیسی نیز برای شما فراهم می باشد. کلیه این اطلاعات در صفحه مقاله شما نمایش داده خواهد شد.

    وضعیت: این گزینه فقط به منظور ایجاد ارتباط بین داده ها و لینک داده به صفحات مجلات و کنفرانس از شما دریافت می شود و در هر مرحله پس از تایید نهایی مقاله جهت نمایش در سایت نیز شما میتوانید این وضعیت را برای مقاله خود تغییر دهید.

    • این مقاله در حال داوری در کنفرانس/ژورنال نمی باشد:

    اگر مقاله خود را تاکنون در هیچ کنفرانس یا ژورنالی ثبت ننموده اید و یا حتی ثبت نموده اید و رد (ریجکت) شده است نیز می توانید این گزینه را انتخاب نمایید.

    • این مقاله در پروسه داوری و چاپ در ژورنال داخلی است:

    با انتخاب این گزینه یک فیلد دیگر باز می شود و شما میتوانید از لیست مجلات رسمی ثبت شده در پایگاه سیویلیکا عنوان ژورنال را انتخاب نمایید. اگر مجله مورد نظر دارای نمایه سیویلیکا نیست، کافیست عنوان کامل مجله را اینجا وارد و اضافه به لیست را بزنید.

    • این مقاله در پروسه داوری و چاپ در کنفرانس داخلی است:

    با انتخاب این گزینه، کنفرانس مورد نظر را از لیست زیر انتخاب نمایید. اگر کنفرانس مورد نظر دارای نمایه سیویلیکا نیست، عنوان دقیق کنفرانس را وارد نموده و گزینه اضافه به لیست را بزنید.

    • این مقاله در پروسه داوری و چاپ در کنفرانس یا ژورنال خارجی است:

    در این حالت کافیست عنوان کنفرانس یا ژورنال خارجی را فیلد مورد نظر وارد نمایید. توجه نمایید که کنفرانسهایی که دبیرخانه آنها در ایران است و توسط دبیرخانه ایرانی در خارج از کشور برگزار می شوند و در تقویم سیویلیکا ثبت شده اند در دسته بندی کنفرانسهای داخلی قرار میگیرند.

    عنوان، کلیدواژه، چکیده: اگر مقاله شما انگلیسی است، برای هر کدام از بخشهای فوق، یک فیلد نمایش داده می شود و باید اطلاعات را به زبان انگلیسی وارد نمایید. اگر مقاله شما به غیر از انگلیسی است، برای هر کدام از موارد فوق، دو فیلد مجزا نمایش داده می شود. یکی برای زبان اصلی مقاله و دیگری برای ورود همان اطلاعات به زبان انگلیسی. توجه نمایید که ورود اطلاعات به زبان انگلیسی اجباری نیست و فقط ورود این داده ها برای زبان اصلی اجباری می باشد.

    اطلاعات نویسندگان مقاله
    تکمیل اطلاعات این بخش بسیار مهم است و باید به صورت دقیق انجام شود.

    توجه فرمایید که شما نویسنده مسئول این مقاله بوده و مسئولیت ثبت و مکاتبات مقاله بر عهده شما می باشد. مقاله می تواند هر تعداد نویسنده داشته باشد و نویسنده مسئول، لزوما نویسنده اول نیست.

    اگر شما تنها نویسنده مقاله هستید، کافیست در باکس نویسنده اول، تیک "این نویسنده خودم هستم" را انتخاب نمایید. با این انتخاب داده های فرم نویسنده غیر از سمت خاکستری و غیرفعال می شوند و به صورت خودکار از پروفایل کاربری شما پر می شوند. شما می توانید سمت سازمانی (Affiliation) خود را تکمیل نمایید. در نوشتن وابستگی سازمانی نویسندگان دقت نمایید. چنانچه شاغل در یک سازمان یا دانشجو و یا عضو هیئت علمی دانشگاه هستید صراحتا و دقیقا به آن اشاره نمایید. سیستم علم سنجی مقالات بر اساس سمت سازمانی عمل میکند.

    اگر مقاله دارای بیش از یک نویسنده است، با استفاده از گزینه "افزودن نویسنده جدید" به تعداد نویسندگان مقاله، نویسنده اضافه و تکمیل نمایید. در هر صورت یکی از نویسندگان باید شما باشید که نویسنده مسئول مقاله هم می باشید.

    اطلاعات سایر نویسندگان را باید به صورت دقیق و کامل وارد نمایید. فیلدهای "ایمیل" و "موبایل" در این فرم برای همه نویسندگان الزامی بوده و البته محرمانه محسوب می شود و به صورت عمومی نمایش داده نمی شوند. این داده ها برای ارتباط نویسندگان با حسابهای کاربری سیویلیکا مورد استفاده قرار می گیرند.

    هر کدام از نویسندگان مقاله که وارد حساب کاربری خود شوند، (بر اساس شماره همراه) مقاله ثبت شده را در پروفایل کاربری خود نیز مشاهده می کنند و اگر رزومه فعالی داشته باشند، این مقاله به لیست مقالات پیش چاپ آنها در صفحه رزومه به صورت خودکار اضافه می شود.

    توجه: در حال حاضر امکان ویرایش مقاله توسط نویسندهای مختلف غیر فعال می باشد و فقط نویسنده مسئول ثبت کننده مقاله امکان ویرایش و ثبت نهایی مقاله را دارد و سایر نویسندگان از مرحله پیش نویس، فقط امکان مشاهده محتوای مقاله را در پروفایل خود دارند و اجازه ویرایش به آنها داده نمی شود.

    فایلهای پیوست
    در بخش فایلهای پیوست، باید مقاله خود را به دو فرمت pdf و word آپلود نمایید. توجه نمایید که فایل به صورت کامل، و شامل مشخصات نویسندگان و ... باشد.

    پیشنهاد میکنیم مقاله را طبق تمپلیت استاندارد پیشنهادی تهیه فرمایید. [دانلود تمپلیت مقاله استاندارد]

    توجه مهم: به هیچ عنوان مقالات پیش چاپ نباید دارای سربرگ کنفرانس یا مجله باشند. به این دلیل که مقالات باید قبل از پذیرش نهایی توسط دبیرخانه، به صورت پیش چاپ ثبت شوند و درج سربرگ کنفرانس/ژورنال در متن مقاله ای که هنوز پذیرفته نشده، مجاز نمی باشد.

    هر دو فایل pdf و word باید عین هم بوده و محتوای هر دو یکسان باشد فقط فرمت متفاوتی داشته باشند. حداقل تعداد صفحات یک مقاله کامل در پایگاه سیویلیکا 6 صفحه می باشد. لذا چون مقالات پیش چاپ باید به صورت فول تکست منتشر شوند، لذا نباید کمترل از 6 صفحه باشند.

    کاربران توجه نمایند که برای مقالات پیش چاپ، فقط فرمت PDF به صورت عموم قابل دریافت خواهد بود و فرمت WORD به صورت عمومی قابل دریافت نخواهد بود.

    محتوای مقاله
    در این بخش طبق استاندارد بین المللی مقالات پژوهشی، سرفصلهای مختلفی برای ورود داده های بدنه مقاله در نظر گرفته شده است. ثبت کل محتوای مقاله در این بخش اجباری نیست، ولی هر چه اطلاعات ثبت شده کاملتر باشند، به دیده شدن هر چه بیشتر مقاله شما کمک میکنند.

    • پیشینه تحقیق
    • روشها
    • نتایج
    • بحثها
    • نتیجه گیری

    شما می توانید به صورت مستقیم از ادیتورهای در نظر گرفته شده در این بخش برای نگارش مقاله خود استفاده نمایید ولی در هر صورت ویرایشگرهای تحت وب محدودیتهای خود را دارند و در ورود داده هایی مانند فرمولها به راحتی ادیتور word نیستند. همچنین جداول باید به صورت تصویر تهیه و در ویرایشگر به عنوان تصویر درج شوند تا از به هم ریختگی آنها جلوگیری شود.

    اگر مقاله شما دارای جداول و فرمولهای متعددی است، می توانید کلا این بخش را نادیده بگیرید و مستقیما فایل کامل مقاله خود را در بخش پیوستها، آپلود نمایید.

    منابع و مراجع
    بخش مراجع بسیار مهم می باشند و به صورت خودکار تحت تحلیل استنادی قرار میگیرد. با زدن گزینه "افزودن مرجع" ابزاری برای ایمپورت لیست کامل مراجع برای شما فراهم می شود و پس از ثبت هر رکورد مرجع توسط سیستم در یک فیلد مجزا درج می شود و میتوانید هر یک را به صورت مجزا ویرایش نمایید.

    نیازی به جدا سازی مراجع فارسی و انگلیسی نیست. توجه نمایید که مراجع علاوه بر اینکه در فایل نهایی مقاله شما به صورت کامل درج می شوند، به صورت مجزا نیز در این قسمت وارد می شوند تا امکان تحلیلهای استنادی فراهم شود.

    ثبت نهایی مقاله
    پس از تکمیل نهایی فرم و اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده برای مقاله، در انتهای صفحه گزینه "ثبت نهایی مقاله" را بزنید تا مقاله شما برای بررسی شکلی و تایید به سیویلیکا ارسال شود. در صورتی که هر مشکلی در پر کردن فرمها وجود داشته باشد، پس از زدن گزینه ثبت نهایی، سیستم به شما اطلاع میدهد.

    توجه نمایید که مقالات پیش چاپ، دارای پروسه داوری نیستند و کنترل کارشناسان سیویلیکا فقط از نظر شکلی و کامل بودن محتوا می باشد و صحت اطلاعات و مسئولیت کامل محتوای مقاله و رعایت اصول اخلاق نشر بر عهده نویسنده مسئول مقاله می باشد.

    ویرایش مقالات تایید شده

    مقالات تایید شده نهایی به صورت پیش چاپ، قابلیت ویرایش توسط نویسنده مسئول را دارد. فاصله زمانی ویرایشها حداقل یک هفته می باشد بدین معنی که با هر بار ثبت ویرایش، امکان ویرایش مجدد طی 7 روز آینده غیرفعال می شود. علاوه بر این حداکثر تا یک سال پس از نمایه سازی مقاله در پایگاه امکان اعمال ویرایشهای محتوایی بر روی مقاله پیش چاپ وجود دارد.

    بازپس گیری (رترکت) مقاله پیش چاپ

    امکان حذف مقالات پیش چاپ نه تنها از سرور پیش چاپ سیویلیکا بلکه در سطح بین المللی از هیچ یک از سرورهای پیش چاپ وجود ندارد.

    پرسشهای متداول مقالات پیش چاپ

    1. آیا من می توانم مقاله ام را فقط به صورت پیش چاپ منتشر نمایم و به ژورنال یا کنفرانس ارائه ندهم؟

    این مورد کاملا به هدف شما از نگارش مقاله بستگی دارد. برای مثال اگر دانشجویی هستید که به پذیرش مقاله خود در ژورنال/کنفرانس برای اخذ نمره پایان نامه نیاز دارید، پس حتما باید مقاله خود را به ژورنال/کنفرانس ارسال نمایید تا پس از طی مراحل داوری همسان پذیرش شود. ولی اگر به عنوان پژوهشگر آزاد فقط به دنبال نشر دستاوردهای علمی خود هستید، انتشار مقاله به صورت پیش چاپ، بهترین انتخاب شما می باشد.

    2. من نویسنده مسئول نیستم، آیا میتوانم مقاله ام را در سیویلیکا ثبت کنم؟

    فقط نویسنده مسئول اجازه ثبت مقاله در مخزن پیش چاپ سیویلیکا را دارد.

    3. آیا سیویلیکا می تواند مقالات من را به ژورنال/کنفرانس بفرستد؟

    خیر، مقاله شما فقط به عنوان نسخه پیش چاپ (Preprint) در سیویلیکا ثبت می شود و پروسه ثبت و انتشار مقاله خود در کنفرانس/ژورنال را باید شخصا انجام دهید.

    4. آیا ثبت مقالات به صورت پیش چاپ محدودیت زمانی دارد؟

    تاریخ ثبت مقاله پیش چاپ در سیویلیکا، باید قبل از انتشار نهایی مقاله شما توسط دبیرخانه باشد. یعنی اگر مقاله خود را در دبیرخانه ثبت نموده اید و هنوز در مرحله داوری است یا تایید شده است و هنوز چاپ نشده میتوانید ثبت نمایید. ولی مقالاتی که قبلا در هر یک از ژورنالها یا کنفرانسها منتشر شده باشند قابل ثبت در سامانه پیش چاپ نیستند.

    به بیان دیگر، پیش چاپ، یک راه میانبر برای انتشار رسمی مقاله شما از لحظه نگارش تا چاپ توسط دبیرخانه است که این پروسه طولانی را کوتاه نماید و مقاله شما زودتر در معرض دید عموم قرار گرفته و از مزایای انتشار مقاله خود استفاده نمایید.

    5. من مقاله ام قبلا در کنفرانس ارائه شده، میتوانم این مقاله را به صورت پیش چاپ ثبت کنم؟

    خیر، مقالات شما تا قبل از برگزاری کنفرانس میتوانند به عنوان نسخه پیش چاپ در سیستم ثبت شوند.

    6. مقاله من در ژورنال پذیرش نهایی شده است، آیا میتوانم آن را در سامانه پیش چاپ منتشر کنم؟

    خیر، مقالاتی که به ژورنال ارائه می نمایید، تا قبل از پذیرش نهایی قابلیت ثبت به صورت پیش چاپ را دارند.

    7. من مقاله ای نوشته ام، ولی نمیخواهم در کنفرانس یا ژورنال ارائه شود، آیا میتوانم آن را در سامانه پیش چاپ منتشر کنم؟

    بله، مقصد نهایی مقالات شما میتواند سامانه پیش چاپ باشد و مقاله خود را فقط در سامانه پیش چاپ، ثبت و منتشر نمایید. محققانی که به منظور انتشار عمومی دستاوردها و دیدگاههای علمی خود نیازمند یک زیر ساخت مطمئن، گسترده و سریع هستند، و نمیخواهند درگیر فرایند داوری شوند، میتوانند از این روش استفاده نمایند.

    9. آیا پس از پذیرش نهایی مقاله اصلی، مقاله پیش چاپ حذف می شود؟

    مقالات ثبت شده به صورت پیش چاپ، به هیچ عنوان از حالت نمایه خارج نمی شوند حتی پس از انتشار رسمی. پس از انتشار رسمی، نویسنده مسئول میتواند پذیرش نهایی مقاله در کنفرانس/ژورنال را برای مقاله ثبت نماید. اگر مقاله نهایی در سیویلیکا از طریق دبیرخانه کنفرانس/ژورنال نمایه شود، مقاله اصلی و مقاله پیش چاپ به هم لینک داده می شوند. برخی از مجلات پالسی شفاف و مشخصی در قبال پیش چاپ دارند مانند این مجله: https://journals.sbmu.ac.ir/me/Policyyy

    10. اگر نویسنده مسئول یا هر کدام از نویسندگان از ثبت مقاله به صورت پیش چاپ منصرف شود امکان حذف آن وجود دارد؟

    فرایند ثبت و انتشار مقالات به صورت پیش چاپ یک فرایند رسمی است و به هیچ عنوان امکان بازپس گیری مقاله وجود ندارد مگر در مواردی که توسط تیم سیویلیکا کپی بودن مقاله (plagiarism) محرز شود و یا حکم دادگاه در این زمینه وجود داشته باشد که در این صورت رترکت شدن مقاله به صورت رسمی در صفحه مقاله پیش چاپ درج و به صورت عمومی اعلام می شود و نویسنده مسئول و کلیه نویسندگان از ثبت هر گونه مقاله دیگر منع می شوند.

    سیاستها و قوانین بخش مقالات پیش چاپ

    این قوانین ممکن است به صورت دوره ای مورد بازبینی و به روز رسانی قرار بگیرند.
    1. مالکیت حقوق معنوی مقالات متعلق به نویسندگان است که به پلتفرم سیویلیکا اجازه نشر داده اند و سیویلیکا اجازه نمایه سازی و انتشار (open access/close access) محتوای مقاله با ذکر دقیق مشخصات نویسندگان را دارد.
    2. برخی مقالات ممکن است حاوی مطالب دارای حق نشر باشند که نویسنده مقاله تایید میکند از صاحبان آنها اجازه لازم برای نشر را دریافت کرده است.
    3. بررسی اولیه مقالات پیش چاپ در بدو ورود به پایگاه سیویلیکا صرفا شامل بررسی کلی از حیث اطمینان از علمی بودن محتوا و فرمت کلی مقاله است.
    4. مقالاتی که به عنوان نسخه پیش چاپ یا preprint در پایگاه سیویلیکا منتشر میشوند پروسه داوری همسان یا peer review را طی نکرده اند. لذا هنگام استناد به مقالات لازم است خوانندگان به این موضوع توجه داشته و به نوع مقاله اشاره کنند.
    5. سیویلیکا ضمانتی در خصوص محتوای منتشر شده در قالب مقالات پیش چاپ یا preprint ندارد.
    6. محتوای منتشر شده در سیویلیکا ممکن است در آرشیوها و سایتهای دیگر مثل گوگل اسکولار و ... ظاهر شود. لذا مقالات پیش چاپ یا preprint پست شده در سیویلیکا قابل بازپس گرفتن نیست.
    7. نویسندگان مقالات میتوانند از هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات استفاده کنند لیکن مجاز به درج نام هوش مصنوعی به عنوان نویسنده نیستند. مسئولیت محتوا در هر حال با نویسندگان آن خواهد بود.
    8. نویسندگان مقالات لازم است قبل از ارسال مقاله به سیویلیکا، سیاستهای مجله یا کنفرانس مورد نظر را در خصوص انتشار نسخه های پیش چاپ مقاله بررسی و سوال نمایند. توجه داشته باشید که در هر حال و به دلیل پذیرش یا رد شدن مقاله در یک ژورنال یا کنفرانس، نسخه پیش چاپ از سایت سیویلیکا حذف نخواهد شد.
    9. نسخه preprint ارسال شده برای سیویلیکا اجازه انتشار در در پلتفرمهای preprint دیگر را ندارد.
    10. حذف مقالات صرفا در موارد خاصی که جعل یا سوئ رفتار نویسندگان محرز شده باشد و یا اشتباهات فاحش علمی در مقاله وجود داشته باشد که امکان مرتفع شدن آنها در نسخه های بعدی ممکن نیست؛ راسا توسط سیویلیکا قابل انجام خواهد بود.
    11. چنانچه مقاله preprint ارسال شده به سیویلیکا، بعدها در ژورنال یا کنفرانسی منتشر شده باشد، لینک مقاله مذکور در صفحه preprint نمایش داده میشود و در دسترس خوانندگان است.
    12. کامنتهای غیرمرتبط با موضوع مقالات و همچنین کامنتهایی که حاوی عبارات توهین آمیز، مغرضانه، تبلیغات و مغایر با قوانین کشور هستند تایید نمیشوند. همچنین در هر زمان حق حذف کامنت به دلایل مذکور و یا شکایت اشخاص برای سیویلیکا محفوظ است.

    و در نهایت به عنوان یک توصیه بسیار مهم به پژوهشگران:

    توجه داشته باشید مقاله ثبت شده شما به صورت دائمی در زیر ساخت مقالات ثبت و به صورت عمومی قابل مشاهده خواهد بود. مسئولیت هر گونه بی اخلاقی علمی، مانند سرقت ادبی (Plagiarism) و دزدی علمی (Scientific theft) بر عهده نویسندگان و فرد ثبت کننده مقاله می باشد. توجه نمایید که ثبت مقالات کپی شده، ممکن است باعث محکومیت حقوقی شده و وجه علمی و اعتبار ثبت کننده مقاله را به صورت جدی تحت تاثیر قرار دهد. پس موکدا تاکید می شود در هیچ محتوای رسمی، به هیچ عنوان متن کپی شده مستقیم از سایر مقالات و منابع عمومی را به عنوان مقاله خود ثبت ننمایید.

    30 بهمن 1402
  • راهنمای دبیرخانه ژورنالها

    پایگاه سیویلیکا خدمات وسیعی را برای معرفی هر چه بهتر ژورنالها به مخاطبان هدف ارائه می نماید.

    خدماتی که سیویلیکا به دبیرخانه ژورنالها ارائه مینماید عبارتند از:

    • پوشش کامل اطلاع رسانی، و فراخوان ژورنال در پایگاه سیویلیکا
    • پوشش کامل فعالیتهای افراد ساختار سازمانی (افراد مهم) مجلات
    • درج خبر در سایتهای زیر مجموعه سیویلیکا
    • انتشار ژورنال در پایگاه مرجع مجلات علمی: JREF.ir
    • انتشار اخبار ژورنال در پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور: CallForPapers.ir
    • نمایه سازی و انتشار کامل مقالات
    • ارائه دسترسی سازمانی به دبیرخانه جهت مدیریت اطلاعات ژورنال، نمایه سازی مستقیم مقالات اصلی و یا اضافه کردن و ویرایش مقالات و درج اخبار دوره ای مجله

    کلیه خدمات فوق به صورت رایگان در اختیار دبیرخانه از طرف سیویلیکا قرار میگیرد و هیچ گونه وجهی از دبیرخانه ها برای خدمات فوق اخذ نمی شود. برای شروع فرآیند حمایت سیویلیکا از ژورنال شما، لطفا فرم درخواست زیر را تکمیل فرمایید:

    https://civilica.com/register/journal/

    نمایه سازی مقالات ژورنالها

    نمایه سازی و انتشار مقالات ژورنالهایی که از نرم افزارهای استاندارد مدیریت دبیرخانه ژورنال استفاده میکنند، به صورت خودکار صورت می پذیرد و نیازی نیست دبیرخانه ها عملیاتی انجام دهند. ولی برای مجلاتی که از نرم افزارهای متفرقه فاقد خروجی استاندارد استفاده میکنند، برای نمایه سازی مقالات میتوانند به صورت مستقیم از طریق پنل دسترسی سازمانی اقدام نمایند و یا مقالات را جهت نمایه سازی از طریق راههایی که به دبیرخانه اعلام می شود، به سیویلیکا ارسال نمایند.

    دسترسی سازمانی ویژه دبیرخانه ها
    زیر ساخت جامع دبیرخانه ها در پایگاه سیویلیکا، امکان مدیریت کامل داده های ژورنالها و همایشهای نمایه شده را برای دبیرخانه ها فراهم می سازد. هدف از پیاده سازی این زیر ساخت، افزایش سرعت نمایه سازی و اصلاح مقالات و همچنین تضمین به روز بودن اطلاعات همایشها و ژورنالهای پایگاه با ایجاد دسترسی مستقیم به دبیرخانه ها می باشد.

    با استفاده از دسترسی سازمانی دبیرخانه حال حاضر میتوانید:

    • ویرایش کامل اطلاعات ژورنال، به روز رسانی طرح روی جلد و سایر اطلاعات ژورنال
    • نمایه سازی مستقیم مقالات اصلی و یا اضافه کردن مقالات جامانده به لیست مقالات
    • ویرایش مقالات نمایه شده از ژورنال
    • مدیریت، و ایجاد ساختار سازمانی مجله
    • درج مستقیم اخبار داخلی دبیرخانه در پایگاه سیویلیکا
    • ارتباط مستقیم با بخش پشتیبانی

    دبیرخانه های محترم برای دریافت دسترسی با بخش مربوطه در پایگاه سیویلیکا ارتباط بگیرند و یا از طریق بخش پشتیبانی درخواست خود را مطرح فرمایند.


    ورود به پنل مدیریت سازمانی
    به منظور ورود به کنترل پنل دبیرخانه، از طریق لینک زیر (https://civilica.com/organ/login/) وارد پنل سازمانی خود شوید. اطلاعات ورود به این پنل همان اطلاعات حساب کاربری شما بر روی سیویلیکا می باشد که در صورتی که دسترسی به مدیریت ژورنال به حساب کاربری شما داده شده باشد، از طریق فرم فوق میتوانید وارد این پنل شوید.

    معرفی بخش دسترسی سازمانی
    پنل دسترسی سازمانی یک پنجره واحد برای مدیریت سازمانها بر اساس دسترسی های مختلفی است که دارند. برای مثال اگر یک مرکز برگزار کننده دوره های مختلف کنفرانس و همچنین ناشر ژورنالهای علمی باشد، از طریق همین دسترسی، میتواند اطلاعات کلیه دوره های کنفرانسها و ژورنالها را مدیریت نماید و نیازی به ایجاد دسترسی مجزا برای هر یک از رویدادها و مجلات نیست.

    با انتخاب عنوان ژورنال از لیست بالای صفحه، مدیریت داده های آن ژورنال در اختیار شما قرار میگیرد و با استفاده از منوهای سمت راست میتوانید اطلاعات مربوطه را مدیریت نمایید. اگر دبیرخانه دارای بیش از یک ژورنال نمایه شده است، در بالای صفحه لیست کلیه ژورنالها نمایش داده می شوند.

    با انتخاب ژورنال، منوی سمت راست به صورت تصویر نمایش داده شده در می آید و امکان مدیریت اطلاعات مجله، ویرایش و افزودن ساختار سازمانی افراد علمی ژورنال، اضافه کردن شماره های جدید، مدیریت و انتشار مقالات و همچنین انتشار اخبار مجله را فراهم می کند.


    ویرایش اطلاعات ژورنال
    در قسمت ویرایش اطلاعات ژورنال، عمده اطلاعاتی که در صفحه مربوط به ژورنال نمایش داده می شود، به صورت فیلد به فیلد قابل ویرایش می باشد.

    طبق صفحه فوق، میتوانید عناوین، وبسایت، راههای ارتباطی، توضیحات، و طرح روی جلد را به صورت کامل ویرایش نمایید. پس از اعمال ویرایش و ذخیره، اطلاعات به صورت موقت منتظر تایید نهایی سیویلیکا میمانند و با تایید، اطلاعات ویرایش شده در صفحه ژورنال نمایش داده خواهند شد.

    [تصویر در متن راهنمای ارسالی به دبیرخانه ها درج شده است]

    مدیریت شماره ها
    دبیرخانه ها از طریق منوی "اطلاعات شماره ها" دسترسی کاملی به اضافه کردن شماره های جدید دارند.

    [تصویر در متن راهنمای ارسالی به دبیرخانه ها درج شده است]

    در این بخش علاوه بر مشاهده و مدیریت شماره های قبلی، میتوانید شماره جدید را نیز اضافه کنید. بدین منظور کافیست عدد دوره، و شماره را به همراه سال انتشار شمسی و میلادی اضافه کنید. اگر نیاز هست که این شماره طرح روی جلد اختصاصی داشته باشد میتوانید آن را نیز اضافه نمایید.

    مدیریت مقالات
    با استفاده از منوی "مدیریت مقالات" در سمت راست، میتوانید نسبت به مدیریت مقالات اقدام نمایید. در صورتی که دبیرخانه نیاز دارد تا مقالات را به صورت دستی بر روی سیویلیکا نمایه نماید، ابتدا شماره مجله مورد نظر را از بخش "اطلاعات شماره ها" اضافه نموده و سپس در بخش مدیریت مقالات، آیکون اضافه کردن مقاله را بزنید.

    [تصویر در متن راهنمای ارسالی به دبیرخانه ها درج شده است]

    به منظور اضافه کردن مقالات، ابتدا شماره ای از مجله که میخواهید مقالات آن را اضافه کنید را انتخاب نموده و در چند بخش اطلاعات نمایه مقاله و فایلهای مربوطه اضافه می شوند. نویسندگان نیز باید طبق دستورالعملی که داریم اضافه شوند.

    [تصویر در متن راهنمای ارسالی به دبیرخانه ها درج شده است]

    با اضافه کردن هر مقاله، مقاله به لیست مقالات منتظر بررسی اضافه می شود و پس از تایید سیویلیکا، مقالات به سایت اضافه می شوند.

    در بخش مدیریت مقالات، علاوه بر اضافه کردن مقالات جدید، امکان ویرایش مقالات نمایه سازی شده قبلی نیز وجود دارد. با کلیک بر روی هر کدام از مقالات نمایه شده در لیست، مستقیما صفحه ویرایش مقاله مربوطه باز می شود و میتوانید هر بخش را که نیاز به اصلاح دارد تغییر دهید.

    مدیریت ساختار سازمانی
    در بخش مدیریت ساختار سازمانی، لیست افراد سازمانی تعریف شده برای ژورنال نمایش داده می شود و با کلیک بر روی هر فرد هم امکان تغییر سمت وی در مجله وجود دارد و هم امکان حذف از ساختار سازمانی فراهم می باشد.

    [تصویر در متن راهنمای ارسالی به دبیرخانه ها درج شده است]

    با استفاده از گزینه "افزودن فرد جدید" از طریق فرم باز شده، میتوانید افراد سازمانی مورد نظر را اضافه فرمایید:

    [تصویر در متن راهنمای ارسالی به دبیرخانه ها درج شده است]

    فرم افراد سازمانی باید با دقت کامل تکمیل شود. هر چه داده ها کاملتر باشند، تصمیم گیری برای تایید این فرد در ساختار سازمانی سریعتر انجام می شود. در صورتی که فردی که اضافه می شود از قبل دارای صفحه رزومه بر روی سیویلیکا نبوده باشد، صفحه جدید اضافه می شود در غیر این صورت به رزومه فرد مورد نظر اضافه می شود.

    انتشار اخبار ژورنال
    از طریق این بخش، دبیرخانه می تواند به صورت مستقیم، به روند انتشار اخبار مجله بر روی پایگاه سیویلیکا نظارت داشته و همچنین اخبار داخلی دبیرخانه را بر روی صفحه ژورنال در سیویلیکا منتشر نماید. این اخبار داخلی می تواند شامل اتفاقات مهم در مجله، اضافه شدن فرد مهم علمی شاخص به ساختار سازمانی، فراخوان برای شماره جدید و ... باشد.

    در بخش اخبار علاوه بر لیست اخبار منتشر شده (که ممکن است توسط سیویلیکا درج شده باشند و یا توسط دبیرخانه اضافه شده باشند)، از طریق بخش اضافه کردن خبر جدید، فرم ثبت خبر جدید نمایش داده می شود.

    اخبار اضافه شده توسط دبیرخانه، پس از تایید سیویلیکا در صفحه اختصاصی ژورنال در سیویلیکا نمایش داده می شوند.

    29 فروردین 1402
  • راهنمای پرسشنامه های سیویلیکا

    با توجه به نیاز جامعه پژوهشی کشور به انجام تحقیقات بر اساس پرسشنامه های علمی، زیر ساخت جامعه پرسشنامه در پایگاه سیویلیکا طراحی و پیاده سازی شده است تا پژوهشگران به صورت یکپارچه بتوانند کلیه نیازهای پژوهشی خود را در زیر مجموعه سیویلیکا تامین نمایند.

    از جمله ویژگی های منحصر به فرد پرسشنامه ها در پایگاه سیویلیکا، امکان صدور گواهی اصالت برای نتایج پرسشنامه است تا پژوهشگران و اساتید از اصالت پاسخ دهندگان نسبت به استفاده از نتایج حاصل از پرسشنامه در تحقیقات خود استفاده نمایند. علاوه بر این طراحان پرسشنامه میتوانند به منظور تشویق پژوهشگران به پاسخگویی سریعتر به پرسشنامه خود، اعتبارهایی را به عنوان هدیه به پاسخ دهندگان در نظر بگیرند.

    برای ورود به بخش ایجاد پرسشنامه، پس از ورود به حساب کاربری، در صفحه پروفایل، از طریق گزینه "پرسشنامه ها" وارد این بخش شوید. در این صفحه در کنار گزینه ایجاد پرسشنامه جدید، لیستی از پرسشنامه های قبلی ایجاد شده را خواهید دید.

    14 فروردین 1402
  • راهنمای پروفایل کاربری

    با عضویت در سایت، پس از ورود به حساب کاربری خود با استفاده از شماره تلفن همراه و رمز عبور خود، به عنوان کاربر عضو وارد سیویلیکا می شوید و در بالای صفحات پایگاه نام شما و اعتبار موجود در حساب کاربری نمایش داده میشود. علاوه بر این ممکن است یک نوتیفیکشن قرمز رنگ به منظور نمایش یکسری از اعلانهای صفحه رزومه و پشتیبانی را در این قسمت مشاهده نمایید. در این بخش، قسمتهای مختلف حساب کاربری را مرور میکنیم.

    • ویرایش اطلاعات پایه
    • تغییر تصویر پروفایل و رزومه
    • ویرایش اطلاعات حساب کاربری
    • فعال سازی ربات تلگرام
    • خرید اعتبار
    • کسب اعتبار

    6 فروردین 1402
  • فراموشی رمز عبور

    در صورتی که عضو سیویلیکا هستید و رمز عبور خود را فراموش نموده اید، ابتدا از طریق کلید "ورود/ثبت نام" وارد صفحه لاگ این شوید (https://civilica.com/login/) . در صفحه نمایش داده شده، روی گزینه "رمزتان را فراموش کرده اید؟" کلیک کنید و وارد صفحه فراموشی رمز عبور شوید (https://civilica.com/remember/)

    در فرم باز شده برای بازیابی رمز عبور، شماره تلفن همراهی که با آن در سایت عضوی هستید را وارد نمایید.

    توجه شود که گزینه "نام کاربری" فقط برای کاربران عضو قدیمی پایگاه (قبل از سال 1399) که هنوز حساب کاربری خود را تعیین تکلیف نکرده اند می باشد. پس از تعیین تکلیف، حساب کاربری همان شماره تلفن همراه خواهد بود.

    با درج شماره تلفن همراه، یک ایمیل خودکار به آدرس ایمیل متصل به حساب کاربری شما ارسال می شود که با کلیک بر روی آن امکان تغییر رمز عبور و دریافت رمز جدید را خواهید داشت.

    6 فروردین 1402
  • راهنمای عضویت کاربران خارج از کشور در سیویلیکا

    در صورتی که خارج از کشور حضور دارید و به شماره تلفن همراه ایران دسترسی ندارید، برای عضویت در پایگاه سیویلیکا میتوانید از ربات تلگرام سیویلیکا استفاده فرمایید.

    6 فروردین 1402
  • راهنمای یادداشتهای علمی در سیویلیکا

    بخش یادداشتهای علمی پایگاه سیویلیکا به منظور ایجاد یک زیرساخت استاندارد جهت هم رسانی دیدگاهها و نظرات علمی پژوهشگران و اساتید گرامی راه اندازی گردیده است. افرادی که امکان انتشار یادداشت برای ایشان فعال میباشد، با مراجعه به حساب کاربری خود، از طریق منوی "یادداشتهای علمی" میتوانند اقدام به درج یادداشت جدید و یا مدیریت یادداشتهای قبلی خود نمایند.

    24 آذر 1401
  • راهنمای عضویت در سیویلیکا

    به منظور عضویت در پایگاه سیویلیکا به سادگی میتوانید از گزینه بالای سایت برای انجام فرایند عضویت استفاده نمایید. اگر داخل کشور حضور ندارید و به شماره ایران دسترسی ندارید، میتوانید از طریق ربات سیویلیکا برای عضویت اقدام نمایید. (راهنمای عضویت کاربران خارج از کشور در سیویلیکا)

    گزینه عضویت در سیویلیکا

    عضویت در پایگاه سیویلیکا رایگان است. برای عضویت باید یک شماره تلفن همراه فعال داشته باشید. با ورود به صفحه "عضویت در سیویلیکا" (https://civilica.com/register/) پس از درج شماره تلفن همراه خود، یک کد تایید به شما پیامک می شود که در صفحه بعدی در کادر مشخص شده باید کد تایید را وارد فرمایید. توجه نمایید در صورتی که با این شماره همراه، قبلا ثبت نام انجام داده باشید، خطایی مبنی بر تکراری بودن شماره همراه دریافت میکنید در این صورت کافیست به صفحه ورود به حساب کاربری مراجعه نموده و با شماره همراه و رمز عبوری که از قبل داشتید وارد حساب کاربری خود شوید.

    فرم عضویت در سیویلیکا


    پس از درج کد تایید ارسال شده به شماره تلفن همراه، در مرحله بعدی یکسری اطلاعات پایه ای شامل نام و ایمیل از شما دریافت می شود. توجه فرمایید که کلیه اطلاعاتی که در این مرحله از شما دریافت می شود محرمانه است و در هیچ بخشی از پایگاه به صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد.

    فرم کد تایید عضویت

    8 مرداد 1401
  • 1 تیر 1400
  • راهنمای نویسندگان مقالات

    اگر نویسنده مقاله می باشد و مقاله خود را آماده نموده اید، و میخواهید روش مطمئنی برای انتشار آن پیدا کنید، یا مقاله شما در سیویلیکا منتشر شده و نیاز به خدماتی مانند ویرایش و اصلاح و یا اضافه کردن مقاله به رزومه خود دارید، مطالب ارائه شده در این بخش به شما کمک میکند.

    راهنمای ارسال و ثبت مقاله در سیویلیکا

    راهنمای ارسال مقالات پیش چاپ جدید

    راهنمای ارائه مقاله به کنفرانسهای علمی پژوهشی

    راهنمای ارائه مقاله به ژورنالها و مجلات علمی پژوهشی

    ارجاع به مقالات سیویلیکا

    دریافت گواهی نمایه سازی مقالات در سیویلیکا

    ایجاد صفحه رزومه علمی در سیویلیکا (PDF)

    راهنمای بخش یادداشتهای علمی

    راهنمای درخواست ویرایش مقالات

    22 فروردین 1400
  • راهنمای دبیرخانه همایشها

    هدف مجموعه سیویلیکا ارتقاء جایگاه علم در کشور است و در این هدف، با کلیه مراکزی که در این راستا فعالیت میکنند همکاری های لازم را انجام می دهد. کمک به دبیرخانه همایشها برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر رویدادهای علمی یکی از محورهای کلیدی سیویلیکا است. با توجه به سختی ها و مشقات بسیار زیاد برگزاری کنفرانسها، سعی میکنیم کمک حال دبیرخانه کنفرانسها باشیم و بخشی از سختی راه را بکاهیم و این هدف را با نظم و ترتیب حاکم در مجموعه سیویلیکا و سرعتی که در روند نمایه سازی مقالات کنفرانسها داریم و همچنین عدم تحمیل بار اضافی به دبیرخانه کنفرانسها امکان پذیر می نماییم.

    خدماتی که سیویلیکا به دبیرخانه کنفرانسها ارائه مینماید عبارتند از:

    • پوشش کامل اطلاع رسانی، و فراخوان همایش در پایگاه سیویلیکا
    • پوشش کامل فعالیتهای افراد مهم علمی رویداد در صفحات اختصاصی "افراد مهم علمی"
    • درج خبر در سایتهای زیر مجموعه سیویلیکا
    • انتشار کنفرانس در پایگاه همایشهای علمی ایران: Symposia.ir
    • انتشار اخبار کنفرانس در پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور: CallForPapers.ir
    • انتشار اخبار کنفرانس در پایگاه بنانیوز برای کنفرانسهای حوزه عمران و معماری: BanaNews.ir
    • نمایه سازی مقالات
    • اعطاء گواهینامه نمایه سازی و ثبت مقالات به کنفرانسهای مهم
    • ایجاد صفحات آرشیو و تحلیل دوره های کنفرانسها برای رویدادهای بیش از چند دوره برگزاری
    • ارائه دسترسی سازمانی به دبیرخانه کنفرانس جهت مدیریت اطلاعات همایش، نمایه سازی مستقیم مقالات اصلی و یا اضافه کردن مقالات جامانده و درج اخبار همایش

    کلیه خدمات فوق به صورت رایگان در اختیار دبیرخانه کنفرانسها از طرف سیویلیکا قرار میگیرد و هیچ گونه وجهی از دبیرخانه ها برای خدمات فوق اخذ نمی شود. برای شروع فرآیند حمایت سیویلیکا از همایش شما، لطفا فرم درخواست زیر را تکمیل فرمایید:

    فرم ثبت اطلاعات کنفرانس در سیویلیکا

    علاوه بر این برای همایشهایی که مایل به پوشش اطلاع رسانی وسیعتر هستند، خدمات خاص اطلاع رسانی شامل خدمات ویژه تبلیغاتی زیر ارائه می گردد. خدمات تبلیغاتی زیر شامل هزینه تبلیغات می باشد:

    • درج بنر همایش در پایگاه سیویلیکا و سایتهای زیر مجموعه
    • ارسال ایمیل فراخوان همایش به لیست تخصصی دسته بندی شده پژوهشگران

    برای مشاهده لیست کامل خدمات تبلیغاتی ویژه کنفرانسها صفحه "تبلیغات ویژه کنفرانسها" (https://daneshin.ir/p/4) را در پایگاه دانشین مشاهده فرمایید و جهت درخواست خدمات، از طریق پشتیبانی سیویلیکا با ما در ارتباط باشید.

    دسترسی سازمانی ویژه دبیرخانه کنفرانسها
    زیر ساخت جامع دبیرخانه ها در پایگاه سیویلیکا، امکان مدیریت کامل داده های ژورنالها و همایشهای نمایه شده را برای دبیرخانه ها فراهم می سازد. هدف از پیاده سازی این زیر ساخت، افزایش سرعت نمایه سازی و اصلاح مقالات و همچنین تضمین به روز بودن اطلاعات هماشها و ژورنالهای پایگاه با ایجاد دسترسی مستقیم به دبیرخانه ها می باشد.

    با استفاده از دسترسی سازمانی دبیرخانه همایش در حال حاضر میتوانید:

    • ویرایش کامل اطلاعات تقویم همایش، به روز رسانی پوستر و اصلاح تاریخهای مهم
    • نمایه سازی مستقیم مقالات اصلی و یا اضافه کردن مقالات جامانده به لیست مقالات
    • ویرایش مقالات نمایه شده از کنفرانسها
    • مدیریت، و ایجاد ساختار سازمانی کنفرانس
    • درج مستقیم اخبار داخلی کنفرانس در پایگاه سیویلیکا
    • ارتباط مستقیم با بخش پشتیبانی کنفرانسها

    دبیرخانه های همایش و ژورنال برای دریافت دسترسی با بخش مربوطه در پایگاه سیویلیکا ارتباط بگیرند.


    ورود به پنل مدیریت سازمانی
    به منظور ورود به کنترل پنل دبیرخانه همایش، از طریق این لینک وارد پنل سازمانی خود شوید. اطلاعات ورود به این پنل همان اطلاعات حساب کاربری شما بر روی سیویلیکا می باشد که در صورتی که دسترسی به مدیریت همایش به حساب کاربری شما داده شده باشد، از طریق فرم زیر میتوانید وارد این پنل شوید.

    معرفی بخش دسترسی سازمانی
    پنل دسترسی سازمانی یک پنجره واحد برای مدیریت سازمانها بر اساس دسترسی های مختلفی است که دارند. برای مثال اگر یک مرکز برگزار کننده دوره های مختلف کنفرانس و همچنین ناشر ژورنال علمی باشد، از طریق همین دسترسی، میتواند اطلاعات کلیه دوره های کنفرانسها و ژورنالها را مدیریت نماید.

    با انتخاب هر دوره از کنفرانس، مدیریت داده های آن دوره از همایش در اختیار شما قرار میگیرد و با استفاده از منوهای سمت راست میتوانید اطلاعات مربوطه را مدیریت نمایید.

    ویرایش اطلاعات کنفرانس
    در قسمت ویرایش اطلاعات کنفرانس، عمده اطلاعاتی که در صفحه تقویم کنفرانسها برای هر کنفرانس نمایش داده می شود، به صورت فیلد به فیلد قابل ویرایش می باشد.

    [تصویر در راهنمای PDF ارسالی به دبیرخانه ها قرار دارد]

    طبق صفحه فوق، میتوانید عناوین، وبسایت، تاریخهای مهم، راههای ارتباطی، توضیحات کنفرانس، و پوستر را به صورت کامل ویرایش نمایید. پس از اعمال ویرایش و ذخیره، اطلاعات به صورت موقت منتظر تایید نهایی سیویلیکا میمانند و با تایید، اطلاعات ویرایش شده در صفحه تقویم نمایش داده خواهند شد.

    ویرایش اطلاعات پایه کنفرانس، تا زمان نمایه سازی مقالات امکان پذیر است و پس از نمایه سازی، امکان ویرایش اطلاعات غیرفعال می شود.

    مدیریت مقالات
    با استفاده از منوی "مدیریت مقالات" در سمت راست، میتوانید نسبت به مدیریت مقالات کنفرانس اقدام نمایید. کنفرانسهایی که تعداد مقالات کمی دارند و یا سرعت نمایه سازی برای آنها بسیار اهمیت دارد، میتوانند به صورت مستقیم نسبت به نمایه سازی کامل مقالات خود از این طریق اقدام کنند و یا فقط برای اضافه کردن مقالات جامانده از فرایند نمایه سازی اصلی از این بخش استفاده نمایند.

    محدودیت: در این بخش اضافه کردن مقالات جامانده از نمایه سازی، تا شش ماه پس از نمایه سازی اصلی مجاز میباشد.

    به منظور اضافه کردن مقالات در چند بخش اطلاعات نمایه مقاله و فایلهای مربوطه اضافه می شوند. نویسندگان نیز باید طبق دستورالعملی که داریم اضافه شوند.

    [تصویر در راهنمای PDF ارسالی به دبیرخانه ها قرار دارد]

    با اضافه کردن هر مقاله، مقاله به لیست مقالات منتظر بررسی اضافه می شود و پس از تایید سیویلیکا، مقالات به سایت اضافه می شوند.

    [تصویر در راهنمای PDF ارسالی به دبیرخانه ها قرار دارد]

    در بخش مدیریت مقالات، علاوه بر اضافه کردن مقالات جدید، امکان ویرایش مقالات نمایه سازی شده قبلی نیز وجود دارد. با انتخاب دسته "تایید و منتشر شده" مقالات منتشر شده از آن کنفرانس را خواهید دید. با کلیک بر روی هر کدام مستقیما صفحه ویرایش مقاله مربوطه باز می شود و میتوانید هر بخش را که نیاز به اصلاح دارد تغییر دهید.

    [تصویر در راهنمای PDF ارسالی به دبیرخانه ها قرار دارد]

    مدیریت ساختار سازمانی
    در بخش مدیریت ساختار سازمانی، علاوه بر مشاهده لیست سازمانی تعریف شده برای هر همایش، با استفاده از گزینه "افزودن فرد جدید" از طریق فرمی که باز می شود، میتوانید افراد سازمانی مورد نظر را اضافه فرمایید:

    [تصویر در راهنمای PDF ارسالی به دبیرخانه ها قرار دارد]

    فرم افراد سازمانی باید با دقت کامل تکمیل شود. هر چه داده ها کاملتر باشند، تصمیم گیری برای تایید این فرد در ساختار سازمانی سریعتر انجام می شود. در صورتی که فردی که اضافه می شود از قبل دارای صفحه رزومه بر روی سیویلیکا نبوده باشد، صفحه جدید اضافه می شود در غیر این صورت به رزومه فرد مورد نظر اضافه می شود.

    طبیعی است که ویرایش و اضافه کردن ساختار سازمانی کنفرانسها، تا زمان برگزاری همایش مجاز است و پس از آن این بخش غیرفعال می شود.

    انتشار اخبار کنفرانس
    از طریق این بخش، دبیرخانه می تواند به صورت مستقیم، به روند انتشار اخبار همایش بر روی پایگاه سیویلیکا نظارت داشته و همچنین اخبار داخلی همایش را بر روی صفحه کنفرانس در سیویلیکا منتشر نماید. این اخبار داخلی می تواند شامل اتفاقات مهم در روند برگزاری همایش، اضافه شدن فرد مهم علمی شاخص به ساختار سازمانی، ورود حامی جدید به لیست حامیان همایش و یا اطلاع رسانی کارگاهها و زمانبندی و ... باشد.

    در بخش اخبار کنفرانس علاوه بر لیست اخبار منتشر شده (که ممکن است توسط سیویلیکا برای کنفرانس درج شده باشند و یا قبلا توسط دبیرخانه اضافه شده باشند)، از طریق بخش اضافه کردن خبر جدید، فرمی برای درج اخبار باز می شود.

    اخبار اضافه شده توسط دبیرخانه، پس از تایید سیویلیکا در صفحه اختصاصی کنفرانس در سیویلیکا در زیر لیست ساختار سازمانی نمایش داده می شوند.

    [تصویر در راهنمای PDF ارسالی به دبیرخانه ها قرار دارد]

    9 آذر 1399
  • راهنمای دریافت گواهی نمایه سازی مقالات

    پایگاه سیویلیکا دو نوع گواهی برای مقالاتی که در این مجموعه نمایه می شوند، صادر می نماید. گواهی رایگان الکترونیک و گواهی نفیس چاپی. توجه داشته باشید که صدور گواهی حضور در کنفرانس توسط دبیرخانه انجام می پذیرد. سیویلیکا گواهی نمایه سازی مقالات را صادر می نماید.

    7 آذر 1399
  • حدود مسئولیت و شرایط استفاده

    شرایط استفاده از سیویلیکا:
    با دسترسی به پایگاه سیویلیکا (www.CIVILICA.com) و استفاده از اطلاعات مندرج و دریافت مقالات نمایه شده در این سایت، شما توافق می نمایید که شرایط استفاده مقرر شده زیر را می پذیرید.

    ۱- حدود مسئولیت سیویلیکا در نمایه سازی مقالات
    ۱-۱- مقالات ارائه شده در پایگاه سیویلیکا، شامل مقالات گردهمایی ها و یا ژورنالهای کشور، توسط پژوهشگران و نویسندگان مقالات به دبیرخانه های مربوطه ارائه شده و پس از داوری و تایید هیات داوران، جهت نمایه سازی به سیویلیکا ارسال می شود. از آنجا که سیویلیکا هیچ مسئولیتی در روند تهیه و داوری مقالات ندارد، لذا هیچ مسئولیتی در قبال محتوای مقالات نمی پذیرد.

    ۲-۱- مسئولیت ورود داده ها از اصل مقالات در دیتابیس مقالات، بر عهده سیویلیکا می باشد و در صورت وجود هر گونه مغایرت در ورود داده ها، بلافاصله اصلاحات لازم در نمایه سازی اعمال و اطلاعات مطابق اصل مقاله توسط سیویلیکا اصلاح می شود. ملاک ورود داده ها و نمایه سازی، اصل مقاله ارسال شده از دبیرخانه می باشد.

    ۳-۱- با توجه به داوری مقالات توسط دبیرخانه ها و ارسال نسخه نهایی از سوی دبیرخانه به سیویلیکا، اعمال هر گونه ویرایش عمده در اصل مقاله و یا حذف مقالات، فقط از طریق هماهنگی با دبیرخانه هر کنفرانس صورت می پذیرد و سیویلیکا اجازه اعمال هیچ گونه اصلاح و تغییر عمده (مانند افزودن یا حذف نویسندگان و یا حذف کامل مقاله از لیست مقالات کنفرانس) را بدون دریافت اجازه رسمی از دبیرخانه در مقالات ندارد.

    ۴-۱- مقالات کنفرانسهای تحت حمایت پس از برگزاری در پایگاه سیویلیکا نمایه و منتشر می شوند. مسئولیت سیویلیکا در نمایه سازی مقالات هر کنفرانس پس از دریافت مقالات از دبیرخانه ها آغاز می شود و نهایت تلاش ما این است که با پیگیری های مستمر این زمان را به حداقل برسانیم.

    ۵-۱- برای مقالات نمایه شده پس از سال ۱۳۹۰، کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه داشته باشند، به عنوان اصل مقاله محسوب نشده و چکیده مبسوط در نظر گرفته می شوند و این موضوع در صفحه نمایه مقاله نیز درج می شود. این تعداد صفحه، برای مقالات نمایه شده قبل از سال ۱۳۹۰، ۴ صفحه می باشد.

    ۶-۱- پایگاه سیویلیکا در ثبت استنادی مقالات، ملاک را بر اساس مقالات نمایه شده در این پایگاه قرار داده است و استنادهای صورت پذیرفته برای هر مقاله، نشان میدهد که چه تعداد استناد در مراجع مقالاتی که در این پایگاه نمایه سازی می شوند، صورت پذیرفته است. این مراجع هم به صورت هوشمند و هم به صورت کنترل مجدد توسط اپراتور در این پایگاه ثبت و تحلیل می شوند. در صورت وجود هرگونه مغایرت با اطلاعات اصل مقاله، قابل کنترل و اصلاح بر اساس اصل مقاله می باشند.

    ۲- حدود مسئولیت سیویلیکا در اطلاع رسانی و حمایت از کنفرانسها
    ۱-۲- سیویلیکا برگزار کننده هیچ کنفرانسی نمی باشد و کلیه کنفرانسها توسط شرکتها، انجمنها و سازمانهایی خارج از سیویلیکا برگزار می شوند که سیویلیکا هیچ مسئولیتی در این مراکز ندارد. سیویلیکا تلاش های معقولی برای تایید برگزار کنندگان کنفرانسها و سنجش اعتبار آنها انجام می دهد و فقط کنفرانسهایی اطلاع رسانی می شوند که اعتبار لازم را از نظر معیارهای سیویلیکا داشته باشند. ولی خدمات ارائه شده در این کنفرانسها را تضمین نمی کند و نمی تواند هم بکند و به هیچ وجه هیچ گونه نمایندگی یا تایید درمورد هر کنفرانس دیگری که شما از طریق این سایت مورد دسترسی قرار دهید نمی پذیرد.

    ۲-۲- سیویلیکا جهت نمایه سازی مقالات در پایگاه خود هیچ گونه هزینه ای را از نویسندگان و یا دبیرخانه های آنها دریافت نمی کند. کلیه مراحل نمایه سازی برای دبیرخانه رایگان می باشد.

    ۳-۲- حمایت سیویلیکا از کنفرانسها به مفهوم اطلاع رسانی جامع کنفرانس، و نمایه سازی مقالات پس از برگزاری می باشد و همانطور که ذکر شد، نهایت تلاش ما برای حمایت کنفرانسهای معتبر می باشد و سیویلیکا به هیچ عنوان در روند برگزاری، اجرایی و مالی هیچ یک از کنفرانسهای تحت حمایت دخیل نمی باشد و نخواهد بود.

    ۴-۲- مبنای حمایت سیویلیکا از کنفرانس، درج نشانه تحت حمایت در صفحه کنفرانس مربوطه در تقویم کنفرانسهای کشور (در پایگاه سیویلیکا) می باشد و قرارگیری آرم سیویلیکا در پوستر و یا سایت همایش ملاک اعتبار و یا تحت حمایت بودن آن نمی باشد.

    ۵-۲- پایگاه سیویلیکا فقط اطلاع رسانی کنفرانسها را انجام می دهد، سایر امور کنفرانسها توسط دبیرخانه هر کنفرانس انجام می شود. لذا برای ثبت نام، ارسال مقاله و هر گونه ارتباط با کنفرانس، باید مستقیما از طریق دبیرخانه کنفرانس اقدام نمایید.

    ۳- حدود مسئولیت و شرایط استفاده از مقالات سیویلیکا
    ۱-۳- مقالات ارائه شده در پایگاه سیویلیکا، ممکن است شامل مقالات گردهمایی ها و یا ژورنالهای کشور باشد، که توسط پژوهشگران و نویسندگان مقالات به دبیرخانه های مربوطه ارائه شده و پس از داوری و تایید هیات داوران، جهت نمایه سازی به سیویلیکا ارسال می شود. با توجه به اینکه هیچ گونه ممیزی مقالات در پایگاه سیویلیکا صورت نمی پذیرد، لذا مسئولیت محتوای هر مقاله بر عهده نویسندگان هر مقاله می باشد و سیویلیکا مسئولیتی را در قبال محتوای مقالات نمی پذیرد.

    ۲-۳- کلیه اطلاعات هر مقاله شامل سال نشر، کنفرانس یا ژورنال محل انتشار و تعداد صفحات هر مقاله به صورت شفاف و قبل از هر گونه پرداخت مالی قابل مشاهده و ارزیابی است. لذا قبل از اقدام به دریافت مقالات، لطفا از تعداد صفحات هر مقاله اطمینان حاصل نمایید.

    ۳-۳- نهایت تلاش دست اندرکاران مجموعه سیویلیکا، ارائه اطلاعات صحیح و ثبت اطلاعات دقیق برای هر مقاله می باشد. ولی به دلیل حجم بسیار زیاد داده های نمایه شده، ممکن است مشکلاتی در روند ورود داده ها پیش آمده باشد. در صورتی که ورود اطلاعات نادرست برای مقاله، که مغایر با فایل اصلی مقاله باشد، مانند ورود اشتباه تعداد صفحات، ورود اشتباه عناوین و یا چکیده مقاله در نمایه سازی مقاله توسط سیویلیکا، مسئولیت این امر با سیویلیکا است.

    ۴-۳- مسئولیت سیویلیکا ارائه فایل مقاله بدون مشکل می باشد. ممکن است برخی مواقع فایلی که در پایگاه درج شده، دارای مشکل فنی باشد. در صورت بروز مشکل فنی در فایل مقاله دریافت شده از سیویلیکا، و پیگیری از طریق بخش پشتیبانی تحت وب سیویلیکا، در صورتی که امکان اصلاح فایل مقاله وجود داشت، فایل اصلاح شده ارسال می شود. در غیر این صورت بنا به درخواست کاربر، یا مقاله جایگزین ارسال شده و یا اعتبار دریافت مقاله به حساب کاربر برگردانده می شود. در صورت خرید تک مقاله، مبلغ خرید تک مقاله برگشت زده می شود.

    ۵-۳- پایگاه سیویلیکا دارای بخش پشتیبانی کاربران به صورت آنلاین و سیستم تیکتینگ می باشد. لذا برای پیگیری هر گونه مشکل پیش آمده در روند خرید مقالات، عضویت، مشکلات فایلهای مقالات و … حتما از طریق بخش پشتیبانی کاربران اقدام شود. سیویلیکا مسئول رسیدگی به مشکلات کاربران مطرح شده در بخش پشتیبانی است که توسط کارشناسان پشتیبانی مربوطه صورت می پذیرد.

    ۶-۳- فرض بر این است که کاربران سیویلیکا دارای دانش فنی لازم برای استفاده از فضای وب، پرداخت اینترنتی، و نیز باز کردن فایلهای pdf و نصب نرم افزار و قلم بر روی رایانه خود را دارند و آموزش این موارد خارج از مسئولیت سیویلیکا می باشد. هر چند آموزشهای پایه در این زمینه در بخش راهنمای کاربران ارائه شده است.

    ۷-۳- لغو حساب کاربری و برگشت مبلغ عضویت، حداکثر تا یک هفته پس از عضویت قابل انجام است. در صورتی که طی مدت فوق هیچ مقاله ای دریافت نشده باشد، مبلغ به صورت کامل برگردانده می شود. در صورت استفاده از حساب کاربری، اعتبار هر مقاله دریافت شده به صورت خرید تک مقاله محاسبه شده و مابقی مبلغ قابل برگشت خواهد بود.

    ۷-۳- دسترسی های سازمانی با روشهای مختلف در اختیار کاربران سازمانهای علمی و دانشگاهی قرار میگیرد. در دسترسی سازمانی، سازمانهای گیرنده خدمات اجازه ذخیره سازی سیستماتیک مقالات و باز نشر مقالات به صورت متمرکز را ندارند و سرویس دهی مقالات باید به صورت مستقیم از طریق پایگاه سیویلیکا انجام شود.

    ۴- سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران در سیویلیکا
    ۱-۴- حریم خصوصی کاربران سیویلیکا برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است. کلیه اطلاعات و داده های کاربران در پایگاه سیویلیکا کاملا محرمانه تلقی می شوند و به هیچ گروه یا مجموعه دیگری خارج از سیویلیکا ارائه نشده و منتشر نمی شود.

    ۲-۴- پایگاه سیویلیکا به اعضای خود به صورت دوره ای خبرنامه های اطلاع رسانی به صورت ایمیل ارسال می نماید که کاربران در صورت عدم تمایل به دریافت خبرنامه ها، می توانند از طریق ایمیلهای دریافتی اقدام به لغو دریافت خبرنامه ها نمایند.

    ۳-۴- کلیه پرداختهای اینترنتی در پایگاه سیویلیکا از طریق درگاههای بانکی انجام می پذیرد و هیچ گونه ورود اطلاعات مربوط به کارتها در سیویلیکا صورت نمی پذیرد و کلیه تراکنشها مستقیما در سایت بانک انجام می شود.

    ۵- محدودیتها و قوانین بخش یادداشتهای علمی
    ۱-۵- مسئولیت محتوایی که منتشر میشود بر عهده نویسنده است و رعایت حقوق مالکیت فکری الزامی است.
    ۲-۵- مطالب صرفا تبلیغاتی و تجاری به عنوان هرزنامه شناخته می شوند.
    ۳-۵- خواهشمندیم از اهانت به افراد و مقدسات طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران خودداری فرمایید.
    ۴-۵- محدودیت نگارش متون در یادداشتها هفت هزار کلمه و یا سی پنج هزار کاراکتر است. شمارنده کلمه و کاراکتر در پایین ویرایشگر نمایش داده می شود.
    ۵-۵- هر پژوهشگر میتواند حداکثر ۲۰ یادداشت در هر ماه منتشر نماید. این محدودیت با شروع هر ماه شمسی ریست می شود.
    ۶-۵- یادداشتهایی که موارد فوق را رعایت ننمایند از پایگاه حذف و مجبور به اعمال محدودیت برای نویسنده مربوطه خواهیم شد.

    ۶- سیاستها و قوانین بخش مقالات پیش چاپ

    ۱-۶- مالکیت حقوق معنوی مقالات متعلق به نویسندگان است که به پلتفرم سیویلیکا اجازه نشر داده اند و سیویلیکا اجازه نمایه سازی و انتشار (open access/close access) محتوای مقاله با ذکر دقیق مشخصات نویسندگان را دارد.
    ۲-۶- برخی مقالات ممکن است حاوی مطالب دارای حق نشر باشند که نویسنده مقاله تایید میکند از صاحبان آنها اجازه لازم برای نشر را دریافت کرده است.
    ۳-۶- بررسی اولیه مقالات پیش چاپ در بدو ورود به پایگاه سیویلیکا صرفا شامل بررسی کلی از حیث اطمینان از علمی بودن محتوا و فرمت کلی مقاله است.
    ۴-۶- مقالاتی که به عنوان نسخه پیش چاپ یا preprint در پایگاه سیویلیکا منتشر میشوند پروسه داوری همسان یا peer review را طی نکرده اند. لذا هنگام استناد به مقالات لازم است خوانندگان به این موضوع توجه داشته و به نوع مقاله اشاره کنند.
    ۵-۶- سیویلیکا ضمانتی در خصوص محتوای منتشر شده در قالب مقالات پیش چاپ یا preprint ندارد.
    ۶-۶- محتوای منتشر شده در سیویلیکا ممکن است در آرشیوها و سایتهای دیگر مثل گوگل اسکولار و ... ظاهر شود. لذا مقالات پیش چاپ یا preprint پست شده در سیویلیکا قابل بازپس گرفتن نیست.
    ۷-۶- نویسندگان مقالات میتوانند از هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات استفاده کنند لیکن مجاز به درج نام هوش مصنوعی به عنوان نویسنده نیستند. مسئولیت محتوا در هر حال با نویسندگان آن خواهد بود.
    ۸-۶- نویسندگان مقالات لازم است قبل از ارسال مقاله به سیویلیکا، سیاستهای مجله یا کنفرانس مورد نظر را در خصوص انتشار نسخه های پیش چاپ مقاله بررسی و سوال نمایند. توجه داشته باشید که در هر حال و به دلیل پذیرش یا رد شدن مقاله در یک ژورنال یا کنفرانس، نسخه پیش چاپ از سایت سیویلیکا حذف نخواهد شد.
    ۹-۶- نسخه preprint ارسال شده برای سیویلیکا اجازه انتشار در در پلتفرمهای preprint دیگر را ندارد.
    ۱۰-۶- حذف مقالات صرفا در موارد خاصی که جعل یا سوئ رفتار نویسندگان محرز شده باشد و یا اشتباهات فاحش علمی در مقاله وجود داشته باشد که امکان مرتفع شدن آنها در نسخه های بعدی ممکن نیست؛ راسا توسط سیویلیکا قابل انجام خواهد بود.
    ۱۱-۶- چنانچه مقاله preprint ارسال شده به سیویلیکا، بعدها در ژورنال یا کنفرانسی منتشر شده باشد، لینک مقاله مذکور در صفحه preprint نمایش داده میشود و در دسترس خوانندگان است.
    ۱۲-۶- کامنتهای غیرمرتبط با موضوع مقالات و همچنین کامنتهایی که حاوی عبارات توهین آمیز، مغرضانه، تبلیغات و مغایر با قوانین کشور هستند تایید نمیشوند. همچنین در هر زمان حق حذف کامنت به دلایل مذکور و یا شکایت اشخاص برای سیویلیکا محفوظ است.

    تغییرات قوانین و شرایط
    شرایط استفاده سیویلیکا، ممکن است بنا به نیاز، در هر زمان و بدون اطلاع قبلی تغییر یابد.

    22 آبان 1399
  • درباره سیویلیکا

    درباره سیویلیکا

    سیویلیکا (CIVILICA.com)، یک دایره المعارف تخصصی برای کلیه رشته های علوم است که هدف از راه اندازی آن، ایجاد بستری مناسب جهت جلوگیری از پراکنده شدن نتایج تحقیقها و مطالعات محققان و دانشمندان ایرانی است. تحقیقاتی که بدون شک سرمایه کشور هستند. چرا که در دسترس بودن کلیه کارهای قبلی به صورت یک مجموعه که به راحتی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، جلوی بسیاری از دوباره کاریها را خواهد گرفت و مطمئنا ابزاری قدرتمند برای داوران مقالات کنفرانسهای آتی، و نیز دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که در پی انجام پایان نامه خود هستند، خواهد بود. و البته یکی از بزرگترین دستاوردهای این پایگاه در هم شکستن تمرکزگرایی و از بین بردن مرزهای جغرافیایی و فواصل برای دسترسی به اطلاعات و دانش میباشد. ما همچنان در حال طراحی و افزودن بخشهای جدید به این پایگاه هستیم تا بتوانیم به معنای تمام کلمه آن را تبدیل به مرجعی برای دانش کنیم.

    عنوان ®CIVILICA برای اولین بار با الهام از نام بزرگترین دایره المعارف جهان (Britannica) و از ریشه لاتین CIVILIs به معنی تمدن توسط تیم بنیانگذار این مجموعه ساخته شده است.

    توضیحات حقوقی:

    • پایگاه سیویلیکا و کلیه سایتهای زیر مجموعه آن تحت نظر انتشارات بوم سازه وابسته به شرکت توسعه فناوری ساختمان بوم سازه (که یک مجموعه کاملا خصوصی است) راه اندازی گردیده و کلیه حقوق آن متعلق به این شرکت است.
    • عنوان ®CIVILICA طی شماره استاندارد بین المللی ISSN ۱۷۳۵-۵۵۴۰ در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.
    • آرم و نام سیویلیکا (®CIVILICA) در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی کشور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نام شرکت «توسعه فناوری ساختمان بوم سازه» ثبت گردیده و کلیه حقوق این نام متعلق به شرکت است.
    • شرکت «توسعه فناوری ساختمان بوم سازه»، عضو انجمن صنفی شرکتهای رایانه ای است.
      شرکت «توسعه فناوری ساختمان بوم سازه»، عضو مجمع ناشران الکترونیک کشور است.
    • انتشارات بوم سازه عضو نظام صنفی ناشران کشور می باشد.
    • پایگاه سیویلیکا عضو کنسرسیوم محتوای ملی و تامین کننده اطلاعات و اسناد مقالات کنفرانسهای کشور در این کنسرسیوم است.
    • مقالات کلیه کنفرانسهایی که در تقویم کنفرانسها به صورت تحت حمایت درج شده اند، انحصارا در اختیار پایگاه سیویلیکا می باشند و حق نشر آن از دبیرخانه کنفرانس مربوطه طبق تفاهم نامه رسمی اخذ شده است.
    • پایگاه سیویلیکا دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.
    • انتشارات بوم سازه دارای مجوز نشر دیجیتال و پایگاه سیویلیکا دارای نماد رسانه می باشد.

    تاریخچه سیویلیکا:

    عملیات اجرایی و راه اندازی سایت سیویلیکا، به عنوان اولین زیر مجموعه سایتهای تامین کننده مدارک و اطلاعات علمی، از اوایل تابستان ۱۳۸۴ آغاز گردید و از شهریورماه همان سال به صورت آزمایشی و برای رفع معایب و تکمیل اطلاعات، به صورت محدود راه اندازی شد. از ۱۶ مهرماه ۱۳۸۴، این سایت فعالیت خود را به صورت رسمی فقط در حوزه مهندسی عمران آغاز نمود. که در لحظه راه اندازی حدود ۳۰۰۰ مقاله در بانک مقالات تخصصی آن موجود بود. از لحظه راه اندازی پایگاه سیویلیکا همواره در حال توسعه و ارتقا بوده است و در حال حاضر این مجموعه در کنار پایگاه اصلی سیویلیکا، وب سایتهای جانبی متعددی را پیاده سازی نموده است و هر کدام به ارائه خدمات در حوزه خاص تخصصی می پردازند. [صفحه سیویلیکا در ویکی پدیا]

    تماس با سایت:
    آدرس دفتر: تهران، بزرگراه جلال آل احمد، بین خیابان کارگر و بزرگراه چمران، کوچه پروانه، پلاک ۴، ساختمان چمران، طبقه ۴، واحد ۳۱، کد پستی: ۱۴۳۹۹۱۴۱۵۳
    تلفن: ۰۲۱۸۸۰۰۸۰۴۴ و ۰۲۱۸۸۳۳۵۴۵۱

    شبکه های اجتماعی رسمی سیویلیکا:

    حتما ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

    22 آبان 1399
  • راهنمای جستجوی مقالات سیویلیکا

    پایگاه سیویلیکا ارائه کننده مقالات و مستندات متنوعی می باشد. این مستندات در دو دسته بندی کلی شامل "مقالات و مستندات داخلی" و "مقالات ISI خارجی" دسته بندی می شوند و برای استفاده از هر کدام، باید به بخش جداگانه ای مراجعه فرمایید. در بخش "مقالات فارسی" کلیه مقالات مربوط به کنفرانسهای داخلی، ژورنالهای منتشر شده در داخل کشور و همچنین طرحهای پژوهشی و گزارشهای علمی و کتابهای نمایه شده داخل کشور ارائه می شود. توجه کنید که در این بخش لزوما مقالات فارسی نیستند و مقالات انگلیسی منتشر شده در ژورنالها و همایشهای داخل کشور را نیز شامل می شود.

    علاوه بر این برای جستجو و دریافت مقالات منتشر شده در ژورنالهای خارج از کشور که تحت عنوان "مقالات ISI" شناخته می شوند، باید به بخش جداگانه ای مراجعه نمایید. کلیه این مقالات توسط ناشران بین المللی در ژورنالهای خارج از کشور منتشر شده اند و از طریق سیویلیکا فایل کامل آنها قابل دریافت است.

    جستجوی مقالات فارسی (داخلی)
    به منظور جستجوی مقاله مورد نظر علاوه بر فرم درج شده در هدر صفحات سایت، میتوانید به بخش جستجو پیشرفته مقالات نیز مراجعه نمایید. اگر کاربر تخصصی نیستید و یا نمیدانید دنبال چه محتوایی دقیقا میگردید، بهتر است ابتدا از فرم بالای سایت شروع کنید. عبارت و کلمه مورد نظر خود را در فرم بالای سایت که به فرم "جستجوی سریع" معروف است وارد نمایید و کلید اینتر را بزنید. عبارت درج شده شما به صورت عمومی داخل مقالات جستجو می شود و مقالات نیز بر اساس ترتیب نمایه سازی مرتب شده اند (مقالات جدیدتر اول نمایش داده می شوند). لذا اگر به دنبال یک مقاله کلی درباره یک موضوع تحقیقی هستید، ما این روش را به شما پیشنهاد میکنیم.


    به منظور جستجوی پیشرفته مقالات و مستندات در پایگاه سیویلیکا به صفحه "مقاله" از منوی بالای سایت یا مستقیما به آدرس https://civilica.com/search/paper مراجعه فرمایید. در این صفحه، یک فرم جستجو با چندین فیلد جهت جستجوی دقیقتر به شما نمایش داده می شود.

    این فرم چیزی شبیه به فرم زیر است:

    در قسمت 1 می توانید عبارات مورد نظر خود را جهت جستجو در عنوان، کلمات کلیدی، متن خلاصه مقاله و نام نویسنده را وارد و جستجو نمایید. این فیلدها با عبارت AND با هم ترکیب می شوند. یعنی اگر واژه "مدیریت" را در عنوان مقاله درج نمایید و نام نویسنده خاصی را هم درج کنید، مقالاتی را به شما نمایش میدهیم که این نویسنده با عنوان "مدیریت" منتشر نموده است.

    قسمت 2، مربوط به جستجوی موضوعی می باشد. برای مثال اگر به دنبال مقالات مدیریت در حوزه علوم پزشکی هستید، میتوانید عنوان "مدیریت" را در دسته بندی "علوم سلامت" جستجو نمایید. پایگاه سیویلیکا علوم را در 296 دسته بندی مختلف در سه سطح تقسیم بندی میکند. در بخش مربوط به دسته بندی علوم در سیویلیکا میتوانید این سطوح و دسته بندی ها را ببینید.

    قسمت 3 به منظور مشخص کردن نوع مستندی است که میخواهید در نتایج به شما نمایش داده شود. اگر مثلا فقط به دنبال مقاله ژورنال هستید، میتوانید بقیه تیکها را غیرفعال نموده و فقط تیک مقالات ژورنالی را بزنید.

    قسمت 4: به صورت پیش فرض در نتایج جستجو، فقط مقالاتی را نمایش میدهیم که مقاله کامل آنها در دیتابیس سیویلیکا موجود است. برخی از مقالات به دلیل عدم انتشار فایل کامل، فقط به صورت چکیده در سیویلیکا نمایه می شوند. برخی مواقع نیاز دارید به منظور مرور پژوهشهای قبلی (literature review) کل مقالات را بررسی نمایید. در این صورت تیک "دارای فایل کامل" را بردارید. علاوه بر این اگر حتما نیاز دارید فایلی که دریافت میکنید، نسخه word مقاله باشد، میتوانید تیک "دارای فایل word" را بزنید. در این صورت در نتایج فقط مقالاتی را خواهید دید که دارای نسخه word نیز هستند.

    قسمت 5: اگر عبارتی که جستجو میکنید عبارت پیچیده ای هست و میخواهید مقالات که این واژه ها را بدون در نظر گرفتن ترتیب نگارش شما در مقاله جستجو کند، این تیک را بزنید. پیشنهاد میکنیم یکبار بدون این گزینه جستجوی خود را انجام دهید و اگر نتیجه ای نگرفتید مجددا با فعال بودن این گزینه جستجو را تکرار نمایید.

    قسمت 6: این قسمت به منظور محدود سازی نتایج در بازه زمانی خاصی است. برای مثال اگر به دنبال مقالات منتشر شده فقط در سال 1400 هستید در موضوع مورد نظر خود هستید و یا اینکه مقالاتی که از سال 1395 به این طرف منتشر شده اند را میخواهید مشاهده کنید، این قسمت را فعال و تنظیم نمایید.

    علاوه بر این فرم جستجوی کلی، در کلیه صفحات مربوط به هر مجموعه مقاله، و یا هر ژورنال نیز امکان جستجوی اختصاصی داخل مقالات آن مجموعه فراهم است که در بخش مربوطه توضیح داده شده است.

    کنترلرهای نتایج جستجو
    پس از جستجوی مقالات، در صفحه نتایج نمایش داده شده، یکسری گزینه برای کنترل نتایج نمایش داده می شود. با استفاده از این کنترلرها، میتوانید تعداد و نحوه نمایش نتایج، و یا نحوه مرتب سازی نتایج را مشاهده کنید. علاوه بر این تعداد نتایج مقالات را نیز نمایش میدهد. اگر تعداد مقالات در نتایج جستجو بیش از 10،000 عنوان باشند، در نتایج فقط 10هزار مقاله را نمایش میدهد.

    علاوه بر این در صفحه جستجوی مقالات، در صورتی که هر یک از نویسندگان مقالاتی که در صفحه مورد نظر نمایش داده می شوند، دارای رزومه بر روی پایگاه سیویلیکا باشند (و تصویر هم برای رزومه خود قرار داده باشند) در بالای لیست مقالات این افراد (به تعداد حداکثر 6 نفر) لیست شده و نمایش داده می شود.

    با کلیک بر روی هر یک از این افراد صفحه رزومه این اساتید و پژوهشگران نمایش داده می شود.

    لیست نتایج جستجو
    پس از انجام جستجو، صفحه ای از لیست نتایج را مشاهده خواهید نمود. در این صفحه اطلاعات پایه مقالات مرتبط با جستجوی شما نمایش داده می شوند. مواردی مانند عنوان، نویسندگان، سال انتشار، محل انتشار، تعداد صفحات مقاله و زبان مقاله. علاوه بر این در سمت چپ، کنار کلید "مشاهده خلاصه و دریافت" آیکون نمایش دهنده فرمت فایل موجود در دیتابیس را خواهید دید. کلیه مقالات کامل سیویلیکا دارای فرمت PDF هستند و برخی از مقالات علاوه بر نسخه PDF دارای فایل WORD اصل مقاله نیز هستند و میتوانید مستقیما این فرمت را دریافت نمایید.

    20 آبان 1399
  • راهنمای پژوهشگران

    پژوهشگر گرامی، هدف ما در سیویلیکا ارتقای جایگاه شما در کشور می باشد، که از طریق کمک به معرفی هر چه بیشتر فعالیتهای شما و همچنین ساده سازی دسترسی شما به منابع علمی فراهم می شود.

    هر پژوهشگری برای انجام فعالیتهای حرفه ای خود، نیازمند مطالعه دستاوردهای علمی موجود است تا بتواند تحقیقات خود را بر شالوده آنها بنا نهاده و دستاوردهای علمی جدیدی بدست آورد. لذا انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بدون دسترسی به علم موجود (literature review)، امکانپذیر نبوده و ممکن است به دوباره کاری بیانجامد.

    تلاش ما در مجموعه سیویلیکا این است که این دغدغه ها را ما به دوش بکشیم و به شما لذت دسترسی به آخرین تولیدات علمی کشور را ارائه نماییم تا بتوانیم سهمی کوچک در ارتقا علم بشر داشته باشیم.

    از طریق پایگاه سیویلیکا شما به عنوان پژوهشگر به مطالب زیر دسترسی خواهید داشت:

    هر کدام از موارد فوق بخشهای جداگانه ای دارند که جهت سهولت شما، راهنماهای مشخصی برای هر یک تهیه کرده ایم. از جلوی هر بخش میتوانید راهنمای مربوطه را مطالعه فرمایید.

    منابع سویلیکا:

    در پایگاه سیویلیکا اطلاعات زیر قابل دستیابی است:

    1. مقالات کنفرانسهای داخلی
      • راهنمای جستجوی مقالات
    2. مقالات ژورنالهای معتبر داخلی
      • راهنمای جستجوی مقالات
    3. مستندات علمی و طرح های پژوهشی
    4. اطلاعات کامل کنفرانسهای برگزار شده و آینده
    5. اطلاعات کامل ژورنالهای معتبر علمی کشور
      • راهنمای ارسال مقاله به مجلات
    6. نشستهای علمی
    7. رتبه بندی دانشگاهها
    8. پژوهشگران و متخصصان علمی و پژوهشی ایران

    20 آبان 1399
  • راهنمای دسترسی بر اساس آدرس ایمیل سازمانی

     

    روشهای متعددی برای دسترسی سازمانی به مقالات و منابع علمی پایگاه سیویلیکا پیاده سازی شده است. این روشها عبارتند از:

    1. دسترسی IP Base
    2. دسترسی بر اساس شماره تلفن همراه
    3. دسترسی بر اساس آدرس ایمیل سازمانی

    در این راهنما نحوه دسترسی کاربران به منابع علمی سیویلیکا بر اساس آدرس ایمیل سازمانی را توضیح میدهیم. دانشگاهها و سازمانها، برای ارائه دسترسی رایگان به منابع علمی سیویلیکا، می توانند دامنه ایمیل سازمانی  کاربران خود را در بخش کاربران مجاز ثبت نمایند. در این صورت، هر پژوهشگر عضو در پایگاه سیویلیکا، که آدرس ایمیل تایید شده ایشان، در لیست مجاز دانشگاه باشد، طبق محدودیتهای تعریف شده توسط دانشگاه اجازه دریافت مقالات کامل را خواهد داشت. 

    نکته: منظور از آدرس ایمیل سازمانی، ایمیلی است که با دامنه سازمان/دانشگاه در اختیار شما قرار میگیرد و هم دامنه با آدرس وبسایت دانشگاه است. 

    اگر دانشگاه و سازمان شما، جزو مراکزی هست که دسترسی از طریق آدرس ایمیل سازمانی را فعال نموده است، کافیست ابتدا به صورت رایگان در سیویلیکا عضو شوید. در بخش آدرس ایمیل، حتما آدرس ایمیل سازمانی خود را درج نمایید. و پس از عضویت، از طریق ایمیل تاییدیه ارسال شده به آن آدرس ایمیل، ایمیل خود را تایید نمایید. 

    نکته: اگر از قبل در سیویلیکا عضو هستید، کافیست کنترل نمایید که ایمیل ثبت شده، آدرس ایمیل سازمانی شما است و تایید شده باشد. اگر با ایمیل دیگری عضو شده اید، آدرس ایمیل سازمانی را وارد نمایید و مراحل تایید آدرس ایمیل را انجام دهید. 

    پس از ورود به سایت، همه کنترلها توسط سیویلیکا انجام می شود. و با مراجعه شما به صفحه هر مقاله، به صورت خودکار گزینه دریافت رایگان به شما نمایش داده می شود. 

    نام مرکزی که از آن مجاز به دریافت مقاله شده اید در زیر گزینه دریافت رایگان نوشته می شود. 

    توجه نمایید که ممکن است چند گزینه برای دریافت مقالات وجود داشته باشد بر اساس نوع  دسترسی شما. یکی از گزینه ها، دریافت مقاله با کسر اعتبار از حساب شخصی شما می باشد. این گزینه برای حالتی است که شما نیاز به مقالات متعددی دارید، ولی سقف دریافت اکانت سازمانی پر شده است. در این صورت شما می توانید از حساب کاربری شخصی و با کسر اعتبار اقدام به دریافت نمایید. 

    محدودیت: ارائه دسترسی سازمانی بر اساس آدرس ایمیل، محدود به سازمانها و دانشگاههایی است که به همه کاربران خود ایمیل رسمی سازمانی ارائه نموده اند. در غیر این صورت امکان کنترل کاربران با این روش وجود ندارد. روش جایگزین در صورت عدم داشتن ایمیل سازمانی سراسری، استفاده از روش دسترسی بر اساس شماره تلفن همراه (https://civilica.com/post/۷۹۵۴/) خواهد بود. 

     

    چطور می توانم متوجه شوم که دانشگاه محل تحصیل من به منابع سیویلیکا دسترسی دارد یا نه؟
    با مراجعه به بخش لیست مراکز عضو (https://civilica.com/members) لیست همه مراکزی و روش دسترسی به سیویلیکا درج شده است. ممکن است برخی از مراکز چند نوع دسترسی متفاوت را برای کاربران خود ایجاد نموده باشند. 

    19 آبان 1399
  • راهنمای دسترسی سازمانی بر اساس شماره تلفن همراه (موبایل)

     

    روشهای متعددی برای دسترسی سازمانی به مقالات و منابع علمی پایگاه سیویلیکا پیاده سازی شده است. این روشها عبارتند از:

    1. دسترسی IP Base
    2. دسترسی بر اساس شماره تلفن همراه 
    3. دسترسی بر اساس آدرس ایمیل سازمانی

    در این راهنمای نحوه دسترسی کاربران به منابع علمی سیویلیکا بر اساس شماره تلفن همراه را توضیح میدهیم. دانشگاهها و سازمانها، برای ارائه دسترسی رایگان به منابع علمی سیویلیکا، می توانند لیست شماره تلفن همراه کاربران خود را در بخش کاربران مجاز ثبت نمایند. در این صورت، هر پژوهشگر عضو در پایگاه سیویلیکا، که شماره تلفن همراه ایشان، در لیست مجاز دانشگاه باشد، طبق محدودیتهای تعریف شده توسط دانشگاه اجازه دریافت مقالات کامل را خواهد داشت. 

    اگر دانشگاه و سازمان شما، جزو مراکزی هست که دسترسی از طریق موبایل را فعال نموده است، کافیست ابتدا به صورت رایگان در سیویلیکا عضو شوید. توجه نمایید که حتما باید با شماره تلفن همراهی در سیویلیکا عضو شوید که آن شماره در اختیار سازمان است و آن را به عنوان شماره مجاز ارسال نموده است. 

    نکته: اگر از قبل در سیویلیکا عضو هستید، و شماره تلفن همراه شما در لیست مجاز مرکزی تعریف شده است، نیازی به هیچ اقدامی نیست. 

    پس از ورود به سایت، همه کنترلها توسط سیویلیکا انجام می شود. و با مراجعه شما به صفحه هر مقاله، به صورت خودکار گزینه دریافت رایگان به شما نمایش داده می شود. 

    نام مرکزی که از آن مجاز به دریافت مقاله شده اید در زیر گزینه دریافت رایگان نوشته می شود. 

    توجه نمایید که ممکن است چند گزینه برای دریافت مقالات وجود داشته باشد بر اساس نوع  دسترسی شما. یکی از گزینه ها، دریافت مقاله با کسر اعتبار از حساب شخصی شما می باشد. این گزینه برای حالتی است که شما نیاز به مقالات متعددی دارید، ولی سقف دریافت اکانت سازمانی پر شده است. در این صورت شما می توانید از حساب کاربری شخصی و با کسر اعتبار اقدام به دریافت نمایید. 

     

    چطور می توانم متوجه شوم که دانشگاه محل تحصیل من به منابع سیویلیکا دسترسی دارد یا نه؟
    با مراجعه به بخش لیست مراکز عضو (https://civilica.com/members) لیست همه مراکزی و روش دسترسی به سیویلیکا درج شده است. ممکن است برخی از مراکز چند نوع دسترسی متفاوت را برای کاربران خود ایجاد نموده باشند. 

    19 آبان 1399
  • راهنمای دسترسی IP Base به مقالات

     

    روشهای متعددی برای دسترسی به مقالات و منابع علمی پایگاه سیویلیکا از طریق دانشگاهها و سازمانها پیاده سازی شده است.

    1. دسترسی IP Base
    2. دسترسی بر اساس شماره تلفن همراه
    3. دسترسی بر اساس آدرس ایمیل سازمانی


    به روز رسانی (1400/11/18): پژوهشگرانی که دسترسی آی پی سازمانی دارند می توانند با ورود به حساب شخصی خود نیز از این نوع دسترسی استفاده کنند و یک باکس مجزا در صفحه خلاصه مقاله برای دریافت رایگان مقاله از طریق دسترسی IP سازمانی برای این کاربران نمایش داده می شود. 

    یکی از روشهای معمول و ساده دسترسی، احراز هویت کاربران بر اساس آدرس IP سازمانی می باشد. هر سازمان و دانشگاه، دارای یک سری IP  ثابت می باشد که همیشه در اختیار سازمان است و با هیچ مرکز دیگری نیز به صورت اشتراکی استفاده نمی شود. در نتیجه با مراجعه هر بازدید کننده از این IP (ها) می توان اطمینان حاصل کرد که این بازدید کننده از کاربران سازمان می باشد و از محل سازمان به سیویلیکا متصل شده است. 

    سازمانها و مراکز علمی که عضویت سازمانی را خریداری می نمایند، می توانند روش دسترسی آی پی را انتخاب کنند. در این صورت لیست آی پی های مجاز سازمان در پایگاه سیویلیکا تعریف می شود و با مراجعه هر بازدید کننده از این IPها، سیویلیکا تشخیص می دهد که کاربر سازمانی است و اجازه دریافت مقالات و منابع علمی را به صورت رایگان بر اساس محدودیت تعریف شده توسط سازمان خواهد داشت. 

    دسترسی IP Base ممکن است محدودیتهایی را برای کاربران ایجاد نماید. برای مثال کاربران را محدود به استفاده از اینترنت ارائه شده توسط سازمان خواهد نمود که یا مجبور هستند از محل سازمان به اینترنت وصل شوند و یا اینکه از شبکه VPN ارائه شده توسط سازمان استفاده نمایند که اغلب مشکلاتی را به همراه دارد. 

    اگر شما جزو پژوهشگرانی هستید که سازمان شما دارای دسترسی IP Base است، با باز کردن هر صفحه از سیویلیکا، نام سازمان به صورت خودکار در پایین صفحات در یک کادر قرمز رنگ درج می شود. در این صورت با مراجعه به صفحه هر خلاصه مقاله، در باکس دریافت فایل مقاله، گزینه دریافت رایگان IP را ملاحظه خواهید نمود و با درج آدرس ایمیل خود، بلافاصله لینک دریافت مقاله در ایمیل شما خواهد بود. 

    نکات مهم در دسترسی IP Base:

    • سازمان حتما باید دارای IP ثابت باشد. 
    • سازمان باید به نحوی دسترسی کاربران خود از طریق این IP ثابت به اینترنت را فراهم نموده باشد. یا شبکه اینترنت در محل سازمان و یا دسترسی راه دور به شبکه VPN داخلی سازمان 
    • کاربران برای استفاده از این نوع دسترسی نیازی به ثبت نام و لاگ این بر روی سیویلیکا ندارند و ورود به سایت با آی پی سازمان کفایت می کند.

     

    محدودیتهای دسترسی IP Base:

    در شرایط خاص مانند پاندمیک کرونا که سازمانها مجبور به دورکاری و آموزش از راه دور هستند و دانشجویان و کارشناسان در محل سازمان حاضر نمی شوند، ارائه دسترسی از طریق IP دچار محدودیت شدید می شود و سازمانها مجبور به پیاده سازی VPN داخلی خواهند بود که به دلیل بار زیاد معمولا باعث کاهش سرعت می شود. لذا این نوع دسترسی در چنین شرایطی و برای دسترسی غیر متمرکز خارج از محل سازمان یا دانشگاه (Off Campus) اصلا توصیه نمی شود. بجای این روش، استفاده از دسترسی بر اساس شماره تلفن همراه و یا ایمیل سازمانی تایید شده روشهای جایگزین بسیار کارآمدی خواهند بود. 

    • ممکن است ایمیل ارسال شده به فولدر Bulk یا Spam صندوق پستی شما منتقل شده باشد. در این حالت ابتدا ایمیل را به Inbox منتقل نموده و سپس لینک مقاله را باز نمایید.
    • مراکز مختلف شرایط دسترسی خاصی را از نظر تعداد مقالات و نیز آدرسهای ایمیل مجاز دریافت کننده مقاله اعمال می نمایند. این محدودیتها معمولا در باکس جداگانه ای زیر خلاصه مقاله نمایش داده می شود و شامل تعداد مجاز دریافت مقاله و آدرسهای ایمیل مجاز می باشد. برای مثال ممکن است یک مرکز دانشگاهی دریافت مقالات را فقط به آدرس ایمیل دانشگاهی کاربران محدود نموده باشد و سایر ایمیلها مانند یاهو و Gmail مجاز به دریافت مقالات نباشند.
    • قسمت خرید مقاله برای مواردی است که کاربر بنا به دلایلی نیاز به دریافت مقالات بیشتری نسبت به سقف مجاز تعریف شده داشته باشد.
    • استفاده از عضویت IP زمانی امکانپذیر است که از IP های مرکز وارد سایت سیویلیکا شده باشید لذا یا باید از محل دانشگاه/سازمان وارد سیویلیکا شوید و یا اینکه از طریق کانالهای ارتباطی که مرکز در اختیار شما قرار داده (مانند اتصال VPN به سرور دانشگاه) استفاده نمایید تا به عنوان کاربر مجاز آن مرکز شناخته شوید.
    • در درج آدرس ایمیل نهایت دقت را داشته باشید، چرا که لینک دریافت مقاله به آدرس ایمیل شما ارسال می شود و در صورت درج اشتباه ایمیل، امکان دریافت ایمیل را نخواهید داشت. آدرس ایمیل فاقد www می باشد.
    • پس از درخواست هر فایل، بلافاصله به ایمیل خود مراجعه نموده و نسبت به دریافت (داونلود) و ذخیره فایل بر روی رایانه خود اقدام نمایید. دریافت فایل باید از IP های همان مرکز صورت پذیرد در غیر این صورت پیغام خطا نمایش داده می شود

    چطور می توانم متوجه شوم که دانشگاه محل تحصیل من به منابع سیویلیکا دسترسی دارد یا نه؟
    با مراجعه به بخش لیست مراکز عضو (https://civilica.com/members) لیست همه مراکزی و روش دسترسی به سیویلیکا درج شده است. ممکن است برخی از مراکز چند نوع دسترسی متفاوت را برای کاربران خود ایجاد نموده باشند. 

    19 آبان 1399
  • ارسال مقاله به سیویلیکا

    پایگاه سیویلیکا، ناشر تخصصی مقالات کنفرانسها و ژورنالها می باشد و در روند داروی و پذیرش مقالات بی طرف عمل می نماید. برای نمایه شدن مقاله خود در سیویلیکا، ابتدا باید مقاله شما در یکی از کنفرانسها و یا ژورنالهای معتبر تحت حمایت سیویلیکا پذیرش داشته باشد و پس از آن مقالات به صورت خودکار بر روی سیویلیکا نمایه خواهند شد.

    از اواسط اسفند ماه 1402 امکان ثبت مقالات به صورت پیش چاپ در سیویلیکا به صورت مستقیم توسط پژوهشگران و نویسندگان مقالات فراهم می باشد. روند ثبت و انتشار مقالات به صورت پیش چاپ در پایگاه سیویلیکا کاملا رایگان، سریع و بدون داوری همسان می باشد و مقالات نمایه شده به صورت پیش چاپ، قابلیت اخذ گواهی، اشتراک گذاری، استناد دهی و دریافت نظرات سایر پژوهشگران را دارند.

    جهت ثبت مقاله خود در سیویلیکا به صورت پیش چاپ، ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و از بخش "مقالات پیش چاپ من" اقدام نمایید. در بخش "راهنمای ثبت مقالات پیش چاپ در سیویلیکا" به صورت کامل این روند توضیح داده شده است.

    برای ارسال مقاله خود به کنفرانسها لطفا "راهنمای ارائه مقاله به کنفرانسهای علمی پژوهشی" را مطالعه فرمایید.

    برای ارسال مقاله خود به ژورنالها و مجلات معتبر علمی، لطفا راهنمای مربوطه را مطالعه فرمایید.

    19 آبان 1399