مقالات کنفرانسهای داخلی
- کارآیی و عوامل موثر بر رشد توانایی فضایی ارائه شده در هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1401)
- تاثیر بازی وارسازی در انگیزه و یادگیری ریاضی ارائه شده در هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1401)
- نگاهی به استاندارد فرآیندی حل مسئله در محتوای کتاب ریاضی و آمار ۳ ارائه شده در هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1401)
- مروری اجمالی بر تغییرات برنامه درسی ریاضی ایران ارائه شده در هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1401)
- بررسی ابعاد دانش پداگوژی محتوا معلمان ریاضی کم سابقه و باسابقه سال دوازدهم در تدریس حد ارائه شده در چهارمین کنفرانس بین المللی فیزیک، ریاضی و توسعه علوم پایه (1400)
- تحلیل محتوای بخش احتمال کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم بر اساس دیدگاه ریاضیات واقعیت مدار ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1400)
- تاثیر استفاده از پاورپوینت در آموزش ریاضی ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1400)
- ضرورت توجه به سواد مالی و اقتصادی در آموزش ریاضیات ابتدایی ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1400)
- بحران کرونا و تاثیر آن برآموزش ریاضیات ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1400)
- کرونا فرصتی برای یادگیری ریاضی با آموزش مجازی ارائه شده در سیزدهمین همایش ملی آموزش (1400)
- رویکرد آموزش ریاضیات واقعیت مدار و اثربخشی آن در آموزش مجازی ارائه شده در سیزدهمین همایش ملی آموزش (1400)
- استفاده از ارزیابی مبتنی بر ارتباطات و اتصالات به منظور بررسی توانایی دانش آموزان در بکارگیری ارتباطات برای حل مسائل جدید ریاضی و تحقق دانش مفهومی ارائه شده در سمینار ملی رویکردهای نوین آموزش و پژوهش در انقلاب صنعتی چهارم (1399)
- بررسی درک و نگرش دانش آموزان نسبت به ارزیابی مبتنی بر ارتباطات و اتصالات ارائه شده در سمینار ملی رویکردهای نوین آموزش و پژوهش در انقلاب صنعتی چهارم (1399)
- استفاده از ارزیابی مبتنی بر ارتباط و اتصال به منظور بررسی بدفهمی های دانش آموزان در مبحث هم نهشتی مثلث ها ارائه شده در پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1399)
- ارزیابی مبتنی بر برقراری ارتباطات و اتصالات ریاضی گامی در جهت تحقق یادگیری معنادار و ایجاد انگیزه برای دانش آموزان ارائه شده در پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1399)
- بررسی میزان توانایی طرح مساله معلمان ابتدایی ارائه شده در همایش کشوری آموزش ریاضی در ابتدایی (1396)
- اسلام پور، محمدجواد، سلامی، مریم و فهیمه کلاهدوز. "میانگین گرفتن روش فراموش شده در اثبات ویژگی چگالی کسرها". چهارمین همایش ملی پژوهش در آموزش علوم پایه. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران. (1397)
- اسلام پور، محمدجواد، سلامی، مریم و فهیمه کلاهدوز. "بررسی درک معلمان ابتدایی از مفهوم کسر در زیرساختار جزء به کل". چهارمین همایش ملی پژوهش در آموزش علوم پایه. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران. (1397)
- اسلام پور، محمدجواد و احترام سادات موسوی. "بررسی رشد توانایی های یادگیری ریاضی دانش آموزان در دامنه رشد تقریبی آنها و بر اساس رویکرد اجتماعی- فرهنگی و روانشناسی شناختی (ZPD)". چهارمین همایش ملی پژوهش در آموزش علوم پایه. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران. (1397)
- اسلام پور، محمدجواد و فاطمه کفیل. "به کارگیری الگوی حل مسئله به روش پولیا در شیوه های جبری و هندسی". هفتمین همایش ملی آموزش. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران. (1394)
- اسلام پور، محمدجواد و فاطمه کفیل. "استفاده از نقشه های مفهومی برای تشخیص بدفهمی های دانش آموزان پایه هشتم در مبحث چندضلعی ها". همایش آموزش ریاضی دوره اول متوسطه. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران. (1394)
- اسلام پور، محمدجواد . "معرفی دیاگرام vee به عنوان ابزار حل مساله در ریاضی".همایش ملی روش های نوین آموزشی. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران. (1389)
سوابق استادی
- استادیار دانشگاه شهید بهشتی(1385-1398)
- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب(1376-تاکنون )
- استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی(1375-تاکنون )
- استادیار دانشگاه پیام نور واحد ورامین(1374-1376)