اطلاعات کنفرانس
دومین کنفرانس ملی تحقیقات کاربردی در مطالعات زبان انگلیسی
محل برگزاری: تهران
تاریخ برگزاری: 9 بهمن 1393
تاریخ نمایه سازی: 25 بهمن 1394
تعداد صفحات: 1897
تعداد مقالات :236
نمایش مقالات: 161228
شناسه ملی این کنفرانس: ELSCONF02
نویسندگان مشارکت کننده: 434 پژوهشگر
مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی تحقیقات کاربردی در مطالعات زبان انگلیسی
101. Investigating Ilami EFL Performance in Observing the Rules for Intonation Patterns Based on Their Gender.
سال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1102. Investigating Politeness and Academic Background: An analytical Approach
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 7103. Investigating the Effects of Using Supplementary Visual and Audio Tasks on Developing Speaking Skill of EFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 18104. Iranian EFL Teachers' Non-verbal Immediacy, Assertiveness- Responsiveness and Students' Interpersonal Trust and Personality Traits; A Structural Equation Modeling Approach
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 9105. Iranian English language teachers’ perception of task-based language teaching (TBLT) principles and challenges to its implementation
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 13106. Issues on Interpreting
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Roghiyeh Asgariتعداد صفحات مقاله: 8108. Language Learning Strategies Predicting Resource Management Self-regulated Learning
سال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1109. Language Teacher Education in Age of Globalization
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 5110. Languaging and Writing Skill: The Effect of Collaborative Writing on EFL Students’ Writing Performance
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11111. Let's See If E-mail Resembles Writing or Speech: A Comparison of English Business E-mails Written by Iranians and !ative English Speakers
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 21112. Lexicogramatical and Linguistic Complexity of Readings Parts in English Books for Senior High School in Iran
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 6114. Metacognitive Awareness of Reading Strategies among Internalisers and Externaliser Locus of Control
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 6115. Metadiscourse Markers in Discussions Section of Humanities Research Articles Written in English and Persian
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Mahmoud Samaieتعداد صفحات مقاله: 8117. New Approaches Improve Accountability of English Teachers
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Mohammad Golsanamluتعداد صفحات مقاله: 7118. Older and younger Facebook users: Do they differ in using hedges while making online conversations?
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Faride Khoshdelتعداد صفحات مقاله: 7119. On Students' De-motivation, Gender, Major, and Educational Level in Iranian EFL Context
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11120. On the Effects of Global and State Self-esteem on Iranian EFL Learners’ Language Learning Strategy Use
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 13121. On the Effects of Self, Peer, and Teacher Assessments on Iranian EFL Learners’ General and Academic Self-efficacy
سال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1122. On the Effects of Self, Peer, and Teacher Assessments on Iranian EFL Learners’ Goal-orientation
سال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1124. On the Relationship between Students’ Language Learning Strategies and Their Level of Language Proficiency in University Context
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11125. On the relationship between students’ politeness and respect and teachers’ scoring in the classrooms
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12126. On the role of Attitudes and Motivation in students’ performance in Iranian university entrance exam
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 6127. Patterns of ICT Use at Home/ School and Factors Supporting/ Hindering its Use: The Case of Iranian EFL Teachers
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11128. Personality Type and language proficiency in an EFL context
سال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1130. Politeness strategies and markers in email-requests sent by Iranian EFL learners to professors
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 12131. Presenting assessment for learning for EFL reading in an assessment of learning examination-driven system in Iran
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 13132. Principles of Creative Language Pedagogy: A case study of Iranian teacher trainers’ perspectives
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 9133. Prior knowledge of Cohesion Factors and their Effect on Reading Comprehension of English Texts in Pre-university Students
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 5134. Private and public EFL teachers’ level of burnout and its relationship with their emotional intelligence: A comparative study
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11135. RANIAN EFL TEACHERS’ PERCEPTIONS ON TEACHING CULTURE IN FL CLASSROOM
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 18136. Reflecting on performance-influencing factors in English course from high and low achieving students
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 10137. Relationship between type of education (co-education and single-sex) and anxiety and moderating role of Setting among Iranian students of English
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 10138. SKOPOS THEORY IN ADAPTATION OF MULTIMODAL TEXTS: THE CASE OF CIVILIZATION VIDEOGAME
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 8140. Self-efficacy as a Function of Language Learning Strategy Use
سال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1141. Shakespeare’s Shylock, The Everlasting Character of all Times
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Alaeddin Nahviتعداد صفحات مقاله: 7142. Short Stories; A Creative Method to Improve Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: محمد علی اکبریتعداد صفحات مقاله: 7143. Strategies and Errors in Translating Tourism Brochures: the case of EFL Learners
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 18144. Strategies in Cultural Dubbing of the Humorous Parts of a Drama Series: The Case of Due South , Episode 60
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 9145. Students' De-motivation Factors in EFL Learning at Iranian Context
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 10146. Study of Null Subject in Persian Language on the Optimality Theory
سال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 1147. Study of Scrambling in Simultaneous Interpretation
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسینام نویسندگان مقاله: Marziye Sadjadiتعداد صفحات مقاله: 8148. THE INTERACTIVE MEDIATION PHASE OF DYNAMIC ASSESSME T AS A TESTING TOOL TO LEAD EFL LEARNERS TO THE ACQUISITION OF ENGLISH ROUTINES (A STUDY OF INTERLANGUAGE PRAGMATIC DEVELOPMENT)
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 6149. THE RELATIONSHIP BETWEEN AUTONOMY, PERFECTIONISM, AND ENGLISH ACHIEVEMENT AMONG IRANIAN MALE AND FEMALE HIGH SCHOOLSTUDENTS
مقاله کاملسال انتشار: 1393زبان مقاله: انگلیسیتعداد صفحات مقاله: 11
نتایج 101 تا 150 از مجموع 236