عضویت در مجامع و انجمنهای علمی
مقالات کنفرانسهای داخلی
- بررسی اثربخشی مشاوره تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی و مهارت اجتماعی دانش آموزان پسر دور ه ابتدایی استان فارس ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و فلسفه (1402)
- بررسی میزان توجه به تفاوتهای فردی در محتوای کتب پایه چهارم ابتدایی ارائه شده در چهارمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد ازنگاه معلم (1401)
- بررسی تاثیر بازیهای دوران پیش از دبستان بر یادگیری دروس مقطع ابتدایی در کودکان ارائه شده در دهمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی،مطالعات اجتماعی و فرهنگی (1401)
- مروری بر یک راهبرد تدریس موثر در آموزش مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی؛ رویکرد مبتنی بر «رویدادهای جاری » ارائه شده در دهمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی،مطالعات اجتماعی و فرهنگی (1401)
- بررسی میزان توجه به تفاوتهای فردی در محتوای کتب پایه چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون ارائه شده در چهارمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد ازنگاه معلم (1401)
- چگونه توانستم اختلال نارسانویسی پارسا، دانش آموز کلاس چهارم را بهبود ببخشم ؟ ارائه شده در دومین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت (1401)
- ارائه مدل علی نیاز به خاتمه و قصد کارآفرینانه مجازی با توجه به نقش واسطه ای انعطاف پذیری شناختی به طور مستقیم ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی کارآفرینی (1401)
- بررسی اختلالات دیکته نویسی و راهکارهای عملی درمان آنها ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی و علوم انسانی (1400)
- تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه ششم دبستان بر اساس نظریه هوش سه بخشی استرنبرگ ارائه شده در نهمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی،مطالعات اجتماعی و فرهنگی (1400)
- بررسی تاثیر ساختار تواناساز و بازدارنده بر خلاقیت افراد در سازمان ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری (1400)
- تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان بر اساس فرمول تشخیص سطح خوانایی ادوارد فرای ارائه شده در نخستین کنفرانس ملی آینده پژوهی، علوم تربیتی و روانشناسی (1400)
- آموزش مجازی فرصتی برای افزایش بهره وری یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا ارائه شده در همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد ازنگاه معلم (1400)
- تحلیل محتوای کتب درسی پایه چهارم ابتدایی بر اساس نظریه هوشهای چندگانه گاردنر ارائه شده در اولین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت (1400)
- بازتاب مولفه های سبک زندگی اسلامی در محتوای کتب فارسی مقطع ابتدایی ارائه شده در هشتمین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی (1400)
- کلاس های چندپایه ؛ فرصت ها و چالش ها ارائه شده در سومین همایش ملی آموزش کلاس های چندپایه (1400)
- تحلیل محتوای ارتباطی تمرین های کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان بر اساس اهداف تعیین شده در کتاب راهنمای معلم ارائه شده در نهمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران (1400)
- بررسی تطبیقی آرای تربیتی امام محمد غزالی و جان دیویی ارائه شده در هفتمین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران (1400)
- نگرشی بر مزایا و معایب راهبردهای آموزشی در مدارس ابتدایی ارائه شده در دومین همایش ملی مدرسه آینده (1400)
- بررسی راهبردهای تدریس اثربخش در کلاسهای چندپایه مدارس ابتدایی ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی، علوم ورزشی و تربیت بدنی (1400)
- مروری بر راهبردهای مدیریت و سازماندهی کلاس های چند پایه مدارس ابتدایی ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی جهش علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری (1400)
- تاثیر شیوع ویروس کرونا بر سیاست گذاری آموزش مجازی در دانشگاه های ایران ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی جهش علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری (1400)
- واکاوی تجارب زیسته معلمان ابتدایی شهر بهبهان از چالش های ارزشیابی آموزشی دانش آموزان در دوران کرونا ارائه شده در یازدهمین کنگره ملی سراسری فناوریهای نوین در حوزه توسعه پایدار ایران (1400)
- تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم دبستان بر اساس الگوی آموزش خلاقیت پلسک ارائه شده در دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی و علوم انسانی (1399)
- تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم تجربی دورۀ ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر ارائه شده در هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره ایران (1399)
- تحلیل محتوای کمی و کیفی کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی با توجه به شاخص های میهن دوستی ارائه شده در نخستین کنفرانس ملی علوم شناخت و تعلیم و تربیت (1399)
- تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی با استفاده از روش ویلیام رومی ارائه شده در نخستین کنفرانس ملی علوم شناخت و تعلیم و تربیت (1399)
- تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان بر اساس ساحت های شش گانه تربیت در سند تحول بنیادین ارائه شده در پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (1399)
- نگاهی به کلیات فرهنگ سازمانی ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و علوم انسانی (1399)
- مدیریت کلاس درس در مدارس ابتدایی و راهکارهای عملیِ بهبود آن ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت،مهندسی صنایع و حسابداری (1399)
- تحلیل محتوای کتاب فارسی سوم ابتدایی بر اساس شاخص خوانایی سنجی گانینگ فوگ ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی (1399)
- تحلیل محتوای ارتباطی تمرینهای کتاب آموزش قرآن پایه دوّم دبستان بر اساس اهداف تعیین شده در کتاب راهنمای معلّم ارائه شده در هفتمین همایش علمی پژوهشی توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی ایران (1399)
- تحلیل محتوای کتابهای هدیه های آسمان دوره ابتدایی از نظر میزان توجّه به مفاهیم مهدوی ارائه شده در دومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه (1399)
- تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس مولفه های آداب معاشرت ارائه شده در دومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه (1399)
- تحلیل محتوای توصیفی متن نوشتاری کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی باتوجه به قواعد دستور زبان فارسی ارائه شده در سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره،تعلیم و تربیت (1399)
- تحلیل محتوای توصیفی تمرینهای کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی بر اساس طبقه بندی تجدیدنظرشده حوزه شناختی دیدگاه بلوم ارائه شده در ششمین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی، اقتصاد و حسابداری ایران (1399)
- بررسی و ارزیابی تعلیم و تربیت در مکتب فلسفی پراگماتیسم ارائه شده در ششمین همایش ملی پژوهش های نوین در حوزه علوم انسانی، اقتصاد و حسابداری ایران (1399)
- بهبود آموزش مجازی ریاضی دوره دبستان: مطالعه موردی سایت mathsframe.co.uk ارائه شده در چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی (1399)
- تحلیل محتوای ارتباطی متن نوشتاری کتاب فارسی سوم دبستان بر اساس اهداف تدوین شده در کتاب راهنمای معلم ارائه شده در ششمین کنفرانس ملی علوم انسانی و مطالعات مدیریت (1399)
- تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه پنجم دبستان بر اساس روش تعیین سطح خوانایی ادوارد فرای ارائه شده در همایش ملی مطالعات برنامه درسی در هزاره سوم (1399)
- تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه چهارم دبستان بر اساس شاخص خوانایی سنجی رابرت گانینگ فوگ ارائه شده در همایش ملی مطالعات برنامه درسی در هزاره سوم (1399)
- چالشها و راهبردهای کیفیت بخشی آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا ارائه شده در همایش ملی مطالعات برنامه درسی در هزاره سوم (1399)
- تحلیل محتوای کتابهای فارسی مقطع ابتدایی بر اساس شاخص تشخیص سطح خوانایی مک لافلین ارائه شده در همایش ملی مطالعات برنامه درسی در هزاره سوم (1399)
- نیما خادمی، علیرضا شهریاری و علی محمد سیاهی اتابکی. "تحلیل محتوای ارتباطی تمرینهای کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ پنجم دبستان بر اساس اهداف تعیینشده در کتاب راهنمای معلّم". دومین همایش ملّی آموزش مطالعات اجتماعی. یزد (1400)
- نیما خادمی، پریسا بابازاده و علی ضرغامی. "تحلیل محتوای کتاب فارسی پایۀ ششم دبستان بر اساس تکنیک خواناییسنجی رادولف فلش". سومین همایش کشوری دانش موضوعی-تربیتی آموزش زبان و ادبیات فارسی. همدان (1400)
- نیما خادمی، محمدجواد صحراگرد و ثریا میرشکاری. تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایۀ دوم دبستان بر اساس روش تشخیص سطح خوانایی مک لافلین". سومین دوره همایش ملی دانش (موضوعی-تربیتی) در آموزش علوم ابتدایی. کرمان (1400)
- نیما خادمی، پریسا بابازاده و محمدجواد صحراگرد. "تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایۀ دوم دبستان بر اساس تکنیک تعیین سطح خوانایی هارتلی". سومین دوره همایش ملی دانش (موضوعی-تربیتی) در آموزش علوم ابتدایی. کرمان (1400)
- نیما خادمی و غلامرضا عباسی. "بررسی تطبیقی برنامۀ درسی هنر دورۀ ابتدایی در ایران و انگلستان". اوّلین همایش ملّی آموزش هنر در ابتدایی. شیراز (1400)
- نیما خادمی، یوسف امیری و زهرا ناظم عاشورا. "فرصتها، چالشها و راهکارهای بهبود کیفیت سنجش و ارزشیابی از یادگیری در آموزش عالی در دوران کرونا". همایش ملّی آموزش در زمان همهگیری کرونا (فرصتها، چالشها و دستاوردها). شیراز (1399)
- نیما خادمی، پریسا بابازاده و مهسا تقیپور. "فرصتها و چالشهای تدریس در شبکۀ آموزشی دانشآموز (شاد) در دوران کرونا". همایش ملّی آموزش در زمان همهگیری کرونا (فرصتها، چالشها و دستاوردها). شیراز (1399)
- نیما خادمی، علی محمد سیاهی اتابکی و محمدرضا توللی سعدی. "آموزش و یادگیری مجازی در دوران پساکرونا؛ چالشها و فرصتها" اولین همایش ملی آموزش و یادگیری مجازی در دوران پساکرونا؛ چالشها و فرصتها. همدان (1399)
مقالات ژورنالهای تخصصی داخلی
- بررسی تمثیل های هفت پیکر در ساخت نمایش پداگوژیک منتشر شده در مجله تحقیقات تمثیلی در زبان و ادب فارسی (1401)
- تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه پنجم دبستان بر اساس روش تعیین سطح خوانایی ادوارد فرای منتشر شده در فصلنامه پیشرفتهای نوین در مدیریت آموزشی (1401)
- بررسی میزان توجه به تفاوت های فردی در محتوای کتب پایه چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون منتشر شده در دو فصلنامه پژوهش در آموزش ابتدایی (1401)
- The study of the facilities for virtual instruction of mathematics in Elementary school (A case study of mathsframe.co.uk) منتشر شده در دوفصلنامه آموزش از دور (1400)
- خادمی، نیما و عباسی، غلامرضا. " بررسی تطبیقی برنامه درسی هنر دوره ابتدایی در ایران و انگلستان". فصلنامه علمی-تخصصی مطالعات تطبیقی تربیت معلم (کاوش نامه بین الملل) (1401)
- قاضی نور، فرنازسادات، خادمی، نیما و وحیدی، زهرا. " بررسی میزان توجه به تفاوت های فردی در محتوای کتب پایه چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون". دو فصلنامه علمی-تخصصی پژوهش در آموزش ابتدایی (1401)
- خادمی، نیما، امیراحمدی، فاطمه و معجونی، حسین. "بررسی راهبردهای تدریس اثربخش در کلاس های چندپایه مدارس ابتدایی ایران". دو فصلنامه علمی-تخصصی پژوهش در آموزش کلاس های تلفیقی و چند پایه (1401)
- خادمی، نیما، تقی پور، مهسا و محمدجانی، ابراهیم. "مروری بر راهبردهای مدیریت و سازماندهی کلاس های چندپایه مدارس ابتدایی ایران". دو فصلنامه علمی-تخصصی پژوهش در آموزش کلاس های تلفیقی و چند پایه (1400)
تالیفات
- کتاب داستانهای آهوی چهارم (مشترک) (سمنگان) - 1401 - فارسی
- کتاب نانحس (قلم بان) - 1399 - فارسی
- کتاب کتاب شعر بابان 5 (مشترک) (بابان) - 1398 - فارسی
تحصیلات تخصصی
- کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان1397-1401
سوابق شغلی و تخصصی
- سابقه تدریس در مدرس کارگاه آموزشی «آموزش جامع کار با نرمافزارهای مجموعۀ Office» در اوّلین کنفرانس ملّی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت به مدّت 40 ساعت (1400-1400)
- سابقه تدریس در مدرس کارگاه آموزشی «آشنایی با نحوۀ نگارش و اجرای اقدامپژوهی، درسپژوهی و روایتپژوهی» در اوّلین کنفرانس ملّی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت به مدّت 30 ساعت (1400-1400)
- سابقه تدریس در مدرس کارگاه آموزشی «جستجوی حرفهای در پایگاههای علمی» در هشتمین همایش ملّی تازههای روانشناسی مثبت به مدّت 2 ساعت (1400-1400)
- سابقه تدریس در مدرس کارگاه آموزشی «مدیریت و تدریس اثربخش در کلاسهای چندپایه» در هشتمین همایش ملّی تازههای روانشناسی مثبت به مدّت 2 ساعت (1400-1400)
- سابقه تدریس در مدرس دورۀ ضمن خدمت «آموزش جامع عملی مقالهنویسی» در پژوهشسرای شهدای باقری شهرستان رستم به مدت 12 ساعت (1401-1401)
- سابقه تدریس در مدرس کارگاه آموزشی «داوری کارگاه مقالات علمی» در دومین کنفرانس ملّی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت به مدّت 3 ساعت (1402-1402)
- سابقه تدریس در مدرس کارگاه آموزشی «داوری کارگاه مقالات علمی» در دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز به مدّت 3 ساعت (1402-1402)
- سابقه تدریس در مدرس کارگاه آموزشی «جستجوی حرفهای در پایگاههای علمی» در دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز به مدّت 3 ساعت (1402-1402)