دکتر شیما ابراهیمی دانشیار آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد با تخصص روانشناسی آموزش زبان است.ایشان نویسندۀ بیش از 70 مقاله و 4 کتاب در حوزههای آموزش زبان فارسی، روانشناسی آموزش، فرهنگشناسی و جامعهشناسی زبان میباشد که در بیش از 40 همایش بینالمللی و ملی بهعنوان سخنران شرکت کرده است. وی در سال 1398 به عنوان نویسندۀ منتخب کتاب سال اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و پژوهشگر منتخب اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد شناخته شده است و در سالهای، 1398، 1399، 1400، 1401 و 1402 به عنوان عضو هیأت علمی برگزیده آموزشی و پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی انتخاب شده است. ایشان در سال 1400 به عنوان 5 درصد برتر آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین پژوهشگر برتر رستۀ علوم انسانی شناخته شده است، در سال 1402 نیز به عنوان پژوهشگر برتر حوزه آموزش زبان فارسی در هجدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شناخته شده و جایزه دکتر زهرا استادزاده به عنوان بانوی ترویج زبان فارسی را کسب کرده است. وی عضو شورای سیاستگذاری کاربرد فناوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی (انجمن زبان و ادبیات فارسی ایران)، عضو کمیته روابط بینالملل دانشکده ادبیات و علوم انسانی، عضو کارگروه آموزش زبان فارسی، عضو کارگروه استادان زبان انگلیسی گروه زبان و ادبیات فارسی، عضو واحد تحقیق (R & D) واحد فناور آزمونسازی و استعدادیابی زبان میباشد.
سمتهای علمی و اجرایی در دانشگاهها و مراکز علمی کشور
عضویت در مجامع و انجمنهای علمی
- عضو شورای سیاست گذاری کارگروه پژوهشی فنآوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران
- عضو شورای علمی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد
مقالات بین المللی خارج از کشور
- International Journal of Society, Culture & Language (2021), International Journal of Society, Culture & Language,
- Pishghadam, R., Ebrahimi, S., & Derakhshan, A. (2020). Cultuling analysis: A new methodology for discovering cultural memes. International Journal of Society, Culture & Language
- Pishghadam, R., Ebrahimi, S., Naji Meidani, E., & Derakhshan, A. (2020). An Introduction to “Cultuling” Analysis (CLA) in Light of Variational Pragmatics: A Step toward “Euculturing”. Journal of Research in Applied linguistics
- Ebrahimi, S., & Lesan Toosi, F. (2013). An Analysis of English Translation of Collocations in Sadi's Orchard: A Comparative Analysis. Theory and Practice in Language Studies
- Esmaeili, Z., & Ebrahimi, S. (2013). The Assessment of Defamiliarization in Forough Farrokhzad's Poetry. International Journal of Applied Linguistics & English Literature
- Ebrahimi, S., & Lesan Toosi, F. (2013). A Comparative Analysis of Lexical Collocations in Molavi's and Its Translation. International Journal of English and Education
- Sharifi, S., & Ebrahimi, S. (2012). Assessing Speech Acts of Curses and Prayers in Persian. Theory and Practice in Language Studies
- Ebrahimi, S. (2012). Assessing the Diachronic Etymology and Lexical Collocations in Nizami's Khamseh, the Quintuplet. Language in India
- Ebrahimi, S. (2012). The Investigation of Phonological Processes in Mashhadi Dialect. Language in India
- Pahlavannezhad, M., & Ebrahimi, S. (2012). Assessing Lexical Collocations in the Masnavi Manavi by Maulana. Language in India
- Amel, A., & Ebrahimi, S. (2013). Gender Differences in Language Use: An Analysis of Simin Daneshvar's Savushun. European Scientific Journal
- Asghari Nekah, M., Akhlaghi, E., & Ebrahimi, S. (2013). An Assessment of Lexical Sense Relations Based on Word Association Test. European Scientific Journal
- Ebrahimi, S., Pahlavannezhad, M., & Nadernezhad, G. (2012). The Analysis of Quranic Collocations in the Orchard. International Journal of Linguistics
- Sharifi, S., & Ebrahimi, S. (2012). A Study on the Historical Etymology and Causes of Collocations in Persian Language. International Journal of Linguistics
- Akhlaghi, E., Ebrahimi, S., & Pahlannezhad, M. (2013). Assessing the Effects of Dyslexia on Second Language Acquisition. Asian and language humanities Journal of Social Sciences
- Pahlavannezhad, M., Akhlahghi, E., & Ebrahimi, S. (2013). The Investigation of Shortening Processes of Persian Vocabularies in Web Chats. European Scientific Journal
- Sapioemotionality as a New Attribute in Socio-Cultural Studies
- Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture
- "Introducing emo-educational divorce and examining its relationship with teaching burnout, teaching motivation, and teacher success", Springer Science and Business Media LLC, (2022), Vol , No :
- Making Accreditation with English in Daily Conversations
- Enhancing the Communicative Skills of Normal and Mentally-Challenged Learners through Emo-Sensory Textbooks
- "Assessing Speech Acts of Curses and Prayers in Persian", Academy Publication, (2012), Vol 2, No 9:
- "© Australian International Academic Centre, Australia The Assessment of Defamiliarization in Forough Farrokhzad’s Poetry", Australian International Academic Centre, (2013), Vol 2, No 2: 165-171
- "An Analysis of English Translation of Collocations in Sa’di’s Orchard: A Comparative Study", Academy Publication, (2013), Vol 3, No 1:
- "Introducing emo-educational divorce and examining its relationship with teaching burnout, teaching motivation, and teacher success", Springer Science and Business Media LLC, (2022), Vol , No :
مقالات کنفرانسهای داخلی
- تحلیل محتوای کتابهای نونگاشت فارسی مقطع متوسطه دوم بر مبنای الگوی هوش هیجانی بار-آن ارائه شده در ششمین همایش بین المللی زبان و ادبیات فارسی (1401)
- بازنمایی نمادهای هویت ملی در کتابهای آموزش نوین زبان فارسی به غیر فارسی زبانان مرکز دانشگاه فردوسی مشهد ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی و علوم انسانی (1400)
- بررسی جایگاه مولفه های هویت ایرانی- اسلامی در کتاب های زبان فارسی به فارسی آموزان مرکز بین المللی جامعه المصطفی قم. ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی و علوم انسانی (1400)
- تحلیل محتوای کتابهای تاریخ ادبیات در پرتو الگوی مفهومی آموزش مطالعه موردی: کتاب تاریخ ادبیات ایران(۴) ارائه شده در نهمین همایش ملی متن پژوهی ادبی (1400)
- الگوی مفهومی آموزش» الگویی کارآمد در بازنگری و تدوین کتابهای درسی مطالعه موردی: کتاب تاریخ ادبیات ایران ارائه شده در هشتمین کنفرانس بین المللی مطالعات زبان،ادبیات، فرهنگ و تاریخ (1400)
- بازنمایی تصاویر نمادهای هویت ایرانی در کتابهای دوره مقدماتی «آزفا»؛ مطالعه موردی مرکز بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز جامعه المصطفی قم ارائه شده در هشتمین کنفرانس بین المللی مطالعات زبان،ادبیات، فرهنگ و تاریخ (1400)
- بررسی میزان رضایتمندی از کتاب های فارسی عمومی دانشگاهی بر اساس الگوی مفهومی آموزش ارائه شده در دهمین کنفرانس بین المللی مطالعات زبان،ادبیات،فرهنگ و تاریخ (1400)
- الگوی ارتباطی موثر تدریس: روشی کارآمد جهت افزایش هیجانات مثبت فراگیران در دورانپساکرونا ارائه شده در هجدهمین همایش سالیانه با عنوان هویت ایرانی برنامه درسی و آموزش در عصر پسا کرونا (1400)
- بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی از کتاب های تاریخ ادبیات ارائه شده در الزامات آموزش زبان و ادبیات فارسی در مدارس،مراکز زبانآموزی،دانشگاهها و فضای مجازی (1399)
- روایت، روشی مؤثر برای تولید هیجانات تحصیلی مثبت دانشجویان: مطالعة موردی درس تاریخ زبان فارسی ارائه شده در الزامات آموزش زبان و ادبیات فارسی در مدارس،مراکز زبانآموزی،دانشگاهها و فضای مجازی (1399)
- بررسی مولفه های هویت ایرانی- اسلامی در کتاب های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان مراکز شهر مشهد ارائه شده در دومین کنگره بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی و اسلامی (1398)
- بررسی و دستهبندی زبانشناختی باهمآییهای واژگانی در اثرمثنوی معنوی مولانا ارائه شده در همایش بین المللی جستارهای ادبی، زبان و ارتباطات فرهنگی (1394)
- تحلیل زبان شناختی کتیبه بیستون در دوره فارسی باستان از دیدگاه تحلیل گفتمان انتقادی ارائه شده در اولین همایش ملی باستان شناسی ایران (1392)
- بررسی زبان شناختی باهم آیی های واژگانی در شاهنامه فردوسی ارائه شده در همایش علمی شاهنامه و پژوهش های آیینی (1392)
- مقایسه ساختمان هجایی و الگوهای هجایی حاکم بر اسامی ایرانی زنان با اسامی ایرانی مردان در شاهنامه ارائه شده در همایش علمی شاهنامه و پژوهش های آیینی (1392)
- سبک شناسی فرایندهای افعال موجود در هفتخوان رستم و هفت خوان اسفندیار شاهنامه بر مبنای رویکرد نقش گرایی هلیدی ارائه شده در همایش علمی شاهنامه و پژوهش های آیینی (1392)
مقالات ژورنالهای تخصصی داخلی
- طراحی و هنجاریابی پرسشنامه انرژی معلم: گامی به سوی فرادلی منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (1402)
- هیجان نخبه بینی دانش آموزان و تجلی آن در کتاب های فارسی دوره متوسطه دوم منتشر شده در دوماهنامه جستارهای زبانی (1402)
- بررسی ترجیحات زبانی دانشجویان: مطالعه موردی سبک های عالی، حسی هیجانی و ساده منتشر شده در فصلنامه زبان پژوهی (1402)
- بررسی زباهنگ کارگریزی مدرسان در پرتو الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ منتشر شده در فصلنامه زبان شناسی اجتماعی (1402)
- معرفی آموزش های مبتنی بر چینش ذهنی و چینش مغزی منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (1402)
- مجازی سازی الگوی مفهومی آموزش گامی موثر در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان منتشر شده در دوفصلنامه مطالعات آموزش زبان فارسی (1402)
- معرفی الگوی روایت محور هیجامدی در بازنگری کتاب های تاریخ زبان فارسی منتشر شده در فصلنامه زبان پژوهی (1401)
- فرهنگستان و زباهنگستان: دو بال تعالی زبانی و فرهنگی منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (1401)
- تحلیل محتوای درسنامه فارسی عمومی براساس الگوی مفهومی آموزش منتشر شده در دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی (1401)
- بررسی نقش زباهنگ های آموزشی در تدریس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه موردی :دانش اندوزی) منتشر شده در فصلنامه آموزش پژوهی (1401)
- معرفی سبک های فرزندپروری براساس دل نگرانی والدین: مطالعه زباهنگی منتشر شده در فصلنامه خانواده پژوهی (1401)
- Making Accreditation with English in Daily Conversations منتشر شده در تحقیقات کاربردی در زبان انگلیسی (1401)
- تحلیل محتوای کتاب های فازسی خوانداری پایه سوم ابتدایی بر اساس تحلیل ویلیام رومی: مطالعه موردی سال های آموزشی ۱۳۹۱ و ۱۳۹۸ منتشر شده در فصلنامه پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی (1401)
- بررسی ترجیحات نوازه گیری ادبی و غیرادبی دانشجویان از منظر جنسیت منتشر شده در فصلنامه زن در فرهنگ و هنر (1401)
- معرفی «الگوی زبامغز» جهت آموزش مهارت گفتگو به غیرفارسی زبانان منتشر شده در دوفصلنامه مطالعات آموزش زبان فارسی (1401)
- آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخ زبان فارسی در پرتو الگوی هیجامد منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (1400)
- دوگانه های واژگانی در شاهنامه فردوسی و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی منتشر شده در فصلنامه زبان پژوهی (1400)
- بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان و مدرسان از محتوای کتاب های تاریخ زبان فارسی براساس الگوی هیجامد منتشر شده در پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی (1400)
- Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture منتشر شده در دوماهنامه جستارهای زبانی (1400)
- معرفی «زینتگری زبانی»: رویکردی نوین فراتر از توانش ارتباطی منتشر شده در دوماهنامه جستارهای زبانی (1400)
- الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ روشی موثر در معرفی فرهنگ ایرانیان به غیرفارسی زبانان( مطالعه ی موردی: زباهنگ مرگ اندیشی در شاهنامه ی فردوسی)(مقاله علمی- پژوهشی) منتشر شده در پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (1400)
- بررسی تاثیر الگوی تدریس مبتنی بر هیجامد بر هوش فرهنگی زبان آموزان غیرفارسی زبان منتشر شده در فصلنامه زبان پژوهی (1399)
- معرفی الگوی «زبامغز» و بررسی نقش آن در برقراری ارتباط مؤثر: گامی فراتر از توانش ارتباطی منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (1399)
- معرفی الگوی ارتباطی مؤثرِ تدریس در پرتو آموزش هَیَجامَدمحور منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (1399)
- بررسی و آسیبشناسی آزمونهای بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاههای ایران و نیازسنجی زبانی ذینفعان منتشر شده در پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی (1399)
- بررسی زباهنگ "بلاتکلیف شدگی " با استفاده از عبارات تقابلی دوگانه در پرتو الگوی هایمز منتشر شده در دوفصلنامه علم زبان (1399)
- بررسی تاثیر مولفه های آهنگین متون ادبی در آموزش زبان فارسی؛ مطالعه موردی شاهنامه فردوسی (مقاله علمی پژوهشی) منتشر شده در پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (1399)
- معرفی «زباهیجان» به عنوان حلقه مفقوده قوم نگاری ارتباط: مکمل الگوی SPEAKING هایمز منتشر شده در دوماهنامه جستارهای زبانی (1399)
- معرفی الگوی نیمرخ هیجامدی و بررسی رابطه آن با نگرش فردی و اجتماعی منتشر شده در دوفصلنامه شناخت اجتماعی (1399)
- بررسی میزان اثربخشی استفاده از الگوی تدریس هَیَجامَد بر ارتقای آگاهی واجشناختی و مهارت خواندن دانشآموزان سندروم داون منتشر شده در پژوهش های زبان شناسی (1398)
- نگاهی نو به آموزش دستور زبان: معرفی آموزش «فکربردی» منتشر شده در دوماهنامه جستارهای زبانی (1398)
- بررسی تاثیر تدریس مبتنی بر الگوی جامد بر هیجانات زبان آموزان فارسی زبان زن در ایران منتشر شده در دوماهنامه جستارهای زبانی (1397)
- معرفی مفهوم «سرمایه هیجانی- حسی» و بررسی تأثیرات آن در آموزش زبان دوم منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (1397)
- «نسبیت حسی» و تاثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان آموزان غیرفارسیزبان منتشر شده در دوماهنامه جستارهای زبانی (1397)
- بررسی تفاوت های سبک نحوی زنانه و مردانه در اثر سووشون دانشور و سه تار آل احمد منتشر شده در مجله مطالعات نقد زبانی و ادبی (1396)
- بررسی فرآیند آوایی کشش جبرانی در گویش تایبادی بر اساس نظریه بهینگی منتشر شده در دوفصلنامه زبانشناسی گویشهای ایرانی (1396)
- بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبانآموزان منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه (1396)
- معرفی هیجامد و بررسی تاثیر آن در غرقگی و سبک های یادگیری فارسی آموزان غیرایرانی منتشر شده در پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (1396)
- سبکشناسی نحوی داستان ”قفس“ صادق چوبک بر اساس صدای دستوری منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و گویش های غرب ایران (1393)
- تحلیل سبکشناختی داستان هفتخوان رستم شاهنامه در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند هلیدی منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و گویش های غرب ایران (1393)
- بررسی استعاره مفهومی احساس «غم» در شعر مسعود سعد سلمان منتشر شده در فصلنامه مطالعات زبان و ادبیات غنایی (1393)
طرح های تحقیقاتی و پژوهشی
- بررسی و آسیب شناسی آزمون های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه های ایران و نیازسنجی زبانی ذی نفعان براساس مولفه های فرهنگی-بومی (این طرح به سفارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است). (1399)
تالیفات
- کتاب کاربرد دوزبانگی و دوزبانگی کاربردی (بنیاد سعدی) - 1399 - فارسی
- طرح پژوهشی بررسی و آسيبشناسي آزمونهاي بسندگي زبان انگليسي وابسته به وزارت عتف و دانشگاههاي ايران و نیازسنجی زبانی ذینفعان براساس مؤلفههای فرهنگی-بومی (وزارت عتف) - 1399 - فارسی
- طرح پژوهشی واکاوی زباهنگ مثبت¬نگری در ضرب¬المثل¬های زبان فارسی (دانشگاه گلستان) - 1399 - فارسی
- کتاب رویکردی نوین به روان شناسی آموزش زبان (دانشگاه فردوسی مشهد) - 1398 - فارسی
- کتاب معرفی الگوی مفهومی آموزش (دانشگاه فردوسی مشهد) - 1398 - فارسی
سوابق استادی
- دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد(1401-تاکنون )
- استادیار دانشگاه فردوسی مشهد(1397-1401)
- استاد مدعو دانشگاه پیام نور واحد مشهد(1393-1397)
تحصیلات تخصصی
- دکتری تخصصی زبان شناسی همگانی دانشگاه فردوسی مشهد1392-1396
- کارشناسی ارشد زبان شناسی همگانی دانشگاه فردوسی مشهد1388-1391
جوایز و افتخارات
- عضو هیأت علمی برگزیده پژوهشی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد (1402)
- پژوهشگر برتر حوزه آموزش زبان فارسی در هجدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادبی فارسی و کسب جایزه دکتر زهرا استادزاده به عنوان بانوی ترویج زبان فارسی (1402)
- عضو هیأت علمی برگزیده آموزشی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد (1401)
- پژوهشگر منتخب بیست و چهارمین جشنواره بینالمللی قصه گویی (1401)
- عضو هیأت علمی برگزیده آموزشی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد (1400)
- عضو هیأت علمی برگزیده پژوهشی رستۀ علوم انسانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد (1400)
- استاد منتخب 5 درصد برتر آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- عضو هیأت علمی برگزیده آموزشی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- پژوهشگر منتخب اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد (1398)
- نویسندۀ کتاب منتخب سال اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد (1398)
- دانشجوی نمونه دانشگاه فردوسی مشهد در 25 جشنواره دانشجوی نمونه (1396)
- دانشجوی نمونه دانشگاه فردوسی مشهد در انتخاب دانشجوی نمونه کشوری (1394)
سوابق حضور در دوره ها و کارگاههای تخصصی
- کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش - دانشگاه فردوسی مشهد (1402)
- چگونگی استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی - دانشگاه فردوسی مشهد (1402)
- مقابله با اضطراب - دانشگاه فردوسی مشهد (1401)
- ارتقای تاب آوری خانواده - دانشگاه فردوسی مشهد (1401)
- راهکارهای درگیر کردن دانشجویان در فعالیت های تحصیلی - دانشگاه فردوسی شهد (1401)
- برنامه ژان مونه: طریقه نگارش پیشنهاده - دانشگاه فردوسی مشهد (1401)
- تعادل کار و زندگی - دانشگاه فردوسی مشهد (1401)
- الگوی مفهومی آموزش گروه - دانشگاه فردوسی مشهد (1400)
- تحلیل محتوی کیفی با استفاده از نرمافزار MAXQDA - دانشگاه فردوسی مشهد (1400)
- هستی شناسی میان رشته ای با موضوع مادی و مجرد و جهان های دیگر - دانشگاه فردوسی مشهد (1400)
- آسیب شناسی خانواده - دانشگاه فردوسی مشهد (1400)
- تحلیل محتوی کیفی با استفاده از نرمافزار MAXQDA - دانشگاه فردوسی مشهد (1400)
- اخلاق حرفهای - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- تاریخ علم و تمدن اسلامی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- کارآفرینی دانشگاهی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- تهیۀ محتوای الکترونیکی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- ترازکردن اهداف یادگیری، فعالیتها و ارزیابی در کلاسهای الکترونیکی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- آشنایی با نحوۀ استفاده از ظرفیتهای سامانههای مجازی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- اصول سرپرستی - ویژه مدیران و اعضای هیات علمی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- آشنایی با ظرفیت های همکاری بین المللی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- نقش اساتید در پیشگیری از آسیب پذیری و اعتیاد دانشجویان - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- مقاله نویسی بین المللی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- آشنایی با قوانین پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- اخلاق آموزش مجازی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- تجربهنگاری در زمینه کاربردهای آموزشی سامانههای مجازی دانشگاه با محوریت راهبردهای آموزشی کلاس درس مجازی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- مالکیت فکری-ارزیابی اختراعات - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- دکوراسیون زبانی: باید و نیایدهای هَیًجامدمحور در زندگی - واحد فناور آزمون سازی و استعدادیابی زبانی (1399)
- روانشناسی تربیتی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- زباندرمانی و درمان زبانی - واحد فناور آزمون سازی و استعدادیابی زبانی (1399)
- برنامهریزی درسی در آموزش عالی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- روشها و فنون تدریس - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- انتقال تجارب اعضای هیأت علمی سرآمد آموزشی - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- مهارتهای ارتباط مؤثر - دانشگاه فردوسی مشهد (1399)
- آشنایی با اصول و راهکارهای عملیاتی سازی الگوی مفهومی آموزش - دانشگاه فردوسی مشهد (1398)
- نشست تخصصی کودک، زبان، تفکر - دانشگاه فردوسی مشهد (1398)
- An introduction to the analysis of event-related brain potentials (ERP) - دانشگاه فردوسی مشهد (1398)
- MATLAB for neuroscience workshop - دانشگاه فردوسی مشهد (1398)
- آشنایی با مفاهیم آماری و نرمافزار SPSS - کالج (1397)
- کارگاه آموزشی مغز و استعاره - مرکز روانشناسی جامع آرن (1396)
- آزمون سازی و ارزشیابی در آموزش زبان فارسی - دانشگاه فردوسی مشهد (1396)
- اصول تدریس نردبانی - دانشگاه فردوسی مشهد (1396)
- روان شناسی اجتماعی آموزش زبان فارسی - دانشگاه فردوسی مشهد (1396)
- آموزش مهارت هاي زبان فارسی به غیرفارسی زبانان - دانشگاه فردوسی مشهد (1396)
- روش هاي آموزش نگارش زبان فارسی - دانشگاه فردوسی مشهد (1396)
- تحلیل روابط متقابل TA - مرکز جامع روانشناسی آرن (1396)
- چالش¬ها و راهکارهای عملی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی¬زبانان - دانشگاه فردوسی مشهد (1395)
- روش¬شناسی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی¬زبان - دانشگاه فردوسی مشهد (1394)
- شیوه¬ی انتخاب موضوع تحقیق و پایان¬نامه در رشته¬های زبان و زبانشناسی - دانشگاه فردوسی مشهد (1394)
- زبان¬شناسی پیکره¬ و رایانه - دانشگاه فردوسی مشهد (1394)
- روش پژوهش در رویکردشناختی و فرهنگی به مطالعه معنا - دانشگاه فردوسی مشهد (1394)
- نشانه معناشناسی گفتمانی: نظریه و تحلیل روش گفتمان - دانشگاه فردوسی مشهد (1394)
- آشنایی با نرم¬افزار تحلیل صوتی PRAAT - دانشگاه فردوسی مشهد (1394)
- آموزش روش تدریس زبان فارسی - موسسه لغت نامه دهخدا (1394)
- کودک، زبان، تفکر - دانشگاه فردوسی مشهد (1394)
- Cognitive Sciences: Opportunities and Challenges - انجمن سیستمهای هوشمند ایران (1392)
- Sense, aspect and mood - دانشگاه فردوسی مشهد (1392)
سایر موارد
- دبیر اجرایی و علمی نشریه مطالعات زبان و ترجمه دانشگاه فردوسی مشهد